Norway - Mach-E ready for production

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Til alle dere som venter på bilen skal kommet til Drammen. Nå er det en båt på vei inn til havna i drammen. Det er en som jeg tror er spesial bestilt da den normalt ikke har rute til Drammen. Dette er et Ro-Ro skip så det kan være mye anleggsmaskiner også med her.
Vet ikke om dere får opp koder under Ford kontoen og F12 eller ved å følge linken, https://whereismymache.herokuapp.com/ men vis dere får det og har kodene VITR og InTrans er det mulig bilen er med her, kommer også en båt i morgen
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1625731233532
Sponsored

Thaimas

Active Member
Threads
0
Reaction score
37
Vehicles
Mustang Mach E LR 4X FE
Country flag
Til i info så var det umulig og få FordConnect/PAAK til å fungere 07.07 da bilen min ble utlevert. Forhandler sa at de andre bilene han leverte ut den dagen også hadde problemer.

08.07 fungerte det smertefritt! Må ha vært noe med serverne 07.07.

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Til i info så var det umulig og få FordConnect/PAAK til å fungere 07.07 da bilen min ble utlevert. Forhandler sa at de andre bilene han leverte ut den dagen også hadde problemer.

08.07 fungerte det smertefritt! Må ha vært noe med serverne 07.07.
Hei. Det er nok korrekt, Appen til Ford kommuniserer med server til Ford , så vis de sliter med at server detter ned, så rammer det hele verden. Ikke bare bare å ha blitt så avhengig av data og internet.

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Har du begynt å sette opp PAAK på mobilen din? Har ikke gjort det selv, enda.

Syntes det begynner å drøye nå altså. I morgen har det gått 1 måned. Vet andre har stått der i 5 uker, da, kanskje må vi vente en uke til. ?

Siste som har skjedd her er:

vehicleDateTime"2021-07-02T06:37:49Z"
tappsDateTime"2021-07-02T04:37:55.441Z"
Hei,

Nei jeg har ikke prøvd å sette opp PAAK, aner ikke hvordan man gjør det. Jeg overlater alt sånt til forhandleren ifm overtagelsen.

Ja jeg synes også det drøyer, men håper det er slik @Terje skriver at det handler nok heller om hvor mange biler som står der i forhold til hvor lenge bilen står i Antwerpen og hvor ofte de sender biler med båt videre til Drammen.

Ford setter ikke opp flere chartrede båter, så nå er det kun de ordinære transportene som vil gå med biler fra Belgia til Norge. Hvor ofte de går aner jeg ikke. Jeg bruker vessel finder for å se hvilke båter som går fra Zeebrugge til Risgarden (ser ikke ut til at det går båter fra AW lenger). City of St.Petersburg kom til Drammen i går, og Spica Leader er forventet dit i morgen. Men spørs om våre biler er med der.

Siste oppdatering:
tappsDateTime: "2021-07-06T13:01:59.224Z"
vehicleDateTime: "2021-07-04T18:31:57Z"
Har fortsatt compound in, fra 18.juni. Etis ble oppdatert 11.juni, så hvis det ikke hadde vært for det PAAK-varselet så hadde jeg antatt at QA var ferdig og bilen klar for shipping.

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
Dette er et standard svar som de sender til alle. Du har nok bare fått beskjed om at der er en oppdateting av systemet. Jeg har aldri sett det meldingen om oppfatering av PAAK, med det er nok bare tilfeldig. De oppdaterer appen og datasystem stadig vekk. Min sto i Antwerpen i 5 uker. Kvalitetskontrollen tar noen dager, så det handler nok heller om hvor mange biler som står der i forhold til hvor lenge bilen står i Antwerpen og hvor ofte de sender biler med båt videre til Drammen. Det er sikker flere som kan gi mer og bedre info en meg.
Tipper du har rett.

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
Til alle dere som venter på bilen skal kommet til Drammen. Nå er det en båt på vei inn til havna i drammen. Det er en som jeg tror er spesial bestilt da den normalt ikke har rute til Drammen. Dette er et Ro-Ro skip så det kan være mye anleggsmaskiner også med her.
Vet ikke om dere får opp koder under Ford kontoen og F12 eller ved å følge linken, https://whereismymache.herokuapp.com/ men vis dere får det og har kodene VITR og InTrans er det mulig bilen er med her, kommer også en båt i morgen
1625731233532.png
Hei,
Jeg følger med på om jeg får de statusendringene som du har tipset oss om i tidligere innlegg (takk, de er til god hjelp!), men eneste som har endret seg siden overfarten fra VC er 'compound' (out/in et par ganger). Nå vil jeg ha compound out og InTransit! Som deg har jeg sett at statusene endrer seg ca 2 dager etter at de har vært spesifisert.

