Dutch people that ordered a Mach-E?

hetgeleteken

Well-Known Member
First Name
Martijn
Joined
Apr 16, 2020
Threads
0
Messages
137
Reaction score
118
Location
Utrecht, NL
Vehicles
VW Golf Estate, Ford Mustang Mach-E AWD ER Lucid Red Tech+ reserved
Country flag
Hmm, ok. Dan dus wel EU issue. Jammer. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds erg drastisch vind om de leveringen dan maar stop te zetten. Het is een miniem veiligheidsprobleempje. De kans dat een NL geleverde Mach-E NL last krijgt van deze foutieve eCall functionaliteit is verwaarloosbaar klein.

Buiten dat ik mijn auto nu later krijg (first world problem) word ik een beetje mistroostig van dit gevolg van de rubbertegelmaatschappij. Alle risico's van het leven schijnen gemitigeerd te moeten worden. Een eindeloze en onmogelijke opgave. Het belangrijkste gevolg is dat mensen steeds minder eigen verantwoordelijkheid nemen voor hun gedrag en gaan wijzen naar instanties als hun iets overkomt. Maar nu draaf ik wel erg door op een auto forum. Excuses.
Je hebt wel een punt hoor, en ik deel je frustratie. Zag net een Mach E rijden in Soesterberg, wat een bak! Geduld geduld dus…
Sponsored

 

Duckey

Member
First Name
M
Joined
May 28, 2021
Threads
0
Messages
14
Reaction score
0
Location
holland
Vehicles
MME RWD Extended
Country flag
Hmm, ok. Dan dus wel EU issue. Jammer. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds erg drastisch vind om de leveringen dan maar stop te zetten. Het is een miniem veiligheidsprobleempje. De kans dat een NL geleverde Mach-E NL last krijgt van deze foutieve eCall functionaliteit is verwaarloosbaar klein.

Buiten dat ik mijn auto nu later krijg (first world problem) word ik een beetje mistroostig van dit gevolg van de rubbertegelmaatschappij. Alle risico's van het leven schijnen gemitigeerd te moeten worden. Een eindeloze en onmogelijke opgave. Het belangrijkste gevolg is dat mensen steeds minder eigen verantwoordelijkheid nemen voor hun gedrag en gaan wijzen naar instanties als hun iets overkomt. Maar nu draaf ik wel erg door op een auto forum. Excuses.
Je zegt het precies goed: mensen gaan wijzen naar instanties. In dit geval Ford. Het is niet zozeer de kans dát iemand een risico loopt, het is meer de claims en rechtszaken die Ford verwacht áls het een keer gebeurt...
 

Duckey

Member
First Name
M
Joined
May 28, 2021
Threads
0
Messages
14
Reaction score
0
Location
holland
Vehicles
MME RWD Extended
Country flag
Vraagje: Hoe ervaren jullie de communicatie vanuit je dealer?

Ik ben niet zo happy met de mijne. Ik hoor vrijwel niks tenzij ik zelf actief aan de bel trek. Het lijkt mij dat een dealer zijn klanten juist nu dichtbij zich moet houden. Elke week een berichtje ook al heb je niks te melden, zou ik doen als ik verkoper was.

Aan die levering-issues kan hij niks doen maar die radiostilte vind ik nog het meest kwalijke.
 

hetgeleteken

Well-Known Member
First Name
Martijn
Joined
Apr 16, 2020
Threads
0
Messages
137
Reaction score
118
Location
Utrecht, NL
Vehicles
VW Golf Estate, Ford Mustang Mach-E AWD ER Lucid Red Tech+ reserved
Country flag
Vraagje: Hoe ervaren jullie de communicatie vanuit je dealer?

Ik ben niet zo happy met de mijne. Ik hoor vrijwel niks tenzij ik zelf actief aan de bel trek. Het lijkt mij dat een dealer zijn klanten juist nu dichtbij zich moet houden. Elke week een berichtje ook al heb je niks te melden, zou ik doen als ik verkoper was.

Aan die levering-issues kan hij niks doen maar die radiostilte vind ik nog het meest kwalijke.
Hier exact dezelfde ervaring: Totaal gebrek aan communicatie, ik moet overal zelf actief achteraan. Ik denk persoonlijk dat ze zelf niet zoveel geven om leaserijders, hun werkelijke klant is de leasemaatschappij en wellicht dat ze ook minder marge pakken op deze verkopen. Desalniettemin heeft dit impact op mijn perceptie van Ford als merk/organisatie, wat ik zeker meeweeg als ik in de toekomst ooit privé een auto aanschaf.
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Aangezien de MME via internet wordt verkocht en weinig onderhoud nodig heeft, heeft de dealer amper een incentive om zich erg druk te maken. Hij krijgt al veel gezeik om zijn kop van klanten vanwege de vertragingen en heeft ook nog veel werk aan het afleveren van de auto's zonder dat hij er iets aan verdient.

En daarbij komt ook nog dat Ford EU schijnbaar een totaal andere organisatie is dan Ford USA. Ik heb het idee dat die onderling niet of bijna niet communiceren. Dus de dealer weet vaak nog minder dan de klant die zijn info van fora op internet haalt.

