Norway - Mach-E ready for production

Rune

Member
Threads
0
Reaction score
14
Vehicles
Kuga
Country flag
Står min fast i Drammen enda ☹
  1. contractSource: "Web"
  2. gobStatusCode: "VITR"
  3. gobStatusDate: "2021-04-27 02:52:11.0"
  4. gobStatusDesc: "InTransit"
  5. number: "1065XXXXXX
  6. type: "order"
  7. vmacs2CharCode: "91"
  8. vmacs3CharCode: "711"
  9. vmacsStatusDate: "2021-04-30 13:35:00.0"
  10. vmacsStatusDesc: "COMPOUND IN
Min sto i STOCKED fra den kom til Drammen
Sponsored

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Min sto i STOCKED fra den kom til Drammen
Jeg antar Ford rapporterer logistikken helt frem til Forhandler, at dette er på bilhenger til forhandler ... - siden du hadde STOCED, som er oppsamling/lager/bestillinger til Forhandler ...

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Har vært noen oppdateringer på F12 hos meg siste uken. I dag har jeg fått opp COMPOUND OUT og 721/92 som betyr at bilen er kvittert inn på båt slik jeg forstår det. Tror da det er sannsynlig at bilen er på Grande Baltimora som hadde avgang 26 april fra Veracruz og har ankomst Antwerpen 18 mai. Forhandler sa i går at Ford systemet sier bilen ankommer Drammen i begynnelsen av juli, kanskje før. Ser at fyi-trackeren også er oppdatert i dag, den viser "er levert" og har fått siste leveringsdato 16 april hva nå det betyr. Tidligere har jeg fått forsendelsesdato 14 april opp i fyi-trackeren som er ut av fabrikken. Dere som er mer rutinert på F12, har jeg tolket kodene og status på bilen rett og hvilke båt den mest sannsynlig er på ?

gobStatusCode : VPRT
gobStatusDesc : AtPort
vmacs2CharCode: 92
vmacs3CharCode: 721
vmacsStatusDesc: COMPOUND OUT
vmacsStatusDate: 2021-04-26 14:45:00.0
gobStatusDate: 2021-05-03 08:49:17.0

Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Nja, cookies har ikke noe med dette å gjøre.
Om du tillater det, så kan nettleser gi posisjon (denne er omtrentlig men ganske nær). Men omtrentlig plassering basert på IP kan de gjøre, men det er ikke nøyaktig nok til å finne gate og husnummer. Ofte ikke heller byen din, men til din ISP.
Jeg jobber til dels med slike tjenester i sikkerhetssammenheng.
Åpner du appen så vil den naturlig nok ha posisjonen din om du har tillatt det.

Dette blir kanskje litt flisespikkeri, men vil unngå at noen blir paranoide.
Dette er rett ut av boksen, og endel av vilårene/valgene Ford gir forbruker, ikke noen ulovlige metoder. Fords Preferanser tillater oss og velge.

Jeg har testet og det er mulig gjenskape, det jeg og flere har opplevd, at reverseGEOCODE, viser kjøre avstand/kjøre rute (litt tilfeldig da det er en del sjø..., og "veivalg") fra Hjemme profil på Ford Konto, til bilen.

Bilen viser ikke posisjon før vi fysisk har vært i bilen og paret med For Pass APP/konto og aktivert bilen, slik det sikkerhetsmessig skal være. Kommunikasjon er kryptert, ikke teste hvor god, da mitt mål er å benytte åpnemetoder.

GEO slettet innstillinger uten sporing av posisjon
(gjenskapt: DISTANCE: Car to Home Location Profile)

Name/Respons: reversegeocode.json?prox= …
(med bare nødvendig Cookie og ikke tillatt posisjon i EDGE/Firefox/Chrome, - slette alt, alle datoer, med Shift+Ctrl+Delete – Ja på alt,

og på:
https://remotesetup.ford.com/#/welcome
aksepter kun nødvendige Cookies, - ikke aksepter posisjonsdata, popup dialogboks.​
Ford Cookie Preferanser for gjennomsyn​

Min dump: (Ja, dessverre den er fortsatt i ANTWRPEN/Zeebrugge området, - avstand og kjøre retning, - om ikke rapporten er forsinket, som vi har sett de er... )

{Response: {MetaInfo: {Timestamp: "2021-05-04T07:31:32.561+0000"},…}}
Response: {MetaInfo: {Timestamp: "2021-05-04T07:31:32.561+0000"},…}
MetaInfo: {Timestamp: "2021-05-04T07:31:32.561+0000"}
Timestamp: "2021-05-04T07:31:32.561+0000"
View: [{_type: "SearchResultsViewType", ViewId: 0,…}]
0: {_type: "SearchResultsViewType", ViewId: 0,…}
Result: [{Relevance: 1, Distance: -4321.5, Direction: 292.3, MatchLevel: "postalCode",…}]
0: {Relevance: 1, Distance: -4321.5, Direction: 292.3, MatchLevel: "postalCode",…}
Direction: 292.3
Distance: -4321.5

Resulat 1 av ikke posisjon rapportering: (i Name/resonase: reversegeocode.json?prox= …)
Console ERROR: LocationService.js:68 Navigator call failed trying from ip. Message: User denied Geolocation Code: 1

Resulat 2 av ikke posisjon rapportering: (i Name/resonase: geo.json)
Netlaeser lager ISP posisjon, men sender den ikke ...)

