Norway - Mach-E ready for production

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Samme her
Fortsatt compound out her, og vmacsStatusDate da bilen dro med GNW. Men lifeCycleMode er endret til normal, 'message' er "MasterReset" , og sist noen tukla med bilen var i går kl 15:32 zulu time. Så noe fremdrift er det.

Oppdatert:
vmacs2CharCode: "91"
vmacs3CharCode: "711"
vmacsStatusDate: "2021-06-11 15:47:00.0"
vmacsStatusDesc: "COMPOUND IN "
QA er i gang?

Ser ut til at bilene som kom med G. Baltimora til AW 28.mai allerede er ferdige med QA, og på vei til Drammen. Krysser fingrene for at det går minst like kjapt for de bilene som kom med G.N.J. 9.juni.
Sponsored

 
Last edited:

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
Er det kun hos meg eller har F12 oversikten endret seg hos dere i løpet av de siste to dagene?
Jeg får ikke lenger opp de samme valgene under https://remotesetup.ford.com/
Dvs, jeg ser ikke "lifecyclemode", "tappsDateTime" og "vehicleDateTime".
Kanskje Ford er sinna på meg... :oops:

På en annen side så ser det "selvfølgelig" ut som om det er bevegelse i min opprinnelige bestilling. Typisk det etter alt styret i forrige uke. ?
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Er det kun hos meg eller har F12 oversikten endret seg hos dere i løpet av de siste to dagene?
Jeg får ikke lenger opp de samme valgene under https://remotesetup.ford.com/
Dvs, jeg ser ikke "lifecyclemode", "tappsDateTime" og "vehicleDateTime".
Kanskje Ford er sinna på meg... :oops:

På en annen side så ser det "selvfølgelig" ut som om det er bevegelse i min opprinnelige bestilling. Typisk det etter alt styret i forrige uke. ?
Dette får jeg opp
status":200,"
lifeCycleModeStatus":{"
lifeCycleMode":"TRANSPORT","
oemCorrelationId":0,"
vehicleDateTime":"2021-06-11T17:55:05Z","
tappsDateTime":"2021-06-11T15:55:14.760Z"}},"
updateDate":"2021-06-13T09:06:24.093","
packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
 

noway

Well-Known Member
Joined
Jun 3, 2021
Threads
5
Messages
227
Reaction score
236
Location
Norway
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Det skjer iblant.. den delen forsvinner, men kommer tilbake igjen. på refresh (Jeg) tror det bare er en teknisk ting at den ikke blir sendt hvis den ikke får den raskt nok, refresh så er den tilbake igjen.

Noen som får svar på sporing UECC? Eller er det i det hele tatt noen som har fått svar på UECC siden de første charter-båtene til Ford gikk fa Antwerpen? Begynner å få en mistanke om at normal transport ikke er sporbar uansett..

Etter antall Mach-E som ble registrert iløpet av siste par ukene kan det umulig være slik at transport har stoppet opp og alt står stille i Antwerpen, det må være noe som kommer igjennom fra mai-transportene inn til Antwerpen.

Min rapporterer fortsatt tapps og vehicle til 11. juni med COMPOUND IN 10. juni. Dvs. jeg tror ikke min er med på Spica Leader som er på vei nordover nå. Er en liten mulighet for at COMPOUND IN er Drammen og at den har kommet med noen av de andre, men får ikke tidspunktene til å matche opp i mot transportene som har gått nå.

Min historikk:
Compound out / AtPort: ca. 24. april
Ankommet Antwerpen: 27. mai
Aktivitet på rs-analytics-prod: 28. mai
Compound IN: 01. juni
(ingen aktivitet i en periode)
Aktivitet på rs-analytics-prod: 7. juni
Compound IN: 10. juni
InTransit: 11. juni (får ikke dato på denne, den kom 11. juni, så hvis den er 2 dager forsinket så er det isåfall 9. juni)
Siste aktivitet på rs-analytics-prod: 11. juni ca. 10:15 (både vehicle og tapps, mode: TRANSPORT)
 
Last edited:

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Fikk den e-posten i dag, men det er hele 16 dager siden den kom til Europa.
Såpass. Kanskje jeg burde sende -epost til dem om at bilen min er i Europa ?

