Norway - Mach-E ready for production

Guybrush

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
230
Vehicles
'21 MME RWD ER, Kawasaki ER6N, '15 e-Golf
Country flag
Mulig det...

De har forandret seg igjen nå... Forrige gang de forandret seg var mange dager mellom. Nå har de forandret seg to ganger i dag. Jeg har ikke gjort noe med app`en eller nettsiden.

Har vært veldig forsiktig med VIN-nr og ikke lagt ut hele noe sted.
Før jeg fikk min så funket de datoene helt strålende til å følge bevegelsene til bilen. De stemte overens med når bilen ble lastet i Antwerpen, mottatt i Drammen, lastet på trailer og lastet av i Bergen ??? Selv holdt jeg meg unna aktiver bilen i appen. Da får du opp når noen har vært i bilen. Sammen med auto-eposter og vista-oppdateringer så er det den beste måten å følge med på. Bare å følge med og trekke tråder! ?
Sponsored

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hei. Fått bekreftet av selger at min bil kom til Antwerpen med båt 12.05.2021. Etter dette har det skjedd svært lite. Har ikke mottatt noe mail fra Ford heller om at bilen har ankommet Europa som de sier at de skal, siste endring er at den gikk fra 92/721 Compound ut 16.05.2021 til 91/711 Compound in 19.05.2021. Har fått beskjed om at bilen skal bli levert iht kontrakten, men er ikke sikker på at de klarer dette. Nå er det riktig nok mange båter som kommer de neste uken til Drammen. Tror det er nærmere 6-7 stykker, så man får vel bare håpe.

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Hei. Fått bekreftet av selger at min bil kom til Antwerpen med båt 12.05.2021. Etter dette har det skjedd svært lite. Har ikke mottatt noe mail fra Ford heller om at bilen har ankommet Europa som de sier at de skal, siste endring er at den gikk fra 92/721 Compound ut 16.05.2021 til 91/711 Compound in 19.05.2021. Har fått beskjed om at bilen skal bli levert iht kontrakten, men er ikke sikker på at de klarer dette. Nå er det riktig nok mange båter som kommer de neste uken til Drammen. Tror det er nærmere 6-7 stykker, så man får vel bare håpe.
Bilen min kom til Antwerpen 19.04 og jeg fikk mail fra Ford 20.05 om at bilen var kommet til Europa, så info fra Ford er det bare å glemme..

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Da er det noen andre som bruker app`en på min bil.... Har ikke lastet den ned enda???
Feltene endre seg når de jobber på/flytter bilen, det skjer i flere faser ... se mine innlegg og andre sine fremover i tråden, tips bruk søk

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Bilen min kom til Antwerpen 19.04 og jeg fikk mail fra Ford 20.05 om at bilen var kommet til Europa, så info fra Ford er det bare å glemme..
Hei, Kanskje de sender ut mail om at den har ankommet Europa etter alle QC og når den er klar for transport videre til Drammen. Vel, som så mange andre også har skrevet, infoen fra Ford og forhandler er ikke veldig imponerende, med tanke på at vi faktisk har kjøpt bil til mange penger. Kan virke som de følger opp helt til kontrakten er underskrevet og etter det så er det ikke så viktig, for da er jo salget gjort.

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Hei, Kanskje de sender ut mail om at den har ankommet Europa etter alle QC og når den er klar for transport videre til Drammen. Vel, som så mange andre også har skrevet, infoen fra Ford og forhandler er ikke veldig imponerende, med tanke på at vi faktisk har kjøpt bil til mange penger. Kan virke som de følger opp helt til kontrakten er underskrevet og etter det så er det ikke så viktig, for da er jo salget gjort.
Faktisk så kom bilen min til Drammen 16.05, 4 dager før jeg fikk mail om at den hadde kommet til Europa!
Jeg tror Forhandlerne sliter med info fra Ford sentralt..

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Har du lagt igjen VIN-nummeret ditt i klartekst noe sted er det muligheter for det. Men tvilsomt. De endrer seg sikkert av andre grunner også, men i mitt tilfelle så endrer datoene seg hver gang jeg prøver å aktivere bilen. Gjorde det f.eks nå og da ble dato nummer 2 endret til dagens dato og klokkeslett minus 2 timer (zulu tid). Den koden endret seg også til fra 2661 til 2679.
stemmer, men også når de jobber med/er i bilen på QA, det går over flere faser og er også i kontakt med fabrikken/bilen, så stopper taps opp, da er PDI er ferdig. PTI tas også der på noen, min PTI ble tatt hos forhandler 2. dager før utlevering ... se mine og andres innlegg i tråden på emne ... bruk søk

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Ikke imponerende, og sakte, og det er e-post de har lovet, ikke lett forstå hvor bilen er og hva, det kommer to Europa e-post, en for Antwerpen og en for Drammen, + noen til ... når vi venter ... men bilen kommer sakte fremover ... i leveransene klargjøringen...

