Norway - Mach-E ready for production

RandyM

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
61
Vehicles
2008 Ford Focus
Country flag
Jeg bruker Chrome på Mac.

Når jeg går inn på siden til venstre i bildet og trykker F12 (Option-Command-I på Mac) så vises det du ser til høyre.

Jeg finner ikke "order-status?vin=" noe sted i høyre halvdel.

Er det feil?

1616711573408.webp
Chrome her også, bare på PC. Ah, du må trykke på fanen for "Network" i feltet på høyre side. Min åpner seg automatisk på den siden når jeg trykker F12 så glemte å nevne det. Da vil den se slik ut:

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1616713272983

Det er under "underfanen" som heter "Response" at teksten som inneholder informasjonen dukker opp når du trykker på "order-status....." (det som begynner med "result").

EDIT: Du skal være på denne siden: https://www.ford.no/dashboard#/ når du gjør det :)
Sponsored

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Hjemskjermen etter å ha logget inn på ford.no. Pass på å ha valgt riktig kjøretøy dersom du har flere biler registrert. Trykk på F12 og så oppdaterer du siden. Fanen til høyre vil da populere seg, der finner du feltet "order-status?vin=.....". Trykk å på det, så dukker det opp en lang teksttråd under "Response" til høyre. Trykk på teksten, trykk ctrl+a og så kopier. Lim inn i word eller noe.

Min ser slik ut:

{"result":{"vin":"XXXXX","order":{"type":"order","number":"10014491","contractSource":"Web","gobStatusCode":"STRT","gobStatusDesc":"SentToPlant","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-03-19 16:25:00.0","gobStatusDate":"2021-03-12 01:50:43.0"}},"error":null}

Usikker på hvordan jeg skal tolke dette. "SentToPlant" er jo ikke en veldig betryggende beskjed, men kan jo være dette bare er displaystatusen på ford.no da denne fortsatt er "i produksjon". Vet ikke hva "COMPOUND IN" betyr for min del, men er ganske sikker på at den FEen står i Mexico....

EDIT: Ser statusdatoen for "SentToPlant" stemmer med "Production Date" jeg får opp i trackeren. Fikk "In Transit" 13.03, så det er ikke den samme datoen som er for COMPOUND IN ihvertfall.
Jeg har de samme dataene som deg:

{"result":{"vin":"WF0TK3SU0MMA14XXX","order":{"type":"order","number":"10012XXX","contractSource":"Web","gobStatusCode":"STRT","gobStatusDesc":"SentToPlant","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-03-19 16:25:00.0","gobStatusDate":"2021-03-12 01:50:38.0"}},"error":null}

JanKn

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
225
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Chrome her også, bare på PC. Ah, du må trykke på fanen for "Network" i feltet på høyre side. Min åpner seg automatisk på den siden når jeg trykker F12 så glemte å nevne det. Da vil den se slik ut:

Det er under "underfanen" som heter "Response" at teksten som inneholder informasjonen dukker opp når du trykker på "order-status....." (det som begynner med "result").

EDIT: Du skal være på denne siden: https://www.ford.no/dashboard#/ når du gjør det :)
Tusen takk, der fant jeg det :)

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Hei.

Fikk følgende informasjon inne på https://seg.fyi/mache-vin/#/details
Final Delivered DateMarch 11, 2021
ETA End DateJanuary 1, 1980

Skjermbilde 2021-03-26 kl. 07.38.35.webp
Ser man, de har tatt i bruk siste Dato felt FINAL DELIVERED DATE, - det liker vi ... men husk dette er fortsatt et estimat felt, som kan endres under tiden ... MEN det nærmer seg "jobben" vi har gjort, og skaffe oss info Ford ikke har klart gi oss ... ?;):D :cool: (Briten fik e-post i går kveld om 10-14 uker...)

TIPPER det er Worst case, og at vi får raskere og bedre levering fremover nå ...

Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Jeg har de samme dataene som deg:

{"result":{"vin":"WF0TK3SU0MMA14XXX","order":{"type":"order","number":"10012XXX","contractSource":"Web","gobStatusCode":"STRT","gobStatusDesc":"SentToPlant","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-03-19 16:25:00.0","gobStatusDate":"2021-03-12 01:50:38.0"}},"error":null}
@ alle som har jobbet med å tyde dette i går kveld!
Dette er fremskritt, og Ford har tatt koden til nettsiden sin, - meget bra!

COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-03-19 16:25:00.0","gobStatusDate":"2021-03-12 01:50:38.0"

betyr samme status som VISTA (Forhandlersystem) viser! 1. Dato når den, i dette tilfelle " er inn på havnen," og 2. dato, er Ship date/Gate Release, dato når bilen forlot fabrikken (In Transit).

På tidlige US fora diskuterte de at Fords tids-system var ulik i salg- og prod.- system, medfører bla. etterslep til Tracker, som viser datoen etter har 12. -> 13.3

Blir interessant se når bilen her, er på båt, ref. Ford UK info om at ikke alle biler var scannet inn, medførte feil i lister og status til nå, denne prosessen hadde de utbedret ... - her tenker jeg vi vil se en forbedring, dette to av grunnene til at tidslinjen i våre bestilling på Ford.no ikke er oppdatert, 1. dataene har ikke vært korrekt og tilgjengelig og koden ikke oppdatert, av den grunn.

Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Har fått denne i fra forhandler, er det noe av dette som kan legges inn i excel-filen?

1616742242434.webp
Gratulerer! :D ?
Intersant, her ser vi en tidlig produsert som har får Ship Stop, da den har Gate Release dato 29.12.20

Jeg har laget er felt for Gate Release, og e-post når vi fikk beskjed om at den ankom Europa (Antwerpen), det gir oss litt statistikk tall, viktigst for deg og andre i samme situasjon er at denne nå har fått en Forhandler ETA 24. april (dette er antagelig dato havna i Drammen)

Jeg også laget et felt for den, så skal bilen lastes på bil og kjøres til forhandler som tar "noe tid" .+ ev tilhengerfeste og skiluke, klargjøring/utlevering hos forhandler i tillegg, det bør ikke ta for lang tid ... ??

OG så håper jeg alle kan legge inn ACTUAL Delivery Dato, når vi får bilen ... før vi farer ut på veien ... ? :cool:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag

Petrus

Active Member
Threads
0
Reaction score
25
Vehicles
Mach-e, Focus
Country flag
Gratulerer! :D ?
Intersant, her ser vi en tidlig produsert som har får Ship Stop, da den har Gate Release dato 29.12.20

Jeg har laget er felt for Gate Release, og e-post når vi fikk beskjed om at den ankom Europa (Antwerpen), det gir oss litt statistikk tall, viktigst for deg og andre i samme situasjon er at denne nå har fått en Forhandler ETA 24. april (dette er antagelig dato havna i Drammen)

Jeg også laget et felt for den, så skal bilen lastes på bil og kjøres til forhandler som tar "noe tid" .+ ev tilhengerfeste og skiluke, klargjøring/utlevering hos forhandler i tillegg, det bør ikke ta for lang tid ... ??

OG så håper jeg alle kan legge inn ACTUAL Delivery Dato, når vi får bilen ... før vi farer ut på veien ... ? :cool:
Forhandler ETA har endret seg flere ganger, fra først 06.mars, deretter 27.mars, så 14. april og nå siste 24 april........ Bilen reiste fra Veracruz 27.januar og kom til Antwerpen ca 14 februar, selv om datoen ser ut til å være registrert først 4.mars

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Forhandler ETA har endret seg flere ganger, fra først 06.mars, deretter 27.mars, så 14. april og nå siste 24 april........ Bilen reiste fra Veracruz 27.januar og kom til Antwerpen ca 14 februar, selv om datoen ser ut til å være registrert først 4.mars
Ja, din og noen andre tidlig produserte har nok måtte vente på løsning ol. UK Fora har folk i Ford systemet som bekrefter inntil 7 dager etterslep på VISTA og kjerne oppdateringer ...
Dette tenker jeg også kan variere, - da det både er manuelle og automatiske prosesser ... Dette kommer og frem av epost fra Ford UK

Machmus

Well-Known Member
First Name
Magnus
Threads
1
Reaction score
93
Vehicles
CG Mach-E AWD LR, Seat mii Electric
Country flag
Hmm, jeg har bare en slik kode.

{"result":{"vin":"WF0TK3SU6XXXXX","order":{"type":"order","number":"10446120","contractSource":"Web","gobStatusCode":"STRT","gobStatusDesc":"SentToPlant","vmacs2CharCode":"92","vmacs3CharCode":"721","vmacsStatusDesc":"COMPOUND OUT ","vmacsStatusDate":"2021-03-01 14:45:00.0","gobStatusDate":"2021-01-29 00:38:10.0"}},"error":null}

Forhandler sa for noen uker tilbake at min bil var på båt 27.02, og at det var båt nr. 1. De hadde bare "båt 1" og "båt 2", ikke navnet på båten.

RandyM

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
61
Vehicles
2008 Ford Focus
Country flag
Har fått denne i fra forhandler, er det noe av dette som kan legges inn i excel-filen?

1616742242434.png
Stilig! Skal se du blir Norges første Mach-E eier;)

Synes det er imponerende hva folk her klarer å få av info fra forhandlerne sine. Ikke akkurat samme hell her,på tross av purringer. Da er det godt vi kan gjøre litt detektivarbeid her på siden!

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Hmm, jeg har bare en slik kode.

{"result":{"vin":"WF0TK3SU6XXXXX","order":{"type":"order","number":"10446120","contractSource":"Web","gobStatusCode":"STRT","gobStatusDesc":"SentToPlant","vmacs2CharCode":"92","vmacs3CharCode":"721","vmacsStatusDesc":"COMPOUND OUT ","vmacsStatusDate":"2021-03-01 14:45:00.0","gobStatusDate":"2021-01-29 00:38:10.0"}},"error":null}

Forhandler sa for noen uker tilbake at min bil var på båt 27.02, og at det var båt nr. 1. De hadde bare "båt 1" og "båt 2", ikke navnet på båten.
COMPOUND OUT betyr " forbindelse ut" altså på båt, eller transportmiddel når status er In Transitt
Datoen for statusen er 1. mars, og det er etterslep intil 7 dager der... så de kan bety båt før det ...
Sponsored