Swedish Customers

Nugatti

Well-Known Member
First Name
Aleksander
Threads
2
Reaction score
65
Vehicles
2021 Mach E
Occupation
Engineer
Country flag
Några dagar efter uppdateringen så dök det upp en ny A/C knapp på hemskärmen i går ? Jaja. Inte precis full-screen CarPlay, eller ny modern layout med kameraknapp osv. Men det rör sig.
Sponsored

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Threads
3
Reaction score
100
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Sådär ja! Imorse kom ytterligare en mindre ota ?
Fick även en ny version på Sync 4
Utgåva 889, ver 23130?

Screenshot_20230704_075233_FordPass.jpg
Japp, äntligen! Nu fick jag denna också!

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Gott det rullar på ? Snabb knapp till AC, Waze, googlemaps i stor storlek ?

Ford Mustang Mach-E Swedish Customers Screenshot_20230707_143849_FordPass

Ford Mustang Mach-E Swedish Customers Screenshot_20230707_142325_FordPass

swemme

Well-Known Member
Threads
8
Reaction score
37
Vehicles
Ford Mustang Mach-e
Country flag
Vad använder ni för kort/abonnemang för snabbladdning?

Första året använde jag det som Ford skickade med och har nu sista året använt Elli då jag fick ett bra pris. Nu har det precis tagit slut och att förlänga det skulle kosta 154:-/mån och 5,70:-/kWh på Ionity. Med det priset skulle jag kunna ladda på Teslas laddare för ungefär samma pris utan månadskostnad.

Har i några tips?

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Vad använder ni för kort/abonnemang för snabbladdning?

Första året använde jag det som Ford skickade med och har nu sista året använt Elli då jag fick ett bra pris. Nu har det precis tagit slut och att förlänga det skulle kosta 154:-/mån och 5,70:-/kWh på Ionity. Med det priset skulle jag kunna ladda på Teslas laddare för ungefär samma pris utan månadskostnad.

Har i några tips?
Teslas bra pris kräver medlemskap, kostar 129kr(ingen bindningstid) och jag väljer Teslas laddnätverk alla dagar i veckan. På den senaste roadtripen till Amsterdam var Teslas supercharger överlägset allt.. Tillgänglighet, läge, pris enkelheten etc..
Resan kostade ToR strax över 1600kr och alla laddstopp förutom 2 gjordes på Tesla?

McS

Well-Known Member
First Name
Peter
Threads
3
Reaction score
100
Vehicles
Ford Mustang Mach-E
Country flag
Jag fick med Ionity abonnemang när bilen köptes och när det gick ut efter 1 år så förlängde jag ett år för runt 1600kr. 3:50kr/kWh kostar det mig nu.
Tycker att det har varit rimliga väntetider då jag pendlat längs E-vägar i Sverige. Värsta väntetiden var 25 minuter i somras i Hudik... Men oftast är det mellan 0-10 minuter.

PeZ

Member
Threads
1
Reaction score
16
Vehicles
2021 Mach-E Standard Range A Premium Infinite Blue
Country flag
Jag fick med Ionity abonnemang när bilen köptes och när det gick ut efter 1 år så förlängde jag ett år för runt 1600kr. 3:50kr/kWh kostar det mig nu.
Tycker att det har varit rimliga väntetider då jag pendlat längs E-vägar i Sverige. Värsta väntetiden var 25 minuter i somras i Hudik... Men oftast är det mellan 0-10 minuter.
Jag förlängde också mitt abonnemang med Ionity förra året då 3,5kr/kwh var väldigt förmånligt och jag pendlar en del Stockholm-Göteborg. Dock så fick jag en smärre chock nu när jag laddade under min senaste resa då jag helt plötsligt blev debiterad 6,44kr/kwh… Tydligen har de höjt sina priser utan någon som helst förvarning. Mitt abonnemang löper ut nu i oktober och jag kommer nog välja en annan operatör i fortsättningen.

Har varit nöjd med Ionity då de nästan aldrig strulat (behövt ringa till supporten en gång och då startade de om laddaren och jag fick en kostnadsfri session). Har åkt på väldigt ”udda tider” när jag pendlat och har därför aldrig upplevt några laddköer som jag hört att andra klagat på.

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Vill bara höra, har någon här en fungerande frunkknapp på bilnyckeln ? Hade gillat att kunna öppna frunken utan att hålla på med spaken?
Har en tidig jobb 1 bil som aldrig haft den funktionen så intressant att se om någon annan har det?

thedoc

Well-Known Member
First Name
Staffan
Threads
0
Reaction score
25
Vehicles
Ford Mach-e 2021
Country flag
Vill bara höra, har någon här en fungerande frunkknapp på bilnyckeln ? Hade gillat att kunna öppna frunken utan att hålla på med spaken?
Har en tidig jobb 1 bil som aldrig haft den funktionen så intressant att se om någon annan har det?
Min 2021:a har den funktionen. Vad är "tidig jobb 1 bil" ?

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Min 2021:a har den funktionen. Vad är "tidig jobb 1 bil" ?
Gott, det är Intressant! I det internationella forumet har vissa 2021 bilar börjat få den funktionen först nu? De amerikanska bilarna har dock aldrig blivit levererade med nycklar som har frunkknappen men vissa årsmodeller där har funktion. Däremot verkar alla de Europeiska fått bilnycklarna med knappen så det verkar rimligt att knappen ska fungera! Det blir att säga till återförsäljare att uppdatera rätt moduler näst gång?.
En jobb 1 bil är den första version av Mach e som levererades. Fick min i början av 2021. Mike G här i forumet har läst av mitt VIN och det visade sig vara just en Jobb 1 bil.

Har du allt haft en fungerande frunkknapp?

thedoc

Well-Known Member
First Name
Staffan
Threads
0
Reaction score
25
Vehicles
Ford Mach-e 2021
Country flag
Gott, det är Intressant! I det internationella forumet har vissa 2021 bilar börjat få den funktionen först nu? De amerikanska bilarna har dock aldrig blivit levererade med nycklar som har frunkknappen men vissa årsmodeller där har funktion. Däremot verkar alla de Europeiska fått bilnycklarna med knappen så det verkar rimligt att knappen ska fungera! Det blir att säga till återförsäljare att uppdatera rätt moduler näst gång?.
En jobb 1 bil är den första version av Mach e som levererades. Fick min i början av 2021. Mike G här i forumet har läst av mitt VIN och det visade sig vara just en Jobb 1 bil.

Har du allt haft en fungerande frunkknapp?
Vilken upplaga min bil är vet jag inte, men den har "europeisk" VIN och en sticker som hävdar att den kommer från Tyskland. En 21:a som jag hämtade ut i februari -22.
Ford Mustang Mach-E Swedish Customers fordnyckel

Last edited:
  • Like
Reactions: McS

Jayc

Well-Known Member
First Name
Joaquin
Threads
4
Reaction score
58
Vehicles
Mach e
Country flag
Din bil är säkert tillverkad senare delen av 2021, vilket kan förklarar att din frunkknapp funkar. Tyskland? Alla Mach e tillverkas i Mexiko, kanske någonting med att Tyskland är transitland eller något?
2 år utan frunkknapp så är det dags att få återförsäljare att fixa det ?
Kul att OTA har börjat rulla på bra också ?
Sponsored