Swedish Customers

swemme

Well-Known Member
Threads
8
Reaction score
37
Vehicles
Ford Mustang Mach-e
Country flag
Jag har samma problem. Har försökt i en vecka nu. Avbryter för att det är en annan process som kör?!

Jag fick ett felmeddelande på en dörr för några veckor sedan. Funderar om det stoppar uppdateringen.
Sponsored

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Threads
3
Reaction score
100
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Japp, samma meddelande som jag får.
Har dock inte haft något annat med bilen som strulat.

Har kontaktat en Ford Service-verkstad, men de har inte återkopplat.

Jag har samma problem. Har försökt i en vecka nu. Avbryter för att det är en annan process som kör?!

Jag fick ett felmeddelande på en dörr för några veckor sedan. Funderar om det stoppar uppdateringen.

Schox

Well-Known Member
First Name
Thomas
Threads
5
Reaction score
106
Vehicles
2 x 2022 MME LR/ER AWD
Country flag
Fikk samme feil på den ene bilen - det løste seg med "oppdater nå" og så ikke koble til EVSE - og gå vekk fra bilen så hverken mobil eller nøkkel var i rekkevidde.

• Like
Reactions: McS

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Threads
3
Reaction score
100
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Ford-supportens tips är att vänta ut 1-2 veckor till uppdateringen time:ar ut.

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Hej
Har haft frunk öppning i både appen och via nyckeln på min MY AWD 2022? Men det konstiga är att precis för en liten stund sedan fick jag en uppdatering med frunk news?
Hade ford power up 6.5 innan den här kom

Ford Mustang Mach-E Swedish Customers Screenshot_20240425_175229_FordPass

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Hej
Har haft frunk öppning i både appen och via nyckeln på min MY AWD 2022? Men det konstiga är att precis för en liten stund sedan fick jag en uppdatering med frunk news?
Hade ford power up 6.5 innan den här kom

Screenshot_20240425_175229_FordPass.jpg
Ok svaret är att de som redan hade remote frunköppning nu även har varningstext i displayen om man glömt att stänga den?

• Haha

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Threads
3
Reaction score
100
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Har ni problem med att försäkra er bil?
Har haft IF och sen ICA försäkringar som alla har "lockat" med en "rimlig" premie, bara efter ett år i stort sett dubbla premien. När jag nu ringer upp så säger flera bolag att de inte erbjuder försäkringspris via webben för att "det är så dyr bil"... vilket låter märkligt.
Just nu hittade jag trygghansa som gav ett i sammanhanget rimligt pris, men många konkurrenter var mer än dubbelt så dyra.

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Threads
3
Reaction score
100
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Nu är bilen bokad för 23S56 "säkerhetskampanj" för "byte av högspänningskontaktor".
har ni gjort detta byte redan?

Last edited:

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Hej,
Är det någon som har laddat ner den nya fordpass 5.20 appen ännu? Kan det vara den nya versionen med nytt utseende? Då vill jag inte uppdaterat riktigt ännu för vill inte förlora möjligheten att öppna frunk och trunk från appen som jag förstår de har plockat bort för de Amerikanska anv ?

Schox

Well-Known Member
First Name
Thomas
Threads
5
Reaction score
106
Vehicles
2 x 2022 MME LR/ER AWD
Country flag
Ford Pass 5.2.0 er i Europa den vanlige, gamle FordPass - FordPass 5.3.0 er den med nytt grensesnitt - den er i Beta test nå for både iOS og Android

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Nu finns BlueCruise i Sverige https://ford.se/bluecruise
Grymt ju ? Loggade in på min Ford sida och hittade aktivering under uppkopplade tjänster, det konstiga var att efter jag tryckte aktivera på 90 dagars provperiod så försvann hela tjänsten från min sida.. Senare hittade jag att det är bara mach e tillverkade efter Nov 22 som går att aktivera med bluecruise , min är tillverkad i Jul 22 ? Så tråkigt! Det måste ju finnas en anledning till att Ford inte vill aktivera BlueCruise för alla Mach e?

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Grymt ju ? Loggade in på min Ford sida och hittade aktivering under uppkopplade tjänster, det konstiga var att efter jag tryckte aktivera på 90 dagars provperiod så försvann hela tjänsten från min sida.. Senare hittade jag att det är bara mach e tillverkade efter Nov 22 som går att aktivera med bluecruise , min är tillverkad i Jul 22 ? Så tråkigt! Det måste ju finnas en anledning till att Ford inte vill aktivera BlueCruise för alla Mach e?
Fordpass bekräftade att det kommer en uppdatering till 2022 som möjliggör BlueCruise även för fler modellår?

• Like

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Ford Mustang Mach-E Swedish Customers 1000020130

Måste säga efter ha använt den nya Fordpass appen nu i några dagar.. Gillar den skarpt ?
Sponsored

• Like