Norway - Mach-E ready for production

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Noen av oss er fremdeles mest opptatt av hva som skjer i Veracruz. Venter i spenning på neste compund status ?

16CF01C7-9274-4CBC-A156-C338E2200E3D.jpeg
følg båt trakker'en også, se link på wiki
 

Thomasgje

Member
First Name
Thomas
Joined
May 8, 2021
Threads
0
Messages
22
Reaction score
28
Location
Færder
Vehicles
Ford Mach E LR AWD
Country flag
Hei igjen.
Er det noen av dere guruer der ut som kan hjelpe meg å tyde dette?
Fikk det ved å legge inn mitt VIN-nr i siste ledd her
https://rs-analytics-prod.apps.pd01e.edc1.cf.ford.com/api/v1/cvfma/vehicleData/WF0TK3SU3MMAxxxx

"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TK3SUXMMAXXXXX","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1840,"vehicleDateTime":"2021-05-14T21:59:58Z","tappsDateTime":"2021-05-15T17:40:48.200Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0TK3SUXMMAXXXXX","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-17T19:09:07.053","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Hei igjen.
Er det noen av dere guruer der ut som kan hjelpe meg å tyde dette?
Fikk det ved å legge inn mitt VIN-nr i siste ledd her
https://rs-analytics-prod.apps.pd01e.edc1.cf.ford.com/api/v1/cvfma/vehicleData/WF0TK3SU3MMAxxxx

"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TK3SUXMMAXXXXX","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1840,"vehicleDateTime":"2021-05-14T21:59:58Z","tappsDateTime":"2021-05-15T17:40:48.200Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0TK3SUXMMAXXXXX","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-17T19:09:07.053","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
du har fått service pakken, bilen har vert i kontakt med en servicepartener 15. mai 17.40 (Zulu tid) + 2 timer til norsk tid, keepalive 17. mai 19:09 Zulutid (ca. hvert døgn/24.-25. time) forvente ny keepalive sent i kveld
 

Andasp

Member
First Name
Anders
Joined
May 14, 2021
Threads
0
Messages
10
Reaction score
3
Location
Oslo
Vehicles
MachE LR AWD
Country flag
Kjøpte bilen gjennom forhandler. "snek" i køen da det var reserverte biler som var kansellert. Har derfor ingen trackingmuligheter slik som de fleste her inne.
Var i Antwerpen for 4 dager siden. Noen som har erfaring med hvor lenge de står i Belgia, evt hvor lang tid det tar fra ankomst Drammen til overlevering i Oslo?
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Kjøpte bilen gjennom forhandler. "snek" i køen da det var reserverte biler som var kansellert. Har derfor ingen trackingmuligheter slik som de fleste her inne.
Var i Antwerpen for 4 dager siden. Noen som har erfaring med hvor lenge de står i Belgia, evt hvor lang tid det tar fra ankomst Drammen til overlevering i Oslo?
Ford sier offisielt 4 - 7 uker når den sendes derfra, antar de speeder opp og at det er mak ledetid ...
 


stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Kl. 11:05 Ford Pass APP – profil sendt til bilen – logges i 1. VIN oppføring (i F12/Name/response: https://remotesetup.ford.com/): timestamp: "2021-05-18T09:05:36.567+0000"

{vindetail: {,…}, returncode: "200"}
returncode: "200"
vindetail: {,…}
status: [{vin: " WF0TK3SUXXXXXXXXX ", userguid: "4f83a22c-7bfb-434d-bffc- XxXxXxXxXxXx ", statuscode: 0,…}]
0: {vin: " WF0TK3SUXXXXXXXXX ", userguid: "4f83a22c-7bfb-434d-bffc-XxXxXxXxXxXx", statuscode: 0,…}
message: "Inprogress"
statuscode: 0
timestamp: "2021-05-18T09:05:36.567+0000"
userguid: "4f83a22c-7bfb-434d-bffc- XxXxXxXxXxXx "
vin: " WF0TK3SUXXXXXXXXX "
 
