Norway - Mach-E ready for production

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
Takk!

Ser forresten at det er masse rare bestillingsdatoer der, f.eks. fremover i tid, og også andre datoer som ser rart ut.
Det er så vidt jeg ser ingen bestillingsdatoer som er fremover i tid. Du har ikke blingset med at det er 2020 da?
ETA date ser rart ut for noen 1/1-1990
Dette er bare en standarddato i systemet for de som ikke har fått oppgitt ETA
(Stammer fra tidligere trackingsystemer)
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Ikke akkurat verden hyggeligste beskjed fra forhandler i dag...
Nemlig at bilen er en måned forsinket. Eller jeg fikk ikke beskjed om at den var forsinket, men at
"Din nye bil står nå i Belgia.
HÅPER på levering i slutten av JULI"

Nå er ikke jeg den eneste som har opplevd forsinkelser, men problemet mitt er at jeg har tidligere fått opplyst om at bilen har forventet ankomst 5. juni, med utlevering i slutten av juni. Dette ble senere "bekreftet" da jeg var innom forhandler for tre uker siden, hvor han stolt kunne fortelle at de lå foran skjema at min bil enten allerede var i eller var på vei til Drammen. Og at jeg til og med kanskje kunne få bilen en uke tidligere enn antatt, nemlig medio juni!

Jeg antok dermed det var "trygt" å legge ut min gamle bil for salg og at jeg i verste fall skulle klare meg et par uker uten bil, dersom den ble solgt raskt.

Den ble solgt raskt. Og nå står jeg uten bil i opptil to måneder. Det passer særs dårlig, spesielt med tanke planlagt bilferie..... :mad:?
Det var en trist melding å få?
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Det var en trist melding å få?
@Rabalder74, @Grabber Blue Oslo Det var leit, og trist. Det er ikke rom for feil? - forhandler er rimelig sikker? @Tyldum sin post kan tyde på at NOE er gått galt med posisjoneringen, det må være software, da jeg så "noe rart i mine undersøkelser av det", og det er tydelig at, Ford fra bilen ble aktiv, ca. ( i slutten av januar) - to uker før produksjon (bygget 6. feb), og frem til den var ferdig bygget og ble satt i TRANPORT mode 12. - 15. feb (ship/gate release på fabrikken).

Ford må ha jobbet med funksjonaliteten og sikkerheten, og kanskje stengt ned for mye ... - jeg fikk nemlig meldinger om reiser med null distanse, null posisjon og null varighet FØR og når bilen var bygget, frem til den forlot fabrikken. (så tror jeg at Ford ikke så for seg en bruker skulle legge inn bilen i APPEN to dager etter at jeg kjøpte den i desember 2020 ... - heller! )

Jeg kommer ikke "dypt nok" til å verifisere, X sjekk mot flere logger observasjoner viser tydelig at Telia modemet mitt sliter, litt trodde det bare var dårlig software fra de i styringen ... fra (Min side i Telia som ikke fungere lenger). De sier imidlertid at det fuger på deres side, mistenker litt standard kundeservice svar. det tok to uker før jeg fikk svar fra Telia.

Fikk en liten software (bug) fiks melding i APPen tor to dager siden, har litt andre saker som tar min tid, og har ikke analysert det ferdig.

Vel det er bra Ford tar kvalitet og fiks på alvor, med software kan det komme menger rare og feilaktige meldinger ... så det er bra de luker ut feil ...

Håper for deg at det går raskere en forespeilet, du og de fleste har ventet lenge ...
 
Last edited:

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hei. Ser det er noe kommentarer til at det er noe problemer med Telia. Er det noen som har sjekket opp mulig for å kunne bytte til for eks tvilling kort fra Telenor, og så bruke sitt egne abonnement. Ser ikke noe grunn til å opprette kundeforhold med Telia. Er det noen som har sjekket / prøvd ut dette? Må vel være mulig å skifte et simkort i bilen, da også kanskje oppgradere fra 4G til 5G etter hvert.
 


Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Etter 561 dager etter forhåndsbestillingen så fikk jeg hentet den flotte bilen!?

Kjørte 230km i går, ikke noen problemer som helst.?

PAAK fungerer utmerket (Samsung Android)?

20210603_202816.jpg
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Etter 561 dager etter forhåndsbestillingen så fikk jeg hentet den flotte bilen!?

Kjørte 230km i går, ikke noen problemer som helst.?

PAAK fungerer utmerket (Samsung Android)?

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 20210603_202816
Kjenner jeg blir misunnelig nå.
 

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Etter 561 dager etter forhåndsbestillingen så fikk jeg hentet den flotte bilen!?
Gratulerer så mye :)

Når man ser på recall-meldingen som er sendt ut ang. eCall så er det mulig at du klarte å smette unna en forsinkelse.
 

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
@Rabalder74, @Grabber Blue Oslo Det var leit, og trist. Det er ikke rom for feil? - forhandler er rimelig sikker?
Fikk se bilde av Vista. Så med mindre det er noe galt der, så neppe.

Men det stemmer dessverre godt med at status aldri har endret seg fra «compound in» etter ankomst Antwerpen 26/4 og delvise fikser i Etis. Her lukter det problemer.
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Gratulerer så mye :)

Når man ser på recall-meldingen som er sendt ut ang. eCall så er det mulig at du klarte å smette unna en forsinkelse.
Takker!

Jeg slapp ikke unna fordi bilen ble egentlig satt I produksjon 12.desember 2020 men ble stoppet, og satt i produksjon igjen 01.mars 2021.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Kan se veldig sånn ut.. "min" rullet av båten i Belgia 28.05, og har fått denne i ETIS:
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1622792243529
Sjekket min status. Jeg har ikke den statusen, men heller ingen endring i PTI infoen siden 01.04.2021
Min kom til Atwerpen 14.05.2021 i følge selger, siden har det vært noen endringer som jeg håper har med QA å gjøre. Men har ikke mottatt noe mail fra Ford etter at jeg fikk melding om at den var på vei 20.04.2021. De er ikke akkurat på hugge når det gjelder å gi info.
 

Christian

New Member
First Name
Christian
Joined
May 10, 2021
Threads
0
Messages
2
Reaction score
5
Location
Bjørnafjorden
Vehicles
Galaxy byttes i Mach E RR, LR AWD
Country flag
Kan se veldig sånn ut.. "min" rullet av båten i Belgia 28.05, og har fått denne i ETIS:
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1622792243529
Ble oppringt av forhandler i dag. De får ikke lov til å levere ut biler nå... (Kverneland Bil)
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hei. Snakket med selgeren nå. Han sier de har hatt møte og det er en bil som har vært i en ulykke i Liverpool og hvor bil sine koordinater sa at den var i Leeds. dette er årsaken til at de nå har satt på "håndbrekke" for utlevering. Når det gjelder batterier som også har vært nevnt, så gjelder ikke det biler til Norge i hvertfall. eller sa han at det går videre med QA i Antwerpen og han viste om 2 båter til i Juni hvor det skulle komme Mustanger. Man må da tydeligvis bare følge med. Det er i følge UECC tre båter til i Juni og City of Oslo skal vel også ha et par turer til før måneden er omme, Fikk beskjed om at det forsatt er mulig at jeg kan få bilen før 12 Juli, så får bare håpe og krysse fingrene
 

noway

Well-Known Member
Joined
Jun 3, 2021
Threads
5
Messages
227
Reaction score
236
Location
Norway
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Kan vel håpe på at de ikke holder bilene igjen (for oss som har estimert levering ikke iløpet av de første par ukene), og heller sender dem videre mens det jobbes med softwaren med oppdatering før utlevering så de heller blir stående igjen.

Noen som har treff på UECC-trackeren nå? Båt kom inn til Drammen i går, og City of Oslo er på vei inn nå (men den hadde vel ikke sporing?)
Sponsored

 
 




Top