Norway - Mach-E ready for production

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Jeg hadde nettopp en prat med Røhne & Selmer Alnabru hvor han valgte å ringe tilbake framfor å svare på en epost jeg hadde sendt med diverse spørsmål. Det jeg fikk vite var:

1. Det står nå flere biler i Antwerpen som skal til Norge. Han antar at dette i hovedsak er FE, men de vet ikke hvilke biler dette er før de er lastet på båten.

2. Det gjøres en kvalitetssjekk (hva som nå menes med det?) på alle MME som ankommer Antwerpen.

3. Ford Motor Norge og forhandlerne har foreløpig ikke avklart om montering av skiluke, tilhengerfeste, matter, etc. skal gjøres i Drammen eller hos forhandler før utlevering.

4. For min egen del, som har antatt ankomst i Antwerpen 15. mars, så tipper han at jeg får den utlevert i midten av april.

Så da får vi fortsette å krysse fingere.... :)
Sponsored

 

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Jeg hadde nettopp en prat med Røhne & Selmer Alnabru hvor han valgte å ringe tilbake framfor å svare på en epost jeg hadde sendt med diverse spørsmål. Det jeg fikk vite var:

1. Det står nå flere biler i Antwerpen som skal til Norge. Han antar at dette i hovedsak er FE, men de vet ikke hvilke biler dette er før de er lastet på båten.

2. Det gjøres en kvalitetssjekk (hva som nå menes med det?) på alle MME som ankommer Antwerpen.

3. Ford Motor Norge og forhandlerne har foreløpig ikke avklart om montering av skiluke, tilhengerfeste, matter, etc. skal gjøres i Drammen eller hos forhandler før utlevering.

4. For min egen del, som har antatt ankomst i Antwerpen 15. mars, så tipper han at jeg får den utlevert i midten av april.

Så da får vi fortsette å krysse fingere.... :)
Vedr. pkt. 2: det gjøres software-oppdatering.
 

janfredrik

Active Member
Joined
Dec 22, 2020
Threads
0
Messages
37
Reaction score
43
Location
Norway
Vehicles
Mach-E
Country flag
Er det noen som har fått status "Shipped" som det står i Google-dokumentet? Hva er forskjellen på denne og In Transit?
 

RandyM

Well-Known Member
Joined
Feb 15, 2021
Threads
0
Messages
56
Reaction score
61
Location
Oslo, Norway
Vehicles
2008 Ford Focus
Country flag
Jeg hadde nettopp en prat med Røhne & Selmer Alnabru hvor han valgte å ringe tilbake framfor å svare på en epost jeg hadde sendt med diverse spørsmål. Det jeg fikk vite var:

1. Det står nå flere biler i Antwerpen som skal til Norge. Han antar at dette i hovedsak er FE, men de vet ikke hvilke biler dette er før de er lastet på båten.

2. Det gjøres en kvalitetssjekk (hva som nå menes med det?) på alle MME som ankommer Antwerpen.

3. Ford Motor Norge og forhandlerne har foreløpig ikke avklart om montering av skiluke, tilhengerfeste, matter, etc. skal gjøres i Drammen eller hos forhandler før utlevering.

4. For min egen del, som har antatt ankomst i Antwerpen 15. mars, så tipper han at jeg får den utlevert i midten av april.

Så da får vi fortsette å krysse fingere.... :)
Spennende, takk for god info! For min egen del var det eneste jeg lykkes med å få av info fra samme forhandler i går (per e-post) at det ikke var noe nytt ennå og at de ventet på mer informasjon :p

[Edit]: Vedr. pkt. 3 kom jeg på at skiluken vel er laget av Lafinto AS (som bygger/innreder nyttekjøretøy), så antar enten at gjøres av de. Om det innebærer at bilene må fraktes til deres verksted, eller de gjør det 'on-site' hos forhandler eller i Drammen, aner jeg ikke.
 
Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Er det noen som har fått status "Shipped" som det står i Google-dokumentet? Hva er forskjellen på denne og In Transit?
I praksis liten forskjell. In transitt er planlagt, og når man har fått Transit Date (en kode) som oftest 19 for EU, Norge, og Ship date så er den på vei... men så synes ikke Shipped benyttes alltid... I US var de f.eks. når de gikk på tog, og kunne spores på tog frakt tjenesten ...

Jeg ser ikke at den er benytte for meg eller flere andre..., kanskje den kommer når våre biler er klare i Belgia? kanskje ikke...
 


stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
I praksis liten forskjell. In transitt er planlagt, og når man har fått Transit Date (en kode) som oftest 19 for EU, Norge, og Ship date så er den på vei... men så synes ikke Shipped benyttes alltid... I US var de f.eks. når de gikk på tog, og kunne spores på tog frakt tjenesten ...

Jeg ser ikke at den er benytte for meg eller flere andre..., kanskje den kommer når våre biler er klare i Belgia? kanskje ikke...
WiKi er oppatert etter kilder fra JanKn :cool:
 

andybee

Member
Joined
Feb 23, 2021
Threads
0
Messages
8
Reaction score
14
Location
Norway
Vehicles
VW Touran, Mustang Mach E ordered
Country flag
Jeg pratet også med min forhandler denne uken, og de har fått beskjed om at flere titalls kundebiler er under transport til dem nå. Så det lover jo godt! Med tanke på leveringstidspunkt, så sitter de tydeligvis ikke med noe mer info enn det vi har selv, så jeg fikk ikke noe mer konkret om det. Men basert på det andre har skrevet på forumet her, så virker kanskje de to siste ukene i april realistisk for de som har biler som ble shippet denne uken?
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Joined
Feb 7, 2021
Threads
0
Messages
288
Reaction score
267
Location
Norway
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Fikk i dag beskjed fra min forhandler om at både byggedato og estimert leveringstid ble oppdatert i deres systemer i forrige uke, hhv 5.april og 10.juli. Det var gledelige nyheter, for i fordtracker'n er lev.tiden 16.august. Da kan det bli roadtrip med MME'n i sommerferien allikevel?
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
ETA tilbake til START
(dummy date) ser ut til at Ford planlegger nye datoer...
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1614683739466
 
Last edited:

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
ETA tilbake til START
(dummy date) ser ut til at Ford planlegger nye datoer...
Fikk den jeg også.

Hvis vi er på Grande Houston, så er den pr. i dag 4 dager forsinket. Tviler på at det er grunnen til at de justerer på ETA.

Ser at noen i UK-forumet er bekymret for at Brexit skal gi dem ekstra forsinkelse i Antwerpen.
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Fikk den jeg også.

Hvis vi er på Grande Houston, så er den pr. i dag 4 dager forsinket. Tviler på at det er grunnen til at de justerer på ETA.

Ser at noen i UK-forumet er bekymret for at Brexit skal gi dem ekstra forsinkelse i Antwerpen.

Logistikk er komplisert ... får håpe... som franskmennene og EU
 

tototo2222

Member
First Name
Tor
Joined
Nov 29, 2020
Threads
1
Messages
16
Reaction score
41
Location
Norway
Vehicles
BMW 225 XE, Mach-E AWD ER (delivery 14.05.2021)
Occupation
Retired
Country flag
Min ETA ble også endret i dag (fra 27.02.2021 til 01.01.1990).
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Min ETA ble også endret i dag (fra 27.02.2021 til 01.01.1990).
Det gjelder nok alle, mulig Ford rette opp gamle datoer, som har "gått over tiden" en stund..., og nye i forbindelse med lansering, tror ikke det påvirker vesentlig for de som allerede er sendt
 
Last edited:

BJAHEI

Member
Joined
Feb 19, 2021
Threads
0
Messages
21
Reaction score
66
Location
Trondheim
Vehicles
Mustang Mach e
Country flag
Min ETA ble også endret, fra 2021-03-13 til 1990-01-01.
Sponsored

 
 




Top