Norway - Mach-E ready for production

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Ser det samme på min, siste endring på bil 25/6 og transport mode. Om jeg tolker ting rett går det båter til Drammen fra Zeebrugge 1/7 og 6/7 så jeg følger litt med på om vehicle time endrer seg.
Vis du har "VITR" og "InTrans" da er den klar for båt transport til Drammen
Sponsored

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Ser det samme på min, siste endring på bil 25/6 og transport mode. Om jeg tolker ting rett går det båter til Drammen fra Zeebrugge 1/7 og 6/7 så jeg følger litt med på om vehicle time endrer seg.
Følger med jeg å. I flg min forhandler pusher Ford veldig på å få shippet bilene fortløpende til Norge. Det er jo ikke lønnsomt å ha de 'på lager'.

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
Hadde du de kodene ifm transporten fra Veracruz også?
Jeg hadde da VPTR, AtPort og transport. Har de to første fortsatt, mens transport endret seg til normal noen dager etter ankomst AW, og til transport halvannen uker senere (8 dgr siden).

JMO

Member
First Name
JMO
Threads
0
Reaction score
24
Vehicles
MME FE LR AWD Tekno+
Country flag
Jeg har tilsvarende status, men iflg min forhandler var bilen ankommet Drammen den 25 juni, og forventet ankomst forhandler (etter en togtur) 3 juli.
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1624992021672

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Jeg hadde da VPTR, AtPort og transport. Har de to første fortsatt, mens transport endret seg til normal noen dager etter ankomst AW, og til transport halvannen uker senere (8 dgr siden).
Fra Veracrus var det "STRT" og "SentToPlant" og Antwerpen var det "VPRT" og AtPort"

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Jeg har tilsvarende status, men iflg min forhandler var bilen ankommet Drammen den 25 juni, og forventet ankomst forhandler (etter en togtur) 3 juli.
1624992021672.webp
Hei
Nå har jeg hatt denne i nesten en uke. Nå venter jeg på transport til Oslo.
VMACS Status Description: STOCKED
VMACS Status Code: 913
VMACS Status Since: 2021-06-22 10:16:00.0
GOB Status Description: InTransit
GOB Status Code: VITR
GOB Status Since:
Vehicule last started on (tappsDateTime):
2021-06-25T08:07:13.719Z
Vehicule Date Time (vehicleDateTime): 2021-06-25T10:07:09Z

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Hei. Jeg så ikke alle kodene i Veracrus, men får du VITR og InTrans da er den på vei til Drammen i hverfall, alle jeg har sett har hatt disse kodene ved ankomst Drammen. Er nok din tur snart. Min var i Antwerpen i 5 uker.

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Ser ikke ut til at jeg er så heldig, men den har fått transport mode og er i havnen ser det ut til.

Skjermbilde 2021-06-29 kl. 21.19.33.webp
Hei, vis du vet at bilen er i Atwerpen er det bare å vente på VITR og InTrans.

storab

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
105
Vehicles
Mustang Mach-e RWD
Country flag
Hei, vis du vet at bilen er i Atwerpen er det bare å vente på VITR og InTrans.
ok, hadde sporing på GNJ så vet bilen er der. Har også hatt en periode i Normal og compound out før den nå er tilbake med compound in og Transport mode.

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
ok, hadde sporing på GNJ så vet bilen er der. Har også hatt en periode i Normal og compound out før den nå er tilbake med compound in og Transport mode.
Samme her. Blir interessant å se om vi får VITR og InTrans samtidig.

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
290
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
For det med TRANSPORT lifeCycleMode så har "vi" vel tidligere i tråden sett at den står i TRANSPORT hele veien, men bytter mellom NORMAL og TRANSPORT flere ganger mens den prosesseres i Antwerpen, og går tilbake i TRANSPORT når den sendes. TRANSPORT her betyr vel "dvalemodus" i en eller annen form. Når den er blitt avlevert for videre transport får man order-status til InTransit/VITR (disse to betyr det samme).

rs-analytics-adressen: Status om bilen i seg selv, har ikke noe med transport, bestlling eller ordre.
order-status: Status på ORDRE/transport, ingenting fra selve bilen.

Min prosess:
Inn i Antwerpen (COMPOUND OUT/AtPort): 27. mai
COMPOUND IN/AtPort ca. 6 dager etter ankomst Antwerpen
Prosessering i Antwerpen start 7. juni (status fra Etis, men oppdatering her kom 2 uker senere)
Her var det mange oppdateringer på tappsDateTime og vehicleDateTime (ikke alltid begge), og lifeCycleMode byttet mellom TRANSPORT og NORMAL flere ganger.
COMPOUND IN/AtPort 10. juni og byttet litt etter med samme vmacs-status til InTransit/VITR
COMPOUND OUT 18. juni (bekreftet på båt)
På disse var det aktivitet på tappsDateTime og vehicleDateTime som matchet med opplasting og avlasting (merk min erfaring: Tidspunktet som sier kan ikke stoles på, virker som at tappsDateTime er rett (legg på 2 timer), men vehicleDateTime kan være feil)
COMPOUND OUT 21. juni (tidspunktet like etter avlasting i Drammen)
COMPOUND OUT 22. juni
COMPOUND IN 24. juni
Ankommet forhandler 29. juni
Alle gobStatus-felt ble tomme 30. juni

Status nå er COMPOUND IN 24. juni InTransit/VITR, lifeCycleMode TRANSPORT, men bilen er bekreftet å ha ankommet forhandler.

Det er veldig mange som har oppgitt forskjellige status-oppdateringer i prosesse. Noen har flere COMPOUND IN i Antwerpen og er vel noen som har hatt COMPOUND OUT også iløpet av prossessen. De første så ut til å ha 4 ganger COMPOUND IN, men min hadde altså bare 2. Virker som at noen heller aldri fikk InTransit-statusen.

Det er bare èn oppdatering på feltene i order-status om dagen. Hvis det er flere status-oppdateringer på samme dag kan det se ut som at den siste overskriver den første, så det kan forklare hvorfor noen får flere enn andre. En COMPOUND OUT + COMPOUND IN samme dag = 1x COMPOUND IN. COMPOUND OUT en dag, COMPOUND IN neste dag = en COMPOUND OUT (èn oppdatering) og en COMPOUND IN (2 oppdateringer)

Last edited:

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Der kom ENDELIG beskjed...skal hente Mustangen på Kongsvinger på fredag. Fantastisk!!!
Min har stått på lager i Drammen i over en uke. Heller ikke mottatt mail fra Ford Norge om at den er ankommet Norge og at den er snart klar til levering. Ser ikke ut til at jeg får ny bil til ferie ☹

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
290
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Min har stått på lager i Drammen i over en uke. Heller ikke mottatt mail fra Ford Norge om at den er ankommet Norge og at den er snart klar til levering. Ser ikke ut til at jeg får ny bil til ferie ☹
Sjekket med forhandler? Det oppdateres tregt i ordrestatusen som ligger på nett. Har du noe oppdateringer på vehicleDateTime?
Sponsored