Dutch people that ordered a Mach-E?

Edgar

Well-Known Member
First Name
Edgar
Threads
0
Reaction score
44
Vehicles
Ford C-max electric, Mach-e RWD Grey carbonized
Country flag
hi
ik wil heel graag de auto, maar een upgrade van 18” naar 19” als goedmaker zou ondertussen toch wel gepast zijn van Ford.
Niets cancellen (mochten ze willen) nee schade vergoeding voor gederfde levensvreugde ?.!

Maar even serieus, vanaf wanneer kan je iets claimen ipv van de koop af, want dat is geen oplossing natuurlijk?
nee dat zal wel niet gaan ik heb in ieder geval een Hook afgedongen die kabel hoef van mij niet op de grond te liggen met de regen dan zijn gelijk je handen vuil voordat je de auto instapt.
Hij vroeg wie hij de factuur kon sturen aan de lM of Bedrijf mijn antwoord was Ford NL voor een beetje compensatie voor al die vertragingen.. :)

Elgersma* EV Cable Hook
EV0005
Sponsored

• Like
Reactions: ZSR

JBA

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
61
Vehicles
MME RWD SR
Country flag
Ter indicatie hoe slecht Ford het voor elkaar heeft zie onderstaande plaatje.
Met de wetenschap dat er pas 300 MME's op kenteken staan gaat het nog heeeel lang duren voordat menig van ons hem afgeleverd gaat krijgen.

Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? ktoLbC4QRgrzl0Geus1apwfb

JBA

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
61
Vehicles
MME RWD SR
Country flag
The reason Ford can not give approval (homologatie goedkeuring) is because the range numbers cannot be met with larger wheels.
Ik ga er vanuit dat een dealer of Ford je dit wijs gemaakt heeft want dit is volgens mij een drog reden.

Ford adverteert met WLTP en niets anders. Die halen ze nog niet met de standaard wielen al mochten ze willen. Type goedkeuring heeft weinig of niets te maken met range want dan zouden alle VW ID 4's en Skodas met hun optionele 21 inch 255's ook niet door de goedkeuring komen. Die halen immers ook nooit de opgegeven range obv de standaard wielen.

Normaal geef je bij de homologatie alle opties op welke mogelijk zijn af fabriek en daar is Ford (net zoals met veel andere zaken) totaal de mist in gegaan en zijn ze de grotere velgen gewoon vergeten op te geven omdat dit geen standaard optie is (was).

Last edited:

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Threads
0
Reaction score
95
Vehicles
Peel P50
Country flag
Ik ga er vanuit dat een dealer of Ford je dit wijs gemaakt heeft want dit is volgens mij een drog reden.

Ford adverteert met WLTP en niets anders. Die halen ze nog niet met de standaard wielen al mochten ze willen. Type goedkeuring heeft weinig of niets te maken met range want dan zouden alle VW ID 4's en Skodas met hun optionele 21 inch 255's ook niet door de goedkeuring komen. Die halen immers ook nooit de opgegeven range obv de standaard wielen.

Normaal geef je bij de homologatie alle opties op welke mogelijk zijn af fabriek en daar is Ford (net zoals met veel andere zaken) totaal de mist in gegaan en zijn ze de grotere velgen gewoon vergeten op te geven omdat dit geen standaard optie is (was).
Dat zou het best kunnen zijn inderdaad. Ik ben geen expert op dit gebied en geloof wat ik dan van Ford te horen krijg.

Hoe dan ook. Alle signalen lijken op groen te staan, maar ik geloof niets meer tot ik in de auto zit. De wagenparkbeheerder heeft in elk geval tegen de leasemaatschappij gezegd dat wij er vanuit gaan dat hij met 20" wordt afgeleverd en Ford heeft aangegeven dat het voor hun geen probleem is om de velgen te monteren als after market optie.
De leasemaatschappij is stil, maar de order incl. 20" velgen ligt nog steeds bij Ford. Geen wijzigingen door Ford ontvangen.

