Norway - Mach-E ready for production

noway

Well-Known Member
Joined
Jun 3, 2021
Threads
5
Messages
227
Reaction score
236
Location
Norway
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Jeg var før dere i land ;) ?
tappsDateTime":"2021-06-21 T 06:34:35

Men venter på bekreftelse fra forhandler så jeg er sikker på at det ikke er fake news at bilen har kommet.
De 4 ekstra minuttene betyr at du står litt lengre inn på plassen, og må vente på vi andre som skal ut først, hvis de følger samme opplegget som i Antwerpen
Sponsored

 

Thomasgje

Member
First Name
Thomas
Joined
May 8, 2021
Threads
0
Messages
22
Reaction score
28
Location
Færder
Vehicles
Ford Mach E LR AWD
Country flag
Røhne Selmer har lært litt om kundebehandling den siste tiden. 40 minutter etter at bilen var kommet i land i Drammen fikk jeg beskjed om at bilen var i Norge. Siden jeg har ventet over et år på bilen nå, skulle de prioriter å få klargjort bilen min. Mulig jeg får den denne uken, men mest sannsynlig neste uke. Vet ikke helt om jeg tror helt på det med prioritere, men uansett ikke lenge igjen nå???
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Røhne Selmer har lært litt om kundebehandling den siste tiden. 40 minutter etter at bilen var kommet i land i Drammen fikk jeg beskjed om at bilen var i Norge. Siden jeg har ventet over et år på bilen nå, skulle de prioriter å få klargjort bilen min. Mulig jeg får den denne uken, men mest sannsynlig neste uke. Vet ikke helt om jeg tror helt på det med prioritere, men uansett ikke lenge igjen nå???
Må da være Røhne Selmer i Tønsberg, for jeg har sendt melding til min avdeling i Oslo og har ikke hørt noe. Håper også at jeg får den i løpet av en uke eller to. Kommer an på om de setter på like mye overtid som siste. Har blitt lovet bil før ferien 11.07.21, iflg kontrakten 03.07.21. Det er i hvert fall som du skriver, ikke lenge igjen nå.??:)
 
Last edited:

Thomasgje

Member
First Name
Thomas
Joined
May 8, 2021
Threads
0
Messages
22
Reaction score
28
Location
Færder
Vehicles
Ford Mach E LR AWD
Country flag
Må da være Røhne Selmer i Tønsberg, for jeg har sendt melding til min avdeling i Oslo og har ikke hørt noe. Håper også at jeg får den i løpet av en uke eller to. Kommer an på om de setter på like mye overtid som siste. Har blitt lovet bil før ferien 11.07.21, iflg kontrakten 03.07.21. Det er i hvert fall som du skriver, ikke lenge igjen nå.??:)
Jeg må nok til Oslo (Alnabru) får å hente bil. Var en periode jeg angret på at jeg ikke hadde bestillt hos Bilservice i Tønsberg, men nå har de tatt seg opp hos RS. Etter en lengre prat ble alt så mye bedre?☺
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Bilen min kom til AW 9.juni, og jeg regnet med min. 3 uker QA-prosess ref at flere av de bilene som ankom Drammen i dag ble shippet hit ca 3 uker etter at de ankom AW.

Men lifeCycleMode har over natta endret seg fra normal til transport. TappsDateTime er "2021-06-21T07:30:37.499Z". Kan dette indikere at QA er ferdig, og bilen gjort klar for transport og/eller er under transport? Kjente på et lite juhu her ?

Noen som vet sikkert fra når biler vil bli shippet fra Zeebrügge?

Jeg har fortsatt VPRT, AtPort og compound in (sist endret 18.juni), men disse endret seg først etter 6 dager i sjøen på vei fra Verazruz.
Jeg har hatt TRANSPORT siden jeg sjekket første gangen. Tror det var en gang etter den kom til Antwerpen. Har tappstime 18.06. Den har oppdatert seg noen ganger.

