Norway - Mach-E ready for production

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
I følge wheresmymme så har bilen forlatt Antwerpen... Jeg satser på en levering i sept/okt, men om den kommer tidligere så er jo det helt ok :cool:

1627562471083.png
Det er jo kjempegode nyheter! Forhandleren får lasteliste når båten forlater Belgia, så hør med hen om det stemmer at bilen din er på båt.

Edit: min røde har hatt ‘discharged in Antwerp’ et par uker, ingen statusendrInger siden 23.juli. Så den er nok fortsatt ikke på båt. Håper dét ikke stemmer for din.
 
Last edited:

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Bil i Nord leverer!
De bestilte ekspressfrakt ?
Nå gjenstår bare koseturen hjem til Stavanger.
3457881D-85DE-41BD-9E1F-EBE629FBC54D.jpeg
Gratulerer, og god tur til Stv! Du får poste hvordan turen gikk.

Jeg hentet min hvite i dag. Bare 13 mil hjemmefra, men artig å teste bilen på E6. Den leverer?
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Til dere som venter på at bilen skal komme fra Belgia til Drammen, så går det en båt fra Zeebrygge i dag. Det er MV Viking Amber. Den skal innom Bremerhaven i Tyskland før den kommer til Drammen onsdag 04.08.2021. Om denne har med MME vet jeg ikke. De som har fått status VITR og InTrans bør ha en mulighet. Det kan også hende at det blir satt egen båt direkte fra Antwerpen slik de har gjort flere ganger i år. Vanskelig å si om de frakter bilen fra Antwerpen til Zeebrygge før avreise til Drammen. Sjekk med forhandler.
Eller så har det blitt hentet mange biler i Drammen siste uke, så det kan hende at det er biler på vei til forhandler.
Jeg har nå hatt min i 3 uker og er super fornøyd.

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1627626199214
 

Ørjan

Active Member
Joined
Jun 25, 2021
Threads
2
Messages
37
Reaction score
52
Location
Mosjøen
Vehicles
Iconic silver Mach-e
Country flag
Det er jo kjempegode nyheter! Forhandleren får lasteliste når båten forlater Belgia, så hør med hen om det stemmer at bilen din er på båt.
Store sjanser for at den er på vei ja - dette ble oppdatert i natt en gang :)

VMACS Status Description: COMPOUND OUT
VMACS Status Code: 721
VMACS Status Since: 2021-07-28 18:39:00.0
 


Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Store sjanser for at den er på vei ja - dette ble oppdatert i natt en gang :)

VMACS Status Description: COMPOUND OUT
VMACS Status Code: 721
VMACS Status Since: 2021-07-28 18:39:00.0
Vis du også har fått VRIT og InTrans, da er det veldig store muligheter for at den er på en båt
Kanskje Viking Amber
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Det har vært mye spørsmål og mye skriverier om kjørelengde her på forumet
Jeg har kommet frem til denne konklusjonen etter 3 uker og ca 3600 km og tur til Bodø (E6) og retur til Oslo via Helgelandskysten, Trollstigen og Geiranger. Vi hadde på turen noen dager med god varme og noen med med kjølig vær og regn.
Jeg sjekket spesifikasjoner i går. Der står det at 99kwh batterier har 88% netto kapasitet ca(88kWh). vis man da sier et snitt på 2kWh pr mil som jeg tror det er ok å bruke når man skal beregne kjørelengde, blir det 44 mil. Det stemmer også med min erfaring så langt. i tillegg så er temp ute, varmeapparat/AC bruk, regn/tørt vær og ikke minst hastighet og oppover/nedover mye å si. Derfor sier jeg til meg selv nå at det man kan bruke som en rimelig sikker distanse er 40-45 mil på 100% oppladet batteri. Er det vinter kanskje litt mindre og er det godt og varmt kanskje litt mer. Så må vi ikke glemme kjørestil. i dag er det 16gr i Oslo og jeg får beskjed om at jeg får ca 380km når den er 100% oppladet. Det tar jeg bare som en pekepinn.
 

