Norway - Mach-E ready for production

andybee

Member
Joined
Feb 23, 2021
Threads
0
Messages
8
Reaction score
14
Location
Norway
Vehicles
VW Touran, Mustang Mach E ordered
Country flag
Det samme har skjedd hos meg, hadde ETA 19.3.
Sponsored

 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Snakket med min forhandler i dag og produksjonen av min FE GB ble stoppet pga problemer med levering av deler fra underleverandĂžr (en chip), som mange andre.
Dette gjĂžr at bilen ble satt i produksjon 01/3, stipulert levering til meg i mai ..: rulle med Ăžynene:
Endelig fikk jeg info etter at jeg tok kontakt, sÄ Ford Norge har et kjempeproblem med Ä informere sine kunder!
Men dette forumet er helt fantastisk med Ä legge ut informasjon, selv om man mÄ filtrere bort en del .: D
Da gÄr det ca 18 mnd fra jeg forhÄndsbestilte til jeg fÄr bilen, (tÄlmodighet er en dyd): kul:
 

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Snakket med min forhandler i dag og produksjonen av min FE GB ble stoppet pga problemer med levering av deler fra underleverandĂžr (en chip), som mange andre.
Dette gjĂžr at bilen ble satt i produksjon 01/3, stipulert levering til meg i mai ..: rulle med Ăžynene:
Endelig fikk jeg info etter at jeg tok kontakt, sÄ Ford Norge har et kjempeproblem med Ä informere sine kunder!
Men dette forumet er helt fantastisk med Ä legge ut informasjon, selv om man mÄ filtrere bort en del .: D
Da gÄr det ca 18 mnd fra jeg forhÄndsbestilte til jeg fÄr bilen, (tÄlmodighet er en dyd): kul:
Au, det var dÄrlige nyheter.
Hvilken status har du i trackeren din?
Du har tydeligvis en forhandler som faktisk klarer Ä fÄ tak i informasjon. Hvilken forhandler har du?
(hÄper at jeg ikke er en av de som blir filtrert bort)
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Au, det var dÄrlige nyheter.
Hvilken status har du i trackeren din?
Du har tydeligvis en forhandler som faktisk klarer Ä fÄ tak i informasjon. Hvilken forhandler har du?
(hÄper at jeg ikke er en av de som blir filtrert bort)
Trackeren min oppdaterte seg til "In production" 01/03 og Ford kontoen gjorde det samme.
Jeg har Bilservice i TĂžnsberg som forhandler, RĂžhne og Selmer i Oslo har jeg ikke vĂŠrt fornĂžyd med i det hele tatt.
I fÞlge Bilservice sÄ skal dette online-systemet fungere igjen, det vil jo vise seg etterhvert om oppdateringene pÄ Ford kontoen kommer..
Jeg har en fĂžlelse av at Ford Norge har overlatt ansvaret til forhandlerne!?
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Au, det var dÄrlige nyheter.
Hvilken status har du i trackeren din?
Du har tydeligvis en forhandler som faktisk klarer Ä fÄ tak i informasjon. Hvilken forhandler har du?
(hÄper at jeg ikke er en av de som blir filtrert bort)
Jeg var hos R&S LillestrÞm og kunne se i Vista at Gate Release = Ship Date i Tracker, i tillegg at den 19.2.21 var bekreftet pÄ lokasjon i Veracruse, - men ikke om den var lastet! og ikke pÄ hvilken bÄt!

BÄten ble lastet og dro 22. sÄ jeg antar (det kunne de ikke se... - Fora har mer "infoforstÄelse" enn Forhandler...) - Da interne systemer ikke updaters automatisk, og inneholder ulik informasjon... Dette vet vi fra UK, NL FR og US Fora.

Ford har nok en plan, med Ä forbedre de interne systemene, men har valgt e-post, nÄr de har noe mer... SÄ det kommer nok snart. Ford Norge sa ogsÄ i sin fÞrste e-post at 22-24 uke ledetid, kun var estimater... De hadde ikke noe bedre! ut til kunden, enn Ford.no din bestilling, og interne data kan de ikke gÄ ut med!

Trakker er et supplement og vi har fÄtt en vis info, og det kommer nok mer, nÄr det er klart for det!
- NÄr noen av vÄre biler kommer til Antwerpen med Grande Huston! :):D:cool:
 


Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Jeg var hos R&S LillestrÞm og kunne se i Vista at Gate Release = Ship Date i Tracker, i tillegg at den 19.2.21 var bekreftet pÄ lokasjon i Veracruse, - men ikke om den var lastet! og ikke pÄ hvilken bÄt!

