Norway - Mach-E ready for production

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Tja, si det. En lengre fremme i tråden sa noe om at man ville compound in/ out 4 ganger. Men jeg vet ikke om det har vært slik for alle som er ferdig med QA i Belgia. Kanskje det er fortsatt noen i tråden som er ferdig med QA i Belgia som har en kommentar der?

Kanskje ukjente faktorer påvirker om man får 1 compound in eller 4? Kanskje hvilken rekkefølge man tar undersøkelse i (dersom det går an å ta dem i vilkårlig rekkefølge). Kanskje om det er gjort justering eller IKKE gjort justeringer. Eller helt andre ting.

Jeg aner ikke .Hadde vært interessant å være i Antwerpen for en dag og observert :) ?

Hei. Jeg har heller ikke sett Compound in/ut flere ganger på min bil, kan være at de aller første som kom til Belgia hadde flere oppdatering som måtte gjøres, en de som har kommet senere. Det eneste jeg har hatt av oppdatering som jeg har kunnet se er på ETIS, den gikk fra dato 01.04.2021 til 02.06.2021. Det har ikke vært mye endring under F12 under ordre-status på Min Ford konto, som jeg har klart å se, men det har vært en god del endring under F12 på Remote Vehicle setup. Slik jeg har tolket det er endringer under ordre-status på Min Ford konto, stort sette med transporten av bilen, mens Remote Vehicle setup har med selve bilen å gjøre. Mulig jeg er helt på jordet, men det er slik jeg har oppfattet det. :) Derfor venter jeg nå på 92/721/out i og med at jeg har "VITR" "Vehicle InTransit" under ordre-status på Min Ford konto
Sponsored

 
Last edited:
OP
OP
tormodg

tormodg

Well-Known Member
Joined
Sep 30, 2020
Threads
1
Messages
70
Reaction score
121
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Dette var jo på tide...bilen ankom Antwerpen 13.5...

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production X1qbhYg
 

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Joined
Mar 26, 2021
Threads
1
Messages
118
Reaction score
83
Location
Norway
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Dette var jo på tide...bilen ankom Antwerpen 13.5...
Så flott. Jeg fikk den meldingen 16 dager etter at den kom til Antwerpen, hvor lang tid tok det for deg ?
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Dette var jo på tide...bilen ankom Antwerpen 13.5...

X1qbhYg.png
Fikk samme melding 12.06.2021 og min skal ha kommet 13.05.2021 samtidig som din. Det går ikke fort med Ford Norge.
 


Elenee

Active Member
First Name
Lena
Joined
Jun 7, 2021
Threads
0
Messages
25
Reaction score
2
Location
Norway
Vehicles
Mustang mach e
Country flag
Slik jeg forstod det på forhandler er ikke det noe som blir relevant før bilen er nærmest klar til utlevering. Jeg fikk ikke noe eksakt tidspunkt, men jeg fikk inntrykk av at jeg kanskje får vite mer enten når de har bilen inne hos seg, eller dagen jeg skal hente den. Det var ihvertfall ikke noe jeg trengte tenkte noe mer på med det første, og han skulle ta kontakt når det ble relevant.

Jeg har en annen betalingsløsning enn deg, så for meg ser det litt annerledes ut på nettsiden (jeg har 2 av 3 som en annen bruker linket). Du kan alltids sende en e-post til forhandler der du spør om det er i orden, eller om det er noe som mangler for at det skal som stå ferdig behandlet e.l.
Jeg skrev en e-post flere ganger og fikk ikke noe svar. Jeg ringte for omtrent to uker siden, de sa at det er et teknisk problem med denne bestillingen. Jeg sjekker den og skriver en e-post, så langt har jeg ikke mottatt noen melding. Og det kan være et teknisk problem, det vet jeg ikke. Det er en vanskelig situasjon for meg, for jeg vet ikke om jeg får tak i bilen eller ikke i september, for hvis det skulle vise seg at den ikke ville være med en gang, ville jeg bestille noe annet.
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Jeg skrev en e-post flere ganger og fikk ikke noe svar. Jeg ringte for omtrent to uker siden, de sa at det er et teknisk problem med denne bestillingen. Jeg sjekker den og skriver en e-post, så langt har jeg ikke mottatt noen melding. Og det kan være et teknisk problem, det vet jeg ikke. Det er en vanskelig situasjon for meg, for jeg vet ikke om jeg får tak i bilen eller ikke i september, for hvis det skulle vise seg at den ikke ville være med en gang, ville jeg bestille noe annet.
Oi, det var dårlig service. Har du betalt 5000? Jeg ville ringt og spurt hva "teknisk problem" betyr og når du kan forvente få bilen. Og dersom du ikke får ordentlig svar, så avbestiller du hele greia. Bare sjekk om det er avbestillingsgebyr først. Du kan alltids sjekke andre forhandlere om de har en avbestilt Mach E som du kan plukke opp innen september, eller sjekke om noe ligger ute brukt til salgs. Forhandleren din høres slapp ut.

