Norway - Mach-E ready for production

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Oppdatert Firmware ( SYNC4 v4.0.20301 ) for "The issue of the 12v (low-voltage battery)" på min MME bygget 6. feb 2021.

Dere finner info på Ford konto (logg inn):
  1. (stå på):
  2. Se etter
    • F12-Network-XHR-Name
    • firmware-update?vin=WF0TK3SUXXXXXXXXX&brand=ford
  3. klikk i -> Response feltet
  4. kopier ut Ctrl+A + Ctrl+C til feks. Word (response teksten)
    {"vehicleSyncEquipped":true,"error":"FlashActionList size is zero in while call the CurrentAndAvailableModules Service ","updateType":{"syncUpToDate":true, "consumerSyncUpdateAvailable":false,"dealerSyncUpdateAvailable":false},
    "vehicleSyncGenerationStatus":"vin":"WF0TK3SUXXXXXXXXX","message":null,
    "genText":"4","genId":-1,"gen11":false,"syncEquipped":true},"
    latestUpdateDate":"February 06, 2021","unconfirmedInstallation":false, "currentSyncVersion":"SYNC4v4.0.20301","availableDealerUpdates":null,"availableConsumerUpdateDownload":null,"isGetInstallPackageService":false,"firmwareUpdate":null,"httpStatus":null,"lastRequested":null}

Min er oppdater på produksjonsdato 6. feb

Jeg har sette høyere SYNC versjon på FE produsert mid mars, men min ver. (SYNC4 v4.0.20301) skal iht US Forum post ha 12V batteri fiksen

5. Det finnes en nyere tilgjengelig OTA:
  6. Se etter (F12 ...) Name:
    • status?country=nor&vin=WF0TK3SUXXXXXXXXX
  7. likk i -> Response feltet
  8. kopier ut Ctrl+A + Ctrl+C til feks. Word (response teksten)
    {"displayOTAStatusReport":"Available","ccsStatus":null,"error":null,"fuseResponse":null,"tappsResponse":null,"otaAlertStatus":null}
Sponsored

Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Fikk nå høre at bilene holdes igjen teknisk i Belgia, og at alle datoer (inkl est. levering) er fjernet i Vista hos forhandler...... Noen som vet noe om dette?
Hvor eksakt er din info, Vista datoer og alle datoer er estimater til de er bekreftet i Ford sine prosesser.

Petrus

Active Member
Threads
0
Reaction score
25
Vehicles
Mach-e, Focus
Country flag
Ja, bilene skal gjennom en 50 punkts-sjekk i Antwerpen før de går til Zeebrugge og videre til Drammen, så ut til Forhandlerne.
Er det noe nytt nå? Bilen min har vært i Anwerpen siden 10.feb, og har hatt estimert levering i april (har flyttet seg et par tre ganger), men nå sier forhandler at det ikke lengre står noen estimert dato for levering i forhandlersystemet, kun at bilene er holdt igjen teknisk.... Den skulle i følge Ford Norge være på veg til Zebrugge før påske.....

Petrus

Active Member
Threads
0
Reaction score
25
Vehicles
Mach-e, Focus
Country flag
Hvor eksakt er din info, Vista datoer og alle datoer er estimater til de er bekreftet i Ford sine prosesser.
Direkte i fra forhandler, datoen for estimert levering er nå fjernet, står kun at de holdes igjen teknisk. Bilen skulle være på veg fra Antwerpen til Zebrugge før påske i følge Ford Norge....

