Dutch people that ordered a Mach-E?

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Threads
1
Reaction score
39
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Vraagje vandaag voor het eerst m’n auto geladen alleen krijg een melding dat hij vol is en maar 358km kan ter er word gezegd 440km nou moet je dat met een korreltje zout nemen maar 20% minder is wel heel veel korreltje minder
Zijn er andere mensen die dit ook hebben of ben ik een uitzondering

A0589CF6-C21F-4F23-83B0-FEEB37EF5131.png
Je auto heeft nog maar 150 km gereden en moet eerst nog inleren. A.d.h.v. je rijstijl, weersomstandigheden e.d. voorspelt de auto het bereik. De berekening van het bereik worden dus steeds betrouwbaarder.

Ik heb ook ergens gehoord dat je de auto beter eerst reset zodat je sneller betrouwbare berekeningen krijgt (hij neemt dan het gemanouvreer e.d tijdens transport niet meer mee in de berekening)
Sponsored

Ronald

Well-Known Member
First Name
Ronald
Threads
0
Reaction score
95
Vehicles
Peel P50
Country flag
Vraagje vandaag voor het eerst m’n auto geladen alleen krijg een melding dat hij vol is en maar 358km kan ter er word gezegd 440km nou moet je dat met een korreltje zout nemen maar 20% minder is wel heel veel korreltje minder
Zijn er andere mensen die dit ook hebben of ben ik een uitzondering
Ik heb elders op dit forum gelezen dat je de historische data uit het systeem moet wissen. Anders zit je nog maanden vast aan een te lage actieradius, veroorzaakt door de testen voor aflevering.
De werkelijke actie radius is dan veel hoger.

Hoe dit resetten moet en of dit de oplossing is weet ik niet (heb mijn MME nog niet ontvangen). Dus hou ons op de hoogte van jouw ervaringen.

Ali070

Member
First Name
ali
Threads
0
Reaction score
21
Vehicles
ford focus
Country flag
@Ali070 zou het adres even weghalen ;)

ik zit momenteel ook rond de 350-360 met volle lading.
Adres is van de laadpaal ?
Toen ik 358 zag schok ik wel
Dat we niet aan de 440 gaan komen kan ik nog begrijpen maar 400/420 zou makkelijk moeten kunnen
Denk als Ford met 350 zou adverteren ook een deel van de kopers ondanks hoe mooi de auto ook is niet zouden besluiten om de auto te kopen en of leasen

Ali070

Member
First Name
ali
Threads
0
Reaction score
21
Vehicles
ford focus
Country flag
Je auto heeft nog maar 150 km gereden en moet eerst nog inleren. A.d.h.v. je rijstijl, weersomstandigheden e.d. voorspelt de auto het bereik. De berekening van het bereik worden dus steeds betrouwbaarder.

Ik heb ook ergens gehoord dat je de auto beter eerst reset zodat je sneller betrouwbare berekeningen krijgt (hij neemt dan het gemanouvreer e.d tijdens transport niet meer mee in de berekening)
Toen ik 358 zag schok ik wel even

Ali070

Member
First Name
ali
Threads
0
Reaction score
21
Vehicles
ford focus
Country flag
Ik heb elders op dit forum gelezen dat je de historische data uit het systeem moet wissen. Anders zit je nog maanden vast aan een te lage actieradius, veroorzaakt door de testen voor aflevering.
De werkelijke actie radius is dan veel hoger.

Hoe dit resetten moet en of dit de oplossing is weet ik niet (heb mijn MME nog niet ontvangen). Dus hou ons op de hoogte van jouw ervaringen.
Zal ik zeker doen

makooy

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
869
Vehicles
Mach-E RWD SR Lucid Red TP+
Occupation
IT Consultant
Country flag
Adres is van de laadpaal ?
Toen ik 358 zag schok ik wel
Dat we niet aan de 440 gaan komen kan ik nog begrijpen maar 400/420 zou makkelijk moeten kunnen
Denk als Ford met 350 zou adverteren ook een deel van de kopers ondanks hoe mooi de auto ook is niet zouden besluiten om de auto te kopen en of leasen
ben ik totaal niet met je eens. Ga eens een benzine of diesel kopen. Daar is het verschil nog veel groter.

Edwin

New Member
First Name
Edwin
Threads
0
Reaction score
6
Vehicles
SAAB 9-5 Aero, SAAB 9-5 NG, Mach E, RWD 75 kWh
Country flag
Hel
Ha Edwin,
Het is ongelooflijk jammer dat Saab geen auto's meer maakt, dan ben je toch gedwongen om naar een ander merk te kijken. Ik reed nl. ook zakelijk met de 9-5, helaas begonnen de jaren en kilometers toch te tellen. Ik heb de 9-5 inmiddels ingeruild voor een 9-3 cabrio uit 2000 (gelukkig nog met Saab Scania logo :) ) die ik stap voor stap ga proberen op te knappen, want een leven zonder Saab kan natuurlijk niet. Ondertussen gebruik ik die ook zakelijk omdat de Mach-E nog op zich laat wachten. Ik hoorde vandaag dat er nog genoeg 2e hands Saab's (vooral Viggens en Aero's) uit Zweden naar Nederland worden gehaald. Goed voor het straatbeeld :cool: .

