Norway - Mach-E ready for production

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
ikke helt fremme enda, fikk ikke innseilingstillatelse før nå?! - ende noen timer til kai?
1616137907147.jpg
Vola! - i havn! - kontakt med bilen ! :D :):D
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1616142463222

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1616142510881
Sponsored

Last edited:

Petter

Well-Known Member
First Name
Petter
Threads
4
Reaction score
120
Vehicles
Ford Transit (2022), Mustang Mach-E, FE (2021)
Occupation
Media manager/editor
Country flag
kanskje det er for sent?
Takk for svar, @stesir! Det hadde jo vært gøy om det var dette som var årsaken - at bilen altså har forlatt fabrikken og er "i dvale", som du skriver. Men kan det ha skjedd så lenge jeg ikke har fått noen Ship Date?

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Takk for svar, @stesir! Det hadde jo vært gøy om det var dette som var årsaken - at bilen altså har forlatt fabrikken og er "i dvale", som du skriver. Men kan det ha skjedd så lenge jeg ikke har fått noen Ship Date?
@Petter, når hadde du Production Date ? jeg fik føret livstegn fra bilen", ford jeg la in VIN og bil før jul, ca 20. januar, under produksjonsprosessen, sammen med en håndfull briter... min er produsert 06.02.2021, Ship Date 15.02

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag

Petter

Well-Known Member
First Name
Petter
Threads
4
Reaction score
120
Vehicles
Occupation
Media manager/editor
Country flag
@Petter, når hadde du Production Date ? jeg fik føret livstegn fra bilen", ford jeg la in VIN og bil før jul, ca 20. januar, under produksjonsprosessen, sammen med en håndfull briter... min er produsert 06.02.2021, Ship Date 15.02
Status i trackeren - og på Ford-kontoen - endret seg til "In production" 03.03.21. Om formiddagen 14.03. oppdaget jeg at jeg hadde fått "Production date" i trackeren fastsatt til 13.03.

Etter det har det ikke skjedd noen endring (bortsett fra at trackeren fra og med i går er blank på "ETA End Date" (der det før var default-datoen).

Jeg la inn VIN i appen i begynnelsen av desember i fjor. I går fikk jeg opp bilde av bilen på forsiden (mens oppføringen Understellsnummer under Opplysninger om bilen faktisk forsvant ...!).

Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Status i trackeren - og på Ford-kontoen - endret seg til "In production" 03.03.21. Om formiddagen 14.03. oppdaget jeg at jeg hadde fått "Puduction date" i tradkeren fastsatt til 13.03.

Etter det har det ikke skjedd noen endring (bortsett fra at trackeren fra og med i går er blank på "ETA End Date" (der det før var default-datoen).

Jeg la inn VIN i appen i begynnelsen av desember i fjor. I går fikk jeg opp bilde av bilen på forsiden (mens oppføringen Understells nummer under Opplysninger om bilen faktisk forsvant ...!).
Da er den ferdig produsert og klar for sending, - de planlegger... siden "mange" fikk Production Data den 13.03 samtidig, noe som normalt tat 7-15 dager, nå 10 dager, og mange har og fått Ship Date raskere... som også har tatt 5-9 dager..., det kan hendeproduksjon har etterslep i punching/logistikk, og at den egentlig er klar for sending... ?! - det bår den være, eller blir ila helgen. Så jeg tipper den ligger i Dvale...

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Har det komt noen nye endringer på tracker?
Nei, og det vil det ikke, før den er videre i prosessen hos Ford. Usikker på om det skjer før den kommer inn i Norge. NL og FR forhandlere sier ca 2 uker i Antwerpen... Ford har nullstill ETA til 01.01.1990... - tipper det dukke opp noe når det er avklart med Ford Norge i Norge, vi får se...

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Har det komt noen nye endringer på tracker?
Men Telia abonnement må nå også aktiveres fysisk, - låter som det skal...
Under Mine biler viser den status tilkoblet (har aktivert abonnement tidligere)
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1616150707958

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
De bygger raskere nå, husk at Vista er bare estimater, ( blir som regel bedre... :D )
men min "tidlig bestilt", lik mange FE er ikke oppføring i Vista oppdatert etter bygging, det er Ford.no (skjult) og i tracker... - spennende se hvor lang tid til neste e-post ... (etter Antwerpen) ...
e-post vs Ford.no Din side
1616076875885.webp
Nei, og det vil det ikke, før den er videre i prosessen hos Ford. Usikker på om det skjer før den kommer inn i Norge. NL og FR forhandlere sier ca 2 uker i Antwerpen... Ford har nullstill ETA til 01.01.1990... - tipper det dukke opp noe når det er avklart med Ford Norge i Norge, vi får se...
5-10 uker for QC i Antwerpen i flg UK forumet?

Jens

Active Member
First Name
Jens
Threads
0
Reaction score
17
Vehicles
Toyota rav 4, order Ford mustang LR AWD
Country flag
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production Screenshot_20210319-212732_FordPass

Fikk plutselig lagt inn aktivering uten å få feilmelding i kveld ? tyder det på ?

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Screenshot_20210319-212732_FordPass.jpg

Fikk plutselig lagt inn aktivering uten å få feilmelding i kveld ? tyder det på ?
Jeg fikk det samme, men min bil er i Veracruz enda...

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production Screenshot_20210319-214354_FordPass

Petter

Well-Known Member
First Name
Petter
Threads
4
Reaction score
120
Vehicles
Occupation
Media manager/editor
Country flag
kontakt med bilen
Meg igjen;-) Hvordan fant du ut at du hadde fått kontakt med bilen? På bildet du la ved, står det jo bare "Venter på aktivering". Fikk du en beskjed i appen at bilen var aktivert, eller var det noe annet som gjør at du sier du har kontakt med bilen?
Sponsored