Norway - Mach-E ready for production

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Så har Ford Norge utalt seg til Tek.no
Får se da hvem av våre som kommer, min og noen andre ligger an til å klare det i følge Tracker.
Det avhenger vel av hvor lang tid de trenger i Antwerpen for QA.
Sponsored

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Så har Ford Norge utalt seg til Tek.no
Får se da hvem av våre som kommer, min og noen andre ligger an til å klare det i følge Tracker.
Det avhenger vel av hvor lang tid de trenger i Antwerpen for QA.
Virker som om Ford Norge driter i kundene sine med å gi info! Det er jo media som gjør at vi får vite hva som skjer??

BearStang

Well-Known Member
First Name
1882
Threads
0
Reaction score
132
Vehicles
Mustang Mach-E RWD LR
Country flag
Sendte en frustrert mail til Ford Norge i går, fikk som forventet ikke noe spesielt med informasjon eller gode svar, men de skrev i allefall:

"Kundene som har bestilt bilen fra året 2019 og 2020 vil få 2 år rabatterte priser hos lonity."

Det er vel 1 år mer enn først forespeilet, så "noe kompensasjon" er det vel, men, ikke i nærheten av $1000 + 250 kW gratis lading ekstra som de får i US.

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Sender en enkel versjon av en slik graf som viser antall biler pr måned for de ulike klassene:
Picture2.webp

Det er fort gjort å legge inn dette i google sheet fila.
Da er Ordre status arket oppdatert, med ny statesikk, buker styring for egenredigering.

For å vise status på uke må det regnes om og lage noen støttetabeller. En forenkling er gjort ved å si at "Awaiting Build" er hentet fra datoen når status endres seg i tracker til "In Production". Dette er en dato vi som følger med, har notert oss selv, den kan ikke leses av noe sted. Noen har satt denne datoen til "når de fikk e-post" fra Ford Norge (det er også greit) Det er en mellom status.

Production Date er "Bulid" og "in Production". Ship Date er "In Transit", da bilen forlater fabrikken. Jeg har valg Forhandler ETA (fra Vista) da ETA er pr nå satt til 01.01.1990, og gir ikke mening. Final Delivery Date er "Deliverd" da denne skal komme i Tracker eller på Ford.no

Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Da er Ordre status arket oppdatert, med ny statesikk, buker styring for egenredigering.

For å vise status på uke må det regnes om og lage noen støttetabeller. En forenkling er gjort ved å si at "Awaiting Build" er hentet fra datoen når status endres seg i tracker til "In Production".
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1615553634202

Over 40 biler er på vei
Tross forsinkelser på kvaliteskontroll og Covid har mange kjøpere av Mach-E fulgt sin ordre på Ford Tracker Facebook og Mach-E forumet. Den uoffisiell frivillig og anonym registering, viser at i uke 6, 7 og 8 fikk over 40 registrerte status «In Transit», som betyr bilen har forlatt fabrikken.

Sagt fra Ford, skal bilene til kvaliteskontroll i Antwerpen før noen få biler ankommer i mars mens majoriteten av leversene skjer i april og mai. Tallen viser også at Ford lever raskere uoffisielle oppdateringer til Trakker fra sitt grensesnitt.

Registrer din ordre og følg din levering på Forumet.

Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
1615553634202.png

Over 40 biler er på vei
Tross forsinkelser på kvaliteskontroll og Covid har mange kjøpere av Mach-E fulgt sin ordre på Ford Tracker Facebook og Mach-E forumet. Den uoffisiell frivillig og anonym registering, viser at i uke 6, 7 og 8 fikk over 40 registrerte status «In Transit», som betyr bilen har forlatt fabrikken.

Sagt fra Ford, skal bilene til kvaliteskontroll i Antwerpen før noen få biler ankommer i mars mens majoriteten av leversene skjer i april og mai. Tallen viser også at Ford lever raskere uoffisielle oppdateringer til Trakker fra sitt grensesnitt.

Registrer din ordre og følg din levering på Forumet.
Flere har komme til siste timen, NÅ er over 75% In Transit! ;-) ;-)
Flere har bet om egentilgang og send inn som jeg har oppdatert, statikken oppdateres automatisk, - og blir bare enda bedre… ;-)

Er det flere som vil ha admin kan det gjøre at vi ikke blir en siken når jeg logger av... ;-)

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Etter mange skuffelser med å få info om bilen jeg har bestilt, fra at jeg fikk beskjed om at denne var satt I produksjon 09/12/2020 til at den gikk tilbake til "bestillingen din blir behandlet" 12/12/2020, som igjen gikk til "i produksjon" 01/03/2021 (min bursdag?), og i dag fikk jeg melding om at bilen er bygget?. Da er det bare å krysse alt som går an å krysse, for at bilen er med "Grande Halifax" i slutten av denne måneden??

