Excited
Well-Known Member
- Threads
- 4
- Reaction score
- 119
- Vehicles
- Mach-E RWD SR Techno+
- Occupation
- GIS Engineering
Hmm, ja syntes at det virka litt rart at den skulle gå et annet sted akkurat før geolokasjon ble skrudd av, men jeg stoler ikke på det de andre site-ene påstår før jeg "ser" den i havn i Veracruz …Dos Bocas er nokså nær Veracruz, bare 2 havner sør-øst forbi Veracruz ser det ut som. Forhåpentligvis har den bare fått en tilleggsordre som den av logistikkhensyn ønsker å laste/losse i Dos Bocas først, og at den drar innom Veracruz etterpå.
Hvis ikke er det litt "skummelt", for whereismymache har nå også endret "next departure" med 3 uker fra 20. juli til 12. august!
EDIT:
After finding several ship-tracking services, it seems vesselfinder is the only one that has changed from Veracruz to Dos Bocas, while the other ones still report Veracruz as the destination.
Almost 24 hours since last position recieved, but I found one page, FleetMon, that is showing the position also with update from satellite AIS (which seems to be a payable service on other platforms).
GOOD NEWS: Grande Torino is heading straight toward Veracruz, almost there! Seems vesselfinder gave false alarm!
EDIT 2: Oops. Jeg glemte at jeg kunne skrive på norsk her, det går som regel på engelsk ;p
![]()
Var innom forhandler i dag, og fikk (dessverre) bekreftet at bilen min fortsatt står i Mexico, og jeg tenker at det ikke kan være noe annet sted enn Veracruz – ettersom den ble ferdig bygget på fabrikken for to uker siden.
Virka som at de av og til kan se shipping numbers i deres systemer, og i så fall kan de vite om bilen er på en båt eller ikke.
Kundekontakten min (hos Røhneselmer Alna) kunne fortelle at det var en del avbestillinger, og han sjekket for meg om det var noen mulige jeg kunne ta i stedet for bilen min som er på vei, men han fant ingen like som min. Jeg antar at det er fordi jeg antakelig har bestilt en MME som veldig få har bestilt (RWD SR Tekno+). Han fant en del SR med tekno (uten pluss).
Hyggelig fyr, forresten! De har masse biler der på Alnabru, og en god del stod klare for levering inne i butikken. Sikkert mange kunder det ikke passer for nå pga. ferie … Han fortalte også at det for nye kunder er muligheter for å kunne få en MME som har blitt avbestilt, og dermed slippe å vente på tur. Personlig håper jeg de prioriterer oss som allerede har bestilt (og det virka egentlig slik) – men selgere er selgere, eller?
Siden jeg ikke har bil nå (forrige kjøpte jeg ny hos samme forhandler), så satsa jeg på at MME-en skulle komme i starten av oktober (5 mnd etter bestilling), da jeg bl.a. hadde tenkt til å bruke den til å gradvis flytte. Hvis det ser ut til at levering drøyer mer enn 3 uker etter det så håper jeg at det dukker opp en aktuell innen den tid. Satser på at du fikser det HZ!
K.
PS: Vi er nå i samme båt @Sig og en god del andre …. Dvs. forhåpentligvis snart
Sponsored