Norway - Mach-E Owners

Tyldum

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
376
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Har du noen favorittprodukter du har god erfaring med?
Er ingen proff, men skumma litt på detailersclub.no for å finne noe mellom Zalo og magiske produkter som koster en middels månedslønn...
Tipset ble da Jif Bilshampo fra Staples, som funker bra i Kärcher skumlegger. Prickbort først.
Tror det meste funker egentlig, det viktigste er å få bort det som kan lage riper når du begynner med mikrofibervotten. Og da følge bilens linjer for da vil eventuelle merker bli mindre synlig.

Få av insekter og fugledritt fort...
Sponsored

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Er ingen proff, men skumma litt på detailersclub.no for å finne noe mellom Zalo og magiske produkter som koster en middels månedslønn...
Tipset ble da Jif Bilshampo fra Staples, som funker bra i Kärcher skumlegger. Prickbort først.
Tror det meste funker egentlig, det viktigste er å få bort det som kan lage riper når du begynner med mikrofibervotten. Og da følge bilens linjer for da vil eventuelle merker bli mindre synlig.

Få av insekter og fugledritt fort...
Hei.
Jeg skal legge på dette den 12.08.2021
Autoglym Shield: Carbon Shield Technology, https://www.autoglym.no/carbon-shield
Jeg skal gjøre dette hos https://supershine.no/
Jeg har tidligere brukt et annet produkt, men har nå fått beskjed om at det er dette som gjelder nå
Skal ha behandling både utvending og innvending. Kommer på 8.000,-.
Jeg skal gi tilbakemelding på hvordan det fungere. Skal til Vestlandet uken etter at jeg har lagt det på så da får jeg sett om insekter kan fjernes enkelt og om de setter merker
Det jeg har hatt tidliger fra samme sted har fungert utmerket, så litt spendt på hvordan dette virker
Bilen må stå inne hos han over natten for å herde. For de som synes dette virker interessant. Ta dere tid til a se på videoen

Om dette kan fås tak i andre steder i landet vet jeg ikke

Last edited:

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Hei. Hadde bilen inne i går for oppdatering av programvaren for E-Coll. Er det noen andre som har fått denne oppdatering og hvor lang tid tok for varsel om å bestille time forsvant fra appen
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners Screenshot_20210805-080527_FordPass

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Hei. Hadde bilen inne i går for oppdatering av programvaren for E-Coll. Er det noen andre som har fått denne oppdatering og hvor lang tid tok for varsel om å bestille time forsvant fra appen
Screenshot_20210805-080527_FordPass.jpg
Jeg fikk denne oppdateringen hos Ford Martinez. mens jeg var i Spania i sommer, varselet var der i et par dager etter utført oppdatering før det forsvant.

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Hei.
Autoglym Shield: Carbon Shield Technology, https://www.autoglym.no/carbon-shield
Jeg har tidligere brukt et annet produkt, men har nå fått beskjed om at det er dette som gjelder nå
Jeg skal gi tilbakemelding på hvordan det fungere. Skal til Vestlandet uken etter at jeg har lagt det på så da får jeg sett om insekter kan fjernes enkelt og om de setter merker
Det jeg har hatt tidliger fra samme sted har fungert utmerket, så litt spendt på hvordan dette virker
Bilen må stå inne hos han over natten for å herde. For de som synes dette virker interessant. Ta dere tid til a se på videoen

Jeg fikk polert og lagt på lakk forsegler i Spania (125 euro), og det var ikke vanskelig å fjerne "bugs" foran på bilen ved vanlig vask.

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Jeg fikk polert og lagt på lakk forsegler i Spania (125 euro), og det var ikke vanskelig å fjerne "bugs" foran på bilen ved vanlig vask.
Hei. Norge kan ikke konkurrere med Spania når det gjelder pris. Det er helt sikker
Vet du hva slags forsegling det var du fikk.

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Hei. Norge kan ikke konkurrere med Spania når det gjelder pris. Det er helt sikker
Vet du hva slags forsegling det var du fikk.
Nei, prisene er ikke sammenlignbare :) Det var faktisk Autoglym.

Machmus

Well-Known Member
First Name
Magnus
Threads
1
Reaction score
93
Vehicles
CG Mach-E AWD LR, Seat mii Electric
Country flag
Har du noen favorittprodukter du har god erfaring med?
Anbefaler sterkt Carpro Reset shampo til håndvask. Den er utviklet spesielt for coatinger. Det jeg liker best er den gode gliden i såpen, samtidig som coatingen nærmest resettes på glans.

Carpro Reset:
https://bilpleiekongen.no/product/1...klNh3A1IJq8e8zb9fGAsX3eMRkCPLPaBoC2zcQAvD_BwE

Av såpe til skumkanon, så anbefaler jeg autoglym sin Polar Blast til forvask og Polar Wash til hovedvask. Jeg pleier å bruke vaskehanske til å vaske med etter å ha sprøytet på Polar Wash med skumkanon og latt den virke. Har da Carpro Reset i bøtta i stedet for rent vann.

Fordelen med disse er at de er Ph-nøytrale og milde, slik at ikke coatingen skades.

