Dutch people that ordered a Mach-E?

Marcel

Well-Known Member
Joined
Apr 28, 2020
Threads
15
Messages
611
Reaction score
875
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E
Occupation
Woodworker
Ik rijd ondertussen al een maandje rond in mijn MME standerd range rear wheel aandrijving.
Rijdt inderdaad geweldig maar ik haal nog geen 350km bij 100% lading.
Hoe ervaren anderen dat?
Op de GOM of lukt het echt niet? Ik haal relatief gemakkelijk 380 km met veelal snelweg. Als ik gereden afstand combineer met de GOM is het zelfs regelmatig 420 km
Sponsored

 

ZSR

Well-Known Member
Joined
Jan 29, 2020
Threads
1
Messages
139
Reaction score
75
Location
Rotterdam
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Met nog 185km in de “tank” heb ik vandaag 2x85km Rdam-gooi gereden. Waarbij de paardjes flink los mochten .
 

Duckey

Member
First Name
M
Joined
May 28, 2021
Threads
0
Messages
14
Reaction score
0
Location
holland
Vehicles
MME RWD Extended
Country flag
Issue is dat de statussen op zichzelf niet zoveel meer blijken te zeggen, er zijn teveel variabelen. Zodra er een status wijzigt (mn vehicledate) is het idee dat er iets gebeurt aan/met de auto, hij is dus actief. Wat er gebeurt kan van alles zijn en daar zit de issue. Eigenlijk ben je enkel geinteresseerd in een wijziging icm met een compound wijziging te vinden op https://whereismymache.herokuapp.com/.

Het irritante is dat https://whereismymache.herokuapp.com/ ca 2 dagen achter loopt met updaten tov de tapps/vehicle date. Je ziet dus pas 2 dagen later of en zo ja WAT er verandert is bij de vehicle/tapps datum wijziging.

Als de auto naar de dealer gaat zul je een RS wijziging zien op een bepaald moment en 2 dagen later een status wijziging van "compound" in naar "compound out". Afh. van hoe snel de auto bij de dealer is (en hoe vaak je op F5 drukt..) krijg je op dezelfde dag als de eerste RS wijziging nogmaals een RS wijziging of anders de dag erop. Bij deze wijziging hoort vervolgens "dealer delivery" maar dat zie je dus 2 dagen later.

Let wel, voordat je enige waarde mag/kan hechten aan het laatste stuk ben je waarschijnlijk al minimaal 10x een rs wijziging tegen gekomen en een stuk of 3 a 4x een compound wijziging. Dit alles is obv de werkzaamheden en/of bewegingen in Antwerpen maar heb je dus geen bal aan. De vraag is welk moment de dealer rit is en dat zie je eigenlijk enkel obv de status dealer delivery maar in dat geval ben je hopelijk al gebeld door de dealer...

Voorbeeld van wat de data waard is, ik heb distill (een app die paginas bekijkt op wijzigingen en dat bij houdt en automatisch meldt) om het uur staan om te kijken wat er verandert zodat ik het zelf niet hoef te doen. Ik heb vanaf 14 mei 24 (!) tapps en/of vehicle datum wijzigingen gehad (updatedate negeren, die update elke dag ongeacht). Pas de laatste 2 van vanochtend zijn waardevol gebleken want hij is rond de middag aangekomen bij de dealer.

Mijn huidige status is nog steeds "transport" (vorige week hele week op normal) met nog altijd compound IN (vorig week vrijdag tm maandag compound out). Ik ben vrij zeker dat ik vanochtend over 2 dagen hem ga zien veranderen in compound out en vervolgens dealer delivery maar ik ben dus al gebeld.

Kortom, je kan met de statussen op enig moment eigenlijk helemaal niks.
Obv de historie (als je het allemaal bijgehouden hebt) zou je wat kunnen afleiden maar het blijft gokken.

It sucks maar helaas is het niet anders.
Ok, dank !

Dus die datums zeggen niet zo veel over de daadwerkelijke datum. Maar wat proberen ze aan te geven? Wat zijn die datums, kloppend of niet?

En al die flags... waar staan die voor? WIFI flag? OTA flag? Drivemode flag ? etc...
 

Duckey

Member
First Name
M
Joined
May 28, 2021
Threads
0
Messages
14
Reaction score
0
Location
holland
Vehicles
MME RWD Extended
Country flag
Op de GOM of lukt het echt niet? Ik haal relatief gemakkelijk 380 km met veelal snelweg. Als ik gereden afstand combineer met de GOM is het zelfs regelmatig 420 km
Gewicht van je rechtervoet is wel noodzakelijke extra info om te kunnen beoordelen of je actieradius tegenvalt...
 


JBA

Well-Known Member
Joined
Mar 29, 2021
Threads
0
Messages
95
Reaction score
61
Location
The Netherlands
Vehicles
MME RWD SR
Country flag
Ok, dank !