Når bestilte du bilen? Jeg bestilte i februar, og får bilen sannsynligvis slutten av jul/ august om det ikke er noe galt med den. Jeg tror jeg fikk estimert leveringstid på 22-24 uker
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Jeg skrev en e-post flere ganger og fikk ikke noe svar. Jeg ringte for omtrent to uker siden, de sa at det er et teknisk problem med denne bestillingen. Jeg sjekker den og skriver en e-post, så langt har jeg ikke mottatt noen melding. Og det kan være et teknisk problem, det vet jeg ikke. Det er en vanskelig situasjon for meg, for jeg vet ikke om jeg får tak i bilen eller ikke i september, for hvis det skulle vise seg at den ikke ville være med en gang, ville jeg bestille noe annet.
Hei. Har du fått vin nummeret på bilen? Det skal stå litt lenger ned på samme siden som det med bestilling og finansiering står, vis du har fått vin nummer så er det i vært fall under produksjon. har du forresten fått mail om at bilen er under produksjon. jeg bestilt 11.01.2021 fikk epost om at den var i produksjon 22.03.2021 og epost om at bilen er på vei 22.04.2021 og nå til slutt om at bilen er kommet til Europa 12.06.2021.
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Jeg har fått dagens dato, 18.06, på tappsdate Håper det da kommer en forsinket "compound in" på ford sine sider om et par dager. Kanskje det betyr at de har begynt på steg 2 av QA.
Jeg har også fått dagens dato på tappsdate, remote-siden og PTI er også oppdatert . Og 'Message' er endret fra normal til deliverysuccess.
 
Last edited:

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Hei. Har du fått vin nummeret på bilen? Det skal stå litt lenger ned på samme siden som det med bestilling og finansiering står, vis du har fått vin nummer så er det i vært fall under produksjon. har du forresten fått mail om at bilen er under produksjon. jeg bestilt 11.01.2021 fikk epost om at den var i produksjon 22.03.2021 og epost om at bilen er på vei 22.04.2021 og nå til slutt om at bilen er kommet til Europa 12.06.2021.
Jeg bestilte 14.01., fikk mail om at bilen var i produksjon og på vei på samme datoer som deg. Men jeg har ikke fått mail om at bilen er ankommet Europa. Men fant bilen på GNJ vha shipment nr og VIN, så bilen har jo kommet til Europa. Ford ass, skulle tro det var manuell utsendelse av mail?
 

Elenee

Active Member
First Name
Lena
Joined
Jun 7, 2021
Threads
0
Messages
25
Reaction score
2
Location
Norway
Vehicles
Mustang mach e
Country flag
Oi, det var dårlig service. Har du betalt 5000? Jeg ville ringt og spurt hva "teknisk problem" betyr og når du kan forvente få bilen. Og dersom du ikke får ordentlig svar, så avbestiller du hele greia. Bare sjekk om det er avbestillingsgebyr først. Du kan alltids sjekke andre forhandlere om de har en avbestilt Mach E som du kan plukke opp innen september, eller sjekke om noe ligger ute brukt til salgs. Forhandleren din høres slapp ut.

Når bestilte du bilen? Jeg bestilte i februar, og får bilen sannsynligvis slutten av jul/ august om det ikke er noe galt med den. Jeg tror jeg fikk estimert leveringstid på 22-24 uker

Slik betalte jeg 5000, det ser ut som et betalt depositum. På kontrakten henter jeg bilen 8. september, men denne gangen kan endres. Jeg vil prøve å kontakte deg. Men alt tyder på at bilen blir hentet i september. Det er bare synd at jeg ikke kan se på Ford.no-nettstedet hvilket stadium bilen min er.
 