Polar Blast:
https://bilpleiekongen.no/product/100638

Polar Wash:
https://bilpleiekongen.no/product/autoglym-polar-wash

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
På min FE er det nå under 400km på 100%…det har gått ned for hver eneste lading.

Har kjørt flere langturer på landevei (80km/t) og motorvei så det er kanskje grunnen. Men likevel nok kapasitet til at jeg ikke har rekkeviddeangst. :)

577C927A-BFEE-4B94-8455-7E484841DFA9.webp
Etter 3-dagers roadtrip (1900 km) med min AWD LR, med kjøring på svingete landeveier og cruising på motorvei, er estimert rekkevidde 406 km v/100% batterikapasitet. Men det holder mer enn nok for meg.

Edit:
Estimert rekkevidde var før nullstilling av kjørehistorikken. Etter at jeg gjorde det er jeg oppe i 514 km :)

Last edited:

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Hei.

Jeg fikk lagt på Autoglym Carbon Shield hos Ford Jessheims lokale samarbeidspartner. Herdet et døgn. Kun utenpå. Ca-pris 5000, men jeg fikk det inkl. i prisen til bilen.
Skal til min lokale bilpleieforhandler (Boss of Gloss) i morgen for rengjøring av bilen. Kan poste etterpå hans råd om vedlikehold av lakken.

storab

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
105
Vehicles
Mustang Mach-e RWD
Country flag
Da har jeg kommet meg hjem etter min lille rundtur etter å ha kjørt min LR RWD fra Tromsø til Stavanger (via Hvaler og Rauland).

Konklusjonen så langt er at jeg er meget fornøyd med både kjøreegenskaper, komfort og rekkevidde. I nord fant jeg ingen lynladere så det var en god opplevelse å treffe de første lynladerne fra Stjørdal og nedover. Hadde rundt 95kWatt effekt fra lynladerne i snitt (150kW i peak).

Forbruket i snitt for hele turen på 2900km ble 17.0kWt/100km, noe jeg er svært fornøyd med (jeg har ikke ladestatistikk til å kontrollregne det).
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners IMG_2010

Klagene mine handler mest om programvaren, jeg hadde ingen krasj i bilen men det er veldig tynt med funksjoner rundt lading. Man kan ikke se ladeeffekt og man har ingen oversikt over når man ha ladet. I stedet har de lagt inn masse tull med analyser på hvordan man skal kjøre økonomisk.

Appen fungerte greit til den begynte å krasje etter hvert forsøk på å starte den. Endte med å slette app og installere på nytt. Dette løste problemet men nøkkel på mobil ble også slettet. I tillegg ser det ikke ut til å være mulig å legge inn nøkkel igjen om CarPlay er enablet.

Automatisk registrering av reiser er en god ide, men da bør bilen ha litt logikk for å forstå at den ikke trenger å lage en ny reise om jeg stopper i to minutter.

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E Owners IMG_1991

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Da har jeg kommet meg hjem etter min lille rundtur etter å ha kjørt min LR RWD fra Tromsø til Stavanger (via Hvaler og Rauland).

Konklusjonen så langt er at jeg er meget fornøyd med både kjøreegenskaper, komfort og rekkevidde. I nord fant jeg ingen lynladere så det var en god opplevelse å treffe de første lynladerne fra Stjørdal og nedover. Hadde rundt 95kWatt effekt fra lynladerne i snitt (150kW i peak).

Forbruket i snitt for hele turen på 2900km ble 17.0kWt/100km, noe jeg er svært fornøyd med (jeg har ikke ladestatistikk til å kontrollregne det).
IMG_2010.jpeg

Klagene mine handler mest om programvaren, jeg hadde ingen krasj i bilen men det er veldig tynt med funksjoner rundt lading. Man kan ikke se ladeeffekt og man har ingen oversikt over når man ha ladet. I stedet har de lagt inn masse tull med analyser på hvordan man skal kjøre økonomisk.

Appen fungerte greit til den begynte å krasje etter hvert forsøk på å starte den. Endte med å slette app og installere på nytt. Dette løste problemet men nøkkel på mobil ble også slettet. I tillegg ser det ikke ut til å være mulig å legge inn nøkkel igjen om CarPlay er enablet.

Automatisk registrering av reiser er en god ide, men da bør bilen ha litt logikk for å forstå at den ikke trenger å lage en ny reise om jeg stopper i to minutter.

IMG_1991.jpeg
Veldig bra forbruk og fint at bilen fungerer. Når det gjelder Ford pass appen så er den veldig ustabil.. Når du skal legge til en tlf som nøkkel(PAAK), så må du slette nøkkelen på appen og koble ut CarPlay så du får bluetooth kontakt med tlf og bilen, da får du nok koblet tlf som nøkkel igjen.

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Hei. Jeg har 4050 km og får også 17,0 kWt/100km. er ikke sikker på om dette er 100% riktig. har samme info på trip computer 1 og 2. Skal en tur fra Oslo til Stord via Larvik og hjemover via Stavanger og Kristiansand. Jeg skal nullstille trip computer 1 før avreise og se om den endrer seg under veis og hva den står på når jeg kommer hjem, så får vi se om det er noe differanse da mellom trip computer 1 og 2. På denne turer kjører jeg over fjell og samt at det blir mye motorvei og mye forskjellig hastigheter.
Sponsored