Last edited:

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Kl. 11:05 Ford Pass APP – profil sendt til bilen – logges i 1. VIN oppføring (i F12/Name/response: https://remotesetup.ford.com/): timestamp: "2021-05-18T09:05:36.567+0000"

{vindetail: {,…}, returncode: "200"}
returncode: "200"
vindetail: {,…}
status: [{vin: " WF0TK3SUXXXXXXXXX ", userguid: "4f83a22c-7bfb-434d-bffc- XxXxXxXxXxXx ", statuscode: 0,…}]
0: {vin: " WF0TK3SUXXXXXXXXX ", userguid: "4f83a22c-7bfb-434d-bffc-XxXxXxXxXxXx", statuscode: 0,…}
message: "Inprogress"
statuscode: 0
timestamp: "2021-05-18T09:05:36.567+0000"
userguid: "4f83a22c-7bfb-434d-bffc- XxXxXxXxXxXx "
vin: " WF0TK3SUXXXXXXXXX "

Hei
Har det samme som deg men timestamp: "2021-05-16T18:30:52.207+0000"
Er dette indikasjon på at ting er i ferd med å skje?.
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Hei
Har det samme som deg men timestamp: "2021-05-16T18:30:52.207+0000"
Er dette indikasjon på at ting er i ferd med å skje?.
Japp, den er her et sted, - RR med glasstak ... ?- eller har vel kommet videre, NÅ!
Pressebilde ble redigert 16. mai 0:59 (bilde ble ikke tatt akkurat da ...- City Of Oslo ligger bak, og var i havn mellom May 11, 14:04 Departure (UTC) May 12, 00:41... :cool: og Pressemeldingen artikkel publisert 13. mai

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1621337106205
 
Last edited:

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Joined
Mar 26, 2021
Threads
1
Messages
118
Reaction score
83
Location
Norway
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Ford sier offisielt 4 - 7 uker når den sendes derfra, antar de speeder opp og at det er mak ledetid ...
Er ikke 4 - 7 uker fra avlasting på kai i Antwerpen(ankomst) til avlastning kai i Drammen ? Jeg bare tolker det slik ut fra melding som Ford sender ut som lyder:
" Din Mustang Mach-E har ankommet Europa og er nå på vei mot Norge. Vi estimerer at bilen vil være hos din Ford-forhandler om 4-7 uker (avhengig av landsdel), og du vil motta en ny oppdatering når den nærmer seg".

Vi vet av overfarten fra Zeebrugge til Drammen tar ca. 10 dager. Fra avlastning kai Drammen til forhandler har bilen kan vel også forventes at ca. 10 dager skal være nok fremover i snitt når kaiene i Drammen tømmes mer og det største leveringspresset avtar. Om vi trekker fra nevnte ca. 20 dager fra 28 - 49 dager (4-7 uker) har de etter ankomst Antwerpen 8 - 29 "rest-dager til gode" å bruke i Belgia til QA + oppdateringer+ ventetid på båt(som kan variere en del ) før bilen er lastet inn på båten til Drammen. Høres dette ut som et fornuftig tidsestimater nå når ting begynner å flyte bedre ?
 
Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Er ikke 4 - 7 uker fra avlasting på kai i Antwerpen(ankomst) til avlastning kai i Drammen ? Jeg bare tolker det slik ut fra melding som Ford sender ut som lyder:
" Din Mustang Mach-E har ankommet Europa og er nå på vei mot Norge. Vi estimerer at bilen vil være hos din Ford-forhandler om 4-7 uker (avhengig av landsdel), og du vil motta en ny oppdatering når den nærmer seg".

