Swedish Customers

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Joined
Feb 2, 2022
Threads
2
Messages
101
Reaction score
78
Location
Sweden
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Värkar som att dom Hedin Akalla inte är helt att lita på..
Nja, i min erfarenhet är de hederliga, men otroligt dålig service och kundfokus. De satsar nu dessutom mest på nya kinesiska modeller...
Sponsored

 

zog

Well-Known Member
First Name
daniel
Joined
Feb 7, 2022
Threads
2
Messages
58
Reaction score
35
Location
Sweden
Vehicles
Mach E GT Performance
Country flag
Vad tror ni, i och med att man sänkt priserna så borde ju de begagnade gå ned också ? I så fall måste ju restvärdet om man lease:ar bli lägre med så de blir billigare att köpa loss ? I USA sänkte de med GT med 6000 dollar, får se hur mycket det blir i Sverige eller vet någon redan ?
 

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Joined
Feb 2, 2022
Threads
2
Messages
101
Reaction score
78
Location
Sweden
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Det är lite både och. Som ägare av bilen är det ju bra om andrahandsvärdet hålls uppe.
Men det är nog som du säger - Tesla sänkte priserna rejält och hade jag köpt idag (med Y 100k++ SEK billigare), så vete sjutton om det inte blivit en Y fastän jag gillar Mach-E bättre.
Tror alla biltillverkare bara får gilla läget och följa Tesla.
 

Jayc

Active Member
First Name
Joaquin
Joined
Nov 4, 2022
Threads
2
Messages
34
Reaction score
21
Location
Sweden
Vehicles
Mach e
Country flag
OTA problem
Hej,
Jag har en tidig Job 1 bil. OTA uppdateringarna funkade i början, men sedan 1 år tillbaka har bilen inte tagit emot några OTA utan jag har fått lämna in den varje gång. Sista gången tog det nästan en vecka, det felsöktes av massa tekniker och tillslut gjordes någon form av manuell programmering. Dagarna därefter lyckades bilen ta emot två OTA (mitten av Dec 22) Men sedan dess har bilen slutat att ta emot uppdateringar igen.. Idag var jag kontakt med fordpass och fick nedan svar.. Har någon annan liknade problem?

Screenshot_20230130_210720_Gmail.jpg
 

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Joined
Feb 2, 2022
Threads
2
Messages
101
Reaction score
78
Location
Sweden
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
OTA problem
Hej,
Jag har en tidig Job 1 bil. OTA uppdateringarna funkade i början, men sedan 1 år tillbaka har bilen inte tagit emot några OTA utan jag har fått lämna in den varje gång. Sista gången tog det nästan en vecka, det felsöktes av massa tekniker och tillslut gjordes någon form av manuell programmering. Dagarna därefter lyckades bilen ta emot två OTA (mitten av Dec 22) Men sedan dess har bilen slutat att ta emot uppdateringar igen.. Idag var jag kontakt med fordpass och fick nedan svar.. Har någon annan liknade problem?

Ford Mustang Mach-E Swedish Customers Screenshot_20230130_210720_Gmail
hej!
Inte jag (tack och lov). Men uppdateringarna går verkligen trögt. Men de kommer iaf..
 


zog

Well-Known Member
First Name
daniel
Joined
Feb 7, 2022
Threads
2
Messages
58
Reaction score
35
Location
Sweden
Vehicles
Mach E GT Performance
Country flag
Fick 2 OTA i Januari till min Job 2 2021.

Sedan provkörde jag en Model Y Performance. Vilket skräp, den var direkt dålig i både körning och komfort samt ful med. Gillade inte ens stereon.
Hade inte velat ge 500k för den. Det enda jag gillade med den var egentligen entertainment systemet, det var intuitivt och bra.

Provade en MB EQE och en EQS efter, det var lite annat i lyxväg... men körglädje tycker jag min GT är grym på, i allafall upp till 140-150 km/h.

Jag ska dock ge en model S eller X en chans om några månader för att se om de är bättre men jag är verkligen inte imponerad av Tesla, tvärt om.

Således är jag mer och mer inne på att köpa ut min när leasingen går ut, vad ska man skaffa annars liksom. Tänker mig en elbil upp till 1.2 mille c:a. Eller har ni några andra rekommendationer ? Aktuellt om 2 år iofs men man måste väl beställa om 1 år för att vara säker på att få den i tid ...
 

PeZ

Member
Joined
Apr 14, 2022
Threads
1
Messages
22
Reaction score
16
Location
Sweden
Vehicles
2021 Mach-E Standard Range A Premium Infinite Blue
Country flag
Min senaste OTA var i september och det var 2.7.4. Känns som man ligger lite efter i uppdateringar.
 

