Dutch people that ordered a Mach-E?

LJFS

Member
First Name
Leendert
Joined
Jan 14, 2020
Threads
0
Messages
5
Reaction score
0
Location
netherlands
Vehicles
Volvo XC90 T8
Country flag
Ik begrijp dat een aantal de reservering moet omzetten naar een order. Ik heb op 19 november direct een reservering geplaatst maar volgens Broekhuis Harderwijk hoef ik de reservering nog niet om te zetten.
(ik heb een FE gereserveerd)

ik ben benieuwd of jullie door Ford of door de dealer zijn benaderd?
Sponsored

 

Cvdbos

Active Member
First Name
Chris
Joined
Feb 9, 2020
Threads
0
Messages
38
Reaction score
24
Location
Netherlands
Vehicles
Deleted my reservation
Occupation
Retired LtCol RNLA
Country flag
Ik begrijp dat een aantal de reservering moet omzetten naar een order. Ik heb op 19 november direct een reservering geplaatst maar volgens Broekhuis Harderwijk hoef ik de reservering nog niet om te zetten.
(ik heb een FE gereserveerd)

ik ben benieuwd of jullie door Ford of door de dealer zijn benaderd?
Op mijn ford account staat nog steeds "reservering omzetten in de zomer van 2020".
 

LJFS

Member
First Name
Leendert
Joined
Jan 14, 2020
Threads
0
Messages
5
Reaction score
0
Location
netherlands
Vehicles
Volvo XC90 T8
Country flag
Op mijn ford account staat nog steeds "reservering omzetten in de zomer van 2020".
Waar zie je dat je de reservering moet omzetten in de zomer, ik zie alleen dat ik de auto heb samengesteld en met succes een reservering heb geplaatst
 

Cvdbos

Active Member
First Name
Chris
Joined
Feb 9, 2020
Threads
0
Messages
38
Reaction score
24
Location
Netherlands
Vehicles
Deleted my reservation
Occupation
Retired LtCol RNLA
Country flag
Waar zie je dat je de reservering moet omzetten in de zomer, ik zie alleen dat ik de auto heb samengesteld en met succes een reservering heb geplaatst
Naar het account gaan, reservering bekijken, onderaan "bekijk" aanklikken, detailpagina naar beneden scrollen, naar veelgestelde vragen en dan de vraag "wanneer en hoe bevestig ik mijn bestelling" kiezen.
Staat duidelijk zomer 2020
 

LJFS

Member
First Name
Leendert
Joined
Jan 14, 2020
Threads
0
Messages
5
Reaction score
0
Location
netherlands
Vehicles
Volvo XC90 T8
Country flag
Naar het account gaan, reservering bekijken, onderaan "bekijk" aanklikken, detailpagina naar beneden scrollen, naar veelgestelde vragen en dan de vraag "wanneer en hoe bevestig ik mijn bestelling" kiezen.
Staat duidelijk zomer 2020
dank je ?
 


Luffie

Well-Known Member
First Name
Rob
Joined
Feb 28, 2020
Threads
8
Messages
136
Reaction score
98
Location
Netherlands
Vehicles
Mach e RWD Ext.range TP+
Country flag
Ik begrijp dat een aantal de reservering moet omzetten naar een order. Ik heb op 19 november direct een reservering geplaatst maar volgens Broekhuis Harderwijk hoef ik de reservering nog niet om te zetten.
(ik heb een FE gereserveerd)

ik ben benieuwd of jullie door Ford of door de dealer zijn benaderd?
De dealer belde mij op.
 

Marc

Active Member
First Name
Marc
Joined
Nov 21, 2019
Threads
4
Messages
32
Reaction score
48
Location
Netherlands
Vehicles
Jaguar F-Pace
Country flag
De dealer belde mij op.
Mijn dealer (Baan Hengelo) belde mij vorige week en was behoorlijk duidelijk en pushy. Nu omzetten naar onomkeerbare order of ik ben mijn plek kwijt.

Dan weet ik dus wat ik nu ga besluiten: er komt een FE plek vrij deze week.
 

LJFS

Member
First Name
Leendert
Joined
Jan 14, 2020
Threads
0
Messages
5
Reaction score
0
Location
netherlands
Vehicles
Volvo XC90 T8
Country flag
ik heb vanochtend maar even met Ford Nederland gebeld. Aan de telefoon werd mij het volgende verteld;
- Reservering wordt in deze zomer (waarschijnlijk juni) omgezet naar een bestelling
- Na het omzetten van de bestelling heb je nog 4 weken de tijd om de bestelling alsnog te annuleren
- Bij het omzetten naar de bestelling wordt ook de vermoedelijke uitleveringsdatum gecommuniceerd
- Dit jaar worden waarschijnlijk 2000 auto's geleverd, de rest volgt 2021

Dit verhaal ligt geheel in lijn met alle communicatie op de website van Ford

Op dit moment heb je de reservering ook bij Ford Nederland en niet bij de dealer. Ik snap daarom niet waarom de dealer druk zet om de order te plaatsen. Volgens Ford kan er op dit moment geen enkele reservering worden omgezet in een order.

