Norway - Mach-E ready for production

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
From what he said, I understood that Ford has chartered its own boat to transport these cars. He does not know the name of the boat. He thought it would get closer to 1000 cars, but does not know if I fully believe in it ...

Google Translate engelsk???

Her is one web adress we can see what type of wessel is comming and when will it com
https://drammenhavn.no/om-havnen/fartoy-i-vente/
Sponsored

 
OP
OP
tormodg

tormodg

Well-Known Member
Joined
Sep 30, 2020
Threads
1
Messages
70
Reaction score
121
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
FÄr nesten bare melde meg pÄ hylekoret med folk som venter uten noe info. Det er direkte latterlig hva Ford gjÞr mot kunder som har ventet leeeeeeeenge.

Har hatt samme status siden starten av mai. NÄ er det ikke lenger noen dato pÄ "gobStatusDate". Bilen (FE Rapid Red) ble bygd 26.3.

Ford sender meg bare standardsvar og henviser til forhandler. Forhandler ser ingen statusendring siden 13. mai da bilen ankom Antwerpen.

I ETIS er siste dato 29.3. (Jeg fikk forĂžvrig aldri epost om at bilen var kommet til Europa).

Status mai:
order:
contractSource: "Web"
gobStatusCode: "VPRT"
gobStatusDate: "2021-05-01 08:54:39.0"
gobStatusDesc: "AtPort"
vmacs2CharCode: "91"
vmacs3CharCode: "711"
vmacsStatusDate: "2021-05-10 17:07:00.0"
vmacsStatusDesc: "COMPOUND IN "
vin: "WF0TK3SU2MMAxxxxx»

Status nÄ:
order:
contractSource: "Web",
gobStatusCode: "VPRT",
gobStatusDate: " "
gobStatusDesc: "AtPort",
vmacs2CharCode: "91",
vmacs3CharCode: "711",
vmacsStatusDate: "2021-06-11 08:09:00.0",
vmacsStatusDesc: "COMPOUND IN ",
vin: "WF0TK3SU2MMAxxxxx»


Skjer heller ikke noe pÄ RS-analytics, "updateDate" er som regel nÞyaktig to timer fÞr "nÄtid" , sÄ den blir tydeligvis oppdatert nÄr jeg sjekker siden (bare to timer "off"). I morges sjekket jeg altsÄ kl. 07:27.

{"tappsResponseTemplate":
{"vin":"WF0TK3SU2MMAxxxxx",
"status":200,
"lifeCycleModeStatus":
{"lifeCycleMode":"TRANSPORT",
"oemCorrelationId":0,
"vehicleDateTime":"2021-06-04T20:33:11Z","
tappsDateTime":"2021-06-10T12:59:20.728Z"}},
"vinFeature":{"vin":"WF0TK3SU2MMAxxxxx","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y",
"updateDate":"2021-06-14T05:27:23.083",
"packageCode":
"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
 

noway

Well-Known Member
Joined
Jun 3, 2021
Threads
5
Messages
227
Reaction score
236
Location
Norway
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
SÄvidt jeg kan se i trÄden nÄ oppover, sÄ virker det som at vi kan starte en "Compound IN 11/6-klubb", virker som at alle har fÄtt en slik.. kan vel kanskje virke som en haug med biler som er i kÞ for Ä sendes sammen? (ref. rykter om charter-transport)

updateDate i rs-analytics-prod kan du se helt bort fra. Den stÄr pÄ VIN-objektet som er adskilt fra det andre (JSON-formattering), og oppdateres maksimalt en gang i dÞgnet konsekvent, uansett. Den er helt uavhengig av de andre.

Virker som at alle har mistet gobStatusDate, oemCorrelationId, orderType og orderNumber samtidig. Sansynligvis endel av endringer som er urelatert.
 
OP
OP
tormodg

tormodg

Well-Known Member
Joined
Sep 30, 2020
Threads
1
Messages
70
Reaction score
121
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Kan hende...men min har hatt compound in siden starten av mai sÄ hvem vet. :)
 

noway

Well-Known Member
Joined
Jun 3, 2021
Threads
5
Messages
227
Reaction score
236
Location
Norway
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
SÄvidt det har blitt oppdaget over tid, sÄ betyr en ny vmacStatusDate en ny status, sÄ Compound IN + ny vmacsStatusDate med COMPOUND IN = To separate COMPOUND IN. Det er da ogsÄ fullt mulig at det var en COMPOUND OUT i mellom uten at den vises.

Kan tenke meg at disse statusene sikkert kommre fra et eller flere nivÄer med ordresystemer som oppdaterer seg mot neste nivÄ en gang om dagen eller moe slikt, som kan forklare hvorfor statuser er ca. 2 dager etter, og flere statuser om dagen vil da bare overskrives.
 


