Norway - Mach-E ready for production

Petter

Well-Known Member
First Name
Petter
Threads
4
Reaction score
120
Vehicles
Ford Transit (2022), Mustang Mach-E, FE (2021)
Occupation
Media manager/editor
Country flag
jepp,

stå på: (innlogget)
https://www.ford.no/owners/vehicle-dashboard
Trykk Ctrl+R

under felte "name" finner du "firmware-update?vin=WF0TK3SUXXXXXXXXX&brand=ford"
Jeg må lære meg å gå inn på den oppgitte URL-en ... ;-)

Jeg får da ut denne rekken:

"vehicleSyncEquipped":true,"error":"FlashActionList size is zero in while call the CurrentAndAvailableModules Service ","updateType":{"syncUpToDate":true,"consumerSyncUpdateAvailable":false,"dealerSyncUpdateAvailable":false},"vehicleSyncGenerationStatus":{"vin":"WF0TK3SU4MMA12xxxxx","message":null,"genText":"4","genId":-1,"gen11":false,"syncEquipped":true},"latestUpdateDate":"March 12, 2021","unconfirmedInstallation":false,"currentSyncVersion":"SYNC4 v4.0.21008","availableDealerUpdates":null,"availableConsumerUpdateDownload":null,"isGetInstallPackageService":false,"firmwareUpdate":null,"httpStatus":null,"lastRequested":null}

Et annet Sync-nummer altså, men siden det er en senere installasjon enn hos deg, vil det vel være rart om den ikke retter batterifeilen?
Sponsored

Tyldum

Well-Known Member
Threads
1
Reaction score
376
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Eg har same COMPOUND IN/OUT-dato som deg. Produksjonsdatoen min er 9.februar. Har heller ikkje funne den på shippingnr
Min er heller ikke på båt-sporingen, men hadde compound out mens Grande Halifax lå til kai.
Litt spesielt at bilene står nesten 2 mnd på kaia i Veracruz og venter, og så skal gjøre det samme i Belgia.

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Threads
4
Reaction score
530
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
[QUOTE = "Petter, post: 154123, medlem: 504"]

"vehicleSyncEquipped": true, "error": "Størrelsen på FlashActionList er null mens du kaller CurrentAndAvailableModules Service", "updateType": {"syncUpToDate": true, "consumerSyncUpdateAvailable": false, "dealerSyncUpdateAvailable": false}, "false", false}, : {"vin": "WF0TK3SU4MMA12xxxxx", "message": null, "genText": "4", "genId": - 1, "gen11": false, "syncEquipped": true}, " latestUpdateDate": "March 12, 2021 "," unconfirmedInstallation ": false," currentSyncVersion ":" SYNC4 v4.0.21008 "," availableDealerUpdates ": null," availableConsumerUpdateDownload ": null," isGetInstallPackageService ":false, "firmwareUpdate": null, "httpStatus": null, "lastRequested": null}

Et annet Sync-nummer altså, men siden det er en senere installasjon enn hos deg, vil det vel være rart om den ikke retter batterifeilen?
[/SITAT]
Jeg har det samme utenom dato, batterifeilen er nok rettet:

{"vehicleSyncEquipped": true, "error": "Størrelsen på FlashActionList er null mens du kaller tjenesten CurrentAndAvailableModules", "updateType": {"syncUpToDate": true, "consumerSyncUpdateAvailable": false, "dealerSyncUpdateAvailableSatcyncSyncUpdateAvailable": false}, false ": {" vin ":" WF0TK3SU0MMAXXXXX "," message ": null," genText ":" 4 "," genId ": - 1," gen11 ": false," syncEquipped ": true}," latestUpdateDate ":" 11. mars 2021 "," unconfirmedInstallation ": false," currentSyncVersion ":" SYNC4 v4.0.21008 " ," availableDealerUpdates ": null," availableConsumerUpdateDownload ": null," isGetInstallPackageService ": false,"firmwareUpdate ": null," httpStatus ": null," lastRequested ": null}

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
Ja, bilene skal gjennom en 50 punkts-sjekk i Antwerpen før de går til Zeebrugge og videre til Drammen, så ut til Forhandlerne.
Men dette e

"vehicleSyncEquipped":true,"error":"FlashActionList size is zero in while call the CurrentAndAvailableModules Service ","updateType":{"syncUpToDate":true,"consumerSyncUpdateAvailable":false,"dealerSyncUpdateAvailable":false},"vehicleSyncGenerationStatus":{"vin":"WF0TK3SU4MMA12xxxxx","message":null,"genText":"4","genId":-1,"gen11":false,"syncEquipped":true},"latestUpdateDate":"March 12, 2021","unconfirmedInstallation":false,"currentSyncVersion":"SYNC4 v4.0.21008","availableDealerUpdates":null,"availableConsumerUpdateDownload":null,"isGetInstallPackageService":false,"firmwareUpdate":null,"httpStatus":null,"lastRequested":null}

Jeg har identisk rekke som deg, bortsett fra at siste oppdatering er 07.04. Bilen min ble produsert 6.april, så de kjører tydeligvis systemoppdateringer på fabrikken også.

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag

Ja har sette den på en annen mars prod bil også, høyere nummer indikere fix ... + tilpassinger

Last edited:

Jens

Active Member
First Name
Jens
Threads
0
Reaction score
17
Vehicles
Toyota rav 4, order Ford mustang LR AWD
Country flag
ingen endringer på F12.. (forsatt Error 404 etc
Men i tracker har eg plutselig fått tekst:

is estimated to be delivered to dealer in NaN days.

Har den noke å sei?