Ik heb mij reservering op 19 november geplaatst, dus ik zou een van de eersten moeten zijn die benaderd wordt om de reservering om te zetten.
 

visje

Member
First Name
R
Joined
Mar 4, 2020
Threads
0
Messages
6
Reaction score
1
Location
Nederland
Vehicles
Mitsubishi Outlander --> Ford Mustang Mach E
Country flag
Ik heb de bestelling in januari / februari gedaan maar nog niks gehoord van de dealer. Ik weet me nog te herinneren dat ik destijds rond de 1400ste besteller was volgens de dealer. Geen idee of dit ook werkelijk zo was.

Maar is het zo dat de auto ondanks hij nog niet in Nederland (of in je bezit) is al op kenteken gezet kan worden gezien de bijtellingsregels?
 

Cvdbos

Active Member
First Name
Chris
Joined
Feb 9, 2020
Threads
0
Messages
38
Reaction score
24
Location
Netherlands
Vehicles
Deleted my reservation
Occupation
Retired LtCol RNLA
Country flag
ik heb vanochtend maar even met Ford Nederland gebeld. Aan de telefoon werd mij het volgende verteld;
- Reservering wordt in deze zomer (waarschijnlijk juni) omgezet naar een bestelling
- Na het omzetten van de bestelling heb je nog 4 weken de tijd om de bestelling alsnog te annuleren
- Bij het omzetten naar de bestelling wordt ook de vermoedelijke uitleveringsdatum gecommuniceerd
- Dit jaar worden waarschijnlijk 2000 auto's geleverd, de rest volgt 2021

Dit verhaal ligt geheel in lijn met alle communicatie op de website van Ford

Op dit moment heb je de reservering ook bij Ford Nederland en niet bij de dealer. Ik snap daarom niet waarom de dealer druk zet om de order te plaatsen. Volgens Ford kan er op dit moment geen enkele reservering worden omgezet in een order.

Ik heb mij reservering op 19 november geplaatst, dus ik zou een van de eersten moeten zijn die benaderd wordt om de reservering om te zetten.
Dit is helemaal in lijn met wat mijn dealer tot nu toe vertelt.
Maar hopelijk lost het ook het probleem op dat een particuliere aanschaf met zich brengt.
Dat is het inruilen, ofwel het verschil tussen aanschaf- en inruilprijs.
Als er teveel tijd tussen omzetten en levering zit, wil een dealer zich niet snel vastleggen op de inruilprijs. Zeker in deze Corona tijd.
Dat zou betekenen dat ik een "open contract" zou moeten tekenen, omdat eind van het jaar het "onder de streep" bedrag dan van alles kan zijn..
En dat is voor mij een no go.
 

visje

Member
First Name
R
Joined
Mar 4, 2020
Threads
0
Messages
6
Reaction score
1
Location
Nederland
Vehicles
Mitsubishi Outlander --> Ford Mustang Mach E
Country flag
Dit is helemaal in lijn met wat mijn dealer tot nu toe vertelt.
Maar hopelijk lost het ook het probleem op dat een particuliere aanschaf met zich brengt.
Dat is het inruilen, ofwel het verschil tussen aanschaf- en inruilprijs.
Als er teveel tijd tussen omzetten en levering zit, wil een dealer zich niet snel vastleggen op de inruilprijs. Zeker in deze Corona tijd.
Dat zou betekenen dat ik een "open contract" zou moeten tekenen, omdat eind van het jaar het "onder de streep" bedrag dan van alles kan zijn..
En dat is voor mij een no go.
In jou geval begrijp ik je keuze inderdaad. Dan is het een behoorlijke gok met getallen waar je de uitkomst niet van weet.
 

Luffie

Well-Known Member
First Name
Rob
Joined
Feb 28, 2020
Threads
8
Messages
136
Reaction score
98
Location
Netherlands
Vehicles
Mach e RWD Ext.range TP+
Country flag
Ik heb de bestelling in januari / februari gedaan maar nog niks gehoord van de dealer. Ik weet me nog te herinneren dat ik destijds rond de 1400ste besteller was volgens de dealer. Geen idee of dit ook werkelijk zo was.

Maar is het zo dat de auto ondanks hij nog niet in Nederland (of in je bezit) is al op kenteken gezet kan worden gezien de bijtellingsregels?
Bijzonder, ik zat eind februari binnen de eerst 750...misschien binnen de Van Mossel groep aantallen ;)
 

Nico

Well-Known Member
First Name
Nico
Joined
Apr 2, 2020
Threads
0
Messages
79
Reaction score
56
Location
Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E AWD Shadow Black
Country flag
Ik heb hem begin februari besteld, toen gaven ze aan net boven de 1000 te zitten wat verkocht was. Daarna heb ik hem om laten zetten van RWD naar AWD half maart. Ze gaven aan dat ik m'n plekje in de rij behield, hopen dat ze dat ook goed verwerkt hebben ;)

Al met al zitten we dus nog in spanning tot juni wat de daadwerkelijke leverweek/verwachting wordt.
 

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
Hier ook in november gereserveerd, moet hem deze week omzetten in order, krijg brief van Ford Nederland te zien aan dealers met die info.

Ga zo goed als zeker annuleren :-(
Sponsored

 
 




Top