Vi vet av overfarten fra Zeebrugge til Drammen tar ca. 10 dager. Fra avlastning kai Drammen til forhandler har bilen kan vel også forventes at ca. 10 dager skal være nok fremover i snitt når kaiene i Drammen tømmes mer og det største leveringspresset avtar. Om vi trekker fra nevnte ca. 20 dager fra 28 - 49 dager (4-7 uker) har de etter ankomst Antwerpen 8 - 29 "rest-dager til gode" å bruke i Belgia til QA + oppdateringer+ ventetid på båt(som kan variere en del ) før bilen er lastet inn på båten til Drammen. Høres dette ut som et fornuftig estimat nå når ting begynner å flyte bedre ?
Jo, ting Tar Tid. Dette er krevende logistikk ... + fiks ++
Min forsendelse logistikk: Produsert ferdig 6. feb., på Grade Huston fra Veracruz 22. feb. , 1. e-post ankomst Europa 18. mars, kom til Antwerpen da ...

1. Norges e-post 10. mai, på båt, ATL21046 - MONZA EXPRESS Antwerpen 8. mai, ankomst Drammen 11. mai, 2. Norges e-post 18. mai, - neste: venter på dato for utlevering fra Forhandler ...

(som har antydet slutten av mai - 1 uke juni)
 

Guybrush

Well-Known Member
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
141
Reaction score
230
Location
Bergen, Norway
Vehicles
'21 MME RWD ER, Kawasaki ER6N, '15 e-Golf
Country flag
Er ikke 4 - 7 uker fra avlasting på kai i Antwerpen(ankomst) til avlastning kai i Drammen ? Jeg bare tolker det slik ut fra melding som Ford sender ut som lyder:
" Din Mustang Mach-E har ankommet Europa og er nå på vei mot Norge. Vi estimerer at bilen vil være hos din Ford-forhandler om 4-7 uker (avhengig av landsdel), og du vil motta en ny oppdatering når den nærmer seg".

Vi vet av overfarten fra Zeebrugge til Drammen tar ca. 10 dager. Fra avlastning kai Drammen til forhandler har bilen kan vel også forventes at ca. 10 dager skal være nok fremover i snitt når kaiene i Drammen tømmes mer og det største leveringspresset avtar. Om vi trekker fra nevnte ca. 20 dager fra 28 - 49 dager (4-7 uker) har de etter ankomst Antwerpen 8 - 29 "rest-dager til gode" å bruke i Belgia til QA + oppdateringer+ ventetid på båt(som kan variere en del ) før bilen er lastet inn på båten til Drammen. Høres dette ut som et fornuftig tidsestimater nå når ting begynner å flyte bedre ?
Jeg fikk den 4-7 ukers mailen når bilen var lastet på skip til Drammen...
 

Guybrush

Well-Known Member
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
141
Reaction score
230
Location
Bergen, Norway
Vehicles
'21 MME RWD ER, Kawasaki ER6N, '15 e-Golf
Country flag
I dag fant jeg noe på F12 - ford.no/dashbord som jeg ikke har sett før. Screenshot her:
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1621344901186
Er det noen andre av dere som har fått samme? Når jeg leser bortover linjen "content" får jeg følgende (Obs, denne er lang):


<script type="text/javascript">
let kugaVin
change = function () {
if (document.querySelector('#dash-overlay') && document.querySelector('#dash-overlay').classList.contains('show')) {
if (document.querySelector('.dash-your-ford-details')) {
console.log("VIN: " + document.querySelector('.dash-vehicle-attributes div:nth-child(4)').innerText);
kugaVin = document.querySelector('.dash-vehicle-attributes div:nth-child(4)').innerText;
console.log("kugaVin : " + kugaVin);
checkVinForRecall(kugaVin);
} else {
var counter = 0;
var checkExist = setInterval(function() {
if (counter > 20) {
// It runs under 10 times on my phone.
clearInterval(checkExist);
} else {
counter++;
}
console.log("timer");
if (document.querySelector('.dash-your-ford-details')) {
kugaVin = document.querySelector('.dash-vehicle-attributes div:nth-child(4)').innerText;
console.log("kugaVin : " + kugaVin);
console.log("Exists!");
clearInterval(checkExist);
checkVinForRecall(kugaVin)
}
}, 100); // check every 100ms
console.log('CANT FIND THAT BUTTON')
}
} else {
console.log('NO I CANT FIND IT')
}

function checkVinForRecall(vin) {

const application_id = document.querySelector('span[data-application-id]').attributes[
'data-application-id'].value
fetch('https://api.mps.ford.com/api/recall/v1/recalls?vin='+ vin +'&language=NO&region=NO&country=NOR', {
"headers": {
"accept": "application/json, text/plain, */*",
"accept-language": "en-GB,en-US;q=0.9,en;q=0.8",
"application-id": application_id,
"auth-token": fma.CATBundle.access_token,
"sec-fetch-dest": "empty",
"sec-fetch-mode": "cors",
"sec-fetch-site": "cross-site"
},
"referrer": "https://www.ford.no/dashboard",
"referrerPolicy": "no-referrer-when-downgrade",
"body": null,
"method": "GET",
"mode": "cors",
"credentials": "omit"
}).then((response) => {
return response.json()
.then(((data) => {

if (data[0].recalls.length === 0) return
data[0].recalls.forEach(recall => {
if (recall.id === '20S34' || recall.id === '20S44') {
changeCta()
} else {
return
}
})

return data
}))
})
.catch(err => console.log('The Code errored here', err))
}

function changeCta() {
if (document.querySelector('.dash-notification-message')) {
document.querySelector('.dash-notification-message p a').innerText = 'Les mer';
document.querySelector('.dash-notification-message p a[href]').href = "http://www.ford.no/eiere/min-bil/sikkerhets-innkalling/kuga-phev-safety-action ";
}else{
document.querySelector('.dash-notification-link-desk p a').innerText = 'Les mer';
document.querySelector('.dash-notification-link-desk p a[href]').href = "http://www.ford.no/eiere/min-bil/sikkerhets-innkalling/kuga-phev-safety-action ";
}

window.targetCampaign = {
page: {
campaignName: "tt:nwp:eek:pt-1010:xt:eek:d:kuga-recall"
}
}
_satellite.track("genericTestingImpressionIDWorkaround");
}
}

//var elemToObserve = document.getElementById('dash-overlay')
MutationObserver = window.MutationObserver || window.WebKitMutationObserver;

var observer = new MutationObserver(function (mutations, observer) {
// fired when a mutation occurs

mutations.forEach(function (mutation) {
if (mutation.target.id =="dash-overlay" ) {
console.log(mutations, observer);
change();
}
});
});

// define what element should be observed by the observer
// and what types of mutations trigger the callback
observer.observe(document, {
subtree: true,
attributes: true
});
</script>

Det jeg uroer meg for er om det her kanskje er snakk om en recall. Noen som har noe lignende, eller som snakker dataspråket, som kan si om mine bekymringer er ubegrunnet eller ei?
 
Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
I dag fant jeg noe på F12 - ford.no/dashbord som jeg ikke har sett før. Screenshot her:
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1621344901186
Er det noen andre av dere som har fått samme? Når jeg leser bortover linjen "content" får jeg følgende (Obs, denne er lang):


<script type="text/javascript">
let kugaVin
change = function () {
if (document.querySelector('#dash-overlay') && document.querySelector('#dash-overlay').classList.contains('show')) {
if (document.querySelector('.dash-your-ford-details')) {
console.log("VIN: " + document.querySelector('.dash-vehicle-attributes div:nth-child(4)').innerText);
kugaVin = document.querySelector('.dash-vehicle-attributes div:nth-child(4)').innerText;
console.log("kugaVin : " + kugaVin);
checkVinForRecall(kugaVin);
} else {
var counter = 0;
var checkExist = setInterval(function() {
if (counter > 20) {
// It runs under 10 times on my phone.
clearInterval(checkExist);
} else {
counter++;
}
console.log("timer");
if (document.querySelector('.dash-your-ford-details')) {
kugaVin = document.querySelector('.dash-vehicle-attributes div:nth-child(4)').innerText;
console.log("kugaVin : " + kugaVin);
console.log("Exists!");
clearInterval(checkExist);
checkVinForRecall(kugaVin)
}
}, 100); // check every 100ms
console.log('CANT FIND THAT BUTTON')
}
} else {
console.log('NO I CANT FIND IT')
}

