Norway - Mach-E ready for production

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag

Machmus

Well-Known Member
First Name
Magnus
Threads
1
Reaction score
93
Vehicles
CG Mach-E AWD LR, Seat mii Electric
Country flag
Flytta på seg - men ingen order status oppdatering (som forventet kommer ikke den før minst dagen etter den er på båt...)

{tappsResponseTemplate: {vin: " WF0TK3SUXXXXXXXXX ", status: 200,…},…}
tappsResponseTemplate: {vin: " WF0TK3SUXXXXXXXXX ", status: 200,…}
lifeCycleModeStatus: {lifeCycleMode: "TRANSPORT", oemCorrelationId: 392, vehicleDateTime: "2021-05-06T04:07:41Z",…}
lifeCycleMode: "TRANSPORT"
oemCorrelationId: 392
tappsDateTime: "2021-05-06T05:53:51.673Z"
vehicleDateTime: "2021-05-06T04:07:41Z"

status: 200
vin: " WF0TK3SUXXXXXXXXX "
vinFeature: {vin: " WF0TK3SUXXXXXXXXX ", radioFlag: "N", siriusXmIpFlag: "N", otaFlag: "N", wifiFlag: "N",…}
driveModeFlag: "Y"
model: null
otaFlag: "N"
packageCode: "RMVS_PK00201"
radioFlag: "N"
siriusXmIpFlag: "N"
updateDate: "2021-05-05T09:36:13.79"
vin: " WF0TK3SUXXXXXXXXX "
wifiFlag: "N"

1620285689986.png

Samtidig fikk jeg en klar for aktivering (ble stengt ned 1 uke etter produsert 12. feb.) i Ford Pass APPen, - som selvfølgelig ikke kunne gjennomføres, da den krever fysisk tilstedeværelse i bilen ... - men den er vel på vei til å losses iflg. selger skal den komme på 2. båt .... ;)?:cool:
Fikk den siste der kl. 04:06 på natten jeg også.

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Fikk den siste der kl. 04:06 på natten jeg også.
NY oppdatering:
oemCorrelationId: 404
tappsDateTime: "2021-05-06T07:12:12.500Z"

Z = Zulu Time = absolutt tid = nå, -2 timer fra Norge dvs 09:12:12 når hendelse logges ...

Last edited:

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
hehe, I am with you 100% mine changed also to order processed and now in production, but something changed at least it says compound out now and not compound in haha.
Hi,
@makooy has posted shipment numer for G Baltimora, so now you can check if your car has been shipped on this vessel ? My pony however is still in Veracruz, re my dealer, and it will be shipped on the next vessel. But at least the status now says compund in, so one step closer to goodby to Veracruz ?

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Ser ut til at min bil omsider er klar for båtturen fra Veracruz:
","gobStatusCode":"STRT","gobStatusDesc":"SentToPlant","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-05-04 16:25:00.0".

Men det er så at først når vmacsStatusDesc er 'compound out' at bilen fysisk er på båten?
Nøyaktig den statusen jeg hadde 29 april. 'Compound out" kom tre dager deretter, ombord i Grande Baltimora (mest trolig). Kanskje du får din ombord i Grande New Jersey på selveste 17 mai, altså to grunner til å heise flagget ;). Men godt mulig og mest sannsynlig at den går på en båt tidligere. Når de som nå er oppe i ca. 1700 biler i ukeproduksjon bør det vel sendes ut et par båtlaster i uken fra Veracruz skulle en tro, men alle går nok ikke til Europa.

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Hi,
@makooy has posted shipment numer for G Baltimora, so now you can check if your car has been shipped on this vessel ? My pony however is still in Veracruz, re my dealer, and it will be shipped on the next vessel. But at least the status now says compund in, so one step closer to goodby to Veracruz ?
Jeg fant min bil :) :). 426 biler på vei på forsendelses nummer S3-20240077.

Last edited:

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
Nøyaktig den statusen jeg hadde 29 april. 'Compound out" kom tre dager deretter, ombord i Grande Baltimora (mest trolig). Kanskje du får din ombord i Grande New Jersey på selveste 17 mai, altså to grunner til å heise flagget ;). Men godt mulig og mest sannsynlig at den går på en båt tidligere. Når de som nå er oppe i ca. 1700 biler i ukeproduksjon bør det vel sendes ut et par båtlaster i uken fra Veracruz skulle en tro, men alle går nok ikke til Europa.
Xtra feiring på 17.mai er jo noe å se frem til i disse kåråna-tider, men jeg tar gjerne bilen på en tidligere båt? Kjipt å vente helt til 17.mai når bilen var produsert 8.april, og satt i shipment status 22.april.
Er det kun Grande-båter som frakter MME?

Forresten, har du sett at det er lagt ut shipment number for G Baltimora?
https://www.macheforum.com/site/threads/europe-shipment-numbers-vessel-tracking.5172/

Tim Isa

Well-Known Member
First Name
Tim
Threads
0
Reaction score
47
Vehicles
Mach E
Country flag
Hi,
Hei
Thanks for the information, I found my car ? and it’s on grande baltimora, ugh I hope yours gets on a vessel soon. Will wait for you in Belgium ?

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Hei
Thanks for the information, I found my car ? and it’s on grande baltimora, ugh I hope yours gets on a vessel soon. Will wait for you in Belgium ?
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1620303035882

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
Hei
Yay glad you've confirmed that your car is actually on its way to Belgium ? Maybe my delay is due to extra QC and fixes before it's shipped from Mexico, and that it passes the QA in Belgium quite fast - so who knows but our ponies might get om the same vessel from Antwerpen to Drammen:cool:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation