Norway - Mach-E ready for production

Tyldum

Well-Known Member
Joined
Sep 25, 2020
Threads
1
Messages
356
Reaction score
373
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach E First Edition
Country flag
Fikk antydet fra forhandler idag at det skulle gå en ny båt imorgen med båter fra Antwerpen og at min ble med på denne. Dette var ett lass med biler som ikke fikk plass på den forrige båten. Så får vi se om det stemmer.
@Rabalder74
Sponsored

 

Machmus

Well-Known Member
First Name
Magnus
Joined
Feb 23, 2021
Threads
1
Messages
72
Reaction score
93
Location
Bergen, Norway
Vehicles
CG Mach-E AWD LR, Seat mii Electric
Country flag
F12 metoden fungerer i Chrome for mobil for å sjekke disse compound in/out statusene.

1. Logg inn på Ford kontoen der du ser bestillingene dine.

2. Lag bokmerke av nettsiden. Du skal da få opp en liten endre-knapp nederst. Trykk på den.
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production Screenshot_20210511-234608_Chrome


3. Kall bokmerket et eller annet enkelt. (Jeg kalte det "Dev tool".)
Endre URL (nettadressen) til følgende:

javascript:(function () {var script=document.createElement('script');script.src="//cdn.jsdelivr.net/npm/eruda";document.body.appendChild(script); script.onload = function () { eruda.init() } })();

4. Når bokmerket er lagt opp, så er det klart for å bruke utviklerverktøyet.

Fra nå av når du står inne på bestillingene, så trykker du i nettleserens adressefelt og begynner å skrive navnet på det navngitte bokmerket - trykk deretter på bokmerket når det dukker opp.

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production Screenshot_20210511-235823_Chrome


4. Etter et par sekunder dukker det opp et lite ikon nede til høyre. Trykk på det.
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production Screenshot_20210511-234221_Chrome


5. Inspeksjonsverktøyet kjøres da på nettsiden. Trykk deg til fanen Network og trykk på linjen for orders.

Nederst vises compound-statusene (scrolles bortover for å se hele).
Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production Screenshot_20210511-233933_Chrome
 
Last edited:

Excited

Well-Known Member
Joined
May 11, 2021
Threads
4
Messages
167
Reaction score
119
Location
Norway
Vehicles
Mach-E RWD SR Techno+
Occupation
GIS Engineering
Country flag
Hei, registrerte meg her akkurat, så er newbie …

Jeg bestilte en Mach-E for en uke siden og ringte kontaktperson (på utleveringssted) i dag fordi jeg ikke helt forstod hvorfor det står:

--------------
NESTE TRINN
E-SIGNER KONTRAKT
Noen ekstra kontroller er påkrevet og dette tar det litt tid.
--------------

… og at «Bestillingen din blir behandlet».

Jeg fikk høre at dette ordnes senere når det er nærmere levering, men at produksjon er i gang – selv om det ikke står det når jeg logger inn på ford.no – og at den skulle være ferdig om en måned ca. Det har blitt opprettet understellsnummer (VIN) iflg. ford.no.

Er det slik at det finnes en annen nettside enn ford.no hvor jeg kan finne ut av hvor bilen min er i produksjons-/leveringslinjen? Leste bare litt her og der på denne tråden, siden det var så sinnsykt mye, så beklager om jeg gjentar noen andres spørsmål.

Antatt leveringsdato er 5 måneder etter bestilling. Dette virker jo litt lenge hvis bilen skal være ferdigbygd om en måneds tid, eller?

På forhånd takk til de som eventuelt gidder å svare meg!

:)
 

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Endelig "Compound out" fra Antwerpen/Zeebrugge.

{"result": {"vin": "WF0TK3SU0MMAXXXXX" "order": {"type": "order", "number": "100XXXXX" "contractSource": "Web", "gobStatusCode": "VITR", " gobStatusDesc ":" InTransit "," vmacs2CharCode ":" 92 "," vmacs3CharCode ":" 721 "," vmacsStatusDesc ":" COMPOUND OUT "," vmacsStatusDate ":" 2021-05-09 14: 35: 00.0 "," gobStatusDate ":" 2021-05-10 12: 27: 38.0 "}}," error ": null}
Og nå har jeg fått "Compound In", kan det være inn på båt i Zeebrugge eller bare inn til havna i Zeebrugge?

{"result":{"vin":"WF0TK3SU0MMAXXXXX","order":{"type":"order","number":"100XXXXX","contractSource":"Web","gobStatusCode":"VITR","gobStatusDesc":"InTransit","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-05-10 18:04:00.0","gobStatusDate":"2021-05-10 12:27:38.0"}},"error":null}
 

BearStang

Well-Known Member
First Name
1882
Joined
Mar 1, 2021
Threads
0
Messages
86
Reaction score
132
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach-E RWD LR
Country flag
Hei, registrerte meg her akkurat, så er newbie …

Jeg bestilte en Mach-E for en uke siden og ringte kontaktperson (på utleveringssted) i dag fordi jeg ikke helt forstod hvorfor det står:

--------------
NESTE TRINN
E-SIGNER KONTRAKT
Noen ekstra kontroller er påkrevet og dette tar det litt tid.
--------------

… og at «Bestillingen din blir behandlet».

Jeg fikk høre at dette ordnes senere når det er nærmere levering, men at produksjon er i gang – selv om det ikke står det når jeg logger inn på ford.no – og at den skulle være ferdig om en måned ca. Det har blitt opprettet understellsnummer (VIN) iflg. ford.no.