Mads

Member
First Name
Mads
Threads
0
Reaction score
31
Vehicles
Ordered Ford Mach-E First Edition
Occupation
Lawyer
Country flag
Etter mange skuffelser med å få info om bilen jeg har bestilt, fra at jeg fikk beskjed om at denne var satt I produksjon 09/12/2020 til at den gikk tilbake til "bestillingen din blir behandlet" 12/12/2020, som igjen gikk til "i produksjon" 01/03/2021 (min bursdag?), og i dag fikk jeg melding om at bilen er bygget?. Da er det bare å krysse alt som går an å krysse, for at bilen er med "Grande Halifax" i slutten av denne måneden??
Jeg fikk også melding i tracker om at production date var idag på min FE bestilt i nov 2019 ... Da satser vi på levering i mai (med en saftig kompensasjon for forsinkelsen!)

Petter

Well-Known Member
First Name
Petter
Threads
4
Reaction score
120
Vehicles
Ford Transit (2022), Mustang Mach-E, FE (2021)
Occupation
Media manager/editor
Country flag
Kontakt med bilen, denne uken
6.2 - produksjonsdato i Tracker.
8.2 fikk jeg koblet til Telia abonnement som følger bilen (gratis 3 måneder)
9.2 fikk jeg kontakt med bilen og sendt aktivering, som svare at man må fysisk sitte i bilen og bekrefte aktiverings-forespørselen. I Tillegg ble innhold kytte til bilen, bilde med rett farge, service intervaller og guider oppdatert, manualene jeg har hardt tilgang til i er borte, men disse finner jeg i nettversjon på Ford.no.

10.2 Etter oppdatering av Android APP fikk jeg i dag tilgang til stauts på min bil, , i Ford Pass APP, bilen har kjørt 2 km (i test på fabrikken antar jeg:cool: ) bruker manualen er borte, tipper den oppdateres.

Er det andre som få lagt inn "sitt kjøretøy" med VIN? og får ulike tilganger?
1f60e.webp

1613036037832.webp

1613035944247.webp
Jeg svarer på denne etter å ha lest meg gjennom alle 22 sidene:) Jeg har også registrert bilen i Google-skjemaet. Det er en FE, Grabber Blue, reservert 27.12.19. Bestilling bekreftet 17.09.20.

1. Om kvelden 12. mars fikk jeg opp en blå boks med "Aktivere kjøretøy" på forsiden av appen.
2. Jeg dristet meg til å trykke på den (!), og etter lasting kom det opp en mørkeblå side med overskriften "Du er nesten klar!" og som videre sa at jeg skulle starte bilen (!) og godta aktiveringsbekreftelsen på skjermen for å få tilgang til kjøretøykontrollene.
3. Så kom det en melding til "Min konto" i appen. Overskriften var "Din forespørsel om godkjenning". I selve teksten sto det at det var oppstått en feil, og at Ford ikke var "i stand til å endre godkjenningsrettighetene" for bilen. Jeg ble oppfordret til å prøve igjen senere.
4. Det sto nå også "Aktivere kjøretøy" øverst på siden i menyvalget "Kjøretøy".
5. I dag var den blå knappen fortsatt på forsiden av appen. Da jeg trykket på den, ble den blå boksen på forsiden av appen nå erstattet med en grå boks som sier "Venter på aktivering". Det står det også øverst under "Kjøretøy". Det er også kommet til Wifi-hotspot og oppfordring om å "Koble til Wifi mens du er på veien" (det har jeg ikke trykket på ennå). Jeg har ikke fått opp bilde av bilen (bare en figur).
6. Det som kanskje er litt rart, er at jeg ikke har fått noen produksjonsdato i www.macheforum.com/site/pages/tracker ennå, bare en "Estimert byggedato" i Vista. Så seint som tirsdag denne uka var den satt til 10. mars, altså i Vista. Statusen i trackeren - og på Ford-kontoen- endret seg til "I produksjon" om kvelden 3. mars.

Mine spørsmål er:

A. Var det greit å trykke på "Aktivere kjøretøy"?
B: Hva vil skjer videre nå når det står "Venter på aktivering" i appen?
C: Hvorfor er det ikke kommet opp noen produksjonsdato i trackeren?
D: Hvor mye tror dere den estimerte byggedatoen i Vista (10. mars) er til å stole på?

Blir veldig takknemlig om jeg får gode tilbakemeldinger på dette:)

Last edited:

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Jeg svarer på denne etter å ha lest meg gjennom alle 22 sidene:) Jeg har også registrert bilen i Google-skjemaet. Det er en FE, Grabber Blue, reservert 27.12.19. Bestilling bekreftet 17.09.20.

