Swedish Customers

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Threads
3
Reaction score
100
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Har inte hunnit testa. Fick dock en uppdatering i natt om något med förbättrad kommunikation och 12V-laddning. Låter lovande!
Sponsored

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Har inte hunnit testa. Fick dock en uppdatering i natt om något med förbättrad kommunikation och 12V-laddning. Låter lovande!
Aha ok den fick jag idag också, den innehöll bland annat Stingray Kareoke ?
Men BlueCruise kan jag som sagt inte aktivera ännu, alternativet har inte dykt upp ännu? Bluecruise saknas, har du det alternativet?
Jag har hårdvaran med 360 och +tech paketet.

Ford Mustang Mach-E Swedish Customers Screenshot_20250602_195847_Chrom

therealpinto

Well-Known Member
First Name
Gustaf
Threads
4
Reaction score
109
Vehicles
Mach-E LR AWD, Ford Capris, Cortina, Kuga, Sierra
Country flag
Jag ser att 2025 års modell finns i prislistan på ford.se nu. Fords listor på senare år har ju varit lite skakiga men som det ser ut nu verkar handsfree-bakluckan bara finnas på GT. Stämmer det så är det ju lite synd, det är ändå en sak jag uppskattar på vår "gamla" 2021. Leasingen går ut i höst, så det är ju antingen byte till något annat (gärna en ny Mach-E egentligen) eller eventuellt köpa loss bilen. Jag skulle dock uppskatta 1500 kg dragvikt.

• Sad
Reactions: McS

patrikli

Active Member
First Name
Patrik
Threads
0
Reaction score
24
Vehicles
2021 Mach-E GTPE
Country flag
S
Jag ser att 2025 års modell finns i prislistan på ford.se nu. Fords listor på senare år har ju varit lite skakiga men som det ser ut nu verkar handsfree-bakluckan bara finnas på GT. Stämmer det så är det ju lite synd, det är ändå en sak jag uppskattar på vår "gamla" 2021. Leasingen går ut i höst, så det är ju antingen byte till något annat (gärna en ny Mach-E egentligen) eller eventuellt köpa loss bilen. Jag skulle dock uppskatta 1500 kg dragvikt.
Ser ut som även Premium AWD kommer med handsfree-baklucka.

Nugatti

Well-Known Member
First Name
Aleksander
Threads
2
Reaction score
65
Vehicles
2021 Mach E
Occupation
Engineer
Country flag
Jag fick också BlueCruise i helgen. Efter 4 år och 8000 mil :rolleyes::) så kom det. Bättre sent än aldrig. Kolla er Ford.se konto och se om det finns att aktivera där.

therealpinto

Well-Known Member
First Name
Gustaf
Threads
4
Reaction score
109
Vehicles
Country flag
Skumt, tyckte jag såg det, klickade på aktivera men kom till Ford Secure istället och nu finns inte BlueCruise som val.

MY2021, job 1...

Nugatti

Well-Known Member
First Name
Aleksander
Threads
2
Reaction score
65
Vehicles
2021 Mach E
Occupation
Engineer
Country flag
Skumt, tyckte jag såg det, klickade på aktivera men kom till Ford Secure istället och nu finns inte BlueCruise som val.

MY2021, job 1...
Ja så har det varit för mig med. Det blinkar till, intill sajten är helt laddad. Något med att ens VIN ska frigöras för det gissar jag. Värker som Ford är extremt konservativa i allt detta.

vr00mfondel

New Member
First Name
Jimmy
Threads
0
Reaction score
2
Vehicles
2021 ER AWD
Hej allihopa! Får väl introducera mig här!

Köpte en 2021 ER AWD i April.

Trivs rätt bra med bilen än så länge, men det märks ju att Ford inte är ett mjukvaruföretag :crackup:

Hur är det med TPMS reset när det är dags att skifta till vinterhjulen? På mina tidigare Fordar har det ju bara varit att gå in i menyn och välje reset och köra en sväng, är det samma på Mach E?

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Threads
3
Reaction score
100
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Hej allihopa! Får väl introducera mig här!

Köpte en 2021 ER AWD i April.

Trivs rätt bra med bilen än så länge, men det märks ju att Ford inte är ett mjukvaruföretag :crackup:

Hur är det med TPMS reset när det är dags att skifta till vinterhjulen? På mina tidigare Fordar har det ju bara varit att gå in i menyn och välje reset och köra en sväng, är det samma på Mach E?
Hej Jimmy och välkommen till forumet!
Kul med en ny användare här.
... och bra fråga. Jag kommer inte ihåg om jag gjorde nått. Tror bara att jag la på hjulen och körde. Men jag kan ha fel.

Å visst kan man ha synpunkter på Fords mjukvara. Och det är knappast en tröst att säga att det var värre förr. Det som man kan se som positivt är att de iaf är relativt bra på att släppa uppdateringar OTA

vr00mfondel

New Member
First Name
Jimmy
Threads
0
Reaction score
2
Vehicles
2021 ER AWD
Fick uppdaterat till nya appen

Nog för att P och K är bredvid varandra, men lite korrekturläsning får man väl ändå ha...

Ford Mustang Mach-E Swedish Customers 1000002720

• Wow

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Threads
3
Reaction score
100
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Är det konstigt att man inte ser fler Mach-E på vägarna?

NEJ. Helt p.g.a. Hedin skulle jag säga.

Jag ska skaffa tjänstebil och vill skyndsamt få offert för att kunna slå till direkt.
Jag hörde av mig till Audi, BMW, Mercedes och Ford (Hedin) i tisdags via formulär.
Audi ringde 10 minuter efter kontaktformuläret fylldes i, Mercedes, samma kväll, BMW morgonen efter.
Men tydligen är det inte intressant att sälja en ny MachE GT till mig, för att trots att jag skickade formuläret till 3 olika Hedinsäljare så har ingen hört av sig....

therealpinto

Well-Known Member
First Name
Gustaf
Threads
4
Reaction score
109
Vehicles
Country flag
Jag har tyvärr liknande erfarenhet nu. ÅF i Skellefteå (som mest säljer Volvo) tog lång tid på sig att svara. Carstedts i Umeå (som är en "äkta" Fordhandlare) svarade snabbare men där fick jag hjälp in genom dörren av vår gamla Fordhandlare (Logart Bil, Skellefteå) som tyvärr förlorade Ford när Hedin i sin oändliga visdom (eller inte) förändrade ÅF-systemet för en tid sedan.

ÅF i Skellefteå har dessutom inte riktigt koll på hur en Mach-E specas (till exempel så har man lagt på utrustningen som är standard i LR AWD en gång till på offerten).

Jag provade samtidigt Kia och Hyundai, båda var betydligt mer aktiva som säljare. För Kia är det lite speciellt eftersom jag känner säljchefen sedan tidigare men hos Huyndai var jag "ny".

Nu gillade ju vi ändå Mach-E så mycket att vi beställde en från Umeå...
Sponsored

• Sad