Norway - Mach-E Owners

Feezan

New Member
First Name
Feezan
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
Ford mustang mach E
Country flag
Hei, jeg sliter litt.

jeg slettet FordPass appen fra iPhonen og nå finner jeg ikke Phoneaskey på telefonen. Jeg får ikke gjenopprettet eller laget et ny nøkkel, på telefonen. Hvordan gjenopprettet nøkkelen på telefonen
Sponsored

storab

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
105
Vehicles
Mustang Mach-e RWD
Country flag
Hei, jeg sliter litt.

jeg slettet FordPass appen fra iPhonen og nå finner jeg ikke Phoneaskey på telefonen. Jeg får ikke gjenopprettet eller laget et ny nøkkel, på telefonen. Hvordan gjenopprettet nøkkelen på telefonen
Min metode
Ha nøkkel i bilen når du gjør dette
På skjermen i bilen
Gå i telefonmeny og deaktiver airplay på telefonen om du har det (slå det på igjen etterpå)
Gå i generelt og slett alle nøkler (jeg har bare en så jeg har ikke prøvd å slette bare en nøkkel)
På telefon kan du nå følge det appen ber deg om og opprette ny nøkkel.
Etterpå må du lage ny startkode når det kommer spørsmål om dette på skjermen i bilen.

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hei, jeg sliter litt.

Hei
Dette sier instruksjonsboka
Tilbakestille en telefon-nøkkel Hvis telefon-nøkkelen tilhører kontoen din, kan du slette den fra telefonen. I motsatt fall tilbakestiller du telefon-nøkkelen ved å følge trinnene under:
1. Trykk på Innstillinger på berøringsskjermen.
2. Trykk på Generelt.
3. Trykk på Nullstille.
4. Trykk på alternativet for tilbakestilling av tilkoblet app.
5. Trykk på Nullstill alle. 53 Mustang Mach-E (CGW) Vehicles Built From: 28-09-2020 Vehicles Built Up To: 03-10-2021, CG3920noNOR noNOR, Edition date: 202007, First-Printing Telefonen som nøkkel (hvis utstyrt)
6. Bekreft at du vil slette alle telefon-nøkler og reservekoder for start.
7. Trykk på Fortsett.
8. Bekreft at du er bevisst på at autorisasjonen til alle autoriserte brukere dermed oppheves og at FordPass Connect-innstillingene tilbakestilles.
9. Trykk på Fortsett.
Merk: Vent mens kjøretøyet tilbakestiller alle telefon-nøkler, reservekoder for start og FordPass Connect-innstillinger og opphever autorisasjonen til alle tidligere autoriserte brukere.

Machmus

Well-Known Member
First Name
Magnus
Threads
1
Reaction score
93
Vehicles
CG Mach-E AWD LR, Seat mii Electric
Country flag
Finnes det en måte å skru av at bilen visker frontruten 1 gang når bilen skrus på? Utrolig irriterende at den visker tørr rute, og ikke minst kan det lage riper.

Er også litt bekymret for hva som skjer til vinteren når bilen står ute med eventuell snø og is som ikke lar seg viske vekk.

PLG 74

Active Member
Threads
0
Reaction score
41
Vehicles
Volvo v70
Occupation
Engineer
Country flag
Finnes det en måte å skru av at bilen visker frontruten 1 gang når bilen skrus på? Utrolig irriterende at den visker tørr rute, og ikke minst kan det lage riper.

Er også litt bekymret for hva som skjer til vinteren når bilen står ute med eventuell snø og is som ikke lar seg viske vekk.
Det var rart.... Ikkje sånt her... Står visker på off eller intervall når du starter?

storab

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
105
Vehicles
Mustang Mach-e RWD
Country flag
Har sett det samme et par ganger, sensor tror ruten er våt. Hadde det samme på min Volvo xc60 av og til.
Å slå av vinduspusser er mitt forslag om det er et problem.

Tyldum

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
376
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Den står ett knepp opp, altså sensor.
Manualen til MME ser ikke ut til å si noe om det, men tidligere Ford-biler har nevnt at du skal sette pusser i av-stilling når du parkerer. Unngår at pusserne fyrer avgårde mens de er frosset fast f.eks.