{organization_name: "Telenor Norge AS", region: "Viken", accuracy: 10, asn: 2119,…}
accuracy: 10
area_code: "0"
asn: 2119
city: "XXXX"
continent_code: "EU"
country: "Norway"
country_code: "NO"
country_code3: "NOR"
ip: "80.212.xx.xx"
latitude: "59.xyz"
longitude: "11.xyz"

organization: "AS2119 Telenor Norge AS"
organization_name: "Telenor Norge AS"
region: "Viken"
timezone: "Europe/Oslo"

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1620119464792

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Har vært noen oppdateringer på F12 hos meg siste uken. I dag har jeg fått opp COMPOUND OUT og 721/92 som betyr at bilen er kvittert inn på båt slik jeg forstår det. Tror da det er sannsynlig at bilen er på Grande Baltimora som hadde avgang 26 april fra Veracruz og har ankomst Antwerpen 18 mai. Forhandler sa i går at Ford systemet sier bilen ankommer Drammen i begynnelsen av juli, kanskje før. Ser at fyi-trackeren også er oppdatert i dag, den viser "er levert" og har fått siste leveringsdato 16 april hva nå det betyr. Tidligere har jeg fått forsendelsesdato 14 april opp i fyi-trackeren som er ut av fabrikken. Dere som er mer rutinert på F12, har jeg tolket kodene og status på bilen rett og hvilke båt den mest sannsynlig er på ?

Om du er sikker på at den er bekrefte Antwerpen betyr det PÅ transportmiddel, på båt i dette tilfelle, bil tog i andre sammenhenger, til Europa feks.

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Country flag
Om du er sikker på at den er bekrefte Antwerpen betyr det PÅ transportmiddel, på båt i dette tilfelle, bil tog i andre sammenhenger, til Europa feks.
Takk for svar. Blir neste kodeforandring når bilen ankommer Antwerpen ? Hvilke endringer blir det i kodene når den er tatt av båt ?

Tim Isa

Well-Known Member
First Name
Tim
Threads
0
Reaction score
47
Vehicles
Mach E
Country flag

I have the same information as you, I think they are on grand baltimora for sure. One step closer ?

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Country flag
I have the same information as you, I think they are on grand baltimora for sure. One step closer ?
Then we probably share the same boat. Happy with every step ?

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Takk for svar. Blir neste kodeforandring når bilen ankommer Antwerpen ? Hvilke endringer blir det i kodene når den er tatt av båt ?
se i fora, det varierer, men som regel COMPOUND IN (sjekk inn) i en av flere prosesser som skjer på Havna, de har etablert testsenter der, se tilligger post fra meg, søk/avansert søk på menyen, som foretar 50pkt test på 300 biler om dagen ....

så blir rapport sent fabrikken, oppdateringer koordinert og Software og fikser på kjente feil rette opp... før den går gjennom sjekk in på båt/TOLL og kommer på båt til Drammen... dette tar litt tid, men Ford har etablerte rutiner nå så det flyter bedre og bedre ... verre med oss som hadde tidligproduserte biler, de står litt lenger ...

se båtlisten

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Country flag
se i fora, det varierer, men som regel COMPOUND IN (sjekk inn) i en av flere prosesser som skjer på Havna, de har etablert testsenter der, se tilligger post fra meg, søk/avansert søk på menyen, som foretar 50pkt test på 300 biler om dagen ....

så blir rapport sent fabrikken, oppdateringer koordinert og Software og fikser på kjente feil rette opp... før den går gjennom sjekk in på båt/TOLL og kommer på båt til Drammen... dette tar litt tid, men Ford har etablerte rutiner nå så det flyter bedre og bedre ... verre med oss som hadde tidligproduserte biler, de står litt lenger ...

se båtlisten
Takk for god info, da er jeg blitt klokere. Min forhandler sa til meg i går at det kan bli noen kunder fremover som kan oppleve å få bilen før estimert leveringstid, dette har nok med at det flyter bedre og bedre i Antwerpen som du sier. Flaksehalsen i Antwerpen er vel snart borte, noen midlertidige direkteskip direkte til Drammen bidrar nok til dette.

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Snartur innom ...
  • 4. mai ankom City Of Oslo avgang i Zeebrugge (ikke fra Antw) 30. april (18:05 UTC)
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1620124173629

JRI

Member
Threads
0
Reaction score
29
Vehicles
Mach E - FE
Country flag
Da ble det utlevert en bil hos Røhneselmer Alnabru. Grattis den heldige eieren, men kjenner at det koker litt når Ford gikk ut med at FE skulle være først ut. De kan vel ikke kalle bilene FE lenger når de andre utgavene blir utlevert først???!!!!! Huff….

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Da ble det utlevert en bil hos Røhneselmer Alnabru. Grattis den heldige eieren, men kjenner at det koker litt når Ford gikk ut med at FE skulle være først ut. De kan vel ikke kalle bilene FE lenger når de andre utgavene blir utlevert først???!!!!! Huff….
Ja det er kipt med logistikken, og når vi ikek har lekasje på 2. eXtra båt ..., - men de er nok ikke langt unna ...
City Of Oslo er i havn nå, og 8. lastes MONZA EXPRESS, ankommer 11. mai... https://www.macheforum.com/site/threads/norway-mach-e-ready-for-production.2259/post-166346

• Like
Reactions: JRI

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag

se båtlisten
Siden min ble bygget 8.april og fikk shipped status 22.april, så antok jeg at den havnet på G Baltimora. Men shipped betyr kanskje bare at den er sendt fra fabrikken, ikke at den faktisk er på båt? For hvis den var på båt så skulle vel compound in/out dukket opp i oversikten under?
Kanskje du, eller noen andre, kan trekke noe logisk ut av dette, ift hvor bilen min er?:

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1620126982918

At noen har vært inne i bilens system er åpenbart:
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1620127127449

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1620127581989
Sponsored

Last edited: