Norway - Mach-E ready for production

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Da endte det godt til slutt. Hadde bestilt en bil produsert 28. januar og shipped 09. februar. Bilen kom til Belgia i slutten av mars, men har ikke kommet med noen av båtene.

Forhandler ringte meg i forrige uke og kom med en fantastisk nyhet. Han hadde funnet en kliss lik bil som kunne leveres denne uken. I dag hentet jeg ut bilen og er strålende fornøyd.

Min opprinnelige bil står fremdeles i Belgia, og har nå stått der i 2 mnd. Håper noen andre får glede av den?

20210521_130255.jpg
Grattis! Artig at du slapp å vente lenger, og at du fikk en kliss lik bil i dag?
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+


NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Hei,

Nok en artig historie om Ford:

I går fikk jeg mail om at bilen var på vei, men i flg forhandleren står det i Vista at bilen fortsatt er i Veracruz.
Gjett om jeg ble overrasket da jeg sjekket seg.fyi i morges og så at status sier levert 18.mai.:

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1621675790979


Tror nok forhandleren hadde sett det i Vista om bilen var levert, så statusen skyldes vel bare nok en gang rot med systemoppdateringene ? Ila den siste mnd har status gått fra in transit, tilbake til at bestillingen blir behandlet, så til i produksjon og deretter til in transit, og altså i dag at bilen er levert.?
 
OP
OP
tormodg

tormodg

Well-Known Member
Joined
Sep 30, 2020
Threads
1
Messages
70
Reaction score
121
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Hei,

Nok en artig historie om Ford:

I går fikk jeg mail om at bilen var på vei, men i flg forhandleren står det i Vista at bilen fortsatt er i Veracruz.
Gjett om jeg ble overrasket da jeg sjekket seg.fyi i morges og så at status sier levert 18.mai.:

1621675790979.png


Tror nok forhandleren hadde sett det i Vista om bilen var levert, så statusen skyldes vel bare nok en gang rot med systemoppdateringene ? Ila den siste mnd har status gått fra in transit, tilbake til at bestillingen blir behandlet, så til i produksjon og deretter til in transit, og altså i dag at bilen er levert.?
Jeg fikk det samme, bilen var "Delivered" før den kom til havna i Veracruz. Jeg tror dette har noe med at noen av bilene er bestilt på en spesiell måte i systemet. Min ble forøvrig produsert 27.3 og kom til Antwerpen 13.5.
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Jeg fikk det samme, bilen var "Delivered" før den kom til havna i Veracruz. Jeg tror dette har noe med at noen av bilene er bestilt på en spesiell måte i systemet. Min ble forøvrig produsert 27.3 og kom til Antwerpen 13.5.
Håper QC på bilen din går kjapt!

I og med at seg.fyi krever produsjonsordrenummer, så har tanken slått meg at 'delivered' betyr at bilen er registrert ut av fabrikkens systemer. Og det stemmer jo bra med det du skriver. Og så håper jeg oppdateringen er et etterslep i tid, slik at bilen min faktisk ble sendt med G. New Jersey 19.mai. For bilen ble produsert 8.april og 'gate released' 22.april, så nå har den ventet lenge nok på en båt synes jeg.
 

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
361
Reaction score
376
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Hei,

Nok en artig historie om Ford:

I går fikk jeg mail om at bilen var på vei, men i flg forhandleren står det i Vista at bilen fortsatt er i Veracruz.
Gjett om jeg ble overrasket da jeg sjekket seg.fyi i morges og så at status sier levert 18.mai.:

1621675790979.webp


Tror nok forhandleren hadde sett det i Vista om bilen var levert, så statusen skyldes vel bare nok en gang rot med systemoppdateringene ? Ila den siste mnd har status gått fra in transit, tilbake til at bestillingen blir behandlet, så til i produksjon og deretter til in transit, og altså i dag at bilen er levert.?
Det er fordi du ser på status der fra en annen gren av Ford. Min er ennå ikke hos forhandler, men ble delivered for 2 måneder siden.
Her er også utfordringen til Ford Norge. Vi leter desperat etter info og finner uoffisielle ting og tolker dem så godt vi kan. Dette er interne ting som det ikke er meningen at vi skal se på og dermed ikke nødvendigvis reflekterer det vi er ute etter.

