Dutch people that ordered a Mach-E?

F1Dude

Well-Known Member
Joined
May 25, 2020
Threads
0
Messages
62
Reaction score
35
Location
NL
Vehicles
Mercedes
Country flag
Afgelopen woensdag was mijn build day. Als ik nu in de app kijk zie ik het volgende; ik moet de auto activeren, wat dan niet lukt uiteraard. Maar wel leuk om te zien dat er weer een volgende stap zichtbaar is.

Anderen die dit ook zien?
Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? 7AF4D40C-D435-447E-A36A-B84C33AD8B9F

Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? 6826F1A8-6773-4A64-99A0-15F2A266DF0F
 

hetgeleteken

Well-Known Member
First Name
Martijn
Joined
Apr 16, 2020
Threads
0
Messages
137
Reaction score
118
Location
Utrecht, NL
Vehicles
VW Golf Estate, Ford Mustang Mach-E AWD ER Lucid Red Tech+ reserved
Country flag
Afgelopen woensdag was mijn build day. Als ik nu in de app kijk zie ik het volgende; ik moet de auto activeren, wat dan niet lukt uiteraard. Maar wel leuk om te zien dat er weer een volgende stap zichtbaar is.

Anderen die dit ook zien?
Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? 6826F1A8-6773-4A64-99A0-15F2A266DF0F

Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? 6826F1A8-6773-4A64-99A0-15F2A266DF0F
Nog niet, maar mijn build date is gisteren... ben wel benieuwd waar ik idd de auto in juiste kleur kan zien, locatie etc
 

Theo

Member
First Name
Theo
Joined
Jun 30, 2020
Threads
0
Messages
7
Reaction score
0
Location
Vlaardingen
Vehicles
Ford Mustang MMe
Country flag
Begin december kortstondig contact gehad met de auto. Na 5 min de melding dat de auto gereset is.

Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? A90F393C-199D-4ED7-AE75-66A8B60131CF

Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? D137068A-C43D-4C52-874C-F54FB1AD9454
 


F1Dude

Well-Known Member
Joined
May 25, 2020
Threads
0
Messages
62
Reaction score
35
Location
NL
Vehicles
Mercedes
Country flag
Nog niet, maar mijn build date is gisteren... ben wel benieuwd waar ik idd de auto in juiste kleur kan zien, locatie etc
ah ok, hopelijk kan je het ma/di ook zien, moet haast wel! Spannend!
 

Edgar

Well-Known Member
First Name
Edgar
Joined
Sep 29, 2020
Threads
0
Messages
59
Reaction score
44
Location
Schoonhoven
Vehicles
Ford C-max electric, Mach-e RWD Grey carbonized
Country flag
Afgelopen woensdag was mijn build day. Als ik nu in de app kijk zie ik het volgende; ik moet de auto activeren, wat dan niet lukt uiteraard. Maar wel leuk om te zien dat er weer een volgende stap zichtbaar is.

Anderen die dit ook zien?
7AF4D40C-D435-447E-A36A-B84C33AD8B9F.jpeg

6826F1A8-6773-4A64-99A0-15F2A266DF0F.jpeg
Hoi als hij gebouwd is zie je je mustang ook in de correcte kleur.. alleen activeren lukt niet dan moet de auto worden gestart.
Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? Ford
 

Machnix

Member
First Name
Marnix
Joined
Nov 7, 2020
Threads
1
Messages
15
Reaction score
17
Location
Rotterdam, The Netherlands
Vehicles
Skoda Octavia (2006); Ordered Mustang Mach E RWD ER (lucid red)
Country flag
Even een vraag aan degenen die online hun MME gereserveerd hebben (dus niet via leasemaatschappij). Drie maanden geleden konden de reserveringen worden omgezet in bestellingen en daarbij diende 'ondertekenen bij de dealer' te worden aangevinkt. Er zou vervolgens een contract worden opgestuurd, maar ik heb nog geen contract gekregen. In hoeverre hebben anderen al wel een contract ontvangen?
 

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
Even een vraag aan degenen die online hun MME gereserveerd hebben (dus niet via leasemaatschappij). Drie maanden geleden konden de reserveringen worden omgezet in bestellingen en daarbij diende 'ondertekenen bij de dealer' te worden aangevinkt. Er zou vervolgens een contract worden opgestuurd, maar ik heb nog geen contract gekregen. In hoeverre hebben anderen al wel een contract ontvangen?
In december inderdaad een "papieren" contract ondertekend, digitaal dan ;)
 

Machnix

Member
First Name
Marnix
Joined
Nov 7, 2020
Threads
1
Messages
15
Reaction score
17
Location
Rotterdam, The Netherlands
Vehicles
Skoda Octavia (2006); Ordered Mustang Mach E RWD ER (lucid red)
Country flag
@Marcel: Bedankt voor je reactie

Reden waarom ik ernaar informeer is de MIA (milieu-investeringsaftrek). Ik koop mijn auto zakelijk, als ondernemer. De MIA levert bij aanschaf van een elektrische auto een belastingaftrek op van 13,5% over maximaal € 40000, dus een verlaging van het belastbaar inkomen met € 5400.