BÄten ble lastet og dro 22. sÄ jeg antar (det kunne de ikke se... - Fora har mer "infoforstÄelse" enn Forhandler...) - Da interne systemer ikke updaters automatisk, og inneholder ulik informasjon... Dette vet vi fra UK, NL FR og US Fora.

Ford har nok en plan, med Ä forbedre de interne systemene, men har valgt e-post, nÄr de har noe mer... SÄ det kommer nok snart. Ford Norge sa ogsÄ i sin fÞrste e-post at 22-24 uke ledetid, kun var estimater... De hadde ikke noe bedre! ut til kunden, enn Ford.no din bestilling, og interne data kan de ikke gÄ ut med!

Trakker er et supplement og vi har fÄtt en vis info, og det kommer nok mer, nÄr det er klart for det!
- NÄr noen av vÄre biler kommer til Antwerpen med Grande Huston! :):D:cool:
Spennende Ä se for dere, vi som er akterutseilt kommer forhÄpentligvis etter i mai en gang! :p
 

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Spennende Ä se for dere, vi som er akterutseilt kommer forhÄpentligvis etter i mai en gang! :p
Nyttig info fra stesir!

Lurer pÄ om RÞhne & Selmer pÄ Alnabru lar meg se pÄ Vista skjermbildet med info om bilen min. Usikker pÄ om de vet hva Vista er?

To begreper som plutselig ble aktuelle her: "i samme bÄt" og akterutseilt" :)
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Nyttig info fra stesir!

Lurer pÄ om RÞhne & Selmer pÄ Alnabru lar meg se pÄ Vista skjermbildet med info om bilen min. Usikker pÄ om de vet hva Vista er?

To begreper som plutselig ble aktuelle her: "i samme bÄt" og akterutseilt" :)
Ja, i samme bÄt er "populÊrt" om dagen... tenker flere FE er i Antwerpen, R&S L hadde 4 der...
... sÄ er flere biler pÄ vei, ref. UK forumet nÄ. Men Vista var ikke oppdater pÄ til forhandler, pt. 8. mai, ( 22-24 uker fra bestilling... Eg. estimat...) - det oppdateres etter Antwerpen tenker jeg... :D:cool:
 
Last edited:

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Jeg er nok en av de "heldige" som fikk forskyvet leveringen med 60 dager, til midten av mai??
 

BJAHEI

Member
Joined
Feb 19, 2021
Threads
0
Messages
21
Reaction score
66
Location
Trondheim
Vehicles
Mustang Mach e
Country flag
Fikk beskjed om at bilen min stÄr pÄ havna i Veracruz. To mÄneder fra den sendes fra havna til levering. Blir midten av mai.
 

JanKn

Well-Known Member
Joined
Jan 18, 2021
Threads
0
Messages
113
Reaction score
225
Location
Oslo, Norway
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
Fikk beskjed om at bilen min stÄr pÄ havna i Veracruz. To mÄneder fra den sendes fra havna til levering. Blir midten av mai.
Hvilken produksjonsdato hadde du?
 
First Name
Arild
Joined
Feb 6, 2021
Threads
0
Messages
12
Reaction score
12
Location
Norway
Vehicles
Mack-e first edition
Country flag
Har bestillingsnr 10642370. Bestilte 24.01.2021. Er det noen med sÄ hÞyt nr som har fÄtt noen prod dato eller noen andre forandringer pÄ pÄ siden.
Bestilte en FE.
 

BJAHEI

Member
Joined
Feb 19, 2021
Threads
0
Messages
21
Reaction score
66
Location
Trondheim
Vehicles
Mustang Mach e
Country flag

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Har bestillingsnr 10642370. Bestilte 24.01.2021. Er det noen med sÄ hÞyt nr som har fÄtt noen prod dato eller noen andre forandringer pÄ pÄ siden.
Bestilte en FE.
Du finner prod dato med F12 pÄ Ford.no "din bil(er)" (Wiki) sÞk etter "buildDate" i innholdet du har kopiert ut fra registrering av din MME, hvis den er prosjektert bygget.
NĂ„r den er Bygget (Gate Release=ShipDate) finner du den i Tracker etter at den er oppdatert... :cool: :)
 
Last edited:
 




Top