Norway - Mach-E ready for production

Sig

Member
Threads
0
Reaction score
17
Vehicles
2021 MME / LR AWD / Rapid Red / Techno+
Country flag
Endelig noe positivt som skjer på min Ford-konto. Status er i dag endret til "Er på vei".
Skjermbilde 2021-04-17 kl. 16.24.33.png
Et lite spørsmål fra en sentkommende som ikke bestilte før for halvannen måned siden. Hvor lenge kan man regne med at bestillingen er under behandling, før den flyttes til i-produksjon?
Sponsored

janfredrik

Active Member
Threads
0
Reaction score
43
Vehicles
Mach-E
Country flag
Er det noen av dere som har fullført handling 2/blitt kontaktet av forhandler for betaling?
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1618675698047

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
Et lite spørsmål fra en sentkommende som ikke bestilte før for halvannen måned siden. Hvor lenge kan man regne med at bestillingen er under behandling, før den flyttes til i-produksjon?
For meg tok det 70 dager. Bestilt 29 januar. Ferdigprodusert 10 april. Forsendelsesdato 14 april.

Last edited:
  • Like
Reactions: Sig

Mustang-fyren

Well-Known Member
First Name
Roar
Threads
1
Reaction score
83
Vehicles
Ford Mustang Mach-e, long range AWD, rapid red
Country flag
I går ble status endret til "Er på vei" på min bestilling. Synes Ford leverer så langt i forhold til fremdrift på min bestilling. Estimert levering i kjøpekontrakt(29.01.2021) var 16.07.2021. Bør være i rute for å klare det på resterende 90 dager. Om leveringstid i underkant av 6 måneder er en leveringstid som de fleste kan forvente som har bestilt etter nyttår er jeg usikker på, kanskje jeg er blant de heldige. Har i hvert fall registrert at produksjonen i mars var kommet opp i nærmere 7000 biler som er i nærheten av målsetningen og en solid opptrapping fra februar, så vi kan nok slå fast at det i det siste har gått unna i produksjonen.

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production _20210417_200306

Last edited:

tototo2222

Member
First Name
Tor
Threads
1
Reaction score
41
Vehicles
BMW 225 XE, Mach-E AWD ER (delivery 14.05.2021)
Occupation
Retired
Country flag
Positive ting skjer. Skult tekst på "min" Ford side endret seg i natt. Etter hva jeg forstår betyr dette at bilen min er kontrollert og sjekket ut i Antwerpen (QA prosessen).

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production Skjermbilde 2021-04-18 kl. 07.49.51

NI021

Well-Known Member
First Name
Nina
Threads
0
Reaction score
267
Vehicles
MME AWD LR Star White Techno+
Occupation
IT consultant
Country flag
NOP, tracker gir ikke mer når "rekka" med produksjon er fylt ut med datoer og den er sendt fra fabrikk, det er Ship date = Gate Release i Vista forhandlersytemet ...

Videre følger Ford tradisjonelle fremdrift, de vi får på vår Ford konto, med F12 metoden får data fra samme kilde som Vista (forhandler), bare at vi får fragmenter/ kun en status ikke historikk, det må vil lagre selv vet å dumpe F12 data til feks. et Word notat og sammenligne endingene

Det vi ser etter er COMPOUND IN og OUT som betyr når en kvittering for "registering av aktivitet i prosessen er gjennomført" som feks COMPOUND IN + AtPort = på havna, normalt 4 - 6 dager etter Ship Date, og neste status da er COMPUND OUT = på båt.

Jeg har fått det på QA i Antwerpen, men har ikke blitt oppdatert siden 6. april 12:48 ..., og den burde være på båt til Drammen ..., men de samler tydelig opp flere biler før de sender ... De har en Belgisk?! Ford pressemelding som sier de har kapasitet til 300 biler om dagen

Og det er 3 - 10 dager etterslep på at Ford frigir data fra når de faktisk ble registrert..., - så dette er utvidet "påskekrim" der vi kun kjenner modell og farge ... Vi leter i Skyen, og vi finner data ... men vet fortsatt ikke når bilen kommer ...

Vi får ikke prognoser/estimat som forhandler fortsatt får, vi må vente på e-post fra Ford ...

