In Production?

Kamuelaflyer

Well-Known Member
Joined
Feb 18, 2020
Threads
9
Messages
8,000
Reaction score
16,037
Location
Hawaii
Vehicles
2021 Premium Infinite Blue. ER AWD. 2020 Raptor
Country flag
If he ordered early (as indicated somewhere in this thread) then the vehicle has likely been scheduled for production in the first run of customer cars. Until those with friends in the Cuautitlan plant actually say, "Guess What? We're building cars right now!" I'd be inclined to believe it's been scheduled – as it should be. :)
 

ArtyMachy

Well-Known Member
First Name
Arthur
Joined
Aug 11, 2020
Threads
4
Messages
78
Reaction score
101
Location
Canada
Vehicles
Mach E 2021 Select AWD
Occupation
Manager
Country flag
If he ordered early (as indicated somewhere in this thread) then the vehicle has likely been scheduled for production in the first run of customer cars. Until those with friends in the Cuautitlan plant actually say, "Guess What? We're building cars right now!" I'd be inclined to believe it's been scheduled – as it should be. :)
I agree.... in production probably means it is scheduled to be produced. I really hope that the first person who actually has his delivered will post here as soon as they get it.
 

crownmountain

Well-Known Member
First Name
Dave
Joined
Aug 5, 2020
Threads
10
Messages
176
Reaction score
162
Location
Durham NC
Vehicles
2021 Mach-E Premium 2WD ER, 2022 MINI Cooper S EV
Occupation
Industrial network architect
Country flag
Got a call from my Ford dealer. (Canada). Advised me that he got a « in Production « notification from Ford on my premium Mach E. I thought production was starting till Oct 26. ?? Are things moving along ahead of schedule ? Hope so.
A little bird told me pilot production is going well and consumer production should start soon as planned. Does the production notification contain a VIN number?
 


OP
OP
Thor188

Thor188

Active Member
First Name
Charles
Joined
Aug 15, 2020
Threads
2
Messages
43
Reaction score
85
Location
Ottawa, Canada
Vehicles
Lincoln MKX, Audi A4
Country flag
A little bird told me pilot production is going well and consumer production should start soon as planned. Does the production notification contain a VIN number?
No but my dealer did say the next e mail from Ford should have a VIN number.
 

JCHLi

Well-Known Member
Joined
Jun 28, 2020
Threads
22
Messages
1,535
Reaction score
2,381
Location
Michigan
Vehicles
2021 Mustang Mach-E First Edition
Country flag
This timing does have match with the anticipated scheduling of jobs. So as long as the dealer is giving good info, it would seem to confirm scheduling has started for the early runs.
 

bullshark

Well-Known Member
First Name
Vince
Joined
Jul 14, 2020
Threads
21
Messages
127
Reaction score
92
Location
Vancouver
Vehicles
Mach E select AWD
Country flag
Good news, hopefully I'll get mine by end of this year! :cool:
 

Pacecar

Well-Known Member
First Name
Pascal
Joined
Feb 27, 2020
Threads
1
Messages
53
Reaction score
91
Location
J6w5h2
Vehicles
1979 mustang official pacecar , 2018 outlander phev
Country flag
Order was placed Dec 06, 2019.
Im from quebec and my reservation have been place november 18 2019 and converted june 25 2020. No news from dealer. I'll call my salesman today
 

smart185

Active Member
First Name
Serge
Joined
Aug 17, 2020
Threads
0
Messages
33
Reaction score
36
Location
St-Eustache, Québéc
Vehicles
Explorer
Occupation
retraité
Country flag
[QUOTE = "ArtyMachy, message: 28413, membre: 1355"]
Rien d'étrange à ce sujet. Je viens également du Canada et nous n'avons pas accès pour vérifier l'état de nos commandes. Nous devons passer par le concessionnaire de la commande de la voiture à toutes les informations sur les mises à jour. Franchement, ça craint mais c'est comme ça que ça se passe ici.
[/CITATION]
Je viens de recevoir mon concessionnaire le code de vente: CB2369 et le code de commande D000.
J'avais fait mon dépôt pour la réservation pour un Mach E Premium en décembre dernier.
On m'a dit que le # de série viendra lorsque la production commencera.
 

ArtyMachy

Well-Known Member
First Name
Arthur
Joined
Aug 11, 2020
Threads
4
Messages
78
Reaction score
101
Location
Canada
Vehicles
Mach E 2021 Select AWD
Occupation
Manager
Country flag
[QUOTE = "ArtyMachy, message: 28413, membre: 1355"]
Rien d'étrange à ce sujet. Je viens également du Canada et nous n'avons pas accès pour vérifier l'état de nos commandes. Nous devons passer par le concessionnaire de la commande de la voiture à toutes les informations sur les mises à jour. Franchement, ça craint mais c'est comme ça que ça se passe ici.
[/CITATION]
Je viens de recevoir mon concessionnaire le code de vente: CB2369 et le code de commande D000.
J'avais fait mon dépôt pour la réservation pour un Mach E Premium en décembre dernier.
On m'a dit que le # de série viendra lorsque la production commencera.
Moi aussi j'ai seulment recu mon code de vente CB2307 et le numero de commande M676. Ca ne correspond pas du tout avec les numero de clients des Etats Unis
 

Badger_Prof

Well-Known Member
First Name
Randy
Joined
Jun 22, 2020
Threads
4
Messages
759
Reaction score
1,539
Location
Wisconsin
Vehicles
Prior--Leaf,Bolt EV. Mustang Mach-E Premium AWD ER
Country flag
Moi aussi j'ai seulment recu mon code de vente CB2307 et le numero de commande M676. Ca ne correspond pas du tout avec les numero de clients des Etats Unis
Cela rend probablement la date de réservation plus informative pour les clients canadiens.
 

Pacecar

Well-Known Member
First Name
Pascal
Joined
Feb 27, 2020
Threads
1
Messages
53
Reaction score
91
Location
J6w5h2
Vehicles
1979 mustang official pacecar , 2018 outlander phev
Country flag
Moi aussi j'ai seulment recu mon code de vente CB2307 et le numero de commande M676. Ca ne correspond pas du tout avec les numero de clients des Etats Unis
En effet, le Canada fonctionne différemment de États Unis. J'ai commandé le 25 juin et mon numéro est m89c Etna conjointe 1 mois plus tard avec m64c ... Aucune idée de comment fonctionne l'ordre... Nos 2 réservation on été fait en même temps et nous avons commander le même modèle, premium AWD standard range
Sponsored

 
 




Top