Als nu die auto eens snel geleverd wordt... Maar ja levertijden...., daar is iedereen al zo enthousiast over. ?

First Name
Marcel
Threads
0
Reaction score
12
Vehicles
Mustang Mach-E er rwd
Occupation
Director
Country flag
Ter indicatie hoe slecht Ford het voor elkaar heeft zie onderstaande plaatje.
Met de wetenschap dat er pas 300 MME's op kenteken staan gaat het nog heeeel lang duren voordat menig van ons hem afgeleverd gaat krijgen.

ktoLbC4QRgrzl0Geus1apwfb.png
Het is dramatisch gesteld. De mijne is een van de eerste 130 stuks. Staat al vanaf 6 april nl. op status Antwerpen UIT. Echter week op week uitstel. Zelfs Ford Europe in Keulen die dit allemaal regelt weet niet wat er aan de hand is ????????
Mijn “einde geduld deadline” heb ik bepaald op 1-7 as. Daarna laat ik “Ford” ver achter me en ga ik voor een andere EV. Jammer maar dit is geen doen.

ZSR

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
75
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Maar dat is toch te gemakkelijk? Ik zou nog steeds de auto willen, maar Ford dwingen voor compensatie voor iedere week na 1-7. Je hebt toch een deal? En dan 3 maanden vertraging, bovenop de al eerdere 3 “COVID” vertraging. En dan maar op zoek gaan naar een andere EV?? (Waar misschien ook wel lever issues mee zijn)... Geen boete clausules in de overeenkomst, tip voor de volgende keer.

JBA

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
61
Vehicles
MME RWD SR
Country flag
Maar dat is toch te gemakkelijk? Ik zou nog steeds de auto willen, maar Ford dwingen voor compensatie voor iedere week na 1-7. Je hebt toch een deal? En dan 3 maanden vertraging, bovenop de al eerdere 3 “COVID” vertraging. En dan maar op zoek gaan naar een andere EV?? (Waar misschien ook wel lever issues mee zijn)... Geen boete clausules in de overeenkomst, tip voor de volgende keer.
Wat bedoel je met boete clausule? Boete als koper om er vanaf te komen is 0, ze komen hun leververplichting niet na dus geen boete . Eventuele overmacht maakt in deze niets uit behalve dat ze je jou geen schadevergoeding hoeven te betalen. Echter met het feit dat de auto al zolang in Antwerpen staat zou je waarschijnlijk de overmacht ook makkelijk van tafel kunnen krijgen en is een schadevergoeding nog best mogelijk.

De Skoda Enyaq is overigens veelal gewoon uit voorraad leverbaar dus je hoeft niet achteraan aan te sluiten. En nee, dat komt niet omdat ze slecht verkopen, die hebben ze in inmiddels al 4x zoveel op NL kenteken staan in de helft van de levertijd als de MME.

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Threads
1
Reaction score
39
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Ik hoop dat de Mach-E het lange wachten waard maakt. Als je de Audi Q4 50 nu besteld, kun je hem in juli rijden. Ik begin serieus te twijfelen of ik de Mach-E niet ga cancellen en voor de Q4 zal gaan.

De Enyaq zag ik vandaag rijden. Eerlijk gezegd vind ik dat een lelijk hok. Zal van binnen vast erg mooi zijn en praktisch enzo, maar de buitenkant vind ik echt een gigantische afknapper. Dus die zal het niet worden. Dat is de pest met de Mach-E, verreweg de mooiste EV die je op dit moment kunt kopen. Dus eigenlijk wil ik die gewoon, maar ze moeten niet al te lang meer wachten met afleveren...

JBA

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
61
Vehicles
MME RWD SR
Country flag
Ben het helemaal met je eens. De Q4 launch edition past ook mijn budget en begin hoe langer hoe meer te twijfelen alleen heeft de Q4 ook zijn min punten in de goedkoopste uitvoering. Een Audi is vaak pas mooi als je hem een beetje aan kleedt maar daarvoor ontbreekt helaas mij het budget.

