Norway - Mach-E ready for production

Thaimas

Active Member
Threads
0
Reaction score
37
Vehicles
Mustang Mach E LR 4X FE
Country flag
Dere som har bekreftet ankommet Drammen, hva har dere på order-status nå? Min står fortsatt Compound Out, men har fått ny vmacsStatusDate til 21. juni 8:42 Z-tid, som da vel skal bety en ny Compound Out like etter avlastingtiden
Jeg har akkurat samme som deg. Compound out 21. juni. Bekreftet ankomst drammen med siste båt.
Sponsored

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Dere som har bekreftet ankommet Drammen, hva har dere på order-status nå? Min står fortsatt Compound Out, men har fått ny vmacsStatusDate til 21. juni 8:42 Z-tid, som da vel skal bety en ny Compound Out like etter avlastingtiden
Vi skulle nå etter ankomst til Drammen ha fått endret kodene fra 92/721/out til 91/711/in
Mine er heller ikke endret enda
Hvilken kode vi får i stedet for "VITR" "InTransit" er jeg ikke sikker på. noen har fått eksempelvis kode VAFD, som skal den være på plass hos forhandler. så har noen fått 96/913 STOCKED og som de mente var på lagret i Drammen i påvente av transport til forhandler..
Vi får nok bare følge med, regner med at det hentes biler hele tiden i Drammen.
Det er registrert veldig få de siste dagene, så forhandlerne må ha kommet asjur med de de har fått til nå. Det har nok hvert med noe med de andre båtene som har kommet den siste tiden også, men det var i helge det virkelig kommet et stort antall igjen.

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Har du notert deg de andre mulighetene til å kunne følge med? si i fra vis du vil at jeg skal legge ut snarveier, både til havner og lister over fremtidige båter der jeg kan:)
Har ikke komplett oversikt, så om du kan dele snarveier så takker jeg for det?

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
290
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Min skal på tog på ny transportetappe, kanskje det er forskjell på om den går rett til forhandler på bil og om den skal via ny transport..?

Alt tyder på at det er èn statusoppdatering om dagen og at man mister alle status-endringer som har skjedd imellom, så den kan ha gått igjennom flere statuser per dag.

Jeg har hatt litt merkelige oppdateringer på den andre status. vehicleDate endret seg i går til 18. uten tapps-oppdatering. I dag har tapps oppdatert seg til i dag/natt tidlig og vehicleDatetime har endret seg til 21. juni.. så vehicleDatetime er nå plutselig 2 dager etter tydeligvis. Noen som har tatt hovedsikringen på bilen før den ble transporert og klokke har stoppet eller noe.. kanskje..

Jeg har ikke spurt forhandler enda, så vet ikke 100% om bilen faktisk kom til drammen eller ikke, men alt tyder jo på det

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Jeg har ikke spurt forhandler enda, så vet ikke 100% om bilen faktisk kom til drammen eller ikke, men alt tyder jo på det
Forhandler finner dette fort ut siden de (eller Ford Norge) har lister på hvilke biler som kom. For meg tok det bare en halvtime å få svar.

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
290
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Jeg har en forhandler som kun sjekker Vista-systemet og ikke gjør noe research, så jeg får ikke noe annet svar enn (nesten) det jeg allerede vet. De har en ekstra kode for lokasjon, men ellers ser det ut som at order-status gir akkurat samme informasjon på samme tidspunkt

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Country flag
Jeg har en forhandler som kun sjekker Vista-systemet og ikke gjør noe research, så jeg får ikke noe annet svar enn (nesten) det jeg allerede vet. De har en ekstra kode for lokasjon, men ellers ser det ut som at order-status gir akkurat samme informasjon på samme tidspunkt
Ja det er vel forhandlerne som ikke gir den ekstra servicen å ringe til Ford Norge å sjekke listen over ankomne VIN nummer selv om kunden ber om det og selv om det bare tar 2 minutter.
Har merket meg at order-status har hatt 4 dager forsinkelse i et tilfelle med min bil, andre har opplevd 7 dager. Nå kom dette skipet til land for 3 dager siden så det bør være et håp om oppdatering før helgen.

Last edited:

Thaimas

Active Member
Threads
0
Reaction score
37
Vehicles
Mustang Mach E LR 4X FE
Country flag
Vi skulle nå etter ankomst til Drammen ha fått endret kodene fra 92/721/out til 91/711/in
Mine er heller ikke endret enda
Hvilken kode vi får i stedet for "VITR" "InTransit" er jeg ikke sikker på. noen har fått eksempelvis kode VAFD, som skal den være på plass hos forhandler. så har noen fått 96/913 STOCKED og som de mente var på lagret i Drammen i påvente av transport til forhandler..
Vi får nok bare følge med, regner med at det hentes biler hele tiden i Drammen.
Det er registrert veldig få de siste dagene, så forhandlerne må ha kommet asjur med de de har fått til nå. Det har nok hvert med noe med de andre båtene som har kommet den siste tiden også, men det var i helge det virkelig kommet et stort antall igjen.