Nugatti

Well-Known Member
First Name
Aleksander
Joined
Mar 3, 2021
Threads
2
Messages
57
Reaction score
60
Location
Norway, Sweden, Denmark
Vehicles
2021 Mach E
Occupation
Engineer
Country flag
Fick 2 OTA i Januari till min Job 2 2021.

Sedan provkörde jag en Model Y Performance. Vilket skräp, den var direkt dålig i både körning och komfort samt ful med. Gillade inte ens stereon.
Hade inte velat ge 500k för den. Det enda jag gillade med den var egentligen entertainment systemet, det var intuitivt och bra.

Provade en MB EQE och en EQS efter, det var lite annat i lyxväg... men körglädje tycker jag min GT är grym på, i allafall upp till 140-150 km/h.

Jag ska dock ge en model S eller X en chans om några månader för att se om de är bättre men jag är verkligen inte imponerad av Tesla, tvärt om.

Således är jag mer och mer inne på att köpa ut min när leasingen går ut, vad ska man skaffa annars liksom. Tänker mig en elbil upp till 1.2 mille c:a. Eller har ni några andra rekommendationer ? Aktuellt om 2 år iofs men man måste väl beställa om 1 år för att vara säker på att få den i tid ...
Jag trodde Model Y sin stereo skulle va mycket bättre. Den i Mach-E är ju väldigt medioker och totalt utan bas.

Lucid projekt Gravity kanske kommer bli bra. Vanliga Lucid Air är också på väg, och har börjat säljas nere i Europa nu. Men bagageluckan är för liten för barnvagn. Rivian R1S om den kommer hit. Jag har provkört BMW iX 40, och va inte väldigt impad (inte mycket bättre än Mach-E), men iX 50 med luftfjädring tror jag är bra.

Om du vill supporta Kina (och därmed indirekt Ryssland?) så är Nio faktisk ganska premium. Kolla på NIO ET7.
 

zog

Well-Known Member
First Name
daniel
Joined
Feb 7, 2022
Threads
2
Messages
58
Reaction score
35
Location
Sweden
Vehicles
Mach E GT Performance
Country flag
Jag trodde Model Y sin stereo skulle va mycket bättre. Den i Mach-E är ju väldigt medioker och totalt utan bas.

Lucid projekt Gravity kanske kommer bli bra. Vanliga Lucid Air är också på väg, och har börjat säljas nere i Europa nu. Men bagageluckan är för liten för barnvagn. Rivian R1S om den kommer hit. Jag har provkört BMW iX 40, och va inte väldigt impad (inte mycket bättre än Mach-E), men iX 50 med luftfjädring tror jag är bra.

Om du vill supporta Kina (och därmed indirekt Ryssland?) så är Nio faktisk ganska premium. Kolla på NIO ET7.
Har du BO systemet i din också ? Jag upplever den inte som utan bas, tvärt om. Model Y var hög diskant som nästan gjorde ont och saknade all bas men kanske var en inställning där, fipplade inte med stereon mer än att jag spelade ett par låtar på spotify och tyckte den sög.

Lucid kan absolut vara något och IX ska jag kika på. Väntar på provkörning av nya Etron med från Audi.
Nej Kinabil klarar jag inte mentalt och moraliskt att köpa så där passar jag men absolut ser den fin ut. Jag gillar nya el-Lotusen också men det är ju Kinabil det med tyvärr.
 

Composer

Well-Known Member
First Name
Andreas
Joined
Feb 2, 2022
Threads
0
Messages
67
Reaction score
46
Location
Sweden
Vehicles
Ford Mustang Mach-E 2021 AWD
Occupation
Music Composer
Country flag
Aldrig fått en OTA på exakt ett år av ägande. De bytade apim i okt/nov men har inte hänt något sedan dess heller.

Bilen har varit inne minst 5 gånger för service på ett år för olika buggar/saker. :p
 
  • Wow
Reactions: McS

zog

Well-Known Member
First Name
daniel
Joined
Feb 7, 2022
Threads
2
Messages
58
Reaction score
35
Location
Sweden
Vehicles
Mach E GT Performance
Country flag
Aldrig fått en OTA på exakt ett år av ägande. De bytade apim i okt/nov men har inte hänt något sedan dess heller.

Bilen har varit inne minst 5 gånger för service på ett år för olika buggar/saker. :p
Låter trist, min har fungerat perfekt förrutom HVJB som byttes i somras.
 

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Joined
Feb 2, 2022
Threads
2
Messages
101
Reaction score
78
Location
Sweden
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
hej!
Någon som vet var man kan få tag på färgkoder för att fylla i stenskott. Jag frågade Hedin vilken vit färg jag ska ha till min bil och de svarade typ. "vet inte, kolla med biltema"... (suck)
Sponsored

 
 




Top