Jeg fikk min 1 dag før, lovet ved bekreftet bestilling 17.12.20, res 23.2.20 ... Tipper din status var på båt til Drammen, sjekk båt trakkeren og F12 på ordre status, og husk 2-3 dager tidsforsinket status ...

Ford følger og er nå i Fora, og de vil lære av prosessen ... - Gled deg bilen er nydelig

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Faktisk så kom bilen min til Drammen 16.05, 4 dager før jeg fikk mail om at den hadde kommet til Europa!
Jeg tror Forhandlerne sliter med info fra Ford sentralt..
Hei. Kun fått mail om at bilen er på vei, 20.04.2021 om at bilen er på vei, og det er vel i forbindelse med at den da var på båten som gikk 16.04.2021 fra Veracrus. Etter det har det ikke kommet noen flere mailer fra Ford.

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Ikke imponerende, og sakte, og det er e-post de har lovet, ikke lett forstå hvor bilen er og hva, det kommer to Europa e-post, en for Antwerpen og en for Drammen, + noen til ... når vi venter ... men bilen kommer sakte fremover ... i leveransene klargjøringen...

Jeg fikk min 1 dag før, lovet ved bekreftet bestilling 17.12.20, res 23.2.20 ... Tipper din status var på båt til Drammen, sjekk båt trakkeren og F12 på ordre status, og husk 2-3 dager tidsforsinket status ...

Ford følger og er nå i Fora, og de vil lære av prosessen ... - Gled deg bilen er nydelig
Hei, følger med, men tror dessverre ikke at bilen er i Drammen, men håper at den blir med den båten som kommer 02.06.2021 eller senest 16.06.2021 slik at jeg kan rekke å få den før jeg skal på Norges ferie. Har prøvekjørt den 2 ganger og gleder meg som en unge jeg også

Henrik

Member
First Name
Henrik
Threads
0
Reaction score
22
Vehicles
Mach E
Occupation
Programmer
Country flag
Siste status :D
{"result":{"vin":"WF0TK3SU9MMAXXXX",
"order":{"type":"order",
"number":"1004XXXX",
"contractSource":"Web",
"gobStatusCode":"VAFD",
"gobStatusDesc":"VehicleAtFinalDestination",
"vmacs2CharCode":"96",
"vmacs3CharCode":"912",
"vmacsStatusDesc":"DEALER DELIVERY ",
"vmacsStatusDate":"2021-05-25 21:05:00.0",
"gobStatusDate":"2021-05-25 15:26:19.0"}
},"error":null}

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Hei. For dere som vet at bilen har ankommet Drammen og Norge og som ikke har fått den enda, så kan den ikke være langt unna for mange av dere, for når går det unna med registrening på biltilsynet. Tror snitt de siste dagene er oppe i ca 100 eller litt over. Det betyr 1000 biler på 14 dager. Da bør de komme i kappe med de bilene som har kommer til Norge til nå om ikke lenge.
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1622196399625

Andasp

Member
First Name
Anders
Threads
0
Reaction score
3
Vehicles
MachE LR AWD
Country flag
Var innom RS Alnabru i går for å ordne innbytte. Svigerfar telte omtrent femti mme rundt om på plassen utenfor. Selgere jobber overtid for å få ut biler fort nok.

Min var dessverre fortsatt i Antwerpen, men det er håp om en sen juni levering.

Gratulerer alle sammen, med en vanvittig tøff bil. Gleder meg dårlig selv ?

JRI

Member
Threads
0
Reaction score
29
Vehicles
Mach E - FE
Country flag
Hentet ut min MME FE i dag. Ikke fått kjørt så mye, men meget fornøyd med det lille jeg har kjørt? Under demo, lyste service lampen, da ble mye armer og bein. De master resettet bilen og da forsvant lampen heldigvis. Til info, de ulike forhandlerne sitter på utrolig lite informasjon, de er veldig misfornøyde med Ford Norge som har holdt tilbake all informasjon rundt forsinkelsene og ankomst. Men det er bare å glede seg for de som ikke har fått bil enda??

warwigan

Member
Threads
0
Reaction score
14
Vehicles
Mustang Mach E AWD LR
Country flag
Skal hente min imorra (Mandag 31/05) og fikk beskjed av forhandler om at de ikke hadde deler/mulighet til å montere på hengerfeste enda men at jeg bare skulle svippe innom med den da de hadde mulighet. Noen som har fått samme beskjed? Håper ikke det blir like forsinka som bilen, hadde håpet på å kunne frakte sykler i sommerferien...
Sponsored