ZSR

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
75
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Nou vandaag mailtje dealer dat hij er staat. Kenteken is aangevraagd en ze gaan de rijklaarplanning opstellen...het grote aftellen is nu eindelijk begonnen. Ik leef mee met iedereen die er moedeloos van wordt.

ArthurW

Well-Known Member
First Name
Arthur
Threads
0
Reaction score
62
Vehicles
Tesla Model 3
Occupation
Service Manager ICT company
Country flag
Ik hoop dat de Mach-E het lange wachten waard maakt. Als je de Audi Q4 50 nu besteld, kun je hem in juli rijden. Ik begin serieus te twijfelen of ik de Mach-E niet ga cancellen en voor de Q4 zal gaan.

De Enyaq zag ik vandaag rijden. Eerlijk gezegd vind ik dat een lelijk hok. Zal van binnen vast erg mooi zijn en praktisch enzo, maar de buitenkant vind ik echt een gigantische afknapper. Dus die zal het niet worden. Dat is de pest met de Mach-E, verreweg de mooiste EV die je op dit moment kunt kopen. Dus eigenlijk wil ik die gewoon, maar ze moeten niet al te lang meer wachten met afleveren...
Gents, beetje morele ondersteuning voor jullie; ik ben na de 1e melding dat de bestelde Mach-E niet meer in december 2020 geleverd zou worden met Audi gaan praten over de E-Tron 50. Ook een mooie solide auto, groot bijna bij het lompe af. Maar zoals JBR hierna ook aangeeft, zodra je een paar opties aankruist of een iets "aangekleder modelletje" uitzoekt kun je niet alleen zelf maar ook je leasebudget aan het (prijs)infuus.... Uiteindelijk de bestelling van de Mach-E laten staan bij Wensink, de wachttijd uitgezeten en rijdt nu sinds een week <met een grote grijns achter het stuur> in jawel een fraaie zwarte uitvoering. Het is het wachten echt waard !
NB, met alle respect maar de Q4 blijft toch een ietwat opgeleukte VW/Seat/Skoda variant met Audi badge....;-)

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Threads
1
Reaction score
39
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Net dealer maar weer eens gebeld. Mijn auto is gisteren ook binnen gekomen. Jippie. Kwamen gisteren ineens 90 exemplaren binnen die allemaal rijklaar etc. gemaakt moeten worden. Overviel hun schijnbaar ook een beetje. Zoals @ZSR al zei, het grote aftellen is nu eindelijk echt begonnen.

Ik laat de de opgeleukte VW/Seat/Skoda met Audi badge maar voor wat het is :)

ZSR

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
75
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Die van mij gaat naar Utrecht om rijklaar gemaakt te worden (zal je zien dat door de te grote aantallen die nu door komen dat daar de vertraging op gaat zitten) en dan naar de lokale dealer

Duckey

Member
First Name
M
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
MME RWD Extended
Country flag
Nou vandaag mailtje dealer dat hij er staat. Kenteken is aangevraagd en ze gaan de rijklaarplanning opstellen...het grote aftellen is nu eindelijk begonnen. Ik leef mee met iedereen die er moedeloos van wordt.
Gefeliciteerd ! Bij welke dealer zit je en op welke boot stond ie? Geeft misschien weer hoop op mijn exemplaar. Die stond op de Houston en staat nu al 9 (!) weken weg te roesten in Antwerpen :(

JochemvRaak

Active Member
First Name
Jochem
Threads
0
Reaction score
55
Vehicles
Renault Kadjar
Occupation
Sales Manager
Country flag
Net dealer maar weer eens gebeld. Mijn auto is gisteren ook binnen gekomen. Jippie. Kwamen gisteren ineens 90 exemplaren binnen die allemaal rijklaar etc. gemaakt moeten worden. Overviel hun schijnbaar ook een beetje. Zoals @ZSR al zei, het grote aftellen is nu eindelijk echt begonnen.

Ik laat de de opgeleukte VW/Seat/Skoda met Audi badge maar voor wat het is :)
Welke dealer heb je?
Sponsored