Ford, dere bør sende status oftere, og jeg forventer noe i dag, dett er ikke​
et ONLINE system dere leverer, selv om vi får så signaler under prosessen.​
Som IT og prosess mann er jeg spent på det dere lager, men dere levere ikke bra nok,​
håper IT funksjonene er bedre når bilen kommer...​

Jeg har en VOLVO P8 (klar for levering, men det var ikke den bilen jeg hadde ventet på) 30. april lever jeg inn min Ford LEASE, - 2 måneder forlenget..., og jeg spaserer ut av butikken så får jeg se.
- Ingen svar er ingen levering.

Steinar
Bestilling registrert 8.januar, status endret til ’i produksjon’ 26.mars, byggedato 6.april. Status er fortsatt ‘i produksjon’.

• Like
Reactions: Sig

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Positive ting skjer. Skult tekst på "min" Ford side endret seg i natt. Etter hva jeg forstår betyr dette at bilen min er kontrollert og sjekket ut i Antwerpen (QA prosessen).

Skjermbilde 2021-04-18 kl. 07.49.51.webp
Jeg antok også det, hadde samme status COMPOUND OUT 6. april 12:48, og på min siste status nå har jeg COMPOUND IN 6. april 12:53 ... - mulig Ford her mener at de tar den inn på fiks, av ett eller annet funnet på diagnostikk ... ?! - da det er 5 min fra QA, sjekk/diagnostikk, 50 punkt test ... til neste innskriving ...

Fikk også "på vei" i ordrebilde ...- det fikk jeg og flere andre også, på e-post 18. 3 ..., så hvor den er på vei ... er ikke godt å si ... - Ford ligger minst 12 dager etter med siste aktuelle status, så noe må ha skjedd på de dagene ...

Last edited:

tototo2222

Member
First Name
Tor
Threads
1
Reaction score
41
Vehicles
BMW 225 XE, Mach-E AWD ER (delivery 14.05.2021)
Occupation
Retired
Country flag
@stesir
Jeg kan se at flere av våre "engelske venner" har den samme endringen som meg (og på eksakt samme tidspunkt) hva gjelder COMBOUND IN/OUT.

Har også fått samme melding som deg i ordrebildet, samt mottatt samme mail 18/3-2021.

Noe skjer, men forstår ikke helt hva dette betyr mht leveransedato. Bare å smøre seg med tålmodighet.

RedMME

New Member
First Name
Hsn
Threads
0
Reaction score
0
Vehicles
Mustang Mach E 4X, Volvo V50
Occupation
Computer Engineer
Country flag
Hello Friends,
Anyone has an estimation about the time it takes to charge from 10 to 80% with normal outlet that we have at garage? We have 220 volts and I think it may take less time to charge compared to 110 volts. I mean with no change in type of outlet, using the normal one that we all have at home.
All yhe numbers that I see is for 110 volts and special 240 volt outlet.
I am thinking to remove charging box from my order and I need to know the difference with normal chrging.

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
@stesir
Jeg kan se at flere av våre "engelske venner" har den samme endringen som meg (og på eksakt samme tidspunkt) hva gjelder COMBOUND IN/OUT.

Har også fått samme melding som deg i ordrebildet, samt mottatt samme mail 18/3-2021.

Noe skjer, men forstår ikke helt hva dette betyr mht leveransedato. Bare å smøre seg med tålmodighet.
Ja, tålmodighet og litt undring på hva Ford tenker med sin kommunikasjon. Det er tydelig de prøver på noe, men deres ukentlige dump av koder skjult og forsinket, og statuser frem og tilbake, til våre Fordkonto skal sikkert bli til noe stort i fremtiden ... ?

... men pakkesporing krever data hver dag og litt tydelighet. Kunden venter og forstår mye, - bare det er klart hva det er ... - vi ER ikke lovet noe, så de kan ikke klandres ... MEN Ford kan god prøve litt hardere ...

Last edited:

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Threads
2
Reaction score
663
Vehicles
Occupation
Country flag
Hello Friends,
Anyone has an estimation about the time it takes to charge from 10 to 80% with normal outlet that we have at garage? We have 220 volts and I think it may take less time to charge compared to 110 volts. I mean with no change in type of outlet, using the normal one that we all have at home.
All yhe numbers that I see is for 110 volts and special 240 volt outlet.
I am thinking to remove charging box from my order and I need to know the difference with normal chrging.
https://www.macheforum.com/site/threads/mach-e-wiki-documents-norway-specific.3305/post-150786
Sponsored