Så da får man vel den europa-e-posten enten når QA er ferdig, når bilen er på vei til zebrugge eller i, eller scannet inn på båten som skal til Drammen, antar jeg. Siden det tok 16 dager, regner jeg med det mest sannsynlige er en av de første jeg ramset opp

Da skjer det vel ikke så mye mer for min del før det har gått ca 2 uker.
 
Last edited:


Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Ikke noe treff der



Såpass. Kanskje jeg burde sende -epost til dem om at bilen min er i Europa ?

Så da får man vel den europa-e-posten enten når QA er ferdig, når bilen er på vei til zebrugge eller i, eller scannet inn på båten som skal til Drammen, antar jeg. Siden det tok 16 dager, regner jeg med det mest sannsynlige er en av de første jeg ramset opp

Da skjer det vel ikke så mye mer for min del før det har gått ca 2 uker.

Jeg også fikk epost i går om at bilen var kommet til Europa.
Tror de ligger etter med utsending av denne eposten. Selger hos RS har "bekreftet" at bilen har vært i Antwerpen i lang tid (overkant av 4 uker), Jeg ble medlem av forumet 27.04 derfor er første datoene fra 01.05, bilen var ferdig bygd 31.03.2021
Håper at mine statuser endrer seg i morgen til 92/721/out og at bilen er med Spice Leader som er på vei til Drammen nå

Dette er mine bevegelser i forhold til transport
gobStatusCode":"STRT"," 01.05.2021
gobStatusCode":"VPRT" 19.05.2021
gobStatusCode":"VITR 11.06.2021

gobStatusDesc":"SentToPlant", 01.05.2021
gobStatusDesc":"AtPort" 19.05.2021
gobStatusDesc":"InTransit 11.06.2021

vmacs2CharCode":"91 01.05.2021
vmacs2CharCode":"92 16.05.2021
vmacs2CharCode":"91 19.05.2021

vmacs3CharCode":"711 01.05.2021
vmacs3CharCode":"721 16.05.2021
vmacs3CharCode":"711 19.05.2021

vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN 01.05.2021
vmacsStatusDesc":"COMPOUND OUT " 16.05.2021
vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN 19.05.2021
 
Last edited:

Tim Isa

Well-Known Member
First Name
Tim
Joined
Feb 3, 2021
Threads
0
Messages
47
Reaction score
47
Location
Sandefjord Norway
Vehicles
Mach E
Country flag
Has anyone been contacted by their dealer about finances of the car? I wrote my dealer about a week ago still no response which is unusual.
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
"Tim Isa, post: 189537, member: 2548"]
Has anyone been contacted by their dealer about finances of the car? I wrote my dealer about a week ago still no response which is unusual.

[/QUOTE]
My dealer asked me when I signed the contract, that's months ago.
 

Andasp

Member
First Name
Anders
Joined
May 14, 2021
Threads
0
Messages
10
Reaction score
3
Location
Oslo
Vehicles
MachE LR AWD
Country flag
Jeg sitter på en av disse bilene som har blitt bestilt av andre, for deretter å bli avbestilt. I første omgang fikk jeg leveringstid i slutten av mai, men denne har beveget seg som en jojo, og er ifølge selger, lite pålitelig.

Jeg har etterhvert klart å klemme et VIN nummer ut av han og gjennom denne metoden som har blitt postet her(samt en nettside hvor VIN kunne klistres inn). Fått beskjed om "compound in 11.06. 08:09". Kunne tydet dette til at min bil kom med en av de siste båtene og at beskjeden betyr ankomst i havn?
Spurte selger, som nesten virket sur og brydd over at vi forsøker å få informasjon om dette.
Prøver meg på en epost til ford direkte.
 

noway

Well-Known Member
Joined
Jun 3, 2021
Threads
5
Messages
227
Reaction score
236
Location
Norway
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Jeg sitter på en av disse bilene som har blitt bestilt av andre, for deretter å bli avbestilt. I første omgang fikk jeg leveringstid i slutten av mai, men denne har beveget seg som en jojo, og er ifølge selger, lite pålitelig.

Jeg har etterhvert klart å klemme et VIN nummer ut av han og gjennom denne metoden som har blitt postet her(samt en nettside hvor VIN kunne klistres inn). Fått beskjed om "compound in 11.06. 08:09". Kunne tydet dette til at min bil kom med en av de siste båtene og at beskjeden betyr ankomst i havn?
Spurte selger, som nesten virket sur og brydd over at vi forsøker å få informasjon om dette.
Prøver meg på en epost til ford direkte.
Har du sporet opp hvilken båt en kom inn med? Hvis ikke, så gjør det først og fremst så du får sikker dato for når den er ankommet i Belgia.
 

