Norway - Mach-E ready for production

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
290
Vehicles
2021 Mach-E First Edition
Occupation
Software developer
Country flag
Hei,

Hva har dere på de såkalte Flag-statusene i tappsDateTime blokken? Ser det er 5 stk, med det som virker være Yes or No statuser.

Her er mine, med bil som (dessverre) er i Antwerpen nå:
"radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-24T07:00:10.073"
Hele blokka fra vinFeature kan ignorereres helt fra Antwerpen. packageCode og model settes rett etter ankomst Antwerpen, deretter er alt i den blokka urelevant. updateDate oppdaterer seg en gang i døgnet (eller når denne hentes ned, maks en gang per 24 timer), helt urelatert.
Sponsored

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Mustang Mach-E LR AWD m/tekno+ Infinity Blue
Country flag
Hvordan tyde denne?
Selger mente at bilen antakeligvis var kommet til drammen ettersom systemet hans hadde oppdatert leveringsdato til 01.07

1. vmacsStatusDate: "2021-06-22 11:26:00.0"
  2. vmacsStatusDesc: "STOCKED "
Hei
Så lenge du har "STOCKED" så er den i Drammen, Det er bare der den er på "lager" frem til den blir transportert til forhandler. Neste kode blir VAFD (VehicleAtFinalDestination) det betyr at bilen har kommet til forhandler.

Andasp

Member
First Name
Anders
Threads
0
Reaction score
3
Vehicles
MachE LR AWD
Country flag
Takk for oppklaring.
Hvor mye krøll gjøres med bilene etter ankomst hos forhandler? Lit sjekk og finpuss? Kan ikke være mange dagene?

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Takk for oppklaring.
Hvor mye krøll gjøres med bilene etter ankomst hos forhandler? Lit sjekk og finpuss? Kan ikke være mange dagene?
Hei, Aner ikke hva de gjør, men en dag pluss en time hos biltilsynet må være nok.:)

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Ny oppdatering av
vehicleDateTime":"2021-06-24T02:03:33
vehicleDateTime":"2021-06-24T08:14:58
Snakket med RS ca 09:30 i går å fikk da beskjed om at de hadde en bil men MMEér på som holdt på å lastet av. Om endring av vehicleDateTime hadde noe med dette å gjøre vet jeg ikke. Har ingen andre endringer, så blir bare spekulasjoner

tappsDateTime":"2021-06-24T06:13:36.113Z
tappsDateTime":"2021-06-25T05:09:17.021Z Dette tidspunktet tror jeg blir påvirket når man enten sender melding fra Appen eller starter bilen. Dette tidspunktet passer godt med +2 timer i forholde til at jeg prøvde å sende aktivering fra appen på mobilen til bilen i dag tidlig.

Blir en del synsing når man letter etter et lite positivt tegn på at noe positivt skal skje med bilen. Venter nå bare på koden VAFD (VehicleAtFinalDestination), for da er bilen hos forhandler.

Nå har den endret seg igjen
vehicleDateTime":"2021-06-25T10:07:09Z"
tappsDateTime":"2021-06-25T08:07:13.719Z

Last edited:

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Har siden i går fått endret kodene fra 92/721/out til 91/711/in. Om det betyr noe mer enn ankomst Drammen havn vet jeg ikke. Hva skal vi se etter i forbindelse med opplastet på bil ?

gobStatusCode: VITR
gobStatusDesc: InTransit
vmacs2CharCode: 91
vmacs3CharCode: 711
vmacsStatusDesc: COMPOUND IN
vmacsStatusDate: 2021-06-23 14:11:00.0

status: 200
lifeCycleMode: TRANSPORT
oemCorrelationId: 0
vehicleDateTime: 2021-06-24 T 19:25:23
tappsDateTime: 2021-06-24 T 17:25:34
updateDate: 2021-06-24 T 20:49:56.48

Last edited:

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
290
Vehicles
Occupation
Software developer
Country flag
Tror ikke vi får noe oppdateringer der før den har vært hos forhandler et par dager. Vi venter på gobStatusCode til å endre seg til VAFD, og kanskje lifeCycleMode til NORMAL.

Jeg har i dag fått forsinket oppdatering på ETIS, oppdatert første uke i juni, men det ble først endret i dag. Min er enda COMPOUND OUT fra 22. juni, men har fått bekreftet at den er kommet til Drammen, så regner med at de to COMPOUND OUT fra etter Drammen er intern transport i Norge.