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Er det noe nytt nå? Bilen min har vært i Anwerpen siden 10.feb, og har hatt estimert levering i april (har flyttet seg et par tre ganger), men nå sier forhandler at det ikke lengre står noen estimert dato for levering i forhandlersystemet, kun at bilene er holdt igjen teknisk.... Den skulle i følge Ford Norge være på veg til Zebrugge før påske.....
Kan det være sånn at Ford Norge holder igjen flest mulig biler for evt å fylle mest mulig på en båt fra Zeebrugge?? (Bare spekulasjoner fra meg :) ;)

BearStang

Well-Known Member
First Name
1882
Threads
0
Reaction score
132
Vehicles
Mustang Mach-E RWD LR
Country flag
Kan det være sånn at Ford Norge holder igjen flest mulig biler for evt å fylle mest mulig på en båt fra Zeebrugge?? (Bare spekulasjoner fra meg :) ;)
Ville ikke gitt så mye mening når det går faste ruter mellom Zeebrugge og Drammen ukentlig. I tillegg er de absolutt tjent med at det kommer en jevn leveransestrøm inn til Drammen for videre distribusjon enn en gedigen leveranse samtidig.

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
ser ut til at det går tregt, men en annen forhandler har sagt biler kommer mot slutten av denne uken ... - vet ikke hvor mye man kan legge i det, det er Ford Norge og US som styrere, men det er endinger på Dashboard, UK har litt ulike versjoner og jeg tror vi får en oppdatering der snart ...
Det kom en båt i natt 04:23 jeg har oppdatert båtoversikten i Wiki

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Nå kommer det mer inn i
https://www.ford.no/owners/vehicle-dashboard

{"vehicleData":{"ccsConnectivity":"On","ccsVehicleData":"On","smartCharge":"Available","model":"Mustang Mach-E","remoteLock":"Available"},"isBev":true,"isConnected":true,"isWifiCapable":true}

{"coupons":[],"dealerInspection":null,"oilStatus":"UNCERTAIN","oilPercent":null,"prognosticsOilCapable":false,"oilLife":null,"collectionDate":null,"scheduledMaintenance":{"maintenanceMileageRecommendation":null,"maintenanceOperations":null,"nextMaintenanceMileage":null,"vehicleMileage":null},"vehicleSystems":[]}

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Ville ikke gitt så mye mening når det går faste ruter mellom Zeebrugge og Drammen ukentlig. I tillegg er de absolutt tjent med at det kommer en jevn leveransestrøm inn til Drammen for videre distribusjon enn en gedigen leveranse samtidig.
Det er nok riktig, det kommer jo over 1200 MME som skal til Norge med "Grande Halifax" nå til helga :cool:

Machmus

Well-Known Member
First Name
Magnus
Threads
1
Reaction score
93
Vehicles
CG Mach-E AWD LR, Seat mii Electric
Country flag
Oppdatert Firmware ( SYNC4 v4.0.20301 ) for "The issue of the 12v (low-voltage battery)" på min MME bygget 6. feb 2021.

1. (stå på):
  2. Se etter
    • F12-Network-XHR-Name
    {"vehicleSyncEquipped":true,"error":"FlashActionList size is zero in while call the CurrentAndAvailableModules Service ","updateType":{"syncUpToDate":true, "consumerSyncUpdateAvailable":false,"dealerSyncUpdateAvailable":false},
    latestUpdateDate":"February 06, 2021","unconfirmedInstallation":false, "currentSyncVersion":"SYNC4v4.0.20301","availableDealerUpdates":null,"availableConsumerUpdateDownload":null,"isGetInstallPackageService":false,"firmwareUpdate":null,"httpStatus":null,"lastRequested":null}

Jeg har sette høyere SYNC versjon på FE produsert mid mars, men min ver. (SYNC4 v4.0.20301) skal iht US Forum post ha 12V batteri fiksen

{"displayOTAStatusReport":"Available","ccsStatus":null,"error":null,"fuseResponse":null,"tappsResponse":null,"otaAlertStatus":null}
Jeg har samme status og versjon. Bare at jeg fikk oppdateringen 1. februar. Bilen ble produsert 28.01.