KidneyStone

Member
First Name
Kristian
Joined
Apr 6, 2021
Threads
0
Messages
8
Reaction score
10
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E
Country flag
Jeg har compound in siden 26.04 og alt av QA var da ferdig. Alt av Software ble oppdatert 08.06 ifÞlge ETIS, var meningen bilen skulle bli med bÄten som Ford skulle arrangere nÄ i helgen, men som forhÄpentligvis skjer denne uken.

Er det flere som har fÄtt bekreftet at det gÄr bÄt denne uken?


Jeg fikk plutselig en notification i appen om at autoriseringsrequesten min (fra 30.04.2021) ble godtatt i bilen samme dagen som softwaren ble oppdatert og kan fÞlge med pÄ hvor den er lokalisert ivertfall:

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 11A08A9B-7790-49E4-B697-AFF61EF5F185
 

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Joined
Mar 26, 2021
Threads
1
Messages
118
Reaction score
83
Location
Norway
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
From what he said, I understood that Ford has chartered its own boat to transport these cars. He does not know the name of the boat. He thought it would get closer to 1000 cars, but does not know if I fully believe in it ...
Kommer bÄten fra Antwerpen eller Zeebrugge, din forhandler kan vel finne det ut ?
Kommer det nÊrmere 1000 biler kan det vÊre en mulighet for at blant annet bilene som kom med Grande Baltimora 27.05 helt eller delvis ogsÄ er kommet med, var 426 fra den bÄten som skulle videre til Norge. Men som noen innlegg over viser er det andre som har ventet lenger.
 
Last edited:

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Joined
Mar 26, 2021
Threads
1
Messages
118
Reaction score
83
Location
Norway
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Jeg har compound in siden 26.04 og alt av QA var da ferdig. Alt av Software ble oppdatert 08.06 ifÞlge ETIS, var meningen bilen skulle bli med bÄten som Ford skulle arrangere nÄ i helgen, men som forhÄpentligvis skjer denne uken.

Er det flere som har fÄtt bekreftet at det gÄr bÄt denne uken?


Jeg fikk plutselig en notification i appen om at autoriseringsrequesten min (fra 30.04.2021) ble godtatt i bilen samme dagen som softwaren ble oppdatert og kan fÞlge med pÄ hvor den er lokalisert ivertfall:

11A08A9B-7790-49E4-B697-AFF61EF5F185.png
Ford har da chartret bÄten som tar 1000 biler(nevnt over) rett fra Antwerpen kan det tyde pÄ. Bilen din er da i denne havna (link) ser det ut som, stemmer med kartet du fikk opp.
https://www.portofantwerp.com/en/node/4081
Kommer bÄten til Drammen kommende mandag, klarer kanskje noen Ä spore opp hvilke bÄt det er som gÄr fra denne havnen i Antwerpen de nÊrmeste dagene med ankomst Drammen ?
 
Last edited:

noway

Well-Known Member
Joined
Jun 3, 2021
Threads
5
Messages
227
Reaction score
236
Location
Norway
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Drammen pÄ mandag, da kan vi vel forvente avgang sÄnn ca. lÞrdag. Blir en lang uke dette her..
 

Thomasgje

Member
First Name
Thomas
Joined
May 8, 2021
Threads
0
Messages
22
Reaction score
28
Location
FĂŠrder
Vehicles
Ford Mach E LR AWD
Country flag
Kommer bÄten fra Antwerpen eller Zeebrugge, din forhandler kan vel finne det ut ?
Kommer det nÊrmere 1000 biler kan det vÊre en mulighet for at blant annet bilene som kom med Grande Baltimora 27.05 helt eller delvis ogsÄ er kommet med, var 426 fra den bÄten som skulle videre til Norge. Men som noen innlegg over viser er det andre som har ventet lenger.
Selgeren mener bÄten gÄr fra Antwerpen.
I forrige uke sa han det skulle gÄ to bÄter, en forrige uke og en denne uken. NÄr jeg snakket med han i gÄr beklaget han og sa at Ford hadde samlet opp til en bÄt og den skal gÄ denne uken og ankomme Drammen mandag 21. juni.
Jeg har sett i rs-analytics at min bil har hatt mye skifte av vehicledatetime og tappsdatetime mellom 9 og 11 juni. NÄ har den stÄtt stille siden 11. FÞr dette var siste bevegelse 18. mai. Bilen kom til Antwerpen i begynnelsen av mai (bekreftet av selger).
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Selgeren mener bÄten gÄr fra Antwerpen.
I forrige uke sa han det skulle gÄ to bÄter, en forrige uke og en denne uken. NÄr jeg snakket med han i gÄr beklaget han og sa at Ford hadde samlet opp til en bÄt og den skal gÄ denne uken og ankomme Drammen mandag 21. juni.
Jeg har sett i rs-analytics at min bil har hatt mye skifte av vehicledatetime og tappsdatetime mellom 9 og 11 juni. NÄ har den stÄtt stille siden 11. FÞr dette var siste bevegelse 18. mai. Bilen kom til Antwerpen i begynnelsen av mai (bekreftet av selger).