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Har siden i går fått endret kodene fra 92/721/out til 91/711/in. Om det betyr noe mer enn ankomst Drammen havn vet jeg ikke. Hva skal vi se etter i forbindelse med opplastet på bil ?

gobStatusCode: VITR
gobStatusDesc: InTransit
vmacs2CharCode: 91
vmacs3CharCode: 711
vmacsStatusDesc: COMPOUND IN
vmacsStatusDate: 2021-06-23 14:11:00.0

status: 200
lifeCycleMode: TRANSPORT
oemCorrelationId: 0
vehicleDateTime: 2021-06-24 T 19:25:23
tappsDateTime: 2021-06-24 T 17:25:34
updateDate: 2021-06-24 T 20:49:56.48
Hei. Det kan være at den nå er ferdig i kvalitetskontrollen og klar til neste båt. Det er i hvert fall de samme kodene jeg hadde før den min kom om bord i båt og kom til Drammen
Tipper din er med på neste båt. Vis den er kommet til Drammen i dag vil du mest sannsynlig får 92/721/out for så og endrer seg til 96/913/STOCKED. slik min gjordet. Du får følge med de neste dagene.

Jeg tror kodene er slik som nevnt nedenfor. det var slike koder når bilen min dro fra Veracrus til Antwerpen og ut og inn av kvalitetskontrollen i Antwerpen og når man kommer til havne i Antwerpen/Zeebrygge, så å gå med båt til Drammen.
91/711/in er inn på havna
92/721/out er inn på båt

etter ankomst Drammen har jeg nå 96/913/STOCKED

Last edited:

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Hei. Det kan være at den nå er ferdig i kvalitetskontrollen og klar til neste båt. Det er i hvert fall de samme kodene jeg hadde før den min kom om bord i båt og kom til Drammen
Høres bra ut, men du mener vel bil over til Vestlandet siden den er bekreftet fra forhandler at den står på Drammen kai ? Ikke mer båt nå, det går for sent ;)

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Tror ikke vi får noe oppdateringer der før den har vært hos forhandler et par dager. Vi venter på gobStatusCode til å endre seg til VAFD, og kanskje lifeCycleMode til NORMAL.

Jeg har i dag fått forsinket oppdatering på ETIS, oppdatert første uke i juni, men det ble først endret i dag. Min er enda COMPOUND OUT fra 22. juni, men har fått bekreftet at den er kommet til Drammen, så regner med at de to COMPOUND OUT fra etter Drammen er intern transport i Norge.
Når kom din til Drammen?

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Hei. Jeg tror at det vi får på
- Min Ford-konto og F12 gjelder endringen transport kodene for havn/båt i Amerika/Europa og bil i Norge og til slutt at den har ankommet forhandler "VAFD"
og på
- Remote Vehicle setup og F12 er endringene når bilen har blitt flyttet på eller startet/åpnet.

Er det flere som er enig i denne konklusjonen.

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
290
Vehicles
Occupation
Software developer
Country flag
Når kom din til Drammen?
Kom 99% sikkert med alle de andre forrige helg, siden alle kodene matcher opp mot den transporten, men vet bare helt sikkert at den er kommet til Drammen og sansynligvis er på vei til forhandler nå.

Terje

Well-Known Member
First Name
Terje
Threads
0
Reaction score
292
Vehicles
Country flag
Kom 99% sikkert med alle de andre forrige helg, siden alle kodene matcher opp mot den transporten, men vet bare helt sikkert at den er kommet til Drammen og sansynligvis er på vei til forhandler nå.
Jeg fikk 96/913/STOCKED etter 4 dager som betyr på lager i Drammen, i påvente av transport til forhandler. Transportkoder for transport på bil til forhandler vet jeg ikke, men når han har kommet til forhandler skal den få "VAFD" VehicleAtFinalDestination, Så da er det bare å vente på VAFD

noway

Well-Known Member
Threads
7
Reaction score
290
Vehicles
Occupation
Software developer
Country flag
Jeg fikk 96/913/STOCKED etter 4 dager som betyr på lager i Drammen, i påvente av transport til forhandler. Transportkoder for transport på bil til forhandler vet jeg ikke, men når han har kommet til forhandler skal den få "VAFD" VehicleAtFinalDestination, Så da er det bare å vente på VAFD
Vil tro det blir store forskjeller på hva vi får ut fra etter Drammen. Til Drammen går jo alle bilene i samme transportrute, men fra Drammen er det forskjell på hvor de skal. F.eks hvis bilen skal direkte fra Drammen til en forhandler så er det nok en annen type leveranse enn f.eks min som skal via tog nordover på en ny transportetappe før den så skal på siste tur mot selve forhandleren fra en ny oppsamling, så det er mulig at jeg har fått "compound out" fordi den har gått direkte over i en ny kø for videre transport.
Sponsored