Norway - Mach-E ready for production

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Har du erfaring med blank gob status?
Og at updateDate slutter å oppdatere seg. Mener at den var uendret hele veien over atlanteren?
Nei, min har også vært blank siste uken.
Vet ikke hvorfor, men ja den endrer seg i forhold til hvor i transporten den er, så over atlanteren sto den nok stille ja.

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Takk for informasjonen. Du roet meg litt ned fordi jeg allerede var bekymret for at noe var galt. ? Når har du en bil å hente?
[/QU

Hei Elenee
Prøv også denne med gjevne mellomrom. Den blir bare bedre og bedre. Dessverre må du ha vin nummer før du får brukt den
https://whereismymache.herokuapp.com/

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production Screenshot_20210703-181423_Chrom

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Vet ikke. "Estimert levering: 21. august", står det i kontrakten. Tror det ikke før jeg ser det ;)
Jeg har levering egentlig i går 02.07.21 i følge kontrakten, men får den til uka (tirsdag- onsdag), litt i underkant av en uke forsinket, men det kan være at de nå begynner å levere iht kontrakt.
Tror mye handler om Antwerpen og at alt går etter planen der.

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
290
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Har du erfaring med blank gob status?
Og at updateDate slutter å oppdatere seg. Mener at den var uendret hele veien over atlanteren?
Mistenker at dette er endringer gjort i andre enden som ikke har noe med bilen å gjøre. Flere som har mistet disse statusene, jeg mistet de for noen dager siden. updateDate skal oppdatere seg når du åpner den adressen, hvis det er mindre enn 24 timer siden du åpnet den sist (hver gang du åpner den, eller hver 24. time, alt etter "hva som kommer først")

Jeg har fått utlevert bilen før helga. Order-status er enda DEALER DELIVERY fra da den kom til forhandler, gob*-feltene er tomme. rs-analytics har vehicleDateTime som ikke har oppdatert seg siden før overlevering, tappsDateTime ser ut til å oppdatere seg skjeldnere, altså ikke hver gang bilen blir åpnet/startet/osv. men virker å være koblet mot når det endrer seg noe i appen, ingen konklusjon enda. Statusteksten på innlogget på ford.no er fortsatt at "Utforsk din Ford – Din nye bil er på vei...", men er tilkoblet så får opp status på selve bilen nå.

Så for de som følger med status fra tidligere og sammenligner mot egen status, så har ikke min bil fulgt samme mønster som de andre.
COMPOUND OUT/AtPort etter transport fra Belgia (jeg begynte å sjekke dette like etter at den kom til Belgia, så jeg vet ikke status før dette)
COMPOUND IN/AtPort noen dager dager etter avkjøring av båt i Belgia.
COMPOUND IN/AtPort under "QA" i Belgia
(imellom her er det tappsDateTime har begynt å oppdatere seg og lifeCycleMode byttet flere ganger mellom TRANSPORT og NORMAL)
gob* endret seg til InTransit etter "QA" rett før lastet på båt til Drammen
COMPOUND OUT etter opplasting på båt til Drammen
COMPOUND OUT (ny dato) samme dag som avlasting i Drammen
COMPOUND OUT (ny dato) et par dager senere
COMPOUND IN ca. i tiden for oppasting til tog nordover
DEALER DELIVERY ved ankomst forhandler

Alle statuser i order-status to dager etter tidspunktet de har vært spesifisert (vmacsStatusDate).

Etis (PTI) oppdaterte seg ikke før under transport i Norge. Da kom oppdateringer med tidspunkt fra ca. da andre COMPOUND IN i Belgia, altså tilbakedatert lenge.

Etter ankomst hos forhandler og den ble tatt inn til teknisk klargjøring gikk lifeCycleMode over til NORMAL og kode for "ecall software update required" forsvant, samtidig ble tappsDateTime og vehicleDateTime flere ganger oppdatert (samsvarer med når den ble flyttet på), vehicleDateTime har så siden da ikke oppdatert seg. Jeg har ikke signert kontrakt på å ikke kjøre ut av landet, så min ble da oppdatert med ny ecall-software under teknisk klargjøring.

Respons på VIN på vegvesen gav ikke noe svar hos meg før etter at den var registrert, så første respons fra vegvesen var forhandler sin forespørsel om å godta registrering.

KidneyStone

Member
First Name
Kristian
Threads
0
Reaction score
10
Vehicles
Mustang Mach E
Country flag
Er det mange som har hatt bilen i Antwerpen siden Mars og forhandler klarer ikke å gi dato for overlevering og har ikke noen oversikt over når bilen blir sendt videre til Norge?
Fikk compound out 17.06, når det gikk en stor båt fra Antwerpen, men bilen var ikke med båten.

