Norway - Mach-E ready for production

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Vi har sette det før, de henter frem en gammel backup... ?! men min har aldri, forlatt Production, den er bekrefte i Antwerpen av selger, og av mine funn, og i dag fikk jeg en COMPOUND IN 5 min etter COMPUND OUT fra QA, for 10 dager siden, ja vel den er skrevet inn i neste sted, men hva er det, reparasjon, fiks... ?! og har den stått der i 10 dager ... (meldingene flytere ikke fort i dette systemet) Men det gjør de her, har sette gjennom hele Ford konto siden og det er mye selvmotsigende ...

Den er Error free ..., de skriver i logget at jeg har duplikat av min bil, men har bare registrert meg en gang, har kun MME i Ford kontoen... - saken er vel at deres prosess skal sende velkommen, og at vi kan du registrere oss..., men det jar jeg allerede gjort, Ford Norge maser om hvor finn den appen er ... - og den eposten fikk jeg aldri ... og de SER jeg er registrert... NÅ MÅ de skjerpe seg ...

IT i bilen og bilen er ikke helt på samme spor ..., og kun den ene har hjul ... ?
Vi kjøper jo strengt tatt en avansert datamaskin på hjul, men det virker ikke som Ford helt har skjønt at dette krever topp IT-kompetanse i alle ledd. Du har heldigvis fått bekreftet fra selger at bilen din er i Antwerpen, og den er vel snart i Drammen?

Apropos upålitelige statusoppdateringer fra div Ford-systemer: @Mustang-fyren og @Tim Isa sine biler er produsert hhv 2 dager før og 2 dager etter min. Deres biler fikk i helga status 'in transit', mens min er fortsatt 'in production', men jeg regner med at bilen min også er transportert til havna?
Sponsored

Tim Isa

Well-Known Member
First Name
Tim
Threads
0
Reaction score
47
Vehicles
Mach E
Country flag
Vi kjøper jo strengt tatt en avansert datamaskin på hjul, men det virker ikke som Ford helt har skjønt at dette krever topp IT-kompetanse i alle ledd. Du har heldigvis fått bekreftet fra selger at bilen din er i Antwerpen, og den er vel snart i Drammen?

Apropos upålitelige statusoppdateringer fra div Ford-systemer: @Mustang-fyren og @Tim Isa sine biler er produsert hhv 2 dager før og 2 dager etter min. Deres biler fikk i helga status 'in transit', mens min er fortsatt 'in production', men jeg regner med at bilen min også er transportert til havna?
I think it hasn’t been updated, but most likely it’s also being transported. My status changed right away over the weekend from in transit to shipped, also I was at my dealer over the weekend and they told me last update was almost 6 days ago so it could be their on a vessel or soon to be on a vessel. You should be getting sometime this week some info.
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 150D3A5E-D061-4DE8-A80B-8C385BD5F2F2

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag

Ja, det tror jeg du kan regne med, husker ikke akkurat alle stadsbildene til alle, de ligger jo bakover i tråden her, men det pleier ta ca. 4 dager, fra ShipDate = Gate Release i Vista(forhandler system) = bilen forlater fabrikken.

Ja Ford mage IT system snakker ikke godt med hverandre, håper det blir bedre LIVE, da er det et system kritisk anlegg, og under andre lover og bestemmelser. SIL2 (Safety Integrety Level 2) som Am. bilmyndigheter blant annet påla Tesla skifte skjerm da den var systemkritisk.

F12 metoden gir jo litt annen info, og der er alle pr definisjon "InTransit", - til de har grått gjennom 50 punkt sjekk, ev. fiks (min ser ut til havne der), og vider på båt til Drammen...

... OG det kommer en ny båt i natt ... ? :cool:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
I think it hasn’t been updated, but most likely it’s also being transported. My status changed right away over the weekend from in transit to shipped, also I was at my dealer over the weekend and they told me last update was almost 6 days ago so it could be their on a vessel or soon to be on a vessel. You should be getting sometime this week some info.
150D3A5E-D061-4DE8-A80B-8C385BD5F2F2.jpeg
Record Type 631
Advanced Carrier Input Record
These records are used by Business Partners to advise Ford of vehicle movements and delays.

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
150D3A5E-D061-4DE8-A80B-8C385BD5F2F2.jpeg
Lucky you! Seems like things are moving fast now! Have you been able to track which wessel your car was loaded on?

My status hasn't changed at all, but fingers crossed for just a lag in the system update.

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1618826457461

I spoke to my dealer on Friday, and he'd not yet received the invoice from the plant (which is the trigger for the 'gate released' status). But I hope you're right that I may expect an update this week. If not I'm afraid that my car has been manually assembled with manual errors as a result?

Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Lucky you! Seems like things are moving fast now! Have you been able to track which wessel your car was loaded on?

My status hasn't changed at all, but fingers crossed for just a lag in the system update.