Mooi om te zien dat er ook op een Ford forum nog genoeg Saab liefhebbers zijn :).
Inderdaad jammer met de faillisement van Saab en helaas zijn er niet zo veel mooie Saabs meer op de weg, ook zelfs hier in Sweden niet meer. Zomers komen er toch en en ander juweeltje te voorschein.
Zelf heb ik een 9-5 NG van -11 260 pk en mijn zoon heeft een mooie 9-5 estate -03 met 305 pk beide Hirsch Performance (de officiele press auto van Saab) beide opgestellt in de garage tijdens de winter. De Aero van -04 gebruik ik nog dagelijks maar zal verkoopt worden waneer de MME komt.
Veel geluk met de renovatie van de Cabrio en je moet maar een keer met de Cabrio naar het Saab Festival i Trollhättan komen. Dan komen er veel Hollanders op bezoek.

N/A the 2nd

Well-Known Member
First Name
Ed
Threads
1
Reaction score
39
Vehicles
Saab 9-3 cabrio & Mach-E SR RWD TP
Country flag
Hel

Inderdaad jammer met de faillisement van Saab en helaas zijn er niet zo veel mooie Saabs meer op de weg, ook zelfs hier in Sweden niet meer. Zomers komen er toch en en ander juweeltje te voorschein.
Zelf heb ik een 9-5 NG van -11 260 pk en mijn zoon heeft een mooie 9-5 estate -03 met 305 pk beide Hirsch Performance (de officiele press auto van Saab) beide opgestellt in de garage tijdens de winter. De Aero van -04 gebruik ik nog dagelijks maar zal verkoopt worden waneer de MME komt.
Veel geluk met de renovatie van de Cabrio en je moet maar een keer met de Cabrio naar het Saab Festival i Trollhättan komen. Dan komen er veel Hollanders op bezoek.
Mooie uitvoeringen! Jammer dat de 9-5 NG nooit als estate op de markt is gekomen.

Ik ben al eens in het Saab museum in Trollhättan geweest en het lijkt me zeker leuk om daar eens heen te gaan voor het Saab festival. Mijn vrouw is al enthousiast in ieder geval :cool: .

ZSR

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
75
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Wat doe ik verkeerd, heb die pti een keer gezien, maar de laatste dagen krijg ik die etis.Ford.com link niet meer geopend??

ZSR

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
75
Vehicles
Saab 9-3 estate 280pk
Country flag
Net reactie van dealer gekregen, ETA was 15-5, dus op mijn blije e-mail kreeg ik zoals verwacht de reactie “nog niet gelost” Hij stuurde mij de kopie van de vraag aan voorraadbeheer van Ford.nl of het leverschema overzicht up to date was of dat ze vanaf nu VISTA konden aanhouden.

Iemand toegang tot VISTA??

Ali070

Member
First Name
ali
Threads
0
Reaction score
21
Vehicles
ford focus
Country flag
ben ik totaal niet met je eens. Ga eens een benzine of diesel kopen. Daar is het verschil nog veel groter.
Heb altijd benzine gereden dus weet best wat het verbruikt maar nu ik er een week in rij kan ik al zeggen als ik had geweten dat het rond de 350 uit zou komen dan had ik zeker de zwaardere accu pack genomen want 350 komt me net niet goed uit

JBA

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
61
Vehicles
MME RWD SR
Country flag
Heb altijd benzine gereden dus weet best wat het verbruikt maar nu ik er een week in rij kan ik al zeggen als ik had geweten dat het rond de 350 uit zou komen dan had ik zeker de zwaardere accu pack genomen want 350 komt me net niet goed uit

440km is WLPT en WLPT zijn gewoon nep getallen. WLPT zou never en nooit niet mee geadverteerd moeten mogen worden. Tot de dag van vandaag staat er bij de ER RWD 600km op website als unieke feature. Dat dit in werkelijkheid max 480km is lees je alleen als je verder gaat zoeken buiten NL website. NL is altijd zo van labels maar hier slaat de NL overheid de plank totaal mis door WLPT toe te staan als reclame middel . WLPT is enkel om onderling auto's te vergelijken maar heeft totaal geen realiteitsgehalte.

EPA ranges zijn veel realistischer en die zijn voor de MME SR 360km. Alles meer is meegenomen maar hou rekening met net of nog geen 300km in de winter en max 400km rond de 25 graden en dan nog moet je niet veel harder rijden dan 100-100km/h om dat te halen.

Ik vraag mij serieus af of het niet mogelijk zou moeten zijn om obv valse voorwendselen je koop te kunnen ontbinden. Ford levert niet wat het beloofd dus of fixen of koop ontbinden. Zou je nog kunnen proberen en dan de ER bestellen.

edit
De werkelijk bruikbare range wordt overigens nog een stuk slechter als je tot de aangeraden 80% gaat laden en niet lager gaat dan 10%. 70% van 350 = give or take 250 realistische kilometers ..

Last edited:

JBA

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
61
Vehicles
MME RWD SR
Country flag
Net reactie van dealer gekregen, ETA was 15-5, dus op mijn blije e-mail kreeg ik zoals verwacht de reactie “nog niet gelost” Hij stuurde mij de kopie van de vraag aan voorraadbeheer van Ford.nl of het leverschema overzicht up to date was of dat ze vanaf nu VISTA konden aanhouden.

Iemand toegang tot VISTA??

Welkom bij de kansloze Ford uitstel club. Vista is standaard geprogrammeerd op "huidige week + 1", zo betrouwbaar is de informatie vandaag de dag...
Sponsored