function checkVinForRecall(vin) {

const application_id = document.querySelector('span[data-application-id]').attributes[
'data-application-id'].value
fetch('https://api.mps.ford.com/api/recall/v1/recalls?vin='+ vin +'&language=NO&region=NO&country=NOR', {
"headers": {
"accept": "application/json, text/plain, */*",
"accept-language": "en-GB,en-US;q=0.9,en;q=0.8",
"application-id": application_id,
"auth-token": fma.CATBundle.access_token,
"sec-fetch-dest": "empty",
"sec-fetch-mode": "cors",
"sec-fetch-site": "cross-site"
},
"referrer": "https://www.ford.no/dashboard",
"referrerPolicy": "no-referrer-when-downgrade",
"body": null,
"method": "GET",
"mode": "cors",
"credentials": "omit"
}).then((response) => {
return response.json()
.then(((data) => {

if (data[0].recalls.length === 0) return
data[0].recalls.forEach(recall => {
if (recall.id === '20S34' || recall.id === '20S44') {
changeCta()
} else {
return
}
})

return data
}))
})
.catch(err => console.log('The Code errored here', err))
}

function changeCta() {
if (document.querySelector('.dash-notification-message')) {
document.querySelector('.dash-notification-message p a').innerText = 'Les mer';
document.querySelector('.dash-notification-message p a[href]').href = "http://www.ford.no/eiere/min-bil/sikkerhets-innkalling/kuga-phev-safety-action ";
}else{
document.querySelector('.dash-notification-link-desk p a').innerText = 'Les mer';
document.querySelector('.dash-notification-link-desk p a[href]').href = "http://www.ford.no/eiere/min-bil/sikkerhets-innkalling/kuga-phev-safety-action ";
}

window.targetCampaign = {
page: {
campaignName: "tt:nwp:eek:pt-1010:xt:eek:d:kuga-recall"
}
}
_satellite.track("genericTestingImpressionIDWorkaround");
}
}

//var elemToObserve = document.getElementById('dash-overlay')
MutationObserver = window.MutationObserver || window.WebKitMutationObserver;

var observer = new MutationObserver(function (mutations, observer) {
// fired when a mutation occurs

mutations.forEach(function (mutation) {
if (mutation.target.id =="dash-overlay" ) {
console.log(mutations, observer);
change();
}
});
});

// define what element should be observed by the observer
// and what types of mutations trigger the callback
observer.observe(document, {
subtree: true,
attributes: true
});
</script>

Det jeg uroer meg for er om det her kanskje er snakk om en recall. Noen som har noe lignende, eller som snakker dataspråket, som kan si om mine bekymringer er ubegrunnet eller ei?
Jeg hadde tilsvarende på min gamle 2018 Mondeo AWD ST, det sto når den var levert og garantien startet gjelde ... - nå er den levert tilbake og jeg har ikke fått delivery på MME enda, men start håper jeg ... Recal kommer og i dachboard men det står 0 :cool:
 

Guybrush

Well-Known Member
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
141
Reaction score
230
Location
Bergen, Norway
Vehicles
'21 MME RWD ER, Kawasaki ER6N, '15 e-Golf
Country flag
Jeg hadde tilsvarende på min gamle 2018 Mondeo AWD ST, det sto når den var levert og garantien startet gjelde ... - nå er den levert tilbake og jeg har ikke fått delivery på MME enda, men start håper jeg ... Recal kommer og i dachboard men det står 0 :cool:
Så, all good da? Klar for utlevering? ??
Sponsored

 
 




Top