Dutch people that ordered a Mach-E?

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Joined
May 6, 2020
Threads
0
Messages
90
Reaction score
94
Location
Netherlands
Vehicles
Peel P50
Country flag
Ik ben vandaag weer van compound out naar compound in gegaan... Zucht.
 

F1Dude

Well-Known Member
Joined
May 25, 2020
Threads
0
Messages
62
Reaction score
35
Location
NL
Vehicles
Mercedes
Country flag
Ik ben vandaag weer van compound out naar compound in gegaan... Zucht.
In theorie is dat goed nieuws. Compound out, dan compound in, vervolgens richting dealer, dat zien we bij een paar andere ook..
 
Last edited:

JBA

Well-Known Member
Joined
Mar 29, 2021
Threads
0
Messages
95
Reaction score
61
Location
The Netherlands
Vehicles
MME RWD SR
Country flag
In theorie is dat goed nieuws. Compound out, dan compound in, vervolgens richting dealer, dat zien we bij een paar andere ook..

Na compound out wil je graag dealer delivery zien, zo dacht ik dat ook te gaan krijgen na compound out vorige week donderdag maar helaas, afgelopen woensdagochtend weer melding compound IN met datum maandagochtend (zit dus steevast ca 2 dagen vertraging in). Deze maandagochtend datum en tijd had ik echter al eerder gehad obv RS data. Er zit dus een link.

Echter woensdag middag EN donderdag middag weer RS mutaties wat zou kunnen duiden op compound out en vervolgens dealer delivery. Met 2 dagen vertraging zou ik dan morgen rond de middag ergens weer een status wijziging moeten krijgen naar hopelijk compound out en een dag later naar dealer delivery maar ik hoop eigelijk het telefoontje van de dealer dan al gehad te hebben ;)

Wellicht allemaal whishfull thinking maar je moet iets als je 0,0 info van je dealer noch leasemij krijgt buiten de gewoonlijke wekelijkse +1 week opschuiving (na zelf bellen).
 

Duckey

Member
First Name
M
Joined
May 28, 2021
Threads
0
Messages
14
Reaction score
0
Location
holland
Vehicles
MME RWD Extended
Country flag
Kan iemand toelichten wat dit allemaal betekend?

{"tappsResponseTemplate":{"vin":"XXXXXXXXXXXX","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-18T03:04:49.705Z","tappsDateTime":"2021-06-18T03:04:51.805Z"}},"vinFeature":{"vin":"XXXXXXXXXXXXX","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-17T10:46:21.187","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}

Vooral die date/time's en flags intrigeren me.
 


Rob71

Active Member
First Name
Rob
Joined
Jul 16, 2020
Threads
0
Messages
26
Reaction score
8
Location
Eindhoven
Vehicles
Mercedes C class
Occupation
Sales
Country flag
Heeft nog iemand iets van de update gehoord. Mijn dealer geeft aan dat hij de update namelijk niet kan installeren, maar andere dealers beweren van wel... Weet iemand hoe het zit?

mvg
Rob
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Beschamend en te triest voor woorden deze e-call update farce !
Helemaal eens. Mijn auto zou vorige week afgeleverd worden, maar werd door eCall issue on hold gezet. Auto staat dus maar wat te staan bij dealer. Gisteren kreeg ik te horen dat ze geen idee hebben wanneer ze de auto kunnen updaten en dat updaten "kan zomaar langer dan een dag duren". Ze zeggen dat ze de auto zsm willen afleveren, maar tegelijkertijd hebben ze geen idee wanneer dat dan zou kunnen. Ondertussen geen enkele update in de RS en PTI data, dus zijn ze er gewoon niet mee bezig.
 
Last edited:

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Joined
May 6, 2020
Threads
0
Messages
90
Reaction score
94
Location
Netherlands
Vehicles
Peel P50
Country flag
Helemaal eens. Mijn auto zou vorige week afgeleverd worden, maar werd door eCall issue on hold gezet. Auto staat dus maar wat te staan bij dealer. Gisteren kreeg ik te horen dat ze geen idee hebben wanneer ze de auto kunnen updaten en "het kan zomaar langer dan een dag duren". Ze zeggen dat ze de auto zsm willen afleveren, maar tegelijkertijd hebben ze geen idee wanneer dat dan zou kunnen. Ondertussen geen enkele update in de RS en PTI data, dus zijn ze er gewoon niet mee bezig.
Kan nog mooier:

Ik kreeg gisteren een email dat de software van mijn auto was ge-update en dat er met man en macht in de werkplaats werd gewerkt om mijn auto zo snel mogelijk op te leveren.

