Norway - Mach-E ready for production

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Og der bekrefta jaggu Fordhandler: "Bilen din er ankommet Antwerpen 23.03". ?
Det flott, hva er din prod date og ship date?
Sponsored

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
StÄr under BW i tracker, prod date 18.1 og ship date 6.2, ingen felt for Ä fylle inn "Ankomst Antwerp" pÄ. :)
en uke fÞr min, da er vi trolig pÄ samme bÄt som gikk 22. feb, men det er et felt for Ford e-post ...

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Post #499 og biler pÄ vei, Forhandler har ringt noen heldige, sÄ kommer stadig fler bÄter til Drammen! Hvilke biler og hvor lenge de er i Belgia er det ulike estimat pÄ. (Britene har fÄtt 5 - 10 uker fra Ford UK), tidlig produserte har flere fikser enn de senere produserte antydes. Vi kan anta dette vil gÄ raskere etter hvert som prosessen kommer godt i gang.

Noen biler vil ankomme mars, mens majoriteten vil ankomme i april og ai sier Ford Norge. Deretter kommer biler produsert til forhandler EU lager.
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1616673473415

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1616673452032

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Post #500 og biler pÄ vei, Forhandler har ringt noen heldige, sÄ kommer stadig fler bÄter til Drammen! Hvilke biler og hvor lenge de er i Belgia er det ulike estimat pÄ. (Britene har fÄtt 5 - 10 uker fra Ford UK), tidlig produserte har flere fikser enn de senere produserte antydes. Vi kan anta dette vil gÄ raskere etter hvert som prosessen kommer godt i gang.

Noen biler vil ankomme mars, mens majoriteten vil ankomme i april og mai sier Ford Norge. Deretter kommer biler produsert til forhandler - EU lager.

Oversikt over bÄter fra Zeebrugge - Drammen - som kan ha noen tidlig Mach-E?
Trolig klar for ny tur til (Drammen, +++):
  • PROMETHEUS-LEADER er tilbake i Zeebrugge 6. april, og pĂ„ vei til Vigo Spain
  • VIKING AMBER er tilbake i Zeebrugge 7. april, og pĂ„ vei til Bremerhaven
  • THAMES HIGHWAY er tilbake i Zeebrugge 7. april, og er pĂ„ vei til MalmĂž
  • MONZA EXPRESS er tilbake i Zeebrugge 7. april, og pĂ„ vei til Southampton
  • AUTOPRESTIGE er tilbake i Zeebrugge 7. april, og pĂ„ vei til Grimsby (fast rute)
  • CITY OF STPETERSBURG er tilbake i Zeebrugge 8. april, og pĂ„ vei til Gdansk
  • VICTORIA HIGHWAY er tilbake i Zeebrugge 8. april, og pĂ„ vei til Bremerhaven
  • VIKING CONSTANZA er tilbake i Zeebrugge 8. april, og er pĂ„ vei til Esbjerg
  • VIKING DIAMOND er tilbake i Zeebrugge 8. april, og pĂ„ vei til Vigo, Spain
  • SCHELDE HIGHWAY er tilbake i Zeebrugge 8. april, og pĂ„ vei til Dublin
  • SEA CRUISER 2 er tilbake i Zeebrugge 8. april, og pĂ„ vei til Sheeress UK
  • OPAL LEADER er tilbake i Zeebrugge 8. april
  • AUTO ENERGY er tilbake i Zeebrugge 8. april, og pĂ„ vei til Bremerhaven
  • SWAN ACE er tilbake i Zeebrugge 9. april, og er pĂ„ vei til Amsterdam
  • AUTOPRIDE er tilbake i Zeebrugge 9. april
  • AUTOSTAR er tilbake i Zeebrugge 9. april, pĂ„ vei til Southampton UK 10. april
  • SPICA LEADER er tilbake i Zeebrugge 9. april
  • VICTORY LEADER er tilbake i Zeebrugge 10. april
  • ELEKTRA er tilbake i Zeebrugge 10. april
  • TIRRANNA er tilbake i Zeebrugge 10. april
  • MORNING COURIER er tilbake i Zeebrugge 11. april

Link til planlagte bÄter fra Veracruse - Antwerp fra Rederi (Grimaldi Group www.grimaldishipping.com )
Link til Ordre registeringsarket, - flere biler snart pÄ vei ... :cool:

Last edited:

Petrus

Active Member
Threads
0
Reaction score
25
Vehicles
Mach-e, Focus
Country flag
Noen av dere som vet hva disse kodene betyr, spesielt de uthevede?

{"result":{"vin":"WF0TK3XXXXXXXXXXXX","order":{"type":"order","number":"1002XXXX","contractSource":"Web","gobStatusCode":"VITR","gobStatusDesc":"InTransit","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-03-04 07:29:00.0","gobStatusDate":"2021-03-10 16:54:57.0"}},"error":null}

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag

{"result":{"vin":"WF0TK3XXXXXXXXXXXX","order":{"type":"order","number":"1002XXXX","contractSource":"Web","gobStatusCode":"VITR","gobStatusDesc":"InTransit","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-03-04 07:29:00.0","gobStatusDate":"2021-03-10 16:54:57.0"}},"error":null}
COMPOUND IN er iflg. UK forum Inn pÄ lokasjon (for eksempel Veracruze eller Antwerpen, eller annen) og kommer fra Vista (forhandler info) - spannede da har de inkludert den infoen...
"inTransit" betyr sent fra Fabrikken, som vi kjenner fra Tracker...
vmacsStatusDate":"2021-03-04 07:29:00.0" - dato for statuses...

se ogsÄ neste post med Svar fra Ford UK...

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Se UK post med svar fra Ford UK, de jobber med Ă„ bedre logistikken... - Bra

BearStang

Well-Known Member
First Name
1882
Threads
0
Reaction score
132
Vehicles
Mustang Mach-E RWD LR
Country flag

Hvor fikk du den output'en fra?

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag

Fant du dette i koden pÄ din bestilling pÄ ford.no? da denne outputen ikke kommer fra tracker?

BearStang

Well-Known Member
First Name
1882
Threads
0
Reaction score
132
Vehicles
Mustang Mach-E RWD LR
Country flag
{"result":{"vin":"X","order":{"type":"order","number":"X","contractSource":"Web","gobStatusCode":"VITR","gobStatusDesc":"InTransit","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-03-23 11:18:00.0","gobStatusDate":"2021-02-24 12:14:03.0"}},"error":null}

Ah, fant den, stemmer pÄ en prikk med dato forhandler ga meg om ankomst Antwerpen og Compound In. Da er det jo hÄp om Ä kunne fÞlge med pÄ hva tid bilen faktisk forlater Antwerpen om den ogsÄ blir scannet ut, uten Ä plage forhandler.

Fant den ved Ä bruke "F12" trikset man brukte for Ä finne VIN tidligere pÄ ford.no, trenger ikke Ä gÄ pÄ administrer bestillinger, bare logge inn, se etter linjen som starter med:
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1616700075813

Last edited:

Tyldum

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
376
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
{"result":{"vin":"X","order":{"type":"order","number":"X","contractSource":"Web","gobStatusCode":"VITR","gobStatusDesc":"InTransit","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-03-23 11:18:00.0","gobStatusDate":"2021-02-24 12:14:03.0"}},"error":null}

Ah, fant den, stemmer pÄ en prikk med dato forhandler ga meg om ankomst Antwerpen og Compound In. Da er det jo hÄp om Ä kunne fÞlge med pÄ hva tid bilen faktisk forlater Antwerpen om den ogsÄ blir scannet ut, uten Ä plage forhandler.

Fant den ved Ä bruke "F12" trikset man brukte for Ä finne VIN tidligere pÄ ford.no, trenger ikke Ä gÄ pÄ administrer bestillinger, bare logge inn, se etter linjen som starter med:
1616700075813.png
Compound in her og, datert 2021-03-04 16:25.
Dog er min pÄ Immo, basert pÄ andre data. Skal hÞre med forhandler i morgen.

JanKn

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
225
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Compound in her og, datert 2021-03-04 16:25.
Dog er min pÄ Immo, basert pÄ andre data. Skal hÞre med forhandler i morgen.
Sorry hvis jeg er klĂžne, men hvor finner du det resultatet BearStang viser med "Compond In"?

Jeg fikk forresten mail fra Ford for en time siden om at bilen min er pÄ vei. I fÞlge trackeren hadde jeg prod. date 13.2 og ship date 23.2.

Er vel litt tidlig Ä ta med seg kikkert og termos pÄ brygga i Drammen?

RandyM

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
61
Vehicles
2008 Ford Focus
Country flag

1616700075813.png

Sorry hvis jeg er klĂžne, men hvor finner du det resultatet BearStang viser med "Compond In"?

Jeg fikk forresten mail fra Ford for en time siden om at bilen min er pÄ vei. I fÞlge trackeren hadde jeg prod. date 13.2 og ship date 23.2.

Er vel litt tidlig Ä ta med seg kikkert og termos pÄ brygga i Drammen?
Hjemskjermen etter Ä ha logget inn pÄ ford.no. Pass pÄ Ä ha valgt riktig kjÞretÞy dersom du har flere biler registrert. Trykk pÄ F12 og sÄ oppdaterer du siden. Fanen til hÞyre vil da populere seg, der finner du feltet "order-status?vin=.....". Trykk Ä pÄ det, sÄ dukker det opp en lang teksttrÄd under "Response" til hÞyre. Trykk pÄ teksten, trykk ctrl+a og sÄ kopier. Lim inn i word eller noe.

Min ser slik ut:

{"result":{"vin":"XXXXX","order":{"type":"order","number":"10014491","contractSource":"Web","gobStatusCode":"STRT","gobStatusDesc":"SentToPlant","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-03-19 16:25:00.0","gobStatusDate":"2021-03-12 01:50:43.0"}},"error":null}

Usikker pÄ hvordan jeg skal tolke dette. "SentToPlant" er jo ikke en veldig betryggende beskjed, men kan jo vÊre dette bare er displaystatusen pÄ ford.no da denne fortsatt er "i produksjon". Vet ikke hva "COMPOUND IN" betyr for min del, men er ganske sikker pÄ at den FEen stÄr i Mexico....

EDIT: Ser statusdatoen for "SentToPlant" stemmer med "Production Date" jeg fÄr opp i trackeren. Fikk "In Transit" 13.03, sÄ det er ikke den samme datoen som er for COMPOUND IN ihvertfall.

JanKn

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
225
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Hjemskjermen etter Ä ha logget inn pÄ ford.no. Pass pÄ Ä ha valgt riktig kjÞretÞy dersom du har flere biler registrert. Trykk pÄ F12 og sÄ oppdaterer du siden. Fanen til hÞyre vil da populere seg, der finner du feltet "order-status?vin=.....". Trykk Ä pÄ det, sÄ dukker det opp en lang teksttrÄd under "Response" til hÞyre. Trykk pÄ teksten, trykk ctrl+a og sÄ kopier. Lim inn i word eller noe.
Jeg bruker Chrome pÄ Mac.

NÄr jeg gÄr inn pÄ siden til venstre i bildet og trykker F12 (Option-Command-I pÄ Mac) sÄ vises det du ser til hÞyre.

Jeg finner ikke "order-status?vin=" noe sted i hĂžyre halvdel.

Er det feil?

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1616711573408
Sponsored