Mads

Member
First Name
Mads
Threads
0
Reaction score
31
Vehicles
Ordered Ford Mach-E First Edition
Occupation
Lawyer
Country flag
Vet noen om det kommer en oppdatering av Fords navigasjonstjeneste etter hvert? Synes den er utrolig dårlig, vanskelig å finne steder som finnes enkelt på google maps og den foreslår helt utrolig dårlig ruter innimellom. Har brukt android auto tidligere men etter at min samboers mobil også ble linket til bilen så klarer bilen ikke lengre å koble seg til min android auto (kun musikk).

storab

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
105
Vehicles
Mustang Mach-e RWD
Country flag
Jeg har motsatt opplevelse. Har sluttet å bruke Google siden jeg synes navigasjon i bilen fungerer bra.
Eneste forbedring jeg har hørt om er bedre integrasjon med CarPlay for turn by turn meldinger som skal komme i neste versjon.

Når det gjelder Android auto burde jo det virke med flere brukere. Kanskje prøve å lage en ekstra profil i bilen om du ikke har prøvd allerede.

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Vet noen om det kommer en oppdatering av Fords navigasjonstjeneste etter hvert? Synes den er utrolig dårlig, vanskelig å finne steder som finnes enkelt på google maps og den foreslår helt utrolig dårlig ruter innimellom. Har brukt android auto tidligere men etter at min samboers mobil også ble linket til bilen så klarer bilen ikke lengre å koble seg til min android auto (kun musikk).
Det lønner seg å ha egne profiler og evt slå av Bluetooth på tlf til de andre brukerprofilene i bilen utenom sjåføren. Kona og jeg har egne profiler og det går veldig fint, bruker også bare navigasjonen som er intrigert i bilen.

storab

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
105
Vehicles
Mustang Mach-e RWD
Country flag
Noen som har prøvd å dempe volumet på ryggepipingen? (Papplatetriks?) Blir gal av den lyden som er mye høyere enn EU kravene.

Den og pipelyd når jeg lukker bakluka er de to tingene jeg er misfornøyd med, ellers fungerer jo det meste som det skal.

Tyldum

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
376
Vehicles
Country flag
Hatt bilen i litt over 3 mnd, men nå begynner jeg å bli lei disse åpenbare feilene. Ikke forsvinner dem med OTA, og forhandler nekter å gjøre noe som helst uten at de har fått en ordre fra Ford.
Saftig frustrert over manglende progresjon på oppdateringer (og håpløs forhandler blottet for service).

Har snakket flere kolleger bort fra Mustang (inntil Ford faktisk begynner å fikse ting) og forhandleren (Ford generelt).

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Hatt bilen i litt over 3 mnd, men nå begynner jeg å bli lei disse åpenbare feilene. Ikke forsvinner dem med OTA, og forhandler nekter å gjøre noe som helst uten at de har fått en ordre fra Ford.
Saftig frustrert over manglende progresjon på oppdateringer (og håpløs forhandler blottet for service).

Har snakket flere kolleger bort fra Mustang (inntil Ford faktisk begynner å fikse ting) og forhandleren (Ford generelt).

Det var trist å lese at du bare har problemer, håper det ordner seg etterhvert! Da er jeg heldig som ikke har noen problemer med bilen og PAAK, har hatt min i 3mnd også....

Tyldum

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
376
Vehicles
Country flag
Det var trist å lese at du bare har problemer, håper det ordner seg etterhvert! Da er jeg heldig som ikke har noen problemer med bilen og PAAK, har hatt min i 3mnd også....
PaaK gjør tlf glovarm og tømmer batteriet kjapt. Prøvd alle triks (Android).
Og det at alarmen går på igjen som gjør at ungene ikke kan vente i bilen uten at man må legge igjen nøkkel (eller telefonen om PaaK hadde fungert).

Infernalsk støy fra instrumentpanelet...

De andre problemene er mindre alvorlige, men irriterende (i hovedsak at systemer tilfeldigvis ramler ut midlertidig, og innstillinger som ikke lastes tilbake).
Sponsored