Swedish Customers

Composer

Well-Known Member
First Name
Andreas
Joined
Feb 2, 2022
Threads
0
Messages
67
Reaction score
46
Location
Sweden
Vehicles
Ford Mustang Mach-E 2021 AWD
Occupation
Music Composer
Country flag
Min ÅF vägrar ringa upp och/eller svara på mina mail om att min bil failar alla sina OTA försök.
Ford supporten vill att jag väntar till min failat 29/6. Bah, det skall ju bara funka! 😅

Sen att 1-pedal slutar fungera i tid och otid är lite småotrevligt när man kör i backar.
Sponsored

 

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Joined
Feb 2, 2022
Threads
2
Messages
101
Reaction score
78
Location
Sweden
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Min ÅF vägrar ringa upp och/eller svara på mina mail om att min bil failar alla sina OTA försök.
Ford supporten vill att jag väntar till min failat 29/6. Bah, det skall ju bara funka! 😅

Sen att 1-pedal slutar fungera i tid och otid är lite småotrevligt när man kör i backar.
Så än så länge har jag "bara" fått en uppdatering som gått OK. Hoppas att du nu får bra support från din ÅF
 

swemme

Well-Known Member
Joined
Apr 25, 2021
Threads
8
Messages
65
Reaction score
37
Location
Sweden
Vehicles
Ford Mustang Mach-e
Country flag
Min rekommendation är att ringa någon annan som kan hjälpa dig. Alla verkstäder som hanterar Ford (och gärna Mustang) ska kunna hjälpa till att iaf uppdatera bilen.

Min bil har blivit uppdaterad på verkstad två gånger och tre OTA under året jag haft den. Den senaste månaden har två av OTA kommit varav den senaste 2.7.1.
 

Jonis

Active Member
First Name
Jonis
Joined
Jul 16, 2021
Threads
0
Messages
37
Reaction score
29
Location
Sweden
Vehicles
Mach-E
Country flag
Min ÅF vägrar ringa upp och/eller svara på mina mail om att min bil failar alla sina OTA försök.
Ford supporten vill att jag väntar till min failat 29/6. Bah, det skall ju bara funka! 😅

Sen att 1-pedal slutar fungera i tid och otid är lite småotrevligt när man kör i backar.
Hur har det gått för dig? Min status är fortfarande "Failuare" :(
 

swemme

Well-Known Member
Joined
Apr 25, 2021
Threads
8
Messages
65
Reaction score
37
Location
Sweden
Vehicles
Ford Mustang Mach-e
Country flag
Jag är väldigt sugen på att skaffa det som behövs för att installera uppdateringarna själv. Jag har inget större förtroende för Hedin bil och den service som de ger idag. Efter nyår så tar de dessutom och kastar ut alla andra som säljer Mustang idag (om jag förstått rätt). Hittills har jag fått mycket bra support av min åf, som inte är Hedin, men antar att även de, helt förståligt, kommer välja att prioritera de märken som de säljer. Jag tänker att vi kommer se det över hela landet, tyvärr.

Vet någon av er vad som gäller garantimässigt om man uppdaterar sin bil själv? Borde vara samma sak som om en OTA fallerar, eller?
 


Nugatti

Well-Known Member
First Name
Aleksander
Joined
Mar 3, 2021
Threads
2
Messages
57
Reaction score
60
Location
Norway, Sweden, Denmark
Vehicles
2021 Mach E
Occupation
Engineer
Country flag
Min har 2.7.1, och samtidigt som jag förstår dig, så tror jag att du lider lite af FOMO, för det är värkligen ingen skillnad. Kanske större Carplay, i fall du har äppellur, som jag inte har.

Edit: Förlåt, jag ser nu att du också har 2.7.1.
 

Composer

Well-Known Member
First Name
Andreas
Joined
Feb 2, 2022
Threads
0
Messages
67
Reaction score
46
Location
Sweden
Vehicles
Ford Mustang Mach-E 2021 AWD
Occupation
Music Composer
Country flag
Hur har det gått för dig? Min status är fortfarande "Failuare" :(
Failure för mig också igen. Tror den får in på service annars kommer det inte gå igenom några uppdateringar.
 

Composer

Well-Known Member
First Name
Andreas
Joined
Feb 2, 2022
Threads
0
Messages
67
Reaction score
46
Location
Sweden
Vehicles
Ford Mustang Mach-E 2021 AWD
Occupation
Music Composer
Country flag
Hur har det gått för dig? Min status är fortfarande "Failuare" :(
Har tid i nästa vecka då de skall uppdatera manuellt hos verkstaden och fixa lite andra mjukvarufel.
Förhoppningsvis släpper det då för OTA.
 

patrikli

Active Member
First Name
Patrik
Joined
Jun 2, 2021
Threads
0
Messages
32
Reaction score
24
Location
Sweden
Vehicles
Mach-E AWD ER Rapid Red TP+
Country flag
Har tid i nästa vecka då de skall uppdatera manuellt hos verkstaden och fixa lite andra mjukvarufel.
Förhoppningsvis släpper det då för OTA.
Man kan hoppas att det fixar det men jag tror inte det. Jag har grejor så jag uppdaterar min bil själv och har installerat alla uppdateringar som finns men har ändå fel när det gäller OTA.
 

Jonis

Active Member
First Name
Jonis
Joined
Jul 16, 2021
Threads
0
Messages
37
Reaction score
29
Location
Sweden
Vehicles
Mach-E
Country flag
Har tid i nästa vecka då de skall uppdatera manuellt hos verkstaden och fixa lite andra mjukvarufel.
Förhoppningsvis släpper det då för OTA.
Hur gick det fick dom till det, eller har du inte haft den inne ännu?
 

Jonis

Active Member
First Name
Jonis
Joined
Jul 16, 2021
Threads
0
Messages
37
Reaction score
29
Location
Sweden
Vehicles
Mach-E
Country flag
Man kan hoppas att det fixar det men jag tror inte det. Jag har grejor så jag uppdaterar min bil själv och har installerat alla uppdateringar som finns men har ändå fel när det gäller OTA.
Kunde du utföra 22B08 själv?
 

Jonis

Active Member
First Name
Jonis
Joined
Jul 16, 2021
Threads
0
Messages
37
Reaction score
29
Location
Sweden
Vehicles
Mach-E
Country flag
Jag fick tid den 26/7 hos Hedin i Segeltorp, hoppas på att de kan få till OTA problemet.
 

Composer

Well-Known Member
First Name
Andreas
Joined
Feb 2, 2022
Threads
0
Messages
67
Reaction score
46
Location
Sweden
Vehicles
Ford Mustang Mach-E 2021 AWD
Occupation
Music Composer
Country flag
Hur gick det fick dom till det, eller har du inte haft den inne ännu?
Det skulle ta några timmar sa ÅF, men de ringde och sa att det tar längre tid än vad de trodde. De ringde inte idag heller, så antar att de har problem. :(
Som tur är gav de mig en mach-e lånebil dagen jag lämnade in den som jag kan leka med. Inte lika utrustad som min dock. ;)
Sponsored

 
 




Top