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag

Har den noke å sei?
NOP, tracker gir ikke mer når "rekka" med produksjon er fylt ut med datoer og den er sendt fra fabrikk, det er Ship date = Gate Release i Vista forhandlersytemet ...

Videre følger Ford tradisjonelle fremdrift, de vi får på vår Ford konto, med F12 metoden får data fra samme kilde som Vista (forhandler), bare at vi får fragmenter/ kun en status ikke historikk, det må vil lagre selv vet å dumpe F12 data til feks. et Word notat og sammenligne endingene

Det vi ser etter er COMPOUND IN og OUT som betyr når en kvittering for "registering av aktivitet i prosessen er gjennomført" som feks COMPOUND IN + AtPort = på havna, normalt 4 - 6 dager etter Ship Date, og neste status da er COMPUND OUT = på båt.

Jeg har fått det på QA i Antwerpen, men har ikke blitt oppdatert siden 6. april 12:48 ..., og den burde være på båt til Drammen ..., men de samler tydelig opp flere biler før de sender ... De har en Belgisk?! Ford pressemelding som sier de har kapasitet til 300 biler om dagen

Og det er 3 - 10 dager etterslep på at Ford frigir data fra når de faktisk ble registrert..., - så dette er utvidet "påskekrim" der vi kun kjenner modell og farge ... Vi leter i Skyen, og vi finner data ... men vet fortsatt ikke når bilen kommer ...

Vi får ikke prognoser/estimat som forhandler fortsatt får, vi må vente på e-post fra Ford ...

Ford, dere bør sende status oftere, og jeg forventer noe i dag, dett er ikke​
et ONLINE system dere leverer, selv om vi får så signaler under prosessen.​
Som IT og prosess mann er jeg spent på det dere lager, men dere levere ikke bra nok,​
håper IT funksjonene er bedre når bilen kommer...​

Jeg har en VOLVO P8 (klar for levering, men det var ikke den bilen jeg hadde ventet på) 30. april lever jeg inn min Ford LEASE, - 2 måneder forlenget..., og jeg spaserer ut av butikken så får jeg se.
- Ingen svar er ingen levering.

Steinar

Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
15.4.2021 (15:15): NO Change
{"result":{"vin":"WF0TK3SUXXXXXXXXX","order":{"type":"order","number":"1004XXXX","contractSource":"Web","gobStatusCode":"STRT","gobStatusDesc":"SentToPlant","vmacs2CharCode":"92","vmacs3CharCode":"721","vmacsStatusDesc":"COMPOUND OUT ","vmacsStatusDate":"2021-04-06 12:48:00.0","gobStatusDate":"2021-02-06 16:27:08.0"}},"error":null}

16.4.2021 (08:59): Small Change 5 min later update after 10 days!
{"result":{"vin":" WF0TK3SUXXXXXXXXX","order":{"type":"order","number":"1004XXXX",
"contractSource":"Web","gobStatusCode":"STRT","gobStatusDesc":"SentToPlant","
vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-04-06 12:53:00.0","gobStatusDate":"2021-02-06 16:27:08.0"}},"error":null}

Ford, dere kan bedre...
Detter er QA scann!?... - ser at bilen er ONLINE,
"},{"title":"Duplicate VIN message","dataType":"string","multiValue":false,"name":"duplicateVinMessage",
"value":"It looks like that VIN is already in your Garage. Please access your Garage directly to edit your vehicles.",":type":"string"}]}

- - -

{"displayOTAStatusReport":"Available","ccsStatus":null,"error":null,"fuseResponse":null,"tappsResponse":null,"otaAlertStatus":null}

{"error":{"message":"Error retrieving connected vehicle status","code":"VSDN-Vehicle-status","status":"OK"}}

... denne og flere, burde være på båt nå ... og det er fortatt ingen oppdatering på 10 dager ...

Last edited:

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag

Har den noke å sei?
Jeg fikk også den for en ukes tid siden, men samme kveld endret den tilbake til 'in production'. Det samme skjedde i går. Og bilen min er fortsatt i Mexico, på fabrikken eller på vei til havna eller på båt. Disse statusene er ikke enkle å tolke eller forholde seg til.

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Jeg fikk også den for en ukes tid siden, men samme kveld endret den tilbake til 'in production'. Det samme skjedde i går. Og bilen min er fortsatt i Mexico, på fabrikken eller på vei til havna eller på båt. Disse statusene er ikke enkle å tolke eller forholde seg til.
Vi har sette det før, de henter frem en gammel backup... ?! men min har aldri, forlatt Production, den er bekrefte i Antwerpen av selger, og av mine funn, og i dag fikk jeg en COMPOUND IN 5 min etter COMPUND OUT fra QA, for 10 dager siden, ja vel den er skrevet inn i neste sted, men hva er det, reparasjon, fiks... ?! og har den stått der i 10 dager ... (meldingene flytere ikke fort i dette systemet) Men det gjør de her, har sette gjennom hele Ford konto siden og det er mye selvmotsigende ...

Den er Error free ..., de skriver i logget at jeg har duplikat av min bil, men har bare registrert meg en gang, har kun MME i Ford kontoen... - saken er vel at deres prosess skal sende velkommen, og at vi kan du registrere oss..., men det jar jeg allerede gjort, Ford Norge maser om hvor finn den appen er ... - og den eposten fikk jeg aldri ... og de SER jeg er registrert... NÅ MÅ de skjerpe seg ...

IT i bilen og bilen er ikke helt på samme spor ..., og kun den ene har hjul ... ?

Last edited:

Jens

Active Member
First Name
Jens
Threads
0
Reaction score
17
Vehicles
Toyota rav 4, order Ford mustang LR AWD
Country flag
Endret seg tilbake til "in transit" så ikkje så spennende