Eneste plassen jeg vil si det har vært rot for min del er epostene fra Ford Norge.
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hadde ny prøvekjøringstime i dag. Sto mange Mach-E hos Røhne Selmer på Alna. Det er mange som kan glede seg i tiden fremover. Tro det må ha vært mellom 20 og 30 Mach-e som sto der. Gleder meg ikke noe mindre etter dagen i dag.
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Hadde ny prøvekjøringstime i dag. Sto mange Mach-E hos Røhne Selmer på Alna. Det er mange som kan glede seg i tiden fremover. Tro det må ha vært mellom 20 og 30 Mach-e som sto der. Gleder meg ikke noe mindre etter dagen i dag.
Hmm, jeg lurte på å bestille en ny 'test drive', siden det ble litt knapt forrige gang pga. ettermiddag og masse kø rundt Ulvensplitten/Alna. Så da er de positive til at man kan gjøre det selv om man har bestilt bilen, høres det ut som?

Forresten, så glemte jeg å fortelle forhandler om at regnsensoren på testbilen ikke funka. Det regna heftig da jeg fikk nøklene, men måtte skru av automatikken fordi den ikke funka – med den sekvensielle innstillingen på vindusviskerne påskrudd, nekta de å bevege seg før jeg skrudde av regnsensoren … Er dette noe dere som har fått bil har erfart?
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Hmm, jeg lurte på å bestille en ny 'test drive', siden det ble litt knapt forrige gang pga. ettermiddag og masse kø rundt Ulvensplitten/Alna. Så da er de positive til at man kan gjøre det selv om man har bestilt bilen, høres det ut som?

Forresten, så glemte jeg å fortelle forhandler om at regnsensoren på testbilen ikke funka. Det regna heftig da jeg fikk nøklene, men måtte skru av automatikken fordi den ikke funka – med den sekvensielle innstillingen på vindusviskerne påskrudd, nekta de å bevege seg før jeg skrudde av regnsensoren … Er dette noe dere som har fått bil har erfart?
Jeg har stående tilbud fra min forhandler om å låne demobil noen timer eller et døgn?
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hmm, jeg lurte på å bestille en ny 'test drive', siden det ble litt knapt forrige gang pga. ettermiddag og masse kø rundt Ulvensplitten/Alna. Så da er de positive til at man kan gjøre det selv om man har bestilt bilen, høres det ut som?

Forresten, så glemte jeg å fortelle forhandler om at regnsensoren på testbilen ikke funka. Det regna heftig da jeg fikk nøklene, men måtte skru av automatikken fordi den ikke funka – med den sekvensielle innstillingen på vindusviskerne påskrudd, nekta de å bevege seg før jeg skrudde av regnsensoren … Er dette noe dere som har fått bil har erfart?

Hei jeg bestilte bare på mache.no på en ledig tid. Det eneste de sa var at han kjente igjen navnet, og da sa jeg ja jeg har bestilt og har etterlyst hvor den var i terrenge. Mulig jeg kanskje får nei vis jeg prøver en gang til, men hvorfor skal de nekte. Vi har jo bestilt en bil til mange penger. Var helt nydelig med en ny litt lenger tid. De har også to test biler i følge selgeren på alna, så da kan det ikke være så farlig. Forrige gang fikk jeg en rød, nå hadde jeg infiniti blå.
 

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Hei jeg bestilte bare på mache.no på en ledig tid. Det eneste de sa var at han kjente igjen navnet, og da sa jeg ja jeg har bestilt og har etterlyst hvor den var i terrenge. Mulig jeg kanskje får nei vis jeg prøver en gang til, men hvorfor skal de nekte. Vi har jo bestilt en bil til mange penger. Var helt nydelig med en ny litt lenger tid. De har også to test biler i følge selgeren på alna, så da kan det ikke være så farlig. Forrige gang fikk jeg en rød, nå hadde jeg infiniti blå.
Hmm, OK. Jeg trodde de bare hadde den blå, mulig den røde var en 'pass around' tidligere siden du har bestilt så tidlig?

Skal ta en tur og prate med dem til uka uansett, så får vi se hva de sier :)

Fortsatt ingen som har merka noe rart med regnsensoren?
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
362
Reaction score
530
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Da var det "Compound in" i Drammen :)

{"result":{"vin":"WF0TK3SU0MMAXXXXX","order":{"type":"order","number":"100XXXXX","contractSource":"Web","gobStatusCode":"VITR","gobStatusDesc":"InTransit","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-05-20 13:32:00.0","gobStatusDate":"2021-05-10 12:27:38.0"}},"error":null}
Sponsored

 
 







Top