swemme
Well-Known Member
- Threads
- 8
- Reaction score
- 37
- Vehicles
- Ford Mustang Mach-e
Jag har fått tre OTA sista två månaderna. Det kom två ganska tätt som bara sa att något uppdaterats men inget mer. Den senaste OTAn är 2.3.0 och här har bilen gjort två misslyckade försök. Då bilen var inne på takfixen i veckan så installerades alla uppdateringar som fanns där 2.3.0 var en av dem så denna uppdatering borde förfalla. Får se vad som händer.Fordsupporten i Sverige (som jag har regelbunden kontakt med) sa att OTA till Sverige (oklart vilken build) skulle komma "i slutet av mars". Så om de är rätt informerade ska det väl komma snart..
FP till Android skulle också komma med en mindre uppdatering "i slutet av mars".
Själv har jag inte fått något av dem... men de kanske menade 2023?![]()
Ford Pass-appen har uppdaterats ganska regelbundet. Om man vill ha den senaste versionen så är det den amerikanska versionen som gäller. Vi i Europa får uppdateringarna 2-3 veckor efter. (Man behöver skapa ett amerikanskt AppStore/Google Play-konto för att få ner de amerikanska versionerna.). Just nu är 4.12.0 släppt för iOS för oss men i USA finns version 4.13.0 ute (släpptes 28/3).
Sponsored