Dus die datums zeggen niet zo veel over de daadwerkelijke datum. Maar wat proberen ze aan te geven? Wat zijn die datums, kloppend of niet?

En al die flags... waar staan die voor? WIFI flag? OTA flag? Drivemode flag ? etc...
Flags gewoon negeren, kan je weinig mee.

De datums zeggen wel iets maar je moet de RS datums zien te linken aan de compounds status als je er al iets van wil kunnen vinden. Hieronder hoe het bij mij is gegaan vorige week. Voor de eerste regel stond hij een week op COMPOUND OUT. Op 14-06 is hij weer op COMPOUND in gegaan waarna de rest van de meldingen hebben plaatsgevonden.

Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? 2021-06-20 19_26_38-Auto 2020.xlsx - Excel
 

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Joined
May 6, 2020
Threads
0
Messages
90
Reaction score
94
Location
Netherlands
Vehicles
Peel P50
Country flag
Flags gewoon negeren, kan je weinig mee.

De datums zeggen wel iets maar je moet de RS datums zien te linken aan de compounds status als je er al iets van wil kunnen vinden. Hieronder hoe het bij mij is gegaan vorige week. Voor de eerste regel stond hij een week op COMPOUND OUT. Op 14-06 is hij weer op COMPOUND in gegaan waarna de rest van de meldingen hebben plaatsgevonden.

Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? 2021-06-20 19_26_38-Auto 2020.xlsx - Excel
Dit herken ik.
Alleen sinds mijn MME vanaf COMPOUND OUT terug is gegaan naar COMPOUND IN (15 juni) heb ik geen COMPOUND OUT na 3 dagen. Tot op heden als weer een week COMOUND IN.
Auto was geproduceerd op 23 maart, morgen 3 maanden geleden. Hoe kan een ervaren partij als Ford de supply chain zo slecht voor elkaar hebben?
 

JBA

Well-Known Member
Joined
Mar 29, 2021
Threads
0
Messages
95
Reaction score
61
Location
The Netherlands
Vehicles
MME RWD SR
Country flag
@Ronald , het wachten is erg irritant inderdaad.

Ik heb in totaal 24x een RS data wijziging gehad in mei en juni en zeker bij de laatste 14 dacht ik telkens dat het raak was maar helaas.

Ik heb pas sinds 2 weken toegang tot de compound status dus geen idee wat er van te voren allemaal gestaan heeft. Feit is dat de auto sinds 23 april in Antwerpen stond en pas op 18 juni bij de dealer is aangekomen wat neer komt op 8 weken. 4 te lang als je het mij vraagt maar goed, hij is er. Helaas pas 30 juni afleveren want...te druk... tsja...
 

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Joined
May 6, 2020
Threads
0
Messages
90
Reaction score
94
Location
Netherlands
Vehicles
Peel P50
Country flag
Het zijn die laatste weken wachten die het zo lastig maken. Toen ik vorig jaar de auto bestelde weet je dat je een maand of 8 / 9 moet wachten.
Nu is het inmiddels 15 maanden, schuift de leverdatum steeds iets op en is elke dag langer eigenlijk al teveel voor je gevoel.
In relatie tot de 15 maanden die je al wacht zouden die paar dagen / weken irrelevant zijn, maar zo voelt het niet ?
 

F1Dude

Well-Known Member
Joined
May 25, 2020
Threads
0
Messages
62
Reaction score
35
Location
NL
Vehicles
Mercedes
Country flag
Dit herken ik.
Alleen sinds mijn MME vanaf COMPOUND OUT terug is gegaan naar COMPOUND IN (15 juni) heb ik geen COMPOUND OUT na 3 dagen. Tot op heden als weer een week COMOUND IN.
Auto was geproduceerd op 23 maart, morgen 3 maanden geleden. Hoe kan een ervaren partij als Ford de supply chain zo slecht voor elkaar hebben?
ALs het goed is heb jij nu de status Compound OUT?
 
First Name
Marcel
Joined
Jan 15, 2021
Threads
0
Messages
24
Reaction score
12
Location
The Netherlands
Vehicles
Mustang Mach-E er rwd
Occupation
Director
Country flag
De e-call update bleek weerbarstiger dan verwacht.
zelf Ford USA moest gecontact worden.
Zojuist is het echter gelukt.


Aan het eindeloze wachten en aan de teleurstelling op teleurstelling is “vooralsnog” een eind gekomen.

vanmiddag al ophalen, jippie !
 

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Joined
May 6, 2020
Threads
0
Messages
90
Reaction score
94
Location
Netherlands
Vehicles
Peel P50
Country flag
ALs het goed is heb jij nu de status Compound OUT?
Ik heb vandaag het telefoontje van de dealer gehad. De auto is er. Alleen de onderdelen voor mijn accessoires niet (trekhaak, 20" velgen).