Dette begynner å bli ganske frustrerende….

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Nå er bilen under klargjøring, endring i går og ny i dag
status":200,"
lifeCycleMode":"NORMAL","
vehicleDateTime":"2021-07-06T09:20:44Z","
tappsDateTime":"2021-07-06T07:20:46.552Z"}}

Thaimas

Active Member
Threads
0
Reaction score
37
Vehicles
Mustang Mach E LR 4X FE
Country flag
Har du fått din bil?
Jeg har fått tid fredag kl.13
Ja allerede kjørt 100km ?. Men fikk ikke til appen. De hadde tatt problemer med å få det til å fungere i hele dag...

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Ja allerede kjørt 100km ?. Men fikk ikke til appen. De hadde tatt problemer med å få det til å fungere i hele dag...
Så at de hadde en dataoppdatering på bilen i dag. hva det var vet jeg ikke men var kanskje E-coll oppdatering. Har fått beskjed om å sende profilen min til bilen men venter med til fredag. vil påvirke minst mulig de siste dagene. Har hatt oppdatering bevegelser på bilen siste 3 dager, så de er nok i ferd med å klargjøre den. skulle hatt den i dag, men tror RS Alnabru har mange biler å klargjøre. De påstår at de jobber det de kan for å få bilen klare.

"message":"DeliverySuccess","
timestamp":"2021-07-07T12:39:18.443+0000"}]},"
returncode":"200"}

vehicleDateTime":"2021-07-06T09:20:44Z","
tappsDateTime":"2021-07-07T12:37:35.890Z

Last edited:

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Hei,

Sist fredag fikk jeg varsel i min Ford-konto om å bestille service for oppdatering av PAAK. Snodig, siden bilen fortsatt er i Antwerpen. Min forhandler hadde ingen info om dette, så jeg sendte mail til Ford kundeservice. De svarte ikke på det jeg spurte om, men jeg deler svaret siden det er relevant for dere som har, eller venter på, bil i AW.

‘Hvor lang tid kvalitetskontrollen tar i Anwerpen før den sendes videre til Norge er individuell for hver bil. Men generelt sett tar kvalitetskontrollen ca 2 uker, men det vil antageligvis være lenger for de første bilene som har ankommet Antwerpen.

Vi kan derfor ikke si konkret når bilen din vil sendes videre til Norge. Men vi deler lasterlister på fergene som går fra Antwerpen til Drammen med forhandlerene. Du kan derfor be din forhandler holde deg oppdatert på dette’.

blink

Well-Known Member
Threads
3
Reaction score
146
Vehicles
Rapid Red MME+
Sist fredag fikk jeg varsel i min Ford-konto om å bestille service for oppdatering av PAAK. Snodig, siden bilen fortsatt er i Antwerpen. Min forhandler hadde ingen info om dette, så jeg sendte mail til Ford kundeservice. De svarte ikke på det jeg spurte om, men jeg deler svaret siden det er relevant for dere som har, eller venter på, bil i AW.
Har du begynt å sette opp PAAK på mobilen din? Har ikke gjort det selv, enda.

Syntes det begynner å drøye nå altså. I morgen har det gått 1 måned. Vet andre har stått der i 5 uker, da, kanskje må vi vente en uke til. ?

Siste som har skjedd her er:

vehicleDateTime"2021-07-02T06:37:49Z"
tappsDateTime"2021-07-02T04:37:55.441Z"

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Hei,

‘Hvor lang tid kvalitetskontrollen tar i Anwerpen før den sendes videre til Norge er individuell for hver bil. Men generelt sett tar kvalitetskontrollen ca 2 uker, men det vil antageligvis være lenger for de første bilene som har ankommet Antwerpen.

Vi kan derfor ikke si konkret når bilen din vil sendes videre til Norge. Men vi deler lasterlister på fergene som går fra Antwerpen til Drammen med forhandlerene. Du kan derfor be din forhandler holde deg oppdatert på dette’.
Dette er et standard svar som de sender til alle. Du har nok bare fått beskjed om at der er en oppdateting av systemet. Jeg har aldri sett det meldingen om oppfatering av PAAK, med det er nok bare tilfeldig. De oppdaterer appen og datasystem stadig vekk. Min sto i Antwerpen i 5 uker. Kvalitetskontrollen tar noen dager, så det handler nok heller om hvor mange biler som står der i forhold til hvor lenge bilen står i Antwerpen og hvor ofte de sender biler med båt videre til Drammen. Det er sikker flere som kan gi mer og bedre info en meg.
Sponsored

Last edited: