Norway - Mach-E ready for production

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Samme her - og så en tegning av en bil under.
det tok ca. to uker før rett bilde kom opp, samt flere data om bilen
Sponsored

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Det har skjedd mye med bilen min i helga! Bilen ble satt I "Waiting Shipment" I går 13/03/2021 og I kveld 14/03/2021 ble den satt "In Transit" så nå er det vel muligens lov til å være litt optimistisk med at denne blir med neste båt over "Dammen"???

Jehake

Member
First Name
Jan
Threads
0
Reaction score
12
Vehicles
Mach-e first edition
Country flag
Fine kurver! Godt å se at man tilhører en eksklusiv liten gjeng som avventer bygging... Ettersom det fremdeles står In Order Processing i trackeren lurer jeg på om jeg skal høre med Ford om jeg kan endre farge til Grabber Blue.

Finnes det noen offisielle tall for hvor mange som har bestilt Mach-E i Norge, eller er det en godt bevart forretningshemmelighet? Jeg antar ikke alle har registrert seg i regnearket.

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Fine kurver! Godt å se at man tilhører en eksklusiv liten gjeng som avventer bygging... Ettersom det fremdeles står In Order Processing i trackeren lurer jeg på om jeg skal høre med Ford om jeg kan endre farge til Grabber Blue.

Finnes det noen offisielle tall for hvor mange som har bestilt Mach-E i Norge, eller er det en godt bevart forretningshemmelighet? Jeg antar ikke alle har registrert seg i regnearket.
Ford Norge vil ikke gå ut med antall biler som er bestilt, noen tusen kanskje?

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag

Ford har fortsatt en vei å gå. Vi ser likevel at de leverer bedre og bedre via Tracker. Mange har stått lenge på "In Order Processing". Vi har sett hyppigere oppdateringer uke for uke, i februar-mars. Ford har juster QA og logistikk i oppstart av prosessen, slik er det alltid.

Tippet vi kun ser toppen av Isfjellet, men statistisk sett, gir ikke det så galt bilde på de første leveransene, og logistikken. "Noen få biler kommer før påske, mens majoriteten kommer i april mai."

I en utenlandsk presse kommentar var det antydet fra Ford representant..., nær 4 000 biler, Ford Norge har sagt at 15 000 har vist sin interesse..., må anta det er i nærheten. Vi ser salgstallene når de er registrert..., de er vel det nærmeste man kommer...

Så ligger det sikkert en hel del forhandler bestilte biler i produksjon, de ser vi ikke her. De fleste kjøper nok bil hos sin forhandler fortsatt. Flere produsenter legger nå om til nettbasert salg, Volvo kunngjorde dette i sin pressemelding 2. mars. Dette er starten på flere endinger bilbransjen vil gå gjennom. Det vil ta noen år og finne sin form avhengig av hva markedene responderer på.

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Ford har fortsatt en vei å gå. Vi ser likevel at de leverer bedre og bedre via Tracker. Mange har stått lenge på "In Order Processing". Vi har sett hyppigere oppdateringer uke for uke, i februar-mars. Ford har juster QA og logistikk i oppstart av prosessen, slik er det alltid.

Tippet vi kun ser toppen av Isfjellet, men statistisk sett, gir ikke det så galt bilde på de første leveransene, og logistikken. "Noen få biler kommer før påske, mens majoriteten kommer i april mai."

I en utenlandsk presse kommentar var det antydet fra Ford representant..., nær 4 000 biler, Ford Norge har sagt at 15 000 har vist sin interesse..., må anta det er i nærheten. Vi ser salgstallene når de er registrert..., de er vel det nærmeste man kommer...