Morgen beslissing nemen om te wachten, of af te leveren en de trekhaak achteraf te monteren.
 

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Joined
May 6, 2020
Threads
0
Messages
90
Reaction score
94
Location
Netherlands
Vehicles
Peel P50
Country flag
Toen de Ford MME accessoires lijst voor NL online kwam stond daarop Ă©Ă©n 20" velg die kon worden besteld. Toen meteen een offerte laten maken en die als wijziging door de leasemaatschappij in opdracht laten geven.

Na een paar weken verdween de optie omdat Ford geen homologatie goedkeuring kon geven. Mijn offerte was echter in opdracht en de vermindering in actie radius heb ik als berijder geaccepteerd. Ofwel de auto zou worden afgeleverd met deze 20" velg:

Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? 1624637215497


Puntje bij paaltje krijgt de dealer de velg niet geleverd door Ford NL.

In overleg met de dealer heb ik mogen kiezen uit een aantal andere (duurdere) aftermarket 20" velgen. Een hele nette oplossing van de dealer vind ik zelf, aangezien ik een offerte heb gehad en in opdracht had gegeven.

Deze 20" velg is het geworden:
Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? 1624637413447


Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik ben zelf heel enthousiast. En vind dat dit netjes is opgelost door de dealer (mag ook wel eens worden gezegd ?)

Zodra de auto is afgeleverd zal ik een foto posten van het eind resultaat.
 

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Joined
Mar 10, 2021
Threads
1
Messages
61
Reaction score
39
Location
The Netherlands
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Toen de Ford MME accessoires lijst voor NL online kwam stond daarop Ă©Ă©n 20" velg die kon worden besteld. Toen meteen een offerte laten maken en die als wijziging door de leasemaatschappij in opdracht laten geven.

Na een paar weken verdween de optie omdat Ford geen homologatie goedkeuring kon geven. Mijn offerte was echter in opdracht en de vermindering in actie radius heb ik als berijder geaccepteerd. Ofwel de auto zou worden afgeleverd met deze 20" velg:

Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? 1624637413447


Puntje bij paaltje krijgt de dealer de velg niet geleverd door Ford NL.

In overleg met de dealer heb ik mogen kiezen uit een aantal andere (duurdere) aftermarket 20" velgen. Een hele nette oplossing van de dealer vind ik zelf, aangezien ik een offerte heb gehad en in opdracht had gegeven.

Deze 20" velg is het geworden:
Ford Mustang Mach-E Dutch people that ordered a Mach-E? 1624637413447


Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik ben zelf heel enthousiast. En vind dat dit netjes is opgelost door de dealer (mag ook wel eens worden gezegd ?)

Zodra de auto is afgeleverd zal ik een foto posten van het eind resultaat.
Dat is zeker netjes opgelost door de dealer :) . Mooie velgen ook! Al weet ik niet of 20 inch nu zo bevorderlijk is voor het comfort aan boord. Ik heb vandaag dan ook eindelijk mijn Mach-E gekregen (met standaard 18 inch) en ik vind de auto soms wel wat stoterig op B wegen. Al is dat ook het enige kritiekpuntje tot nog toe, wat een bak! Was het wachten zeker waard. Zelfs de SR RWD trekt als een dolle op (helemaal in Untamed mode), wat moet de GT dan wel niet doen. Ook de looks zijn indrukwekkend. Bij mijn eerste proefritje werd de auto direct gefotografeerd door de plaatselijke jeugd. Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij de tientallen auto's die ik hiervoor heb gereden.
 

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Joined
May 6, 2020
Threads
0
Messages
90
Reaction score
94
Location
Netherlands
Vehicles
Peel P50
Country flag
Dat is zeker netjes opgelost door de dealer :) . Mooie velgen ook! Al weet ik niet of 20 inch nu zo bevorderlijk is voor het comfort aan boord. Ik heb vandaag dan ook eindelijk mijn Mach-E gekregen (met standaard 18 inch) en ik vind de auto soms wel wat stoterig op B wegen. Al is dat ook het enige kritiekpuntje tot nog toe, wat een bak! Was het wachten zeker waard. Zelfs de SR RWD trekt als een dolle op (helemaal in Untamed mode), wat moet de GT dan wel niet doen. Ook de looks zijn indrukwekkend. Bij mijn eerste proefritje werd de auto direct gefotografeerd door de plaatselijke jeugd. Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij de tientallen auto's die ik hiervoor heb gereden.
Nog een weekje wachten. Voor mij ook de SR RWD.

Comfort gaan we merken, ik wil wel iets inleveren voor de looks, maar hopelijk niet te veel. Wiel wordt breder wat theoretisch comfort geeft, maar de platte band gaat ten koste van comfort. Het laatste zal ik meer merken dan de bredere wielen.
Rij vooral op de snelweg, dus zo veel last heb ik er niet van.
Sponsored

 
 




Top