Norway - Mach-E ready for production

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
So basically I can’t track my order ?
The order number was previously generated from www.macheforum.com/site/pages/tracker. It's worth a shot.

Skrambo

Member
First Name
Steffen
Threads
0
Reaction score
20
Vehicles
Mach-e
Country flag

Mikjax

New Member
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
Mach E AWD LR
Country flag
Hvor langt unna er jeg å få bil a hvis jeg nå endelig får et bilde av bilen i appen og mulighet til å aktivere?

Rabalder74

Well-Known Member
First Name
Karl
Threads
0
Reaction score
131
Vehicles
2021 MME FE - Grabber Blue
Country flag
Hvor langt unna er jeg å få bil a hvis jeg nå endelig får et bilde av bilen i appen og mulighet til å aktivere?
Det er nesten umulig å si da ingen enda har mottatt noen bil. Jeg har hatt bilde av bilen i appen en drøy måned, jeg har også fått beskjed om at bilen er ferdig og nå er på vei, men den forventes fremdeles ikke å bli levert før i juni.

Petter

Well-Known Member
First Name
Petter
Threads
4
Reaction score
120
Vehicles
Ford Transit (2022), Mustang Mach-E, FE (2021)
Occupation
Media manager/editor
Country flag

Petrus

Active Member
Threads
0
Reaction score
25
Vehicles
Mach-e, Focus
Country flag
Ganske mange, vil jeg tro. Fords Emma Berg sa dette 16. mars: "More than half of the Mustang Mach-Es in transit to Europe are on their way to Norway." Ford Mustang Mach-E buyers in Norway wonder about delivery delay (freep.com)
Fin artikkel :)
Bilen min skal ha blitt produsert 26.11.20. Den skal ha ankommet Antwerpen 10 feb. uten at noen offisiell info er blitt gitt, selv om slik har blitt lovet. I bestillingen min er punktet om at bilen er på veg fjernet igjen, etter at jeg fikk epost den 18.jan om at så var tilfelle (reist fra Veracruz). Utrolig irriterende at Ford ikke skjønner viktigheten av god informasjon, og kan informere bedre om hvor i løypa bilene befinner seg :-( På toppen av det hele har de gjort det umulig å få tracket bilene også, for oss som ikke fikk ut ordrenr før de fjernet dette. Kjenner frustrasjonen og irritasjonen over elendig kommunikasjon bygger seg opp, selv om forhandlerne gjør så godt de kan. De er også oppgitte over at kjøperne ofte vet mer enn de selv. Kanskje derfor Ford har fjernet alle muligheter for sporing?

Petter

Well-Known Member
First Name
Petter
Threads
4
Reaction score
120
Vehicles
Ford Transit (2022), Mustang Mach-E, FE (2021)
Occupation
Media manager/editor
Country flag
Fin artikkel :)
Bilen min skal ha blitt produsert 26.11.20. Den skal ha ankommet Antwerpen 10 feb. uten at noen offisiell info er blitt gitt, selv om slik har blitt lovet. I bestillingen min er punktet om at bilen er på veg fjernet igjen, etter at jeg fikk epost den 18.jan om at så var tilfelle (reist fra Veracruz). Utrolig irriterende at Ford ikke skjønner viktigheten av god informasjon, og kan informere bedre om hvor i løypa bilene befinner seg :-( På toppen av det hele har de gjort det umulig å få tracket bilene også, for oss som ikke fikk ut ordrenr før de fjernet dette. Kjenner frustrasjonen og irritasjonen over elendig kommunikasjon bygger seg opp, selv om forhandlerne gjør så godt de kan. De er også oppgitte over at kjøperne ofte vet mer enn de selv. Kanskje derfor Ford har fjernet alle muligheter for sporing?
Takk for det! Ja, det var spennende å bli kontaktet av en av USAs mest leste biljournalister:)

Når det gjelder trackeren, er det egentlig ikke så mye hjelp i den lenger etter at Ship Date er kommet på plass. Jeg antar at vår bil nå er på enten Grande Florida eller Grande Halifax på vei til Antwerpen (ETA i midten av april for begge). Jeg har Primary status "Delivered" i trackeren, og "Final Delivered Date" er satt til 19. mars;-) Jeg regner med at det betyr at fabrikken anser den som "levert" når den er i transport.

Tidslinjen på Ford-kontoen er også hos meg tilbake på "I produksjon" (tror det skjedde i går ettermiddag), men det står fremdeles en tekst om "Utforsk din Ford - Din nye bil er på vei ...", så jeg går ut fra at tilbakestillingen bare er en eller annen teknisk feil. Enig i at det er irriterende.

Jeg tror nok det er forhandlernes Vista som blir hovedkilde til informasjon etter at bilene er reist fra Veracruz.

Last edited:

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Takk for det! Ja, det var spennende å bli kontaktet av en av USAs mest leste biljournalister:)

Når det gjelder trackeren, er det egentlig ikke så mye hjelp i den lenger etter at Ship Date er kommet på plass. Jeg antar at vår bil nå er på enten Grande Florida eller Grande Halifax på vei til Antwerpen (ETA i midten av april for begge begge). Jeg har Primary status "Delivered" i trackeren, og "Final Delivered Date" er satt til 19. mars;-) Jeg regner med at det betyr at fabrikken anser den som "levert" når den er i transport.

Tidslinjen på Ford-kontoen er også hos meg tilbake på "I produksjon" (tror det skjedde i går ettermiddag), men det står fremdeles en tekst om "Utforsk din Ford - Din nye bil er på vei ...", så jeg går ut fra at tilbakestillingen bare er en eller annen teknisk feil. Enig i at det er irriterende.

Jeg tror nok det er forhandlernes Vista som blir hovedkilde til informasjon etter at bilene er reist fra Veracruz.
Tidslinja på min konto er tilbake til "I produksjon" også, sånn er det, frem og tilbake :p

OP
OP
tormodg

tormodg

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
121
Vehicles
Mach-E FE RR delivered 2 July 2021
Country flag
Min er også «i produksjon» i appen, men ble satt til «awaiting shipment» i Ford tracker i natt.

RandyM

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
61
Vehicles
2008 Ford Focus
Country flag
Ja for de som klarer å få sånne svar fra forhandleren sin i hvert fall;) (beklager, må lufte med jevne mellomrom).

Gøy med intervjuet forresten!

Machnix

Member
First Name
Marnix
Threads
1
Reaction score
17
Vehicles
Skoda Octavia (2006); Ordered Mustang Mach E RWD ER (lucid red)
Country flag
Good interview. I hope it will have impact. The experience is very similar in the Netherlands. Ford Nederland doesn't answer any questions. Instead, you get a phone call from Cologne just telling that you can look at your Ford account.

JanKn

Well-Known Member
Threads
0
Reaction score
225
Vehicles
Mustang Mach-E AWD LR Rapid Red received 25/5/2021
Country flag
For noen dager siden fikk jeg vite av forhandler at bilen var underveis fra Veracruz. Det betyr at den forlot Mexico mellom 18.3 og 27.3 I går endret statusdatoen seg slik:
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1617170687989

Kan dette bety at den har kommet seg til Antwerpen?
Sponsored