Tim Isa

Well-Known Member
First Name
Tim
Joined
Feb 3, 2021
Threads
0
Messages
47
Reaction score
47
Location
Sandefjord Norway
Vehicles
Mach E
Country flag
"Tim Isa, post: 189537, member: 2548"]
Has anyone been contacted by their dealer about finances of the car? I wrote my dealer about a week ago still no response which is unusual.
My dealer asked me when I signed the contract, that's months ago.
[/QUOTE]
Wow, how unreliable this dealership are. I been told once the car gets to Norway that’s when we deal with the rest of the finances of the car.
 

Thomasgje

Member
First Name
Thomas
Joined
May 8, 2021
Threads
0
Messages
22
Reaction score
28
Location
Færder
Vehicles
Ford Mach E LR AWD
Country flag
Til info.
Snakket med min kontaktperson på RS for noen minutter siden. Han kunne fortelle at Ford ikke hadde booket/sent biler på egen båt i forrige uke som lovet.
Han lovet på tro og ære at denne uken går det en båt med mange hundre biler fra Belgia til Drammen. Han lovet videre at min bil skal være med og at den vil være i Drammen mandag 21. juni. Han regnet da med overlevering i uke 26.
Håper han har rett denne gangen....
 

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Joined
Feb 4, 2021
Threads
0
Messages
92
Reaction score
131
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
Jeg sitter på en av disse bilene som har blitt bestilt av andre, for deretter å bli avbestilt. I første omgang fikk jeg leveringstid i slutten av mai, men denne har beveget seg som en jojo, og er ifølge selger, lite pålitelig.

Jeg har etterhvert klart å klemme et VIN nummer ut av han og gjennom denne metoden som har blitt postet her(samt en nettside hvor VIN kunne klistres inn). Fått beskjed om "compound in 11.06. 08:09". Kunne tydet dette til at min bil kom med en av de siste båtene og at beskjeden betyr ankomst i havn?
Spurte selger, som nesten virket sur og brydd over at vi forsøker å få informasjon om dette.
Prøver meg på en epost til ford direkte.
Jeg er redd du dessverre ikke får noe særlig vettug svar ut av Ford heller. De sender deg en kopiert standardbesvarelse og kan/vil ikke gi deg noe konkret om din bil.

Hvis det er noen «trøst» så har bilen min stått i Belgia siden april uten å slippe gjennom kvalitetskontrollen…

Ford ønsker ikke å si noe konkret om hva som er galt med min bil, eller hvorfor den ikke er klarert. De svarer kun med at «den misset antagelig på den forrige båten og kommer sikkert på neste…»

Jeg har derfor, som deg, plukket opp et avbestilt eksemplar. Håper på levering denne eller neste uke. ??
 

Tim Isa

Well-Known Member
First Name
Tim
Joined
Feb 3, 2021
Threads
0
Messages
47
Reaction score
47
Location
Sandefjord Norway
Vehicles
Mach E
Country flag
Til info.
Snakket med min kontaktperson på RS for noen minutter siden. Han kunne fortelle at Ford ikke hadde booket/sent biler på egen båt i forrige uke som lovet.
Han lovet på tro og ære at denne uken går det en båt med mange hundre biler fra Belgia til Drammen. Han lovet videre at min bil skal være med og at den vil være i Drammen mandag 21. juni. Han regnet da med overlevering i uke 26.
Håper han har rett denne gangen....
What vessel is this? The only one coming that week is Prometheus from zeebrugge and it leaves 21.06 it’s in drammen 25.06 but I hope your right and your contact ?
 

Thomasgje

Member
First Name
Thomas
Joined
May 8, 2021
Threads
0
Messages
22
Reaction score
28
Location
Færder
Vehicles
Ford Mach E LR AWD
Country flag
What vessel is this? The only one coming that week is Prometheus from zeebrugge and it leaves 21.06 it’s in drammen 25.06 but I hope your right and your contact ?
From what he said, I understood that Ford has chartered its own boat to transport these cars. He does not know the name of the boat. He thought it would get closer to 1000 cars, but does not know if I fully believe in it ...

Google Translate engelsk???
Sponsored

 
 




Top