Swedish Customers

zog

Well-Known Member
First Name
daniel
Threads
2
Reaction score
35
Vehicles
Mach E GT Performance
Country flag
Jag fick min färgkod för cyber orange av de. 1FCGWHA
Sponsored

jocke31

Active Member
First Name
Joakim
Threads
0
Reaction score
25
Vehicles
Mach-E SR RW
Occupation
digital strategist
Country flag
Hej! Är det någon här med en job1-bil från -21 som fått nyare OTA-uppdatering än 2.7.4? Fick den i september förra året, men sedan dess har absolut ingenting hänt…

therealpinto

Well-Known Member
First Name
Gustaf
Threads
4
Reaction score
109
Vehicles
Mach-E LR AWD, Ford Capris, Cortina, Kuga, Sierra
Country flag
Min bil har just (under maj typ) börjat försöka ta hem OTA men jag har ännu inte sett en meddelande om en lyckad uppdatering. För visst finns det fortfarande inget säkert sätt att kolla det i efterhand så att säga? Vår bil är en tidig Job 1 som fått en del fysiska uppdateringar av Ford för att fjärröppningen av frunken ska lira. Det är efter de uppdateringar som den i alla fall försöker ta ned OTA.

jocke31

Active Member
First Name
Joakim
Threads
0
Reaction score
25
Vehicles
Mach-E SR RW
Occupation
digital strategist
Country flag
OK, så du har lyckats få igång frunköppning via Fobben alltså? Har jag inte lyckats med. Ska kolla med Hedins nästa gång jag ska in på service, vore ju trevligt.

therealpinto

Well-Known Member
First Name
Gustaf
Threads
4
Reaction score
109
Vehicles
Mach-E LR AWD, Ford Capris, Cortina, Kuga, Sierra
Country flag
Ja, det funkar via nyckel, skärm och dörrkod (men i FordPass är det inte aktiverat).

Det var en lång process där jag tror det slutade med att man fick byta en av modulerna.

PeZ

Member
Threads
1
Reaction score
16
Vehicles
2021 Mach-E Standard Range A Premium Infinite Blue
Country flag
Jag har också en job 1 2021 och har inte heller fått några OTA:s sedan september (2.7.4). Jag pratade med Hedin när jag hade den inne för service för ett tag sedan och fick till svar att Europa ligger långt efter gällande uppdateringar. De hade ingen aning om när nästa uppdatering når oss.

Gällande frunken så skulle de debitera mig flera tusen för aktivera detta. Jag valde att avböja det ”erbjudandet” och kör på med manuell öppning ett tag till.

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Threads
3
Reaction score
100
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Jag har inte heller fått någon uppdatering på länge. Ligger kvar på 2.7.4..
Vi får hålla tummarna för att det kommer någon uppdatering snart. "improved charging" låter ju mumma...
Apropå uppdateringar - det har sagts att det har kommit en uppdatering som gör att bilen skulle klara älgtestet, men jag har inte lyckats lista ut vilken uppdatering det skulle vara. Har ni koll?

Jonis

Active Member
First Name
Jonis
Threads
0
Reaction score
29
Vehicles
Mach-E
Country flag
Idag fick jag min första ota efter 2.7.1 nu har jag 3.5.2.1

Ford Power-Up™ 3.5.2.1

Stora saker kommer med Ford Power-Up serie 3.

Alexalnbyggd, den väggäende versionen av

Amazons alltid hjälpsamma assistent, kommer snart till ditt fordon. Den här uppdateringen hjälper dig att förbereda ditt fordon för inbyggda Alexa och andra framtida förbättringar. Hảll utkik eftersom ytterligare en nedladdning kommer snart för att slutföra processen. Pả grund av dess komplexitet kan den här uppdateringen ta längre tid än vanligt men kommer att ske i bakgrunden och päverkar inte din förmảga att använda fordonet. Vi lovar dig att det kommer att vara vart det!

Alexa Ar endast tillgängligt i följande utvalda europeiska regioner - Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien, Österrike.

Din Mustang Mach-E™ har möjlighet att tillata automatiska Ford Power-Up

programuppdateringar som för närvarande ar inställd pa AV. Välj fordonsikon pa din SYNC 4A-skärm > Inställningar > Systemuppdateringar > Automatiska uppdateringar och slả PẢ denna igen. Detta kommer att säkerställa att ditt fordon alltid är uppdaterat med de senaste funktionerna och buggfixarna. Om du väljer att stänga av det här alternativet kommer du fortfarande att meddelas om varje programuppdatering, dà du kan acceptera eller avböja den. Men om du avslar eller skjuter upp en programuppdatering, notera att du inte kommer att fa nägra ytterligare uppdateringar förrän den uppdateringen har accepterats.

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Idag fick jag min första ota efter 2.7.1 nu har jag 3.5.2.1

Ford Power-Up™ 3.5.2.1

Stora saker kommer med Ford Power-Up serie 3.

Alexalnbyggd, den väggäende versionen av

Amazons alltid hjälpsamma assistent, kommer snart till ditt fordon. Den här uppdateringen hjälper dig att förbereda ditt fordon för inbyggda Alexa och andra framtida förbättringar. Hảll utkik eftersom ytterligare en nedladdning kommer snart för att slutföra processen. Pả grund av dess komplexitet kan den här uppdateringen ta längre tid än vanligt men kommer att ske i bakgrunden och päverkar inte din förmảga att använda fordonet. Vi lovar dig att det kommer att vara vart det!

Alexa Ar endast tillgängligt i följande utvalda europeiska regioner - Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien, Österrike.

Din Mustang Mach-E™ har möjlighet att tillata automatiska Ford Power-Up

programuppdateringar som för närvarande ar inställd pa AV. Välj fordonsikon pa din SYNC 4A-skärm > Inställningar > Systemuppdateringar > Automatiska uppdateringar och slả PẢ denna igen. Detta kommer att säkerställa att ditt fordon alltid är uppdaterat med de senaste funktionerna och buggfixarna. Om du väljer att stänga av det här alternativet kommer du fortfarande att meddelas om varje programuppdatering, dà du kan acceptera eller avböja den. Men om du avslar eller skjuter upp en programuppdatering, notera att du inte kommer att fa nägra ytterligare uppdateringar förrän den uppdateringen har accepterats.
Kors i taket, samma här ? Äntligen kanske det börjar röra på sig med OTA

thedoc

Well-Known Member
First Name
Staffan
Threads
0
Reaction score
25
Vehicles
Ford Mach-e 2021
Country flag
Fick motsvarande uppdatering den 1/7, MEN inte ser jag ngn skillnad i bilens menyer..
Sponsored