Om voor de MIA in aanmerking te komen moet je dat binnen 3 maanden na het aangaan van de verplichting aanvragen bij RVO.

Op de website van RVO staat dat als volgt:
Meld uw investering in een elektrische of waterstofvoertuig uiterlijk 3 maanden na de datum waarop u de verplichting tot aankoop bent aangegaan. Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld de datum van het ondertekenen van een koopcontract of een offerte. Zorg er dus voor dat uw melding binnen deze termijn is ingediend, want anders komt uw investering niet in aanmerking.
Stel u heeft op 4 januari 2021 een koopovereenkomst gesloten. U mag uw melding dan uiterlijk op 4 april 2021 indienen. Het gaat dus om de datum van de koopovereenkomst. Dit is niet hetzelfde als de datum van levering, de factuur of de betaaldatum van bijvoorbeeld een e-auto.


Ik zat nu wel met de vraag: wat is het moment van aangaan van de verplichting: op de website aanklikken dat je de auto wilt bestellen of het moment dat je er een handtekening voor zet op een contract? Vlak voor vijf uur maar even met RVO gebeld en die konden ook niet goed aangeven hoe het in dit geval zat. Dus net de veilige weg gevolgd en mijn MIA-aanvraag ingediend.

Misschien ook een aandachtspunt voor anderen die de Mach E zakelijk kopen.
 

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
@Marcel: Bedankt voor je reactie

Reden waarom ik ernaar informeer is de MIA (milieu-investeringsaftrek). Ik koop mijn auto zakelijk, als ondernemer. De MIA levert bij aanschaf van een elektrische auto een belastingaftrek op van 13,5% over maximaal € 40000, dus een verlaging van het belastbaar inkomen met € 5400.

Om voor de MIA in aanmerking te komen moet je dat binnen 3 maanden na het aangaan van de verplichting aanvragen bij RVO.

Op de website van RVO staat dat als volgt:
Meld uw investering in een elektrische of waterstofvoertuig uiterlijk 3 maanden na de datum waarop u de verplichting tot aankoop bent aangegaan. Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld de datum van het ondertekenen van een koopcontract of een offerte. Zorg er dus voor dat uw melding binnen deze termijn is ingediend, want anders komt uw investering niet in aanmerking.
Stel u heeft op 4 januari 2021 een koopovereenkomst gesloten. U mag uw melding dan uiterlijk op 4 april 2021 indienen. Het gaat dus om de datum van de koopovereenkomst. Dit is niet hetzelfde als de datum van levering, de factuur of de betaaldatum van bijvoorbeeld een e-auto.


Ik zat nu wel met de vraag: wat is het moment van aangaan van de verplichting: op de website aanklikken dat je de auto wilt bestellen of het moment dat je er een handtekening voor zet op een contract? Vlak voor vijf uur maar even met RVO gebeld en die konden ook niet goed aangeven hoe het in dit geval zat. Dus net de veilige weg gevolgd en mijn MIA-aanvraag ingediend.

Misschien ook een aandachtspunt voor anderen die de Mach E zakelijk kopen.
Duidelijk, maar volgens mij is voor de auto aanschaffen echt een koopcontract nodig, dus dat is de datum die je aan moet houden, als je nog geen handtekening hebt gezet ben je ook nog geen verplichting aangegaan.

Ik heb zelf extra lang gewacht, als het aan de dealer lag had ik al in maart getekend maar ik wilde eigenlijk wachten op een proefrit?
 

hetgeleteken

Well-Known Member
First Name
Martijn
Joined
Apr 16, 2020
Threads
0
Messages
137
Reaction score
118
Location
Utrecht, NL
Vehicles
VW Golf Estate, Ford Mustang Mach-E AWD ER Lucid Red Tech+ reserved
Country flag
Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? Screenshot_20210316-192448_FordPass
Ik kreeg net deze melding in de FordPass app. De auto is on the move :). Hopelijk op transport gezet en niet door een Mexicaan gestolen...
Wat was je build date?
 

makooy

Well-Known Member
Joined
Jun 29, 2020
Threads
7
Messages
532
Reaction score
869
Location
Rotterdam, NL
Vehicles
Mach-E RWD SR Lucid Red TP+
Occupation
IT Consultant
Country flag
Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? Screenshot_20210316-192448_FordPass
Ik kreeg net deze melding in de FordPass app. De auto is on the move :). Hopelijk op transport gezet en niet door een Mexicaan gestolen...
Wat heb je gedaan/ingesteld dat je deze melding kreeg?
 
 




Top