Så ligger det sikkert en hel del forhandler bestilte biler i produksjon, de ser vi ikke her. De fleste kjøper nok bil hos sin forhandler fortsatt. Flere produsenter legger nå om til nettbasert salg, Volvo kunngjorde dette i sin pressemelding 2. mars. Dette er starten på flere endinger bilbransjen vil gå gjennom. Det vil ta noen år og finne sin form avhengig av hva markedene responderer på.
Ved online direkte bestillinger så går det jo ikke gjennom forhandler, det kan jo skape en konflikt mellom kjøper og forhandler som får leveringen av bilen, tenker da først og fremst på avansen til forhandlerne?

Mikjax

New Member
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
Mach E AWD LR
Country flag
Hei antar du har bestilt FE? - FE synes ha en spesiell registering i Ford sitt system, der Ford Norge er "kunden" uansett om det er nettbestilling eller forhandler, og stusser kommer veldig mye senere...

I tillegg hadde "Noen hundre biler" i flg. Ford press release en "Ship Stop" pga. en kvalitets sjekk og trøbbel med en underleverandør

Disse skal ha en "fiks hos Ford i Belgia", så jeg tipper dere mottar noe da, alternativt ikke før de varsles fra Forhandler,...?!

Fortvil ikke Blier bygges, ca. 4100 pr måned nå, og kommer ila mars, april og mail sier Røhne og Selmer i Asker... - det er snart... - hold motet oppe ;-)

Så følger vi statuser og båter, og annet i Fora her..., og i UK, Frankrike, Nederland, Sverige mfl. som venter med stor spenning på våre på MME s...
Ikke FE, men premium. Skjønner at dette kommer til å ta tid:p

Mads

Member
First Name
Mads
Threads
0
Reaction score
31
Vehicles
Ordered Ford Mach-E First Edition
Occupation
Lawyer
Country flag
@Grabber Blue Oslo Jeg får akkurat samme meldinger som deg i trackeren, med ship date 13.3.2021 og status in transit. Godt å se at det endelig skjer ting, da kommer vel bilen i april med levering mai.

RandyM

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
61
Vehicles
2008 Ford Focus
Country flag
@Grabber Blue Oslo Jeg får akkurat samme meldinger som deg i trackeren, med ship date 13.3.2021 og status in transit. Godt å se at det endelig skjer ting, da kommer vel bilen i april med levering mai.
Føyer meg inn i rekken med dere andre som omsider har fått oppdateringer på status. Samme ship date her og "Transit Date" er 19.

Godt det skjer noe, som du sier! Skjønt med såpass lang transporttid synes jeg det virker som noe er alvorlig galt med logistikken Ford har lagt opp til.

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Føyer meg inn i rekken med dere andre som omsider har fått oppdateringer på status. Samme ship date her og "Transit Date" er 19.

Godt det skjer noe, som du sier! Skjønt med såpass lang transporttid synes jeg det virker som noe er alvorlig galt med logistikken Ford har lagt opp til.
Jeg har også fått "transitt date" 19?

Untamed

Member
First Name
Mikko
Threads
0
Reaction score
29
Vehicles
Mach-E Premium AWD SR Shadow Black
Occupation
Consultant
Country flag
Jeg har også fått "transitt date" 19?
I have the same tracker specs: Transit Date 19 | Ship Date 2021-03-13

Based on the information I got from this forum, our cars are most probably going to be shipped with Grande Halifax leaving Veracruz on upcoming Sunday (21st of March). ETA to Antwerpen is 14th of April

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
? :cool: - nå ser man det går rasker og rasker, dette tok "normalt" 5-7d for ikke lenge siden... - Ford stepper opp! (På tide)

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag

Mikjax

New Member
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
Mach E AWD LR
Country flag
Gleder meg å lese at noen av dere snart få kjerra levert. Noen som har en følelse av hvor lang tid det er til man kan forvente levering om bilen endret status til ”in production” i går?

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Gleder meg å lese at noen av dere snart få kjerra levert. Noen som har en følelse av hvor lang tid det er til man kan forvente levering om bilen endret status til ”in production” i går?
Min ble satt "In production" 01.03.21 og satt i "Ship date" 13.03.21, så det går veldig kjapt nå?
Sponsored