Een twee uur later een email bericht:
O, nee toch niet. Jouw auto staat nog in Antwerpen.

Ze weten wel hoe je iemand blij kan maken met een dode mus.... pfff
 

JBA

Well-Known Member
Joined
Mar 29, 2021
Threads
0
Messages
95
Reaction score
61
Location
The Netherlands
Vehicles
MME RWD SR
Country flag
Kan iemand toelichten wat dit allemaal betekend?

{"tappsResponseTemplate":{"vin":"XXXXXXXXXXXX","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-18T03:04:49.705Z","tappsDateTime":"2021-06-18T03:04:51.805Z"}},"vinFeature":{"vin":"XXXXXXXXXXXXX","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-17T10:46:21.187","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}

Vooral die date/time's en flags intrigeren me.

Issue is dat de statussen op zichzelf niet zoveel meer blijken te zeggen, er zijn teveel variabelen. Zodra er een status wijzigt (mn vehicledate) is het idee dat er iets gebeurt aan/met de auto, hij is dus actief. Wat er gebeurt kan van alles zijn en daar zit de issue. Eigenlijk ben je enkel geinteresseerd in een wijziging icm met een compound wijziging te vinden op https://whereismymache.herokuapp.com/.

Het irritante is dat https://whereismymache.herokuapp.com/ ca 2 dagen achter loopt met updaten tov de tapps/vehicle date. Je ziet dus pas 2 dagen later of en zo ja WAT er verandert is bij de vehicle/tapps datum wijziging.

Als de auto naar de dealer gaat zul je een RS wijziging zien op een bepaald moment en 2 dagen later een status wijziging van "compound" in naar "compound out". Afh. van hoe snel de auto bij de dealer is (en hoe vaak je op F5 drukt..) krijg je op dezelfde dag als de eerste RS wijziging nogmaals een RS wijziging of anders de dag erop. Bij deze wijziging hoort vervolgens "dealer delivery" maar dat zie je dus 2 dagen later.

Let wel, voordat je enige waarde mag/kan hechten aan het laatste stuk ben je waarschijnlijk al minimaal 10x een rs wijziging tegen gekomen en een stuk of 3 a 4x een compound wijziging. Dit alles is obv de werkzaamheden en/of bewegingen in Antwerpen maar heb je dus geen bal aan. De vraag is welk moment de dealer rit is en dat zie je eigenlijk enkel obv de status dealer delivery maar in dat geval ben je hopelijk al gebeld door de dealer...

Voorbeeld van wat de data waard is, ik heb distill (een app die paginas bekijkt op wijzigingen en dat bij houdt en automatisch meldt) om het uur staan om te kijken wat er verandert zodat ik het zelf niet hoef te doen. Ik heb vanaf 14 mei 24 (!) tapps en/of vehicle datum wijzigingen gehad (updatedate negeren, die update elke dag ongeacht). Pas de laatste 2 van vanochtend zijn waardevol gebleken want hij is rond de middag aangekomen bij de dealer.

Mijn huidige status is nog steeds "transport" (vorige week hele week op normal) met nog altijd compound IN (vorig week vrijdag tm maandag compound out). Ik ben vrij zeker dat ik vanochtend over 2 dagen hem ga zien veranderen in compound out en vervolgens dealer delivery maar ik ben dus al gebeld.

Kortom, je kan met de statussen op enig moment eigenlijk helemaal niks.
Obv de historie (als je het allemaal bijgehouden hebt) zou je wat kunnen afleiden maar het blijft gokken.

It sucks maar helaas is het niet anders.
 
Last edited:

JBA

Well-Known Member
Joined
Mar 29, 2021
Threads
0
Messages
95
Reaction score
61
Location
The Netherlands
Vehicles
MME RWD SR
Country flag
Kan nog mooier:

Ik kreeg gisteren een email dat de software van mijn auto was ge-update en dat er met man en macht in de werkplaats werd gewerkt om mijn auto zo snel mogelijk op te leveren.

Een twee uur later een email bericht:
O, nee toch niet. Jouw auto staat nog in Antwerpen.

Ze weten wel hoe je iemand blij kan maken met een dode mus.... pfff
dat is echt amateuristisch zeg...gees
 
First Name
Marcel
Joined
Jan 15, 2021
Threads
0
Messages
24
Reaction score
12
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E er rwd
Occupation
Director
Country flag
Hoe kan het toch zijn dat bij de ene MME de e-call update wel lukt en bij de andere niet ? (Bij dezelfde dealer)
Beats me !
 
 




Top