Jeg håper bare ikke de venter i ukesvis på å samle opp biler for å sende til Drammen. Siden det nettopp gikk 2 (?) båter dit ?

Har også fortsatt atport, compound out og ingenting har endret seg de siste 3-4 dagene.
 


Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Joined
Mar 26, 2021
Threads
1
Messages
118
Reaction score
83
Location
Norway
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Da har forhandler bekreftet at bilen vår også er kommet til Drammen ? ?

Det er vel nevnt at de sliter med å få bilene fort nok ut av Drammen, mangel på både nok biler og sjåfører. Så under to uker både med å få bil gjennom transport og klargjøring hos forhandler skal godt gjøres for de fleste av oss. Men noen er heldig og får bil raskere enn andre :) . Kontrakten min sier 16.07.21, det skal nok gå fint.
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Jeg har hatt TRANSPORT siden jeg sjekket første gangen. Tror det var en gang etter den kom til Antwerpen. Har tappstime 18.06. Den har oppdatert seg noen ganger.

Jeg håper bare ikke de venter i ukesvis på å samle opp biler for å sende til Drammen. Siden det nettopp gikk 2 (?) båter dit ?

Har også fortsatt atport, compound out og ingenting har endret seg de siste 3-4 dagene.
Der gikk juhu over til ånei ? Grøss, oppsamlingsheat i påvente av båt. Men forhandleren min sier at det går båter jevnt også fremover, og at jeg kan regne med å ha bilen ila uke 28. Dvs omtrent 5 uker fra bilen kom til AW, og tilsvarende de som kom til AW med båten før oss.
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Da har forhandler bekreftet at bilen vår også er kommet til Drammen ? ?

Det er vel nevnt at de sliter med å få bilene fort nok ut av Drammen, mangel på både nok biler og sjåfører. Så under to uker både med å få bil gjennom transport og klargjøring hos forhandler skal godt gjøres for de fleste av oss. Men noen er heldig og får bil raskere enn andre :) . Kontrakten min sier 16.07.21, det skal nok gå fint.
Endelig!?
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Veldig greit at du følger nøye med, sida eg nok kommer med på samme båt.. ?
Det virker litt tilfeldig hva den enkelte forhandler vet, noen sitter visst med mer info enn andre. Min er en av de som ikke alltid er oppdatert, men jeg deler det han måtte komme med?
 

blink

Well-Known Member
Joined
May 8, 2021
Threads
3
Messages
133
Reaction score
146
Location
Norway
Vehicles
Rapid Red MME+
Der gikk juhu over til ånei ? Grøss, oppsamlingsheat i påvente av båt. Men forhandleren min sier at det går båter jevnt også fremover, og at jeg kan regne med å ha bilen ila uke 28. Dvs omtrent 5 uker fra bilen kom til AW, og tilsvarende de som kom til AW med båten før oss.
Jeg har estimert levering (fra kontrakten) 1.aug, så jeg er godt fornøyd om det blir uke 28 ?

Bor langt ute på bygda, men det er allerede 2 macher som kjører rundt her; en svart og en rød. Gleder meg til egen bil hver gang jeg ser de.
 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Jeg har estimert levering (fra kontrakten) 1.aug, så jeg er godt fornøyd om det blir uke 28 ?

Bor langt ute på bygda, men det er allerede 2 macher som kjører rundt her; en svart og en rød. Gleder meg til egen bil hver gang jeg ser de.
Samme her:D
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Nå er det noen som er litt nærmere å få bilen, hvor denne skal er ikke godt å si
Beklager bildekvalitet men det er dårlig web kamera på havna i Drammen
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1624345569061
 

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
286
Reaction score
292
Location
Oslo
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Da har forhandler bekreftet at bilen står på kaia i Drammen. ? Da er det bare å vente på de neste kodene, den viktigste av dem er VAFD "VehicleAtFinalDestination"
Sponsored

 
 




Top