1. Om kvelden 12. mars fikk jeg opp en blå boks med "Aktivere kjøretøy" på forsiden av appen.
2. Jeg dristet meg til å trykke på den (!), og etter lasting kom det opp en mørkeblå side med overskriften "Du er nesten klar!" og som videre sa at jeg skulle starte bilen (!) og godta aktiveringsbekreftelsen på skjermen for å få tilgang til kjøretøykontrollene.
3. Så kom det en melding til "Min konto" i appen. Overskriften var "Din forespørsel om godkjenning". I selve teksten sto det at det var oppstått en feil, og at Ford ikke var "i stand til å endre godkjenningsrettighetene" for bilen. Jeg ble oppfordret til å prøve igjen senere.
4. Det sto nå også "Aktivere kjøretøy" øverst på siden i menyvalget "Kjøretøy".
5. I dag var den blå knappen fortsatt på forsiden av appen. Da jeg trykket på den, ble den blå boksen på forsiden av appen nå erstattet med en grå boks som sier "Venter på aktivering". Det står det også øverst under "Kjøretøy". Det er også kommet til Wifi-hotspot og oppfordring om å "Koble til Wifi mens du er på veien" (det har jeg ikke trykket på ennå). Jeg har ikke fått opp bilde av bilen (bare en figur).
6. Det som kanskje er litt rart, er at jeg ikke har fått noen produksjonsdato i www.macheforum.com/site/pages/tracker ennå, bare en "Estimert byggedato" i Vista. Så seint som tirsdag denne uka var den satt til 10. mars, altså i Vista. Statusen i trackeren - og på Ford-kontoen- endret seg til "I produksjon" om kvelden 3. mars.

Mine spørsmål er:

A. Var det greit å trykke på "Aktivere kjøretøy"?
B: Hva vil skjer videre nå når det står "Venter på aktivering" i appen?
C: Hvorfor er det ikke kommet opp noen produksjonsdato i trackeren?
D: Hvor mye tror dere den estimerte byggedatoen i Vista (10. mars) er til å stole på?

Blir veldig takknemlig om jeg får gode tilbakemeldinger på dette:)
A: Jeg har gjort akkurat det samme, det er nok bare en forberedelse til kontakten med bilen.
B: Venter nok kontakt med bilen.
C: Det samme skjedde meg også, bare å være tålmodig?
D: Sannsynligvis er denne rett, det tar noen dager før trackeren oppdateres.

Petter

Well-Known Member
First Name
Petter
Threads
4
Reaction score
120
Vehicles
Occupation
Media manager/editor
Country flag
A: Jeg har gjort akkurat det samme, det er nok bare en forberedelse til kontakten med bilen.
B: Venter nok kontakt med bilen.
C: Det samme skjedde meg også, bare å være tålmodig?
D: Sannsynligvis er denne rett, det tar noen dager før trackeren oppdateres.
Takk for svar!

Har du nå fått opp bilde av bilen i appen og de andre funksjonene som @stesir beskriver (i den posten jeg svarte på) den 9. februar?

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Takk for svar!

Har du nå fått opp bilde av bilen i appen og de andre funksjonene som @stesir beskriver (i den posten jeg svarte på) den 9. februar?
Nei, det står bare " Ford 2021 Mustang Mach-E"

OP
OP
tormodg

tormodg

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
121
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Jeg glemte helt å oppdatere min info i denne tråden. Jeg fikk byttet min Premium bestilling til en First Edition den 23.12.20 da Ford Norge sa de hadde fått noen ekstra pga jubileum. «Levering februar» var løftet den gangen.

Siden den dagen har jeg ikke hørt noe som helst fra Ford.

Den originale bestillingen som jeg nevnte i første tråd er i alle fall bekreftet kansellert.

I følge forhandler skal bilen produseres i mars og leveres ca mai, men hvor han får den informasjonen fra vet jeg ikke.

EDIT: Bilen har fått VIN nummer, ingen leveringsdato satt (dvs det står 1990-01-01).

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production b8jEUyu

Last edited:

Petter

Well-Known Member
First Name
Petter
Threads
4
Reaction score
120
Vehicles
Occupation
Media manager/editor
Country flag
Det er veldig sannsynlig at de fleste bilene blir sendt med "Grande Halifax" 23.03.21 og som er i Antwerpwn ca 14.04.21, som igjen betyr utlevering i Norge ila mai.
Men jeg håper at noen biler er på tur over "dammen" nå!
I dag er www.macheforum.com/site/pages/tracker oppdatert med Production Date 13. mars for vår bil. Ti dager til å nå den båten ... ;-)

Jeg har oppdatert ordrestatus-arket, @stesir.
Sponsored