nerthuzo

New Member
First Name
Jonny
Joined
May 12, 2021
Threads
0
Messages
3
Reaction score
1
Location
Norway
Vehicles
2021 Ford Mustang Mach-E AWD ER
Country flag
Heisan. Bestilte min Mach-e den 11 Mai 2021, og fikk beskjed at "Modem til din bil er nå aktivert" den 16 Juli og fikk VIN nummer den 22 Juli. Men ingen produksjon dato eller annen status enn dette. Noen av dere som har noen erfaring hvor lang tid det går fra VIN nummer er kjent til man kan forvente en produksjon dato?

Står fortsatt i "Bestillingen din blir behandlet".
 
Last edited:

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Heisan. Bestilte min Mach-e den 11 Mai 2021, og fikk beskjed at "Modem til din bil er nå aktivert" den 16 Juli og fikk VIN nummer den 22 Juli. Men ingen produksjon dato eller annen status enn dette. Noen av dere som har noen erfaring hvor lang tid det går fra VIN nummer er kjent til man kan forvente en produksjon dato?

Står fortsatt i "Bestillingen din blir behandlet".
Hei
Jeg bestilt 11.01.0201, min var ferdig produsert 31.03.2021
https://www.macheforum.com/site/threads/mach-e-wiki-documents-norway-specific.3305/
Vis du følger linke og blar deg litt lenger ned på siden, finner du informasjon om hvordan du kan følge statusen på bilen ved å bruke F12 etter at du er logget inn på Ford.no
Kan være at den er rett rund hjørne når det gjelder produksjon
 

nerthuzo

New Member
First Name
Jonny
Joined
May 12, 2021
Threads
0
Messages
3
Reaction score
1
Location
Norway
Vehicles
2021 Ford Mustang Mach-E AWD ER
Country flag
Hei
Jeg bestilt 11.01.0201, min var ferdig produsert 31.03.2021
https://www.macheforum.com/site/threads/mach-e-wiki-documents-norway-specific.3305/
Vis du følger linke og blar deg litt lenger ned på siden, finner du informasjon om hvordan du kan følge statusen på bilen ved å bruke F12 etter at du er logget inn på Ford.no
Kan være at den er rett rund hjørne når det gjelder produksjon
Takk for svar ? Har vært innom Ford.no og brukt F12 hver dag de siste ukene? Utålmodig sjel? Håper og tror også at produksjons dato bør være nært forestående da VIN er kjent. Men hadde vært artig å vite hva andre folk har erfart av tid mellom kjent VIN og produksjon dato.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Tusen takk, fant faktisk bilen der. Skal følge med på den siden.

Hei.
Jeg fikk bilen 1 uke etter kontrakten (kontrakt sa 22-24 uker), det vil si etter 25 uker.
Bestilt bilen 11.01.2021, ferdig produser 31.03.2021, gikk med båt fra Veracrus 16.04.2021,
ankom Antwerpen 14.05.2021, ankom Drammen 19.06.2021 utlevet hos forhandler 09.07.2021
Dette er i hvert fall en tidsramme som forhåpentlig kan være til noe hjelp

Her er link til en av transportørene som frakter biler fra Veracrus til Antwerpen/Zeebrygge
https://www.caravan-shippers.com/en...von-veracruz-nach-bremerhaven-oder-antwerpen/

Håper dette kan være til hjelpe ved siden av linken som @Ørjan ga deg
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Takk for svar ? Har vært innom Ford.no og brukt F12 hver dag de siste ukene? Utålmodig sjel? Håper og tror også at produksjons dato bør være nært forestående da VIN er kjent. Men hadde vært artig å vite hva andre folk har erfart av tid mellom kjent VIN og produksjon dato.
Den følelsen er gjenkjennelig? Her er mine data (se signaturen).
Sponsored

 
 




Top