Elenee

Active Member
First Name
Lena
Joined
Jun 7, 2021
Threads
0
Messages
25
Reaction score
2
Location
Norway
Vehicles
Mustang mach e
Country flag
Hei. Har du fått vin nummeret på bilen? Det skal stå litt lenger ned på samme siden som det med bestilling og finansiering står, vis du har fått vin nummer så er det i vært fall under produksjon. har du forresten fått mail om at bilen er under produksjon. jeg bestilt 11.01.2021 fikk epost om at den var i produksjon 22.03.2021 og epost om at bilen er på vei 22.04.2021 og nå til slutt om at bilen er kommet til Europa 12.06.2021.
Jeg bestilte for tre måneder siden 24. mars 2021, bekreftet 26. mars 2021, ble kontrakten sendt. Så langt har ingenting endret seg på nettstedet .. den samme meldingen behandles hele tiden og venter på en økonomisk beslutning. Jeg vet ikke hvorfor dette er slik, jeg fikk samtykke fra banken. Kontrakten ble signert, så jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har mottatt informasjon så langt, jeg har ikke VIN-nummer heller.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Jeg bestilte for tre måneder siden 24. mars 2021, bekreftet 26. mars 2021, ble kontrakten sendt. Så langt har ingenting endret seg på nettstedet .. den samme meldingen behandles hele tiden og venter på en økonomisk beslutning. Jeg vet ikke hvorfor dette er slik, jeg fikk samtykke fra banken. Kontrakten ble signert, så jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har mottatt informasjon så langt, jeg har ikke VIN-nummer heller.
Da tror jeg det er en mulighet for at det er et problem med bestillingen, den burdet ha hvert ferdig produsert nå og klar for avreise fra Veracrus. min tok 3 måneder fra bestilling til ferdig produsert og klar for avreise fra Veracrus. Ikke godt å si hva du burdet gjøre, men stor sjanse for at den ikke er klar i september.
 

Elenee

Active Member
First Name
Lena
Joined
Jun 7, 2021
Threads
0
Messages
25
Reaction score
2
Location
Norway
Vehicles
Mustang mach e
Country flag
Da tror jeg det er en mulighet for at det er et problem med bestillingen, den burdet ha hvert ferdig produsert nå og klar for avreise fra Veracrus. min tok 3 måneder fra bestilling til ferdig produsert og klar for avreise fra Veracrus. Ikke godt å si hva du burdet gjøre, men stor sjanse for at den ikke er klar i september.

Jeg tror også det er et problem med bestillingen. Jeg skrev en e-post til forhandleren, men jeg fikk fortsatt ikke svar. Men hvis jeg ikke hadde fått bilen, ville jeg ikke fått kontrakten og sannsynligvis ville ha returnert depositumet mitt. Så enten er det et problem, eller så blir bilen mye senere.
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Jeg bestilte for tre måneder siden 24. mars 2021, bekreftet 26. mars 2021, ble kontrakten sendt. Så langt har ingenting endret seg på nettstedet .. den samme meldingen behandles hele tiden og venter på en økonomisk beslutning. Jeg vet ikke hvorfor dette er slik, jeg fikk samtykke fra banken. Kontrakten ble signert, så jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har mottatt informasjon så langt, jeg har ikke VIN-nummer heller.
Du kan forsøke finne VIN nr på bilen din. Om du klarer finne den er det mulig du kan finne mer info. Selv om det selvsagt er forhandleren din sin jobb å svare på dette for deg.

Du kan finne VIN ved å gjøre dette:

Stå på og Vis bestillings- siden på Ford.no i din nettleser, anbefalt PC/Chrome

  • trykk F12 (Fn F12) og oppdater, Ctrl+R
    • I feltet "Name", finn din ordre 100Xxxxx?lang=no, klikk på denne
    • I feltet "Response", klikk i feltet, trykk Ctrl+A og så Ctrl+C
Lim dette inn i f.eks. Word, og start å søke Ctrl+B (det er ca. 27 A4 sider tekst!)

  • VIN (søketips: VIN":") du finner din VIN på ca. s25 av 27
BuildDate (kortversjon, mer detaljert veileder BuildDate)
Stå på din side på Ford.no, legg inn din «din MME» med VIN

  • Stå på din MME, trykk F12
  • Klikk på «Network», så «XHR»
I felte «Name» finner du dine bil(er)

  • Klikk på "detail" for din MME (VIN står under, på linjen recalls?vin=»din MME VIN»...)
  • Trykk Ctrl+R, klikk så i feltet «Response»
  • Trykk Ctrl+A, trykk Ctrl+C
Lim inn i f.eks Word, søk etter "buildDate"

https://www.macheforum.com/site/threads/mach-e-wiki-documents-norway-specific.3305/
Sponsored

 
 







Top