{"vehicleSyncEquipped":true,"error":"FlashActionList size is zero in while call the CurrentAndAvailableModules Service ","updateType":{"syncUpToDate":true,"consumerSyncUpdateAvailable":false,"dealerSyncUpdateAvailable":false},"vehicleSyncGenerationStatus":{"vin":"WF0TK3SUXXXXXXXXX","message":null,"genText":"4","genId":-1,"gen11":false,"syncEquipped":true},"latestUpdateDate":"February 01, 2021","unconfirmedInstallation":false,"currentSyncVersion":"SYNC4 v4.0.20301","availableDealerUpdates":null,"availableConsumerUpdateDownload":null,"isGetInstallPackageService":false,"firmwareUpdate":null,"httpStatus":null,"lastRequested":null}

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Jeg har samme status og versjon. Bare at jeg fikk oppdateringen 1. februar. Bilen ble produsert 28.01.

{"vehicleSyncEquipped":true,"error":"FlashActionList size is zero in while call the CurrentAndAvailableModules Service ","updateType":{"syncUpToDate":true,"consumerSyncUpdateAvailable":false,"dealerSyncUpdateAvailable":false},"vehicleSyncGenerationStatus":{"vin":"WF0TK3SUXXXXXXXXX","message":null,"genText":"4","genId":-1,"gen11":false,"syncEquipped":true},"latestUpdateDate":"February 01, 2021","unconfirmedInstallation":false,"currentSyncVersion":"SYNC4 v4.0.20301","availableDealerUpdates":null,"availableConsumerUpdateDownload":null,"isGetInstallPackageService":false,"firmwareUpdate":null,"httpStatus":null,"lastRequested":null}
Jepp, problemet fikk en fix, - DONE! ? :cool:

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Threads
0
Reaction score
131
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag

1. (stå på):
  2. Se etter
    • F12-Network-XHR-Name

Latest update date er også for meg produksjonsdato: 12. feb

1. availableConsumerUpdateDownload: null
  2. availableDealerUpdates: null
  3. currentSyncVersion: "SYNC4 v4.0.20301"
  4. error: "FlashActionList size is zero in while call the CurrentAndAvailableModules Service "
  5. firmwareUpdate: null
  6. httpStatus: null
  7. isGetInstallPackageService: false
  8. lastRequested: null
  9. latestUpdateDate: "February 12, 2021"
  10. unconfirmedInstallation: false
  11. updateType: {syncUpToDate: true, consumerSyncUpdateAvailable: false, dealerSyncUpdateAvailable: false}
    1. consumerSyncUpdateAvailable: false
    2. dealerSyncUpdateAvailable: false
    3. syncUpToDate: true
  12. vehicleSyncEquipped: true

Men jeg leser det slik at det ikke er noen tilgjengelig sync updates?

Er det noen mer datakyndige som vet om man kan se "historikken" i F12 oppdateringene?
Altså hva og når hver enkel oppdatering har skjedd.

Jeg har ikke hatt noen endringen etter mailen fra Ford om at "bilen er på vei". Den finnes ikke på noen av de nevnte shippinglistene. Så jeg lurer (håper) at min kanskje ligger foran i tid og, som hos noen av dere, at den allerede befinner seg i Antwerpen. (evig optimist)

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Latest update date er også for meg produksjonsdato: 12. feb

1. availableConsumerUpdateDownload: null
  2. availableDealerUpdates: null
  3. currentSyncVersion: "SYNC4 v4.0.20301"
  4. error: "FlashActionList size is zero in while call the CurrentAndAvailableModules Service "
  5. firmwareUpdate: null
  6. httpStatus: null
  7. isGetInstallPackageService: false
  8. lastRequested: null
  9. latestUpdateDate: "February 12, 2021"
  10. unconfirmedInstallation: false
  11. updateType: {syncUpToDate: true, consumerSyncUpdateAvailable: false, dealerSyncUpdateAvailable: false}
    1. consumerSyncUpdateAvailable: false
    2. dealerSyncUpdateAvailable: false
    3. syncUpToDate: true
  12. vehicleSyncEquipped: true

Men jeg leser det slik at det ikke er noen tilgjengelig sync updates?

Er det noen mer datakyndige som vet om man kan se "historikken" i F12 oppdateringene?
Altså hva og når hver enkel oppdatering har skjedd.