{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TK3SU5blablabla","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-23T10:02:02Z","tappsDateTime":"2021-06-23T08:02:16.027Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0TK3SU5blablabla","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-22T17:17:21.79","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}

Satser på at dette betyr bil til forhandler ??

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TK3SU5blablabla","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-23T10:02:02Z","tappsDateTime":"2021-06-23T08:02:16.027Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0TK3SU5blablabla","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-22T17:17:21.79","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}

Satser på at dette betyr bil til forhandler ??
Du må logge det inn på via ford.no med Ford kontoen. så trykke F12 og så CTRL+R se under ordrestatus. Her får du andre koder som gjelder selve transporten

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1624454287034

Thaimas

Active Member
Threads
0
Reaction score
37
Vehicles
Mustang Mach E LR 4X FE
Country flag
Du må logge det inn på via ford.no med Ford kontoen. så trykke F12 og så CTRL+R se under ordrestatus. Her får du andre koder som gjelder selve transporten

1624454287034.png
Jeg har aldri fått noe ekstra info der. Kun vmacsStatus. Og denne er alltid 2 dager ish forsinka.

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1624456863847

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Country flag
I kveld. Tre datoer oppdatert til dagens dato. Kan det bety en form for aktivitet med bilen, kanskje transport ? Omtrent samme status hos dere andre som har fått bilen til Drammen ?

status:200
lifeCycleMode: TRANSPORT
oemCorrelationId:0
vehicleDateTime: 2021-06-23 T 10:34:37
tappsDateTime:`2021-06-23 T 11:57:39
updateDate: 2021-06-23 T 20:00:04

gobStatusCode: VITR
gobStatusDesc: InTransit
vmacs2CharCode: 92
vmacs3CharCode: 721
vmacsStatusDesc: COMPOUND OUT
vmacsStatusDate: 2021-06-21 08:35:00.0

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
Til dere som venter på at bilen sendes fra Belgia:

Har vehicleDateTime-endring kl 08:13 i dag, forrige gang den endret seg var i går kl 00:30.
To statusendringer på tappsDateTime i dag, hhv kl 06:13 og 15:54. Mellom 14. og 18.juni var det ingen endring, heller ikke mellom 19. og 21.juni (QA-fabrikken kjører vel med skift?). Men nå kan det se ut som de har speedet opp prosessen?

Noen flere med tilsvarende endringer?

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Har ikke komplett oversikt, så om du kan dele snarveier så takker jeg for det?
Her er linken til UECC båtene som går fra Zeebrygge til Drammen. se side 3 og 4 i PDF dokumentet.
https://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf

Her kan man søke opp vin nummer som sendes med UECC
https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/?q=

Man kan også se her i forhold til hvilke båter som er forventet til Drammen havn
Man må da se etter båter til Risgarden som er der bilbåtene legger til
Her kommer også andre båter ikke bare UECC sine som i linken ovenfor.
https://drammenhavn.no/om-havnen/fartoy-i-vente/

Last edited:

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Ny endring hos meg. Nå er det bekreftet, står lagret i Drammen, så neste endring blir VAFD. Bilen venter nå på transport til forhandler. Skal ringe forhandler å høre om han vet noe om transporten opp til Oslo og klargjøring for utlevering.

gobStatusCode":"VITR
gobStatusDesc":"InTransit

vmacs2CharCode":"96"
vmacs3CharCode":"913"
vmacsStatusDesc":"STOCKED
vmacsStatusDate":"2021-06-22 10:16:00

Var også innom RS Alnabru i går ettermiddag, sto en del Røde, Sorte og Grå Mach-e der tipper til samme 20-25 stykker, så det er noen som kan glede seg.

Last edited:

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
Her er linken til UECC båtene som går fra Zeebrygge til Drammen. se side 3 og 4 i PDF dokumentet.
https://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf

Her kan man søke opp vin nummer som sendes med UECC
https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/?q=

Man kan også se her i forhold til hvilke båter som er forventet til Drammen havn
Man må da se etter båter til Risgarden som er der bilbåtene legger til
Her kommer også andre båter ikke bare UECC sine som i linken ovenfor.
https://drammenhavn.no/om-havnen/fartoy-i-vente/
Supert, takk!
Sponsored