1618826457461.png

I spoke to my dealer on Friday, and he'd not yet received the invoice from the plant (which is the trigger for the 'gate released' status). But I hope you're right that I may expect an update this week. If not I'm afraid that my car has been manually assembled with manual errors as a result?
"261" STATUS 3-digit status code.
Needed to identify Delay / Delay Lifted Mandatory for 95 transactions

"4" Transaction type
1 - Entry
2 - Exit
4 - Damage
5 - Delay
6 - Dealer Delivery

New batches of movement information will contain a header record for identification reasons

Det er noe de vet de skal fikse (dette har du fått på fabrikk, dvs. de vil vite hva de skal rette opp i Antwerpen.

Tim Isa

Well-Known Member
First Name
Tim
Threads
0
Reaction score
47
Vehicles
Mach E
Country flag

1618826457461.png

No I heavnt tried tracking it yet because I don’t know how ? I put in my vin number but I don’t know the shipment number.

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
"261" STATUS 3-digit status code.
Needed to identify Delay / Delay Lifted Mandatory for 95 transactions

"4" Transaction type
1 - Entry
2 - Exit
4 - Damage
5 - Delay
6 - Dealer Delivery

New batches of movement information will contain a header record for identification reasons

Det er noe de vet de skal fikse (dette har du fått på fabrikk, dvs. de vil vite hva de skal rette opp i Antwerpen.
Hmm, hva betyr dette'a... at de jobber med å identifisere årsaken til forsinkelse, og at det er en skade på bilen:oops:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Hmm, hva betyr dette'a... at de jobber med å identifisere årsaken til forsinkelse, og at det er en skade på bilen:oops:
'skade er det vel ikke', men koden tilsier at det er en kjent feil oppdaget, det står ingen steder hva 261 direkte betyr, annet en 3-digit status code. Needed to identify Delay / Delay Lifted Mandatory for 95 transactions ...

Det er står sikkert i et appendix, og dokumentet er ikke siste revisjon for Mach-E, men syntaksen er kytte til industri standeren for transport data in format VDA 4913 og VDA4927 std.

Bolter og 12 V feilen er slike feil, min hadde SW som hadde fiks for den, men er inne for noe fiks uten kode ... (viser ikke men jeg har ikke oppdatering på 13 snart 14 dager ... ;-))

DIN hadde segmentation, som kan tyde på at de skur fra hverandre noe, kanskje boltene, de er under et deksel på de videoene som er lagt ut ... men det blir bare gjetning. Det som betyr no er at de fikser noe de vet om, og offline, dvs de tar ut en modul, min viser "node":"7D0","isInstalled":true} ...

Last edited:

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
Occupation
IT consultant
Country flag
Thank you, but no luck either I’m doing something wrong or maybe just hasn’t got on a vessel yet.
Look out for updates on shipment numbers by @makooy:)

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Natt til 21. kommer PROMETHEUS-LEADER avgang Antwerpen 14. april (ETA: Apr 20, 23:30 UTC)

Det er en stor båt og har trolig plukket opp mange Mach-E, da den også går fra Antwerpen der, Aktrion are performing Quality Inspections & Rework activities for Ford Motor Company at the port of Antwerp.

De 3000 Mach-E må videre da over 1500 nye kom inn med Grande Halifax noe forsinket på vei til Antwerpen ankom Antwerpen ETA 18. april.

Den har avgang fra Antwerpen 14 og Zeebrugge 15. april, og går via Bremerhaven, direkte til Drammen.
  • VIKING AMBER er tilbake i Antwerpen 19. april og ligger ved samme han våre MME ligger
  • NORDIC ACE er tilbake i Zeebrugge 18. april og er på vei mot Gøteborg (ETA: Apr 21, 03:00 UTC)
https://www.macheforum.com/site/threads/mach-e-wiki-documents-norway-specific.3305/

Ford nå forventer mange at dere sender litt info og oppdateringer rakere enn vi har fått til nå.

Last edited:

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Natt til 21. kommer PROMETHEUS-LEADER avgang Antwerpen 14. april (ETA: Apr 20, 23:30 UTC)
https://www.macheforum.com/site/threads/mach-e-wiki-documents-norway-specific.3305/

Den har avgang fra Antwerpen 14 og Zeebrugge 15. april, og går via Bremerhaven, direkte til Drammen.

Det er en stor båt og har trolig plukket opp mange Mach-E, da den også går fra Antwerpen der, Aktrion are performing Quality Inspections & Rework activities for Ford Motor Company at the port of Antwerp.

De 3000 Mach-E må videre da over 1500 nye kom inn med Grande Halifax noe forsinket på vei til Antwerpen ankom Antwerpen ETA 18. april.

Ford
nå forventer mange at dere sender litt info og oppdateringer rakere en vi har fått til nå.
Firmaet (ligger i "Euro Terminal Antwerp") som sjekker bilene våres i Antwerpen ligger rett ved der båtene med MME legger til i havnen:

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1618897824787
Sponsored