Norway - Mach-E ready for production

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Ja, masse feilmeldinger i dag. Og bilen min har gått et steg tilbake fra "Er på vei" til "I produksjon" etter nesten en måned uten en eneste statusoppdatering. Begynner å bli såååå lei av Fords sinnsvakt dårlige kommunikasjon.
Flere på UK siden også, FordEtis - PTI-informasjon indikerer at noen har fått oppdatert sine system! - Min og de fleste, står fortsatt på bygget dato, og iflg. vell kjent medlem, @portlandg, er systemet oppdatert før Forhandlersystemene. Dette er et verktøy Servicepartene bla. bruker, og det er rimelig og tro at når QA prosessen er ferdigstilt at vi er oppdatert her ...

SÅ her vi sette at det er treghet i hvordan Ford sine systemer utveksler data, ordre-staus var nede i Ford Account F12 status i går og dag morges...

De Mach-E som har ankommer med City Of Oslo eller Viking Amber fikk i går, ref. post på Facebook gruppen, fikk i Ford Pass - varsel om Profil oppdatering.

Det er også grunn til å tro at Ford vil åpne opp slippe til nye brukere, etter hvert som biler er klarert, det kan vare en administrativ jobb! - at Ford holder igjen "publisering/åpning opp" for status oppdatering til våre profiler ... - til de er klare, det går mange dager mellom oppdateringer, ikke akurat sømløst ...

På Ford Account, er det Profilen vi ser data i, med F12, med system kobling/kommunikasjon med kvittering, Keepalive fra bilen:
{tappsResponseTemplate: {vin: "WF0TK3SUXXXXXXXXX", status: 200,…},… , updateDate: "2021-04-26T17:51:50.883" - KeepAlive og nedlsating av service pakke, packageCode: "RMVS_PK00201"

Jens

Active Member
First Name
Jens
Threads
0
Reaction score
17
Vehicles
Toyota rav 4, order Ford mustang LR AWD
Country flag
Forhandler bekreftet at eg var på Viking amber., ifra å ha bestilt bil den 9.februar og nå være ein av dei som får bil først.
Litt flaks å fått ein avbestilling som har treft ganske bra med tanke på levering ?.
Pga kaos og logistikken i Drammen havn kunne han ikkje gje noke dato. Men estimerte 3 veker til eg får bilen levert

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Forhandler bekreftet at eg var på Viking amber., ifra å ha bestilt bil den 9.februar og nå være ein av dei som får bil først.
Litt flaks å fått ein avbestilling som har treft ganske bra med tanke på levering ?.
Pga kaos og logistikken i Drammen havn kunne han ikkje gje noke dato. Men estimerte 3 veker til eg får bilen levert
Heldig med den??, jeg lever min bil på fredag og leier en annen til min kommer, fra være blandt de første til å bestille, - til å skli ut i tåka... - har håp om det det blir mai da ... ? :cool:

Jens

Active Member
First Name
Jens
Threads
0
Reaction score
17
Vehicles
Toyota rav 4, order Ford mustang LR AWD
Country flag
Heldig med den??, jeg lever min bil på fredag og leier en annen til min kommer, fra være blandt de første til å bestille, - til å skli ut i tåka... - har håp om det det blir mai da ... ? :cool:
Du har nok velgt feil farge ?

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag

KidneyStone

Member
First Name
Kristian
Threads
0
Reaction score
10
Vehicles
Mustang Mach E
Country flag
De Mach-E som har ankommer med City Of Oslo eller Viking Amber fikk i går, ref. post på Facebook gruppen, fikk i Ford Pass - varsel om Profil oppdatering.
Hvordan vet vi at Ford pass -varsel om profil oppdatering betyr at bilen(e) er på en av de båtene?

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Hvordan vet vi at Ford pass -varsel om profil oppdatering betyr at bilen(e) er på en av de båtene?
FORDi personene har sjekket at de er på båt listen ...

rova

Member
Threads
0
Reaction score
13
Vehicles
RR Mach-e FE
Country flag
FORDi personene har sjekket at de er på båt listen ...
Min Fordpass gikk bananas i går, men jeg har ikke funnet den på båtlisten. Jeg hadde en oppdatering med COMPUND OUT og VITR for noen dager siden, etter at den ikke har vært oppdatert siden slutten av mars. Så kanskje den er på en av båtene allikevel. Nå er det bare feilmelding på order status.

KidneyStone

Member
First Name
Kristian
Threads
0
Reaction score
10
Vehicles
Mustang Mach E
Country flag
Min Fordpass gikk bananas i går, men jeg har ikke funnet den på båtlisten. Jeg hadde en oppdatering med COMPUND OUT og VITR for noen dager siden, etter at den ikke har vært oppdatert siden slutten av mars. Så kanskje den er på en av båtene allikevel. Nå er det bare feilmelding på order status.
jeg har heller ikke funnet min vin på noen av båtene, men alle spor via etis.Ford, f12, etc tilsier at den kan være på vei til eller befinner seg i Drammen.
Jeg fikk varsel fra FordPass igår og noen få idag. Forhandler sa igår at bilen er i Antwerpen for QC nå. Så får vi bare håpe det er forsinkelser i Ford systemet og at den faktisk er på vei.

BearStang

Well-Known Member
First Name
1882
Threads
0
Reaction score
132
Vehicles
Mustang Mach-E RWD LR
Country flag
Jeg er bekreftet på båt men har ikke hatt noe issues med Fordpass, så tror ikke du skal ta det som noen indikator i ene eller andre retningen for å være ærlig.

Guybrush

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
230
Vehicles
'21 MME RWD ER, Kawasaki ER6N, '15 e-Golf
Country flag
Fikk bekreftet i dag at min bil ble stående igjen på kaien i Zeebrugge når resten dro. Fikk beskjed om at Ford har chartret en ny båt som skal til Zeebrugge og hente flere norske biler ila 1-2 uker.
Sponsored