Swedish Customers

Composer

Well-Known Member
First Name
Andreas
Threads
0
Reaction score
46
Vehicles
Ford Mustang Mach-E 2021 AWD
Occupation
Music Composer
Country flag
Okej, samma som min då.
Då hoppas jag att våra OTA går igenom snart!
Har du din bil uppkopplad via wifi eller bilens mobildata? Skulle vilja testa att koppla bort wifi och se om det laddas ner bättre via 4g.
Sponsored

Jonis

Active Member
First Name
Jonis
Threads
0
Reaction score
29
Vehicles
Mach-E
Country flag
Har du din bil uppkopplad via wifi eller bilens mobildata? Skulle vilja testa att koppla bort wifi och se om det laddas ner bättre via 4g.
När jag står hemma är den uppkopplad mot wifi, på dagarna när jag är på jobbet så är det via bilens mobildata(2g?) då jag inte betalar extra för uppkopplingen.
När jag kör till å från arbetet brukar jag dela ut från min mobil till bilen.

Såg i förra veckan att mdm9650-tcu(den uppkopplingen som laddar ner OTA) kopplade upp sig mot mitt wifi och tankade ner ganska mycket. Nu verkar den bara koppa upp sig sporadiskt mot mitt wifi utan att tanka ner några mängder, så man får hoppas den fått ner det den ska ha, och nu väntar på att få en trigger signal för att börja flasha enheterna i bilen.

Last edited:

Composer

Well-Known Member
First Name
Andreas
Threads
0
Reaction score
46
Vehicles
Occupation
Music Composer
Country flag
Får säga att jag tycker deras OTA hantering är väldigt konstig. Vore trevligare om det funkade som när man uppdaterar mobilen. Dvs mjukvaran säger till att det finns en uppdatering och frågar om man vill uppdatera och man klickar på uppdatera. Men jag förstår att det är många moduler i bilen som behöver uppdateras.

Men är ändå lite förbryllad över tillvägagångssättet. :)

Kan inte tänka mig att OTA funkar samma på Teslor, Rivians etc som det gör på Ford?

Jonis

Active Member
First Name
Jonis
Threads
0
Reaction score
29
Vehicles
Mach-E
Country flag
Hur gick det, fick du någon uppdatering?
Min säger: "deploymentFinalConsumerAction": "Expired"

Composer

Well-Known Member
First Name
Andreas
Threads
0
Reaction score
46
Vehicles
Occupation
Music Composer
Country flag
Expired
Hur gick det, fick du någon uppdatering?
Min säger: "deploymentFinalConsumerAction": "Expired"
Fick expired jag med. Får hoppas den försöker ladda ner snart igen då. ?

swemme

Well-Known Member
Threads
8
Reaction score
37
Vehicles
Ford Mustang Mach-e
Country flag
Bättre sent än aldrig. :)

Jag har dock redan skaffat mig en andra nyckel så frågan är om jag får ersättning eller en tredje. ;)

swemme

Well-Known Member
Threads
8
Reaction score
37
Vehicles
Ford Mustang Mach-e
Country flag
Ionity, vad händer efter ett år?

Jag har om några veckor haft bilen i ett år vilket innebär att det Ionityabonnemang som bilen kom med tar slut. Frågan är vad som händer därefter? Någon av er som vet??

Priset på 3,60:-/kWh som det inneburit har varit trevligt och jag ser inte fram emot att betala 8,90:-/kWh därefter. Då är det t.o.m. bättre att ladda på Tesla Supercharger framgent, vilket numera fungerar toppen i Sverige. :)

Ford Mustang Mach-E Swedish Customers 1684E442-F78A-4BDF-99FC-3AA1B1587055

Composer

Well-Known Member
First Name
Andreas
Threads
0
Reaction score
46
Vehicles
Occupation
Music Composer
Country flag
Nu failed ?
Ser ut som den ska försöka igen iaf. Annars är det väll in till Ford(hedin) å få 21p22 fixen
Min har laddat ner igen och står på samma artifact_retrieval_in_progress. Men verkar inte kunna installera uppdateringen till 1.7.1 åter igen. Har en vecka kvar tills det blir failed antar jag, men verkar som den behöver in på verkstad för o kunna uppdateras.

:(

chris

Member
First Name
Chris
Threads
2
Reaction score
6
Vehicles
Seat Tarraco, Mustang Mach-E AWD ER
Country flag
Ionity, vad händer efter ett år?

Jag har om några veckor haft bilen i ett år vilket innebär att det Ionityabonnemang som bilen kom med tar slut. Frågan är vad som händer därefter? Någon av er som vet??

Priset på 3,60:-/kWh som det inneburit har varit trevligt och jag ser inte fram emot att betala 8,90:-/kWh därefter. Då är det t.o.m. bättre att ladda på Tesla Supercharger framgent, vilket numera fungerar toppen i Sverige. :)
Jag tror inte att det är någon som vet - såvitt jag känner till har Hedin inte gått ut med vad som kommer att gälla efter ett år...

Sitter i samma situation och snubblade över appen Bonnet i ett annat forum; för mig är det den optimala lösningen - jag har ett resemönster som passar Ionitys befintliga nätverk och snabbladdar då och då, men inte tillräckligt ofta för att det ska kännas värt att binda upp mig med månadskostnader fast ändå så ofta att Ionitys pris utan rabatt svider rejält. Med Bonnet blir kostnaden på Ionity ca 4,3 kr/kWh utan månadskostnad och bindningstid. Jag gjorde en tråd kring Bonnet, om du vill läsa mer.

Om du snabbladdar ofta hos flera olika leverantörer kan eventuellt Elli vara ett bättre alternativ; mot en månadskostnad om 129 kronor får du bra priser hos ett antal olika leverantörer. Jag har dock ingen egen erfarenhet då det räcker med bra pris hos Ionity för min del...

PeZ

Member
Threads
1
Reaction score
16
Vehicles
2021 Mach-E Standard Range A Premium Infinite Blue
Country flag
Jag fick precis Power-Up 2.6.0. Någon annan som fått denna eller till och med senare versioner?

Nugatti

Well-Known Member
First Name
Aleksander
Threads
2
Reaction score
65
Vehicles
2021 Mach E
Occupation
Engineer
Country flag
Jag fick precis Power-Up 2.6.0. Någon annan som fått denna eller till och med senare versioner?
Nice! Nej, men jag fick någon kryptisk uppdatering i android widgeten, och i bilen verkar det som att den 2.1.0 uppdateringen jag redan hadde (men som inte visade någon versionstext) nu blev aktiverad eller slått på. För plutselig fick jag horisontalt volym, och texten till 2.1.0 visas nu.

Ford Mustang Mach-E Swedish Customers Screenshot_20220617-085859_Ford Status Widget
Sponsored