Hei. Her er mine endringer siste uke, hÄper ogsÄ som flere at min da vil vÊre med bÄten som Ford nÄ skal ha satt opp

Har fÄtt endring pÄ disse i dag morres
lifeCycleModeStatus": "
lifeCycleMode":"TRANSPORT","
oemCorrelationId":0,"
vehicleDateTime":"2021-06-15T07:19:35Z","
tappsDateTime":"2021-06-15T05:19:39.383Z

men disse er ikke endret siden 10.06.21.
obStatusCode":"VITR","
gobStatusDesc":"InTransit","
vmacs2CharCode":"91","
vmacs3CharCode":"711","
vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","
vmacsStatusDate":"2021-06-10 18:54:00.0","
gobStatusDate":""}},"error":null}
 

Christine T

Member
First Name
Christine
Joined
Jun 10, 2021
Threads
0
Messages
10
Reaction score
4
Location
Norway
Vehicles
Mustang mach-e first edition
Occupation
Therapist
Country flag
Hei. Her er mine endringer siste uke, hÄper ogsÄ som flere at min da vil vÊre med bÄten som Ford nÄ skal ha satt opp

Har fÄtt endring pÄ disse i dag morres
lifeCycleModeStatus": "
lifeCycleMode":"TRANSPORT","
oemCorrelationId":0,"
vehicleDateTime":"2021-06-15T07:19:35Z","
tappsDateTime":"2021-06-15T05:19:39.383Z

men disse er ikke endret siden 10.06.21.
obStatusCode":"VITR","
gobStatusDesc":"InTransit","
vmacs2CharCode":"91","
vmacs3CharCode":"711","
vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","
vmacsStatusDate":"2021-06-10 18:54:00.0","
gobStatusDate":""}},"error":null}
Jeg har sÄ og si samme tall/data som deg. Forskjellen er tappsdate. Min kom til Antwerpen 27.05 og ifÞlge forhandler er bilen estimert ankomst Norge 12.06. Ser ingen forandringer i statusen. SÄ regner med den ikke er i Norge helt enda ?
 

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Joined
Mar 26, 2021
Threads
1
Messages
118
Reaction score
83
Location
Norway
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Jeg har sÄ og si samme tall/data som deg. Forskjellen er tappsdate. Min kom til Antwerpen 27.05 og ifÞlge forhandler er bilen estimert ankomst Norge 12.06. Ser ingen forandringer i statusen. SÄ regner med den ikke er i Norge helt enda ?
Tipper du mener ankomst Norge 12.07 og ikke 12.06 ;)
Bare nevner det siden jeg ogsÄ hadde ankomst Antwerpen 27.05 og har fÄtt estimert ankomst Norge omtrent 12.07.
 

Christine T

Member
First Name
Christine
Joined
Jun 10, 2021
Threads
0
Messages
10
Reaction score
4
Location
Norway
Vehicles
Mustang mach-e first edition
Occupation
Therapist
Country flag
Tipper du mener ankomst Norge 12.07 og ikke 12.06 ;)
Bare nevner det siden jeg ogsÄ hadde ankomst Antwerpen 27.05 og har fÄtt estimert ankomst Norge omtrent 12.07.
I mailen jeg fikk stÄr det 12.06. MÄtte dobbeltsjekke nÄ, haha. Men kan for all del vÊre at forhandler bomma med et tall. Spennende Ä se da
 

noway

Well-Known Member
Joined
Jun 3, 2021
Threads
5
Messages
227
Reaction score
236
Location
Norway
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Jeg har fÄtt estimert midten av juli etter ankomst antwerpen 27. mai, men tror den datoen er satt basert pÄ siste hendelse + forventet tid, og Ford beregner 4-7 uker fra ankomst sÄ er nok basert pÄ det tallet, ikke noe mer avansert enn det.

Jeg har kjÞpt flere nye biler tidligere, og kan si at disse datoene har alltid vÊrt slik at de starter pÄ 3 mÄneder, sÄ bytter frem og tilbake helt til bilen plutselig har dukket opp og gÄr +/- en uke i slengen hver gang. Mye av transport av biler virker Ä vÊre pÄ ukesbasis, en bÄt eller et tog som gÄr en gang i uken, og hvis den akkurat ikke rekker en forventet transport sÄ blir det fort 1 uke ekstra her og der, samtidig som det plutselig kan forsvinne en uke hvis den akkurat rakk en transport tidligere. Tror de beregner 1-2 uker fra ankomst forhandler til utlevering ogsÄ nÄ, men hvis man fÄr dato direkte fra systemet sÄ er det ikke medregnet.
Sponsored

 
 




Top