Jeg har ikke hatt noen endringen etter mailen fra Ford om at "bilen er på vei". Den finnes ikke på noen av de nevnte shippinglistene. Så jeg lurer (håper) at min kanskje ligger foran i tid og, som hos noen av dere, at den allerede befinner seg i Antwerpen. (evig optimist)
Vi ser ette små spor, Ford holder igjen, vi får ikke autentisere "Send til kjøretøy", da vi må aktivere bilen først, det skjer fysisk når vi får den, men de slipper ufarlig info tydelig ut som vi kan se ...

Det jeg/vi saver er neste COMPOUND IN/OUT status, det er når den er kvittert av i Drammen, eller et annet stag i prosessen, men også her holder de igjen, Ford krever respons i VDA4913/4927 industristandard protokollen status etter senest 15 min at det har hendt ... så Ford US har det ...

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Threads
0
Reaction score
131
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
Vi ser ette små spor, Ford holder igjen, vi får ikke autentisere "Send til kjøretøy", da vi må aktivere bilen først, det skjer fysisk når vi får den, men de slipper ufarlig info tydelig ut som vi kan se ...

Det jeg/vi saver er neste COMPOUND IN/OUT status, det er når den er kvittert av i Drammen, eller et annet stag i prosessen, men også her holder de igjen, Ford krever respons i VDA4913/4927 industristandard protokollen status etter senest 15 min at det har hendt ... så Ford US har det ...
Min siste status er COMPOUND OUT 23/3-21
Fikk siden en "gobStatusDate" 30/3-21: "At Port"
Men hvilken havn vites ei. Var derfor jeg lurte på om det fantest noen "historikk", så jeg kunne sett om jeg hadde flere COMPOUND IN/OUT før denne siste.

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Min siste status er COMPOUND OUT 23/3-21
Fikk siden en "gobStatusDate" 30/3-21: "At Port"
Men hvilken havn vites ei. Var derfor jeg lurte på om det fantest noen "historikk", så jeg kunne sett om jeg hadde flere COMPOUND IN/OUT før denne siste.
Det må du ta vare på selv, jeg legger dup i et Word ark... - Litt lite å gå på, men
gobStatusDate" 30/3-21: "At Port" må være Antwerpen ...

Jeg var på Påskefjellet da så det fike Xjeg ikke sett etter ...,
... siste status: er COMPOUND IN/OUT som ligger i tråden her, den er ikke oppdatert på 7 dager Ford ... - dere har dataene ... - mistenker den er på bår ... eller

... sendte dette sammendraget, klippe fra de ulike stausene F12 gir på:

... til Selger ... (ikke lett være de ....), - kom den til Drammen i Natt?

Den er på, den er tilgjengelig, den raportere over OTA (selvfølgelig)
{"vehicleData":{"ccsConnectivity":"On",
"ccsVehicleData":"On",
"smartCharge":"Available",
"model":"Mustang Mach-E",
"remoteLock":"Available"},
"isBev":true,
"isConnected":true,
"isWifiCapable":true}
{"displayOTAStatusReport":"Available",
"ccsStatus":null,"error":null,"fuseResponse":null,"tappsResponse":null,"otaAlertStatus":null}

og har 12V fix på plass, SYNC4 v4.0.20301:
{"vehicleSyncEquipped":true,"error":"FlashActionList size is zero in while call the CurrentAndAvailableModules Service ",
"updateType":{"syncUpToDate":true,
"consumerSyncUpdateAvailable":false,
"dealerSyncUpdateAvailable":false},
"vehicleSyncGenerationStatus":{"vin":"WF0TK3SUXXXXXXXXX",
"message":null,
"genText":"4","genId":-1,
"gen11":false,
"syncEquipped":true},
"latestUpdateDate":"February 06, 2021",
"unconfirmedInstallation":false,
"currentSyncVersion":"SYNC4 v4.0.20301",
"availableDealerUpdates":null,