Ik kan me zo voorstellen dat de Ford dealers de MME liever kwijt dan rijk zijn.
 


hetgeleteken

Well-Known Member
First Name
Martijn
Joined
Apr 16, 2020
Threads
0
Messages
137
Reaction score
118
Location
Utrecht, NL
Vehicles
VW Golf Estate, Ford Mustang Mach-E AWD ER Lucid Red Tech+ reserved
Country flag
Aangezien de MME via internet wordt verkocht en weinig onderhoud nodig heeft, heeft de dealer amper een incentive om zich erg druk te maken. Hij krijgt al veel gezeik om zijn kop van klanten vanwege de vertragingen en heeft ook nog veel werk aan het afleveren van de auto's zonder dat hij er iets aan verdient.

En daarbij komt ook nog dat Ford EU schijnbaar een totaal andere organisatie is dan Ford USA. Ik heb het idee dat die onderling niet of bijna niet communiceren. Dus de dealer weet vaak nog minder dan de klant die zijn info van fora op internet haalt.

Ik kan me zo voorstellen dat de Ford dealers de MME liever kwijt dan rijk zijn.
Dealerbedrijven hebben ook weinig toekomst in mijn optiek, zeker met het verdwijnen van de verbrandingsmotor. Er is al een enorme consolidatieslag geweest, maar hierna volgt inkrimping.
 

ZSR

Well-Known Member
Joined
Jan 29, 2020
Threads
1
Messages
139
Reaction score
75
Location
Rotterdam
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Dealerbedrijven hebben ook weinig toekomst in mijn optiek, zeker met het verdwijnen van de verbrandingsmotor. Er is al een enorme consolidatieslag geweest, maar hierna volgt inkrimping.
Totdat er een glazen dak vervangen moet worden, of de linker aandrijfmotor...lang leve de wachttijd.
 

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Joined
May 6, 2020
Threads
0
Messages
90
Reaction score
94
Location
Netherlands
Vehicles
Peel P50
Country flag
Gisteren ben ik gebeld door onze account manager van Ford (wij zijn groot zakelijk afnemer en hebben dus een eigen account manager bij Ford, dit helpt erg in de communicatie moet ik zeggen).

Hij vertelde dat er vanuit Ford aan de dealers is medegedeeld dat er geen kentekens meer mogen worden aangevraagd tot de software update er is. Auto's die al op kenteken staan mogen niet aan klanten worden uitgeleverd (hij had wel het vermoeden dat niet alle dealers zich aan dit laatste houden en toch uitleveren).

Bovenstaande geldt tot in elk geval 16 juni, of tot de software update er is.
Voor de reeds geleverde auto's wist hij niet of dit een OTA update zou worden of dat die terug naar de dealer moeten.
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Niet om lullig te doen, maar hetzelfde communiceerde mijn dealer vrijdag al richting mij en het stond eergisteren ook al op autoblog. Dus het voordeel van een persoonlijk accountmanager bij Ford ontgaat me een beetje in dit geval.
 

Duckey

Member
First Name
M
Joined
May 28, 2021
Threads
0
Messages
14
Reaction score
0
Location
holland
Vehicles
MME RWD Extended
Country flag
Niet om lullig te doen, maar hetzelfde communiceerde mijn dealer vrijdag al richting mij en het stond eergisteren ook al op autoblog. Dus het voordeel van een persoonlijk accountmanager bij Ford ontgaat me een beetje in dit geval.
Mijn dealer laat helemaal niets van zich horen... :(

Verder vind ik het wel heel vreemd dat het rijklaar maken (inclusief kenteken aanvragen) niet verder mag gaan hangende de update. Dat is toch pure tijdverspilling. Als die auto toch moet wachten op een update, maak hem dan helemaal in orde, zodat ie op de dag van de update er direct uit kan.

Ik begin mijn buik goed vol te krijgen van Ford, Ford auto's en Ford dealers ...
 

Rob71

Active Member
First Name
Rob
Joined
Jul 16, 2020
Threads
0
Messages
26
Reaction score
8
Location
Eindhoven
Vehicles
Mercedes C class
Occupation
Sales
Country flag
Ja, dat kan toch ook. Ik heb met de dealer afgestemd dat ze verder gaan met klaarmaken en poetsen. Kenteken was al aangevragd. Zodra de update er is dan kan de auto direct op naam worden gezet en kan ik hem ophalen. Vergeet niet dat de dealers ook pas geld krijgen als de auto is gehaald, dus ik denk dat het te makkelijk is om alleen naar de dealers te wijzen.

Die hebben van Ford NL te horen gekregen dat ze niet mogen uitleveren omdat het hier over een fout gaat in een veiligheidssysteem. Ondanks dat iedereen beseft dat het eigenlijk nergens over gaat is de dealer zelf verantwoordelijk in het geval er een ongeluk gebeurt met die auto.

mvg
Rob
 

Rob71

Active Member
First Name
Rob
Joined
Jul 16, 2020
Threads
0
Messages
26
Reaction score
8
Location
Eindhoven
Vehicles
Mercedes C class
Occupation
Sales
Country flag
Mooie bak.

Heeft iemand al iets van zijn dealer gehoord mbt de software update? Zoveel werk kan dat toch niet zijn, aangezien ze het ecall systeem al sinds 2018 toepassen op andere modellen. Copy paste :)

mvg
Rob
 
 




Top