City of St.Petersburg gikk fra Zeebrugge 5.juli, og om jeg har flaks så er bilen min med der og de etterlengtede statusendringene kommer i dag.

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Bilen vår er inne til klargjøring hos forhandler som har det veldig travelt, mange biler som skal leveres og ferieavvikling er ikke en god kombinasjon. Har et håp om å få den levert før uken er ferdig. Ser i hvert fall i PTI-informasjonen at det skjedd noe i de to foregående dagene. Noen som vet litt om PTI oppdateringene og hva de betyr ?

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production Skjermbilde 2021-07-08 125319

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
Bilen vår er inne til klargjøring hos forhandler som har det veldig travelt, mange biler som skal leveres og ferieavvikling er ikke en god kombinasjon. Har et håp om å få den levert før uken er ferdig. Ser i hvert fall i PTI-informasjonen at det skjedd noe i de to foregående dagene. Noen som vet litt om PTI oppdateringene og hva de betyr ?

Skjermbilde 2021-07-08 125319.png
Håper du før bilen før helga ? Den siste venteinnspurten er kanskje den verste.

PTI ble oppdatert 11.juni for min bil, dvs to dager etter at bilen kom til AW. Men som hos deg er det to koder, som virker irrelevante for MME, som ikke er oppdatert:
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1625743622362

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1625743622362

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Country flag
Håper du før bilen før helga ? Den siste venteinnspurten er kanskje den verste.
Ja hadde vært greit å fått bilen denne uken siden vi begynner på ferie på mandag. Vi skal de to første ukene teste den på mindre og mellomlange turer pluss få utført "drof off keramisk lakkbeskyttelse". Deretter blir det norgesferie i et par uker, er spent på om alt fungerer som det skal.
Håper du ganske snart får positive meldinger, enten om ankomst Drammen eller kommet ombord i skip ? ? . Du har ventet lenge nok, vi skulle jo egentlig vært på samme skip siden bilene våre var ferdig omtrent samtidig.

Last edited:

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Country flag
Da er bilen betalt og eierskap bekreftet hos biltilsynet/vegvesen. avtale om henting i morgen kl. 13:00.??
Jeg har også fått ETIS oppdatering i går
Så flott :). Var din ETIS oppdatering lik min ?
Jeg har fått beskjed om at jeg får faktura når jeg henter bilen, enten det blir før eller etter helgen.

Noen år siden jeg kjøpte ny bil. Er det slutt på at en får velge mellom noen bilnummer, at en må ta det en får ?

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Jeg har fått beskjed om at jeg får faktura når jeg henter bilen, enten det blir før eller etter helgen.

Noen år siden jeg kjøpte ny bil. Er det slutt på at en får velge mellom noen bilnummer, at en må ta det en får ?
Hei. Ja jeg har samme kodene på min ETIS oppdatering :) ?

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
Ja hadde vært greit å fått bilen denne uken siden vi begynner på ferie på mandag. Vi skal de to første ukene teste den på mindre og mellomlange turer pluss få utført "drof off keramisk lakkbeskyttelse". Deretter blir det norgesferie i et par uker, er spent på om alt fungerer som det skal.
Håper du ganske snart får positive meldinger, enten om ankomst Drammen eller kommet ombord i skip ? ? . Du har ventet lenge nok, vi skulle jo egentlig vært på samme skip siden bilene våre var ferdig omtrent samtidig.
Jeg har også planlagt roadtrip med bilen ifm sommerferien, men tror det ryker. Da er det egentlig ett fett når den kommer.

Er optimist og ønsker dere god tur med mustangen på mandag!

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag

Hei. Tror du kan velge skilt fortsatt. Jeg måtte overført penger via banken i dag og sendt kopi av kvitteringa på overføringen på mail til selger.

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Jeg har også planlagt roadtrip med bilen ifm sommerferien, men tror det ryker. Da er det egentlig ett fett når den kommer.

Er optimist og ønsker dere god tur med mustangen på mandag!
Takk for det, skal sende ut rapport om bilen under veis. blir Oslo - Trondheim på mandag
så blir det videre mot Bodø for deretter å ta Helgelandskysten ned til Trondheim igjen.
Gleder meg veldig?
Sponsored

Last edited: