Norway - Mach-E ready for production

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Sporing virker nå for Grande new jersey, 603 biler til Norge, inkludert min ?

Shipment nummer S3-20370245
https://www.net.grimaldi.co.uk/GNET45/Pages_RoroTracking/WFRoroTracking
[/QUOTE
Hey guys, I know you are waiting your cars to be shipped from Antwerpen. So do I.
It's now been 6weeks since my car arrived and I thought I should start making calls to Ford to find out what is taking so long.

Just finished my conversation with Ford and I got some interesting news: almost all the EU cars are shipped from Mexico without HVB!! That's right... They are equipped with some sort of light weight transportation batteries to make it possible to move the cars around shipping yards etc.
The reason for this is to cut expenses with logistics. All the EU MME batteries are coming from LG Chem, Poland, so there is no reason to send those heavy battery units across the Atlantic just to get them back in a few months notice.

So that explains a lot why our cars are stuck at Antwerpen and why the EU VIN also points to Ford Stuttgart factory, because they are the ones doing the final assembly at Antwerpen.

The first batch of Norway MME's we're apparently the lucky ones to get the Korean manufactured LG Chem batteries directly from the factory, so the stay in Antwerpen was noticebly shorter for them...

I wonder why Ford is so quiet about this...?
Thanks for sharing this information?
Sponsored

 

RandyM

Well-Known Member
Joined
Feb 15, 2021
Threads
0
Messages
56
Reaction score
61
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2008 Ford Focus
Country flag
Nope, fortsatt TRANSPORT. Men vehicledate er fra før klargjøring enda. TappsDateTime oppdateres daglig.
Hmm, litt irriterende om det skulle bli noe tull med dette og når den endelig er her. Jaja, jeg får være glad den er kommet og se hva statusen er i morgen!
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Dette er vel det siste man får opp på "F12" på ford kontoen ang bilens reise : D

{"resultat": {"vin": "WF0TK3SU0MMAXXXXX", "order": {"type": "order", "number": "100XXXXX", "contractSource": "Web", "gobStatusCode": "VAFD" , "gobStatusDesc": "VehicleAtFinalDestination", "vmacs2CharCode": "99", "vmacs3CharCode": "951", "vmacsStatusDesc": " RETAIL SOLGT ", "vmacsStatusDate": "2021-05-31 00: 00: 00 , "gobStatusDate": "2021-05-24 03: 22: 21.0"}}, "error": null}
 

TRene72

Member
First Name
Thomas
Joined
May 11, 2021
Threads
0
Messages
8
Reaction score
9
Location
Norway
Vehicles
Ford Mach E
Occupation
Consultant
Country flag
Dette er vel det siste man får opp på "F12" på ford kontoen ang bilens reise : D

{"resultat": {"vin": "WF0TK3SU0MMAXXXXX", "order": {"type": "order", "number": "100XXXXX", "contractSource": "Web", "gobStatusCode": "VAFD" , "gobStatusDesc": "VehicleAtFinalDestination", "vmacs2CharCode": "99", "vmacs3CharCode": "951", "vmacsStatusDesc": " RETAIL SOLGT ", "vmacsStatusDate": "2021-05-31 00: 00: 00 , "gobStatusDate": "2021-05-24 03: 22: 21.0"}}, "error": null}
Gratulerer med ny bil i dag.

Min tur i morgen kl 13.
De var tomme for hengerfeste.. men skulle få ettermontert "før ferien"
 


Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
Ikke akkurat verden hyggeligste beskjed fra forhandler i dag...
Nemlig at bilen er en måned forsinket. Eller jeg fikk ikke beskjed om at den var forsinket, men at
"Din nye bil står nå i Belgia.
HÅPER på levering i slutten av JULI"

Nå er ikke jeg den eneste som har opplevd forsinkelser, men problemet mitt er at jeg har tidligere fått opplyst om at bilen har forventet ankomst 5. juni, med utlevering i slutten av juni. Dette ble senere "bekreftet" da jeg var innom forhandler for tre uker siden, hvor han stolt kunne fortelle at de lå foran skjema at min bil enten allerede var i eller var på vei til Drammen. Og at jeg til og med kanskje kunne få bilen en uke tidligere enn antatt, nemlig medio juni!

Jeg antok dermed det var "trygt" å legge ut min gamle bil for salg og at jeg i verste fall skulle klare meg et par uker uten bil, dersom den ble solgt raskt.

Den ble solgt raskt. Og nå står jeg uten bil i opptil to måneder. Det passer særs dårlig, spesielt med tanke planlagt bilferie..... :mad:?
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Bla litt rund ved hjelp av søk, og søkeord, det er raskere og effektivt, start med å begrens til denne tråden og f.eks. min bruker jeg STESIR, har delt hele statuser, flere andre også. Det er litt krevende. For leser og har lest våre innspill, og vil forbedre prosessene ...

Selv har jeg tekt å være her, men har SOLGT og overlevert hus, leid nytt, venter på nybbygg, flytta for datteren og svigerforeldre, fått bil kjøpt hytte, jobber med infrastructure prosjekter, og frivillig med avtaler til dette forumet ... men ikke innom hver dag nå ... ;-)

/Steinar ;-)
OK, men hvis noen gidder å svare på denne:

MME_Orderstatus.JPG


Er det slik at jeg er på riktig side her? Og i så fall, er det her jeg får opp mer info når bilen er planlagt for produksjon på fabrikken?
så blir jeg glad for å slippe å søke og lese hundresvis av meldinger. Jeg er lat – som de fleste programmerere …

Prøvde søkefunksjonen, men det tar tid å finne det man er ute etter når det er så mye å ta av (du f.eks. har jo postet svimlende mye). Takk for det, forresten! :)
 

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
OK, men hvis noen gidder å svare på denne:


så blir jeg glad for å slippe å søke og lese hundresvis av meldinger. Jeg er lat – som de fleste programmerere …

Prøvde søkefunksjonen, men det tar tid å finne det man er ute etter når det er så mye å ta av (du f.eks. har jo postet svimlende mye). Takk for det, forresten! :)
Du får ikke beskjed om når bilen er planlagt for produksjon, men du kan få beskjed når bilen har vært/er i produksjon. Den siden gir deg beskjed for hvert "nye" trinn som bilen er i. Det tar for lang tid å forklare alle trinnene her (da får du bare jobbe med latskapen og se hva som tidligere er skrevet om saken).

Et tips: Siden gir ingen mulighet til å sjekke "historien"/tidligere trinn. Så anbefaler evt å kopiere hvert nye trinn inn i et word-dokument, slik at du kan gå tilbake og trace dato/trinnene senere.
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Du får ikke beskjed om når bilen er planlagt for produksjon, men du kan få beskjed når bilen har vært/er i produksjon. Den siden gir deg beskjed for hvert "nye" trinn som bilen er i. Det tar for lang tid å forklare alle trinnene her (da får du bare jobbe med latskapen og se hva som tidligere er skrevet om saken).

Et tips: Siden gir ingen mulighet til å sjekke "historien"/tidligere trinn. Så anbefaler evt å kopiere hvert nye trinn inn i et word-dokument, slik at du kan gå tilbake og trace dato/trinnene senere.
OK, takk!

Men da er jeg på rett sted, altså samme lenke og metode dere bruker for å hente ut infoen deres?
 

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
OK, takk!

Men da er jeg på rett sted, altså samme lenke og metode dere bruker for å hente ut infoen deres?
Der er to steder du kan sjekke, som gir litt forskjellig informasjon.
Den du viser til viser oppdatering for hvert enkelt steg. Men den nedenfor viser mer generell status.

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1622752726185
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Jeg hadde tenkt til å informere om min bestilling, men så nå at på så måtte man logge inn på en Google-konto for å kunne redigere – det er jeg ikke interessert i.

Sendte for noen dager siden min info. til @stesir, men ser at det ikke er oppdatert i regnearket (han har nok mye å svare på og ville sikkert at jeg skulle gjøre det selv). Her er mine bestillingsdetaljer per nå:
----------------------------------
Bestilt: 04.05.2021
Sort MME
Bakhjulstrekk
Standard range
Teknologipakke+
Hengerfeste

Utleveringssted: Røhneselmer, Alna
----------------------------------
Hvis noen vil så kan du godt dytte det inn i regnearket.
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Der er to steder du kan sjekke, som gir litt forskjellig informasjon.
Den du viser til viser oppdatering for hvert enkelt steg. Men den nedenfor viser mer generell status.

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1622752726185
Flott, takk for info!
 

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
Jeg hadde tenkt til å informere om min bestilling, men så nå at på så måtte man logge inn på en Google-konto for å kunne redigere – det er jeg ikke interessert i.

Sendte for noen dager siden min info. til @stesir, men ser at det ikke er oppdatert i regnearket (han har nok mye å svare på og ville sikkert at jeg skulle gjøre det selv). Her er mine bestillingsdetaljer per nå:
----------------------------------
Bestilt: 04.05.2021
Sort MME
Bakhjulstrekk
Standard range
Teknologipakke+
Hengerfeste

Utleveringssted: Røhneselmer, Alna
----------------------------------
Hvis noen vil så kan du godt dytte det inn i regnearket.
Jeg kan legge det inn
 

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Joined
Mar 26, 2021
Threads
1
Messages
118
Reaction score
83
Location
Norway
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Hva står "vmacsStatusDate" for ?
Etter at bilen min ankom Antwerpen 28.05 lurer jeg også på hva endringer under "vmacsStatusDate" med tre dagers mellomrom kan bety. Skjer det noe fysisk med bilen (eventuelt QA startet opp) når den datoen endrer seg, noen som vet ?

vmacsStatusDate: 2021-05-28 13:10:00.0
vmacsStatusDate: 2021-06-01 11:25:00.0


Ellers har bilen kodene 91 / 711 / Compound In.
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Jeg kan legge det inn
Takk!

Ser forresten at det er masse rare bestillingsdatoer der, f.eks. fremover i tid, og også andre datoer som ser rart ut.
Sponsored

 
 




Top