Er det slik at det finnes en annen nettside enn ford.no hvor jeg kan finne ut av hvor bilen min er i produksjons-/leveringslinjen? Leste bare litt her og der på denne tråden, siden det var så sinnsykt mye, så beklager om jeg gjentar noen andres spørsmål.

Antatt leveringsdato er 5 måneder etter bestilling. Dette virker jo litt lenge hvis bilen skal være ferdigbygd om en måneds tid, eller?

På forhånd takk til de som eventuelt gidder å svare meg!

:)
Velkommen i venteispenningklubben. :)

E-signer kontrakt har bilen min stått på siden i fjor, og bilen min nærmer seg levering. De estimerte 22-24 uker på levering, og jaggu gikk den tiden - håper jo de har fått litt bedre kontroll på prosessene sine nå og at det går litt kjappere for deg.

Etterhvert når bilen er produsert er det noen metoder man kan prøve for å følge status, se egen wiki side om det;

https://www.macheforum.com/site/threads/mach-e-wiki-documents-norway-specific.3305/
 


Guybrush

Well-Known Member
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
141
Reaction score
230
Location
Bergen, Norway
Vehicles
'21 MME RWD ER, Kawasaki ER6N, '15 e-Golf
Country flag
Min ble kjørt i land kl 1100 i går og står vel pent parkert i nærheten av din :)
Min var litt over 10. Så Steinar sin var veldig tidlig ute. La oss håpe ikke vi blir sist på traileren!
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
Og nå har jeg fått "Compound In", kan det være inn på båt i Zeebrugge eller bare inn til havna i Zeebrugge?

{"result":{"vin":"WF0TK3SU0MMAXXXXX","order":{"type":"order","number":"100XXXXX","contractSource":"Web","gobStatusCode":"VITR","gobStatusDesc":"InTransit","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-05-10 18:04:00.0","gobStatusDate":"2021-05-10 12:27:38.0"}},"error":null}
Det var siste status på min, vi får ikke alt men, UK har mer kontakt med sin forhandler som bla. ser Årsaks koder, i Vista, der IN i Customs er en av de siste innskrivinger, i planlagt forsendelse logistikk ...

Tipper du snart ser den på en trakker AMBER er på vei nå, angivelig med nye biler ... det tok vel opp til 14 timer før båt VINtrakkeren ga svar ...

Ford Norge har 4-5000 biler å hente hjem ... nå er ca 2000 kommet på havna i Drammen ... over 3000 igjen ... så her vil det gå skytteltrafikk ...
 

Guybrush

Well-Known Member
Joined
Apr 27, 2021
Threads
0
Messages
141
Reaction score
230
Location
Bergen, Norway
Vehicles
'21 MME RWD ER, Kawasaki ER6N, '15 e-Golf
Country flag
vin tracking på trailere? ??
Aaaaner ikke hvem som henter de. Så nå er det bare å stole på forhandleren. Fikk beskjed på innen 2 uker derfra, så jeg får klare å sitte i ro til da ?
 

stesir

Well-Known Member
First Name
Steinar
Joined
Jan 8, 2021
Threads
2
Messages
623
Reaction score
663
Location
Norway
Vehicles
RR Mach-E4X, W Mondeo ST AWD
Occupation
Senior Enginer Telecom/development
Country flag
vin tracking på trailere? ??
Sikkert, spørs om vi ser får tak i de?!, MEN vi ser Ford sin logistikk forsendelse til Forhandler med F12 på Ford Account, order-status ... ? ? :cool:

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1620802595657
 
Last edited:

Grabber Blue Oslo

Well-Known Member
First Name
Aage
Joined
Oct 5, 2020
Threads
4
Messages
360
Reaction score
524
Location
Norway
Vehicles
Mach-E Grabber Blue FE
Occupation
Automotive technician
Country flag
Det var siste status på min, vi får ikke alt men, UK har mer kontakt med sin forhandler som bla. ser Årsaks koder, i Vista, der IN i Customs er en av de siste innskrivinger, i planlagt forsendelse logistikk ...

Tipper du snart ser den på en trakker AMBER er på vei nå, angivelig med nye biler ... det tok vel opp til 14 timer før båt VINtrakkeren ga svar ...

Ford Norge har 4-5000 biler å hente hjem ... nå er ca 2000 kommet på havna i Drammen ... over 3000 igjen ... så her vil det gå skytteltrafikk ...
Heldigvis har ikke vi "Brexit"?
 

modrica

Member
Joined
May 10, 2021
Threads
0
Messages
5
Reaction score
3
Location
Norway
Vehicles
Ford Mustang Mach-E First Edition Carbonized Gray
Country flag
AUTOPROGRESS skal fra Bremerhaven til Oslo imrg. Noen som vet om den var innom Antwerpen før Bremerhaven ?

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1620803453422
 

BearStang

Well-Known Member
First Name
1882
Joined
Mar 1, 2021
Threads
0
Messages
86
Reaction score
132
Location
Norway
Vehicles
Mustang Mach-E RWD LR
Country flag
AUTOPROGRESS skal fra Bremerhaven til Oslo imrg. Noen som vet om den var innom Antwerpen før Bremerhaven ?

Ford Mustang Mach-E Norway - Mach-E ready for production 1620803453422
Det er ikke så relevant, for alle bilene skal til Drammen